1,2 milions d'euros és la xifra final aportada a iniciatives solidàries impulsades per l'entitat, d'acord amb les dades recollides a l'Informe de Responsabilitat Corporativa de “la Caixa” de 2010. Quelcom que avala l'èxit de l'estratègia de l'entitat d'involucrar en la responsabilitat corporativa i el compromís social a les persones i col·lectius amb els quals es relaciona.
La quantitat més elevada, de 620.000 euros, va correspondre a les aportacions de 142 clients-empresa a l'Aliança Empresarial de Vacunació Infantil (AEVI). El projecte, pioner a Europa, té l'objectiu de promoure la col·laboració de les empreses espanyoles amb la GAVI Alliance, l'aliança públic-privada que treballa per reduir la mortalitat infantil en dos
terços abans de 2015, un dels denominats “Objectius del Mil·lenni” de les Nacions Unides.
D'altra banda, el programa de fidelització de clients particulars de “la Caixa” va permetre destinar més de 550.000 euros a projectes d'organitzacions no governamentals. En total, els clients de “la Caixa” van canviar 24 milions de Punts Estrella per aportacions monetàries a entitats solidàries o productes de comerç just.
Els empleats de “la Caixa”, per part seva, van donar 78.500 euros a través del programa Espai Solidari. La iniciativa va ser creada per promoure, mitjançant petites aportacions, la col·laboració dels professionals de l'entitat financera amb organitzacions i projectes recolzats per la Fundació “la Caixa”.
Més de 15 milions d'euros donats per a Haití a través de “la Caixa”
A aquestes xifres cal sumar les donacions realitzades per clients, empleats i ciutadans als damnificats pel terratrèmol d'Haití de gener de 2010.
El compte obert pel Programa de Cooperació Internacional de la Fundació “la Caixa” va recollir 3 milions d'euros en aportacions, quantitat a la qual es van afegir 800.000 euros donats per la pròpia entitat financera.
A més, els comptes oberts en “la Caixa” per altres organitzacions a favor d'Haití van recaptar fons que van superar els 15 milions d'euros.
Èxit del programa de voluntariat corporatiu
En la seva estratègia d'involucrar a clients i empleats en la responsabilitat corporativa, cal destacar els resultats del programa de voluntariat corporatiu de “la Caixa”. En 2010, els empleats de l'entitat van realitzar 1.546 accions de voluntariat, amb un total de 14.171 participacions. “la Caixa” compta amb 42 associacions de voluntaris, amb presència en tot el territori espanyol i més de 3.000 persones associades.
Sobre l'Informe de Responsabilitat Corporativa de “la Caixa”.
Més informació.