El candidat diu creure en el model, però hi veu molts problemes
Trias i el futur de la bicicleta a Barcelona
09/05/2011
13:52
L’alcaldable de CiU a la ciutat de Barcelona, Xavier Trias, ha presentat les seves propostes de transport per la capital catalana. S’ha pogut comprovar la reticència convergent a potenciar l’ús de la bicicleta a Barcelona.
Trias només veu elements perjudicials en el creixent ús de la bicicleta a Catalunya. Creu que és necessària una nova ordenança que reguli la circulació de bicicletes per evitar actes d’incivisme, com que els ciclistes se saltin semàfors en vermell o circulin per vies en què hi ha un gran nombre de vianants, com l'avinguda Portal de l'Àngel.
Sobre el Bicing, malgrat assegurar que hi creu, ha assegurat que proposarà a l'empresa concessionària que canviï el model de bicicleta i introduir canvis en un servei, el cost del qual -de 15 milions anuals- veu un "disbarat" en relació amb altres ciutats europees.
En contra del que ocorre a moltes de les capitals europees que cita, Trias ha indicat que a Barcelona no sobren cotxes. En tot cas, ha afirmat que el futur passa pel transport públic i també per la motocicleta elèctrica, i perquè aquesta última sigui una realitat, s'ha compromès a habilitar punts de càrrega a les estacions del Bicing.
Transport gratuït pels menors de 16 anys
Quant al transport públic, Trias s'ha compromès a estendre la gratuïtat del transport públic als menors de 16 anys. Segons els càlculs fets per la federació nacionalista, l'extensió de la gratuïtat costaria tres milions d'euros, una quantitat que veu perfectament assumible per a les arques públiques.