COMENTARIS
+
0
-
1
colla de parasitsAnònim, 24/05/2011 a les 23:27
el problema es que els que manen an fet el seu MODUS VIVENDI en el partit (s´han funcionaritzat) i si tenen que tornar a posar la bandera espanyola, la posan i punto LO PRIMER ES CADIRA.
+
0
-
0
Escrit el 07 desembre 2010Anònim, 24/05/2011 a les 23:10
TITULAR:
Hi ha Joan Puigcercós per estona. El lideratge del president d'Esquerra està refermat almenys fins a l'octubre de l'any que ve, quan es preveu que se celebri un congrés nacional en què es donarà veu a la militància. Puigcercós té temps fins aleshores per presentar-se com la persona que traurà el partit del mal pas en què el situen els resultats del 28-N, els pitjors des del 1988.
Anna Mallol Vallcanera (Tavernes de Valldigna)
Joan Puigcercós i Joan Ridao són, a hores d'ara, dos cadàvers polítics. La seva estratègia ara mateix és deixar passar el temps per veure si la militància se n'oblida una mica de la debacle electoral mentre preparen el terreny per eludir responsabilitat s i poder així continuar comandant ERC. Personalment crec que no ho aconseguiran i quan més temps passe sense afrontar-se el problema més descomposició orgànica anirà patint el partit per culpa seva i més escandalosa serà la pudor fins que resulti insuportable.
Dimarts 07 desembre 2010
+
0
-
1
04 desembre 2010Anònim, 24/05/2011 a les 23:06
Anna Mallol Vallcanera (Tavernes de Valldigna)
Diu el titular: "Ridao demana una treva per no convertir Esquerra en “un carnaval de zombis”". Esquerra a hores d'ara ja és un carnaval de zombis. Els zombis són: Carod, Puigcercós i Ridao (pare, fill i esperit sant respectius del carnaval tripartit). Sembla que la posició de Ridao i Puigcercós sigui no perdre l'engruna de la seva cadira peti qui peti i encara que això comporti convertir ERC en un partit residual. Personalment crec que no se'n sortiran i finalment la bona gent d'ERC, els obligarà a assumir la seva responsabilitat i per tant a plegar i deixar pas a d'altres. O això, o veure un partit històric subsumit en la marginalitat.
Dissabte 04 desembre 2010
+
1
-
0
El tripartitPep Rubí , 24/05/2011 a les 23:03
El tripartit mai es va fer x enfonsar CiU sinó x anar substituint els PSC i ICV entre els votants d'Esquerra. Si mireu els vots a la majoria de comarques que no són de l'area metropolitana, es veu clar que CiU i esquerra ocupen majoritàriament els espais de dreta i esquerra respectivament i fa 20 anys eren CiU i PSC. Aquí si que s'ha avançat força bé i en totes elles cyu és primera força i en moltes ho és Esquerra o disputa aquesta plaça al PSC ( exs. Osona, priorat, Noguera , Garrigues, Montsià ...). No pensem només en can fanga !
+
1
-
0
29 de novembre de 2010Anònim, 24/05/2011 a les 23:03
Anna Mallol Vallcanera (Tavernes de Valldigna)
Encara recordo quan Montilla va trucar a Governació: "Puigcercós, puja la bandera espanyola". I Puigcercós en lloc d'actuar amb la dignitat i la valentia dels vots que representava, en compte de contestar-li: "Montilla, et recorde que tu ets President de la Generalitat perquè te'm ficat nosaltres, ves callant i no maregis". Doncs va i baixa el cap i puja l'estanquera. Aquests són els gestos que arriben al cor, al cap i a les urnes.
Dilluns 29 de novembre 2010. Després de les eleccions catalanes i la davallada d'ERC
+
1
-
0
I el factor mediàtic Pep Rubí , 24/05/2011 a les 22:55
Cyu té cal Godó, l'Avui, opinadrs a dojo, RAC 1.. El PSC té periodicus, ser, el país, la 4 .., el PP té el mundo, ABC, cal Godó , copes, punto radio i no diguem diaris i emusores locals, comarcals.
Als mass media.. Els líders independentistes són ignorats i ridiculitzats, excepte en els casos que piden ser emprats x dividir (com carretero quan es va escindir que cal Godó el posava a portad i després ni a les necrològiques). També ens calen polítics una mica més humils i llestos.
Esquerra ha d'aprendre a usar millor la xarxa i els canals de comunicació amb la gent: li va la vida.
+
0
-
0
unes modestes anotacionsPep Rubí , 24/05/2011 a les 22:45
1.En un context de crisi dura, els partits que han governat pateixen , aquí als usa, el regne unit o cala merkel,
2. Nosaltres tenim a més la crisi nacional k encara ha passat més factura al govern;
3. Com diuen tots els estudis sociològics, a casa nostra la gent vota emprant els 2 eixos, social i nacional, segons la naturalesa de cada elecció .
4. Els resultats en nombres absoluts 8,98% de vots i 1.390 regidors ; s'ha aguantat bé a la majoria de comarques i el partit té representació a gairebé tots els consells comarcals i totes les diputacions. Comparat amb el 1999 ( 7,3% i 650 regidors, una bona base per la recuperació).
5. el cinturó roig i les grans capitals : la presencia de cup o si a molts pobles ha fet que ara no hi hagi cap regidor independentista ( x exemple el Prat, on si treu 200 vots k són els k falten a Esquerra x entrar... Una pena). Caldria recordar k en aquestes ciutats el factor nacional pesa poc i caldria anar units??
6. La direcció actual ha de cedir pas però no s'ha de prescindir de la seva experiència perquè molts d'ells són gent de gran vàlua i Esquerra nha d'aprendre x quan torni al govern.
7. CiU comença el ball amb el PP i això anirà a més. Necessitem una Esquerra forta i lluitadora x defensar el poble perquè CiU no ho farà .
Ps : comparat amb fa 10 i 20 anys els qui perden vots, percentatges i regidors són PSC i CiU (de més del 30% al 26 d'ara ) regidors
+
1
-
0
Davant dels nasos i no veure-hoAnònim venesiano, 24/05/2011 a les 21:41
Potser la cosa es allò de tenir-ho davant els nasos i no veure-ho. Evidentment, els efectes de la pressió mediatica de tot l'aparell de l'estat espanyol son enormes sobre les nostres percepcions. El problema arrel que te ERC des de fa molts anys es que el paper de 'esquerra catalana' el te agafat el PSC des de fa molts anys. ERC va fer moltes coses malament en temps del tripartit, pero si mes no, va quedar demostrat que el PSC només es un esquer del PSOE, i el PSOE es esquerra espanyola. Molt respectable, pero espanyola. Collons, els d'ERC, nomes teniu que dir que evidentment l'esquerra catalana sou vosaltres i no pas el PSC-PSOE, i us ho teniu de creure. Despres ho fareu millor o pitjor, igual que CiU es dreta catalana en comparació al PP, que es dreta espanyola. La CUP i similars son afers molt respectables pero mes radicals, no ocupen espai d'esquerra si esquerra es posiciona be. SI i reagrupament volen ser transversals i forçar un cami rapid, `per tant tampoc ocupen l'espai de l'esquerra autoctona catalana. IcV viuen al seu mon, ja se sap que el mes important que ens passa als catalans es Palestina. Si ERC s'esfonsa evidentment l'esquerra espanyola estarà encantada i fara sonar uns quants cants de sirena federalistes per celebrar-ho.
+
1
-
0
AL REVÉS.Judas Priest., 24/05/2011 a les 21:27
El problema és que a ERC li ha sortit la seva estratègia totalment al revés. El tripartit es va fer, al menys desde el punt de vista d´ERC, per eliminar CiU i convertir-la, en un parell de legislatures, en un partit residual i, també, per agafar el vot nacionalista del PSC i d´ICV i així convertir ERC en el gran partit de Catalunya. El que no comptaven a ERC és que CiU té un electorat molt fidel i que l´electorat nacionalista del PSC prefereix CiU a ERC, i l´electorat d´ICV només pensa en "verd".
+
2
-
1
Com esfonsar un partit en 8 anys !!!Núria, 24/05/2011 a les 20:59
Totalment d'acord! No cal afegir res més ... Els Ridao, PUigcercos i Carods encara continuen amb la rucada de l'esquerre (com si no ens haguessim adonat que varen governar i no varem veure cap diferència per ser d'esquerres i sí molta demagocia i molt tapar-li el cul a l'estat ESP que és el nostre veritable enemic i lladre). Em sap greu per en Portabella va d'un altra pal i sembla força preparat i no se'l veu vanitos com els altres. Ha sigut capaç de pactar amb algu com en Laporta que el podia fàcilment eclipsar demostrant que és capaça d'anteposar la causa i pactar. Per cert ... les bases d'esquerra no s'ho mereixen haver de suportar més als Ridaos, Puigcercos, Carods, Simó, etc ... Mira que ho han arribat a fer malament, eh? Han enfonsat el partit i encara no ho volen reconeixer !!! Sembla un malson? Algu va sentir en Ridao la nit de les eleccions? Venien ganes d'enviar-lo a la merda per estupid ! Se'n ha de ser molt i molt imbecil per a no adonar-se !!! o s'adonava i tant li fot doncs ell a los Madriles li donaran un cop a l'esquena i li diran qeu és un gran jurista. Patetic i molt molt trist !!!!
+
2
-
2
Que torni ERC; Fora Esquerra-PSCAnònim, 24/05/2011 a les 20:35
No sé per que hi ha gent que parla d'ERC, quan ERC la va colgar el nefast Carod-Rovira; Esquerra es el nom oficial de la sucursal del PSOE, i tothom ho té molt clar!
+
0
-
0
exemple201Anònimjo, 24/05/2011 a les 20:22
Només cal veure l'exemple basc: bildu i els resultats que ha tret. Com de costum, són més llestos que nosaltres. Per això també tenen el concert econòmic i aquí no: per això tenen un 6% d'immigració i aquí un 16%...en fi, continuar és deprimir-se. Potser és millor buscar un piset a Oiartzun o Urretxu...
+
6
-
5
Impossible ser tan rucs.Carles Viñals Casado, 24/05/2011 a les 17:48
Sí, impossible, malgrat que els catalans -amb pérdua total del sentit del ridícul- hàgim tingut la pensada de fer del ruc el nostre animal emblemàtic. Impossible una ceguessa tan obstinada com per intentar convertir en un simple partit de classe el que fou vaixell insígnia de l'independentisme (ERC), que sota aquesta bandera assolí els millors resultats electorals d'ençà de la transició.
Ras i curt, sóc de l'opinió que uns dirigents covards, espantats davant la responsabilitat de liderar el procés d'alliberament nacional que el poble els confiava, optaren pel sou, el cotxe oficial i la poltrona pel temps que duréssin, i després cadascú a casa seva.
Una honrosa excepció em cal fer en justícia: El Dr. Joan Carretero i Grau, home íntegre, patriota i valent, a qui el poble català, com ja és costum en ell, quan es tracta d'homes de vàlua, no ha sabut reconèixer... encara.
+
1
-
5
Al Robert, expert analista electoralAnònim, 24/05/2011 a les 17:45
Al Robert. Així doncs, els socialistes es recuperen encara més que Esquerra i CiU va en caiguda lliure. Au va, vés i ho expliques a Nicaragua i Calàbria. Encara t'hi fitxaran.
+
5
-
3
Doncs mira que tu...Xandri, 24/05/2011 a les 17:42
Si ERC no es pot evaporar, en lloc de dir que han de fer els altres hauries de veure que hi podries haver fet tu llest. I els teus amics de l'"algú ho hauria de dir". La opció del tripartit era la millor el 2003 i el 2006 i la que es va fer. S'ha treballat molt i hem posat unes bases que en endavant seran imprescindibles en la contrucció nacional, encara que la protagonitzin altres, que ja ho veuren si el que faran és fer temps fins que la gent ens torni a fer confiança al partit de Macià, de Companys, d'Ayguader, de Dencàs, dels Badia, de Pi i Sunyer, de Martí Marcó, de Colom, de Carod, de Puigcercós i de Junqueres.
Visca l'Esquerra! Visca la Terra!!
+
8
-
7
FORA!Ricard Salvat, 24/05/2011 a les 17:37
En tota la història recent de Catalunya ningú ha fet tant de mal com ERC. Han transformat l'independentisme en una paròdia, han traicionat els seus votants venent-se al PSOE cada vegada que n'han tingut oportunitat, han fet president de Catalunya un analfabet españolista, s'han aliat amb estalinistes, españolistes i vedets de tota mena, han xisclat independència mentre llepaven el cul dels sociates: els mateixos sociates que recolzaven i recolzen cada dia de la seva existència l'expoli econòmic i polític de Catalunya. Han aconseguit que l'independentisme quedi completament trencat, dividit, desprestigiat. S'han cagat en tot el que prometien i només han procurat per ells: càrrecs i nòmines. Han col·laborat estretament en la ruïna de Catalunya, al costat de socialistes i comunistes, tots fent de minyona d'Espanya. Per fi són allà on els toca: al fons del pou, a la merda.
+
5
-
5
Males notícies per a alguns: ERC comença a recuperar votRobert, 24/05/2011 a les 17:07
No suqueu tant de pa en ERC, que hi ha dades que no són tan apocalíptiques. Eleccions catalanes 2010, amb un 60% de participació, ERC 219.000 vots. Eleccions municipals 2011, amb un 55% de participació, ERC 257.000 vots. Ops, com ha sigut això? I com és que CAP analista diu ni una paraula d'aquest fet tan curiós?
+
6
-
5
Males notícies per a alguns: ERC comença a recuperar votRobert, 24/05/2011 a les 17:04
No suqueu tant de pa en ERC, que hi ha dades que no són tan apocalíptiques. Eleccions catalanes 2010, amb un 60% de participació, ERC 219.000 vots. Eleccions municipals 2011, amb un 55% de participació, ERC 257.000 vots. Ops, com ha sigut això? I com és que CAP analista diu ni una paraula d'aquest fet tan curiós?
+
1
-
0
RecicleuAnònim, 24/05/2011 a les 15:44
Els partits són eines al serveis dels ideals un país. Si l'eina funciona, se'ls recorda propiciant i gestionant els millors moments, fent història. Si l'eina no funciona... es llença a les escombraries i se'n compra una altra de nova. Fer història no és el mateix que acumular anys. Adéu, espero.
+
5
-
4
FabulósAnònim, 24/05/2011 a les 15:29
"I a la direcció actual, si conserva una mica de la dignitat de Companys i Macià, només li queda apartar-se en silenci. I -algú ho havia de dir- buscar-se feina"
+
10
-
2
Els valencians se se senten més catalans que els propis de Catalunya...Anònim, 24/05/2011 a les 15:26
El comportament del mitjans de Catalunya envers la coalició nacionalista compromís a valència es pot definir com a espanyolista, l'antivalencianisme de Catalunya és vergonyant. La tota ignorància del que està passant a València és fruït de l'espanyolització de catalunya sempre fent el joc a madrid en temes de València. Jo ho deia algun cronista al segle XVIII els valencians se se senten més catalans que els propis de Catalunya..
+
4
-
5
Puigcercòs responsableAnònim, 24/05/2011 a les 15:17
Per bonisme i trepisme. Que se'n torni a fer de cuiner i deixi lloc als catalans de base. Cal un moviment nacional fort, sense xiruques, lliris a la mà i oportunistes sense cap més horitzó laboral...
+
1
-
0
Per qui camí seguirReagrupat, 24/05/2011 a les 13:39
Què vol dir avui ser de dretes o esquerres, algú m'ho pot explicar amb arguments convicents ?. QUi pesa més a ERC ?. Macià ha d'excloure Companys o pesen tots dos igual ?. Un debat que va encetar Carretero i els reagrupats que només volien ser corrent d'opinió, crítica que altres no volien sentir ni admetre...A qui han donat els fets més raons ?. Junqueres podria ser un bon consens per començar. El camí és llibertat, crítica, debat. CONCENS UNITAT I DEMOCRÀCIA. I tornar a E. (R.C.). Tornar a patir, tornar a suar i tornar a vèncer amb humilitat
+
2
-
0
Esquerra nacionalAnònim, 24/05/2011 a les 13:18
Això que dius ja ho és Esquerra. I el pacte d'esquerres, el tripartit. Veig que el que voleu és canviar de marca. Perquè està clar que el que voleu en el fons és ser l'alternativa a CiU. Ja us ho fareu.
+
6
-
1
"Esquerra nacional"Albertus, 24/05/2011 a les 12:50
Resposta a l'Anònim, 24/05/2011 a les 12:16
Quan he escrit "Esquerra Nacional" o he fet entre cometes, i deia que dubto que sigui el nom correcte. Segurament ni "Esquerra" ni "Nacional" han d'aparèixer al nom, però ideològicament ha de ser un partit d'esquerres (social, dels treballadors, no "de dretes"...) i nacional, sense vincles ni dependències amb els partits de matriu espanyola.
Precissament en l'encert del nom rau l'èxit que pot tenir entre les classes populars/treballadores, de manera que identifiquin que és el partit que defensa els seus interesos i els del capital.
Pensem seriosament en el futur, i vull deixar ben clar que ho veig des de la meva òptica independentista: quina alternativa política hi ha a CIU? L'única possible és el pacte d'esquerres. Però la marca "Tripatit" és morta.
Trobo que amb la gran crisi que pateixen les esquerres seria un moment perfecte per fer aquest moviment estratègic, nacional i per exemple incorporar moltes de les carències democràtiques que la societat detecta en el sistema polític. Tot això ben fet i presentat pot generar una onada d'il·lusió/confiança que faci que les classes populars s'hi identifiquin i hi donin suport, sense qüestionar l'eix nacional (insisteixo que seria estratègicament molt important que aquest nou partit tingués públicament una posició ambigua respecte la independència)
Si volem ser un estat cal que ens comportem com a tal, i ens cal un eix esquerra/dreta nacional com tenen TOTS els estats independents.
+
3
-
16
Que pandilla de lumbrerasAnònim, 24/05/2011 a les 12:38
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Los ejquerranos vaya una panda de descamisados y encima no se que coño se han pensado que son.
+
4
-
1
Esquerra nacionalAnònim, 24/05/2011 a les 12:16
El que no entenc és d'on sortiran les garrofes (vots) d'aquesta pretesa esquerra nacional. De 'sectors' del PSC? Aquesta és la faula que han alimentat els corifeus mediàtics del tripartit per tal que Esquerra caigués al parany de fer-los possible. Si no, no podien accedir al poder. Al PSC no hi ha 'sectors'. Hi ha un partit i un cos electoral que es mobilitza quan està en joc La Moncloa. Per tant, actúen en clau espanyola. El terme "nacional" de qualsevol esquerra mai els seduirà, perquè el seu subconscient és social projectat en un Estat del Benestar que ja existeix: Espanya.
+
9
-
8
"E"=kinkisociatismeAnònim, 24/05/2011 a les 11:36
ERC, avans que ser d'esquerres (que no se que coi vol dir) cal que sigui un partit nacional. Un cop vist el gangsterimse lerrouxista del PSOE-c, el segon tripartit amb l'analfabet al mig no s'havia d'haver produit mai.
+
12
-
9
Quina maniaAnònim, 24/05/2011 a les 11:23
Quina mania amb les esquerres!!!! que no ho veieu que per aglutinar tot l'independentisme ha de ser un moviment transversal? No caigueu altre vegada en el principal error d'Esquerra.
Jo mai votaré a un partit que abans que res, s'identifiqui com d'esquerres.
+
9
-
6
Esquerra NacionalAlbertus, 24/05/2011 a les 11:15
Sí senyor, hi estic molt d'acord! I em penso que els corrents de fons van cap aquí
El PSC no pot continuar essent una sucursal del PSOE. ICV, amb la fragmentació actual és gairebé irrellevant. I ERC igual, ha perdut el radicalisme independentista (que era la seva força), i no tindria sentit que tornés enrere per disputar vots als micro-paritits.
Estic molt d'acord que Catalunya necessita un gran parit d'esquerres i moderat, i per tant ambigu en temes com la independència (ni a favor ni en contra). Això és precissament el que ha consolidat a CIU durant aquests 30 anys.
Els radicalismes (i no ho dic negativament) han de quedar als partits satèl·lits, micros, etc... L'independentisme "radical" (o descarat, si voleu) ja quedaria cobert amb les CUP + SI/RCat que cobreixen l'eix dreta/esquerra.
Crec que una "Esquerra Nacional" (no sé si el nom és encertat) fruit d'una gran renovació ideològica serà sens dubte el millor camí cap a la independència. A més, n'estic segur que fins i tot CIU en sortiria beneficiat.
Això no trauria que encara hi romandrien el duo PPSOE a Catalunya, però ja seria massa obvi el seu sucursalisme post-colonialista i restarien progressivament en la marginalitat política.
+
8
-
1
MolletAnònim, 24/05/2011 a les 10:36
Mollet del Vallès, més de 50.000 habitants, ERC ha augmentat de vots i ha passat d'1 a 2 regidors.
+
6
-
2
PROU ABUSOS CASTELLANS CONTRA CATALUNYAPROU ABUSOS CASTELLANS CONTRA CATALUNYA !!!, 24/05/2011 a les 10:03
Goethe, deia "TOTS ELS NECIS MOSSEGUEN LA MÀ DELS QUI ELS DÓNA DE MENJAR". Doncs bé, ESPANYA, MENJA DE CATALUNYA I TOTS ELS POLITICS MENJEN DE LA GENT, PERO LA GENT MENJA DE LES EMPRESES I ELS AUTONOMS QUE SON ELS AUTENTICS HEROIS DEL PAIS, QUE NO DEMANEN FEINA A NIGU PERQUER SE LA CREEN ELLS MATEIXOS I AIXO ES LA SOLIDARITAT MES GRAN QUE HI HA . LA DESGRACIA DEL PSC ES DOBLE PERQUE HA EDUCAT A LA GENT EN LA DERIVA MORAL DE PIDOLAR, FEINA, SOU, CARREC I SUBVENCIO I AIXO ES UN ESSER HUMA PODRIT , CORRUPTE I MANCAT DE LLIBERTAT. GOETHE, SEMPRE TE RAO. ESPANYA MENJA GRACIES A NOSALTRES I POTSER EL QUE HAUREM DE FER ES OBLIGAR-LOS A PARLAR CATALA Ò MARXAR. O PODEM INVADIR ESPANYA AMB AJUDA INTERNACIONAL I FER-LOS PARLAR EN CATALA. CASTELLA, ES UN REGNE QUE NO ES EL CATALA. LA SUCCESSIO MONARQUICA POT SER CATALANA O NO SERA, PERQUE LA REPUBLICA AVANÇARÀ RÀPID. NO HI HA ALTRE SOLUCIO. ELS CATALANS NO PERMETREM MES ABUSOS ESPANYOLS NI DE LA SOPA BOBA !!! MAI MÉS !
+
7
-
2
ON S'HA D'INCIDIRLA CROSTA CASTELLANA, ÉS EL CANCER CATALA, 24/05/2011 a les 09:57
LA CROSTA CASTELLANA ÉS EL CÀNCER QUE FA QUE ELS PARTITS ACABIN CAIENT. CIU+ERC+CUP+UXB+REAGRUPAMENT SUMEM EL 70 5 DEL PARLAMENT I EN AIXÒ HEM DE SER UN BLOC INALTERABLE AL MARGE D'ACORDS PUNTUALS AMB LA DRETA ESPANYOLA. NO TINGUEU DIFERENCIES SOCIALS DINS DEL PACK DEL CATALANISME PUR, AIXO ÉS EL QUE ENS TGRAEIX. COM A BONS GERMANS, SOCIALMENT NO HEM DE TENIR DIFERENCIES MOLTS GRANS I ACCEPTAR QUE EN LA FAMILIA CATALANA DE VERITAT HI HA UN PACTE D'ENTESA PER SOBRE DE LES DIFERENCIES SOCIALS. I AIXI HO GUANYAREM TOT !!!! FORA LA CROSTA CASTELLANA. A AQUELLS QUE VAN INICIAR LA CROSTA, QUE ARA ELS CAIGUI COM UNA LAPIDA A SOBRE, FILLS DE MALA MARE !!! EKLS HAURIEN DE JUTJAR PER CRIMS SOCIALS I PER PORTAR LA GENT A ENFRONTAR-SE JUAN FERRAN ETS UN SOCIOPATA PERILLOS DESDE LA POLTRONA PUBLICA I EL QUE HAURIEM DE FER AMB TU ES JUTJAR-TE PER INSULTAR A MILERS DE CATALANS. LA CROSTA ES PER TU, MALNASCUT. ELS CATALANS NO ESTEM AL TEU NIVELL DE FANG INTELECTUAL I NO SOM XUSMA POLITICA COM TU QUE NOMES VIU DEL SOU PUBLIC, LLADRE !!
+
6
-
4
EL SEU ALIATGE AMB CIU ÉS EL MÉS NATURAL, DES DE L'INDEPENDENTISMEERC, HA DE REACCIONAR A LA DEBACLE , 24/05/2011 a les 09:51
LA PEDRA DE TOC D'ERC ÉS L'INDEPENDENTISME PER SOBRE DE LA LLUITA SOCIAL. ERC HA TINGUT DIRIGENTS QUE HAN BABEJAT AMB EL PSC PEL PLAT DE LLENTIES I EL SEU PAPER ES INDEPENDENTISTA I PUNT. ERC ES UNA MARCA I NOMES EN QUEDA EL NOM. S'HAN CARREGAT EL CAPITAL POLITIC I EL QUE HAN DE FER ES SUPORTAR LA BOFETADA I RECONSTRUIR-SE SENSE UNA AFINITAT SOCIAL QUE NO ELS POT TORNAR A TRAIR. ELS HA TRAIT L'ESTOMAC EL PLAT DE LLENTIES, LA PASTA !!! SI ERC VOL SER DIGNE HA DE FER UN GIR PURAMENT INDEPENDENTISTA PER SER FIDEL A LES SEVES ARRELS PRO-ESTAT CATALA SINO S'ESTIMBARA ALTRE COP I ENGANYARA A TOTHOM FINS A DESAPAREIXER. LA GENT D'ERC HA DE SER COMPLETAMENT NOVA !!! SI ERC, S'ASSOCIA AMB ELS MOVIMENTS SOCIALS DELS COMUNISTES, FRACASSARÀ SEMPRE. PERQUE LA PASTA VE DE L'ALTRA BANDA. L'INDEPENDENTISME HA DE SER SIMPATIC I VENDRE'S BE I ELS COMUNISTES SON ANTIECONOMICS, ANTIPROGRES, NOMES BUSQUEN FEINA I LA FEINA LA DONA EL CENTREDRETA I EL CAPITAL. SI NO HI HA ENTESA BONA AMB EL CAPITAL, NO HI HAURA MAI INDEPENDTENTISME PERQUE ELS DOS CAPITALS (MADRID I BARNA), SENTENDRAN. ERC HA D'ACCEPTAR CIU I LA SEVA ACTIVITAT ECONOMICA LLIURE SINO, EL PAIS VA ENRERA SEMPRE. ES QUE S'0HA DE SER IDIOTA PER NO ENTENDRE-HO.Ç
Ç
!!!!!!!!!!!!AIXO ES EL QUE S'HA DE FER !!!!!!!!!!!!!!
+
12
-
6
"Esquerra nacional"Anònim, 24/05/2011 a les 09:51
No entenc que encara hi ha qui s'entesti amb això de l' "esquerra" nacional. Esquerra és l'esquerra nacional. I mira on és. El concepte "esquerra", a més d'obsolet perquè es fa servir amb el pilot automàtic, és un biòtop altament colonitzat a Catalunya. I cas que algú s'entesti en dur-ho endavant, hauria de crèixer a costa del PSC. I això mai passarà perquè l'electorat del PSC es mira el món en clau espanyola: pim-pam-pum PP-PSOE per fer-se amb la Moncloa. I això de menjar-se el PSC ja havia de passar amb el tripartit. I ja veieu on va el vot el PSC: a l'abstenció. Per què? Perquè ni a les eleccions al Parlament, ni a les eleccions municipals està en joc La Moncloa. No enteneu res.
+
9
-
7
BEN ENTERRATSFEU LLASTIMA SOCIOPATES, 24/05/2011 a les 09:44
Ara els suciopates es fan perdonarv les vergonyes quan heu estat el DIABLE dels catalans. Sabeu que us dic ????
FEU-VOS L'HARAKIRI, és l'única solució que us queda.... morts d'odi i enveja que és el que sou, uns pallassos de la vida. Al menys la CUP, té dignitat, vosaltres sou el gris d'una societat que necessita brillar i que heu enfonsat en la misèria moral i econòmica fins que han fugit tots els que són capaços de construir treball i construir llocs de feina que ara PIDOLEU com a leprosos. SOU UNS PORCS SOCIALS I US HAURIEN DE JUTJAR PER CRIMS SOCIALS, SOCIOPATES. Encara aneu donant receptes miraculoses a la gent i sou capaços de fer-la revoltar contra la pròpia VACA ò GALLINA quer us dóna de menjar. MALEÍT PARTIT PODRIT QUE DESTRUEIX LA SOCIETAT, AIXO ES EL QUE SOU, UNS BURGESOS PER IMPOSICIO, TARATS MENTALS !!
A VEURE SI TREBALLEU DE DEBO I NO TANTA XERRERA VERBENERA PERQUE L'UNIC A QUE HEU ENSENYAT A LA GENT ES DE PIDOLAR I NO A CREAR NI A SER AUTONOMS I LLIURES, PUTOS COMUNISTES MENTIDERS !!!
+
5
-
11
ERC i PSC són el passat, cal un nou partitMarcuss555, 24/05/2011 a les 09:40
Cot, respecto la teva enyorança d'un passat gloriós d'ERC i l'orgull per unes sigles amb tanta història, però t'oblides que el contingut és molt més important que la façana. Entossudir-se en superficialitats només porta el fracàs. El que li cal a l'esquerra catalanista provinents de ERC, PSC (els més catalanistes) o ICV (els menys extremistes) és recular un pas en les seves exigències personalistes i buscar un punt en comú per a poder fusionar-se en un projecte nou amb rumb i discurs clars. Fa falta una refundació sota un nou paraigües, tal com ha fet Bildu a Euskalherria. I t'ho dic jo que simpatitzo amb CDC, però que estimo aquest pais i em fa mal veure uns partits d'esquerra tan patèticament desorientats i abocats a l'abisme. En quant l'independentisme, ERC ja no el pot monopolitzar; CiU representa ja el sobirnaisme de dretes o liberal.
+
13
-
6
EsquerraOleguer, 24/05/2011 a les 09:35
A ERC hi ha massa supèrbia, tot i que cada cop els vota menys gent ells duro, segueixen amb el mateix discurs essencialista d'esquerres i dretes i amb un atenuament de l'independentisme presentat com un segon plat. I per això ja hi ha ICV.
He sentit un dirigent dir que tot i els mals resultats, la seva estratègia és la correcta i que no pesnen canviar res... Glups!
+
9
-
12
CarodAnònim, 24/05/2011 a les 09:13
ERC va començar la davallada amb la gran, grandíssima camapnya que es va fer per tombar Carod, el gran líder que, amb els seus errors, va catapultar ERC (no Esquerra) en totes les eleccions.
Això ja no ho recomposa ningú. Només ens cal esperar una nova coalició d' "Esquerra Nacional" (una CIU d'esquerres), on s'apleguin socialistes, republicans i ecologistes.
ERC és morta.
+
11
-
3
2011Anònim, 24/05/2011 a les 08:42
El paio de les 7:44 que cita com a font documental al Pio Moa, penso que guanyaria molta credibilitat si cités a en Gadaffi o al fallit Bin Laden com a fonts d'informació.
Mare de Déu, les revisions històriques que s'ha de llegir en ple segle XXI.
+
4
-
44
¿Companys y Maciá dignos?Anònim, 24/05/2011 a les 07:44
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Por favor, que barbaridad, vaya par de ganapanes que nos saca de ejemplos de dignidad y especialmente el asesino de Companys otro como Carrillo con su Paracuellos personal (Hermanos Badía, etc..
MISERIAS DEL NACIONALISMO CATALÁN
El asesinato de los hermanos Badia
Por Pío Moa
Alejandro Lerroux escribió dos libros de memorias. A uno de ellos, centrado en la II República, lo tituló, acertadamente, La pequeña historia, porque no exponía análisis generales sino más bien asuntos personales y secundarios, aunque siempre interesantes.
Cabe hablar de Gran Historia, que gira en torno a fuerzas impersonales, y de Pequeña Historia, en la que la anécdota personal pasa a primer plano. La segunda es más popular, porque a la gente suele aburrirle las exposiciones algo abstractas. Un ejemplo lo ofrecerían el asesinato de los hermanos Badia y sus consecuencias.
En El derrumbe de la República y la Guerra Civil escribí:
En marzo [es una evidente errata] los anarquistas asesinaron a los hermanos Badia, uno de los cuales tan relevante papel había tenido en la rebelión de 1934. Se intentó atribuir el atentado a la Falange, y los burgueses de izquierda no lograban disimular su despecho. Miquel Badia había declarado a La Ciutat el 25 de octubre anterior: "Si hubiéramos triunfado, nuestra República [catalana] habría dado el máximo de libertades sindicales. Habría tomado la forma socialista, reformista o comunista, siguiendo el desarrollo de las masas. Todo por la liberación de Cataluña, incluso el comunismo, según dijo Macià en Perpiñán, en 1923". Su entierro fue una enorme manifestación política de los nacionalistas, no estaba claro si contra la Falange o contra la FAI.
Por entonces yo no conocía ciertos datos del asunto, publicados más tarde.
Los hermanos Badia, Josep y Miquel, pertenecían al ala ultraseparatista del nacionalismo catalán (Estat Català), y en su muerte todo apunta a la intervención del presidente de la Generalidad, Lluís Companys, que de antiguo tenía contactos con pistoleros anarquistas. Companys y su entorno manipularon a la opinión achacando la autoría a la Falange, y rentabilizaron el crimen denunciando la ineptitud de las fuerzas de seguridad, cuyo control asumió el poder central tras la intentona de octubre del 34, y exigiendo su vuelta a la Generalitat. El juez encargado del caso descubrió a los autores, terroristas de la FAI, pero fue relevado oportunamente por otro que soltó a los detenidos tras dar crédito a sus endebles coartadas. Por entonces, aún más que ahora, la independencia judicial había finado. Pero los nacionalistas ultras, o menos ultras, no se llamaron a engaño, y el crimen redundó en tres hechos políticos: la separación y refundación de Estat Català, antes integrado en la Esquerra, el asesinato de un travesti o cliente de travestis, soplón del espionaje de la Generalitat, y, sobre todo, un complot para asesinar a Companys y sus consejeros, según unas versiones, o para secuestrarlo y exiliarlo, según otras.
Los hechos pueden explicarse suficientemente, para la Gran Historia, apuntando al choque entre distintas políticas. Estat Català quería imponer la secesión de Cataluña y aplastar a la anarquista CNT-FAI. Miquel Badia, despreciando a Companys por blando, se jactaba de que, si le dejaran hacer a él y a los suyos, harían "desaparecer a esa gente [los jefes anarquistas] en quince días". En cambio, Companys prefería entenderse con la CNT, porque siempre había tenido lazos con ella y porque la encontraba demasiado fuerte. Además, en la rebelión de octubre del 34 había comprobado la flojera de los ultraseparatistas (y de los demás nacionalistas, incluido él mismo), por lo que entendía que el choque sangriento con la CNT, pretendido por los Badia, sería suicida. Por otra parte, el golpe de octubre del 34 en Barcelona había resultado tan ridículo que, para recobrar la popularidad, el sector de Companys desplegó una intensa propaganda para endilgar los errores y torpezas a Dencàs y a Miquel Badia, lo cual extremó las tensiones (en junio del 36 tuvo lugar en el Parlament una discusión entre Companys y Dencàs muy reveladora de los hechos, así como del carácter de los dos personajes y de los diputados de la Esquerra, empeñados en silenciar las verdades del barquero expuestas por el acosado Dencàs. He citado extensamente aquel virulento diálogo en Los orígenes de la Guerra Civil). Companys volvió de la cárcel convertido en un héroe, en "la encarnación de Cataluña", y en ese contexto entran bastante bien el doble asesinato, la refundación de Estat Català al margen de la Esquerra y otras venganzas.
Al reanudarse la guerra, en julio del 36, las tensiones entre nacionalistas se hicieron aún más feroces. Companys entró en alianza con la CNT, pues no le quedaba otra si quería conservar algo de poder. No era una alianza amistosa, pues Companys intrigaba con los comunistas para, en el momento adecuado, deshacerse de los ácratas. En cambio, los ultraseparatistas pretendían liquidar de una vez a la CNT-FAI e imponer la secesión de Cataluña, buscando el reconocimiento de Francia, Inglaterra y la Alemania nazi (el componente racista en el nacionalismo catalán siempre fue muy fuerte). Al efecto elaboraron, hacia octubre-noviembre, un plan: sus milicias descenderían desde los Pirineos mientras, en Barcelona, fuerzas adictas secuestraban o liquidaban el gobierno de Companys. En el complot participaban, entre otros, el presidente del Parlament, Joan Casanovas, que presuntamente debía sustituir a Companys, y el comisario de Orden Público, Andreu Reverter o Revertés. Así, los hermanos Badia quedarían vengados y la política catalana reorientada. Pero, quizá por indiscreciones o jactancias de los conspiradores, o bien por disputas en torno al botín de los saqueos –frecuentes por aquellos días–, la CNT detuvo a Reverter, el cual, para salvarse, confesó los planes en marcha, exculpándose, o bien amenazó a Companys con descubrir negocios sucios suyos.
El complot, en todo caso, salió a la luz. A Reverter se le ofreció la excarcelación y la huida a Francia, pero al salir libre unos agentes de Companys, encargados de conducirle al exilio, le mataron en una cuneta. Casanovas y otros más tuvieron que pasar apresuradamente los Pirineos, y la Generalitat aprobó aquella justicia. Así naufragó una conspiración que pudo cambiar la política de entonces.
Veamos ahora la Pequeña Historia, que ha explicado el historiador Enrique Ucelay da Cal (aquí me guío por el amplio resumen de su trabajo hecho por José García Domínguez), y que contribuye de modo importante a explicar el asunto. Miquel Badia, conocido en medios nacionalistas por Capità Collons (Capitán Cojones), había tenido relaciones íntimas con una moza de las juventudes nacionalistas, Carme Ballester, casada con otro miembro del partido. También requirió a la chica Companys, ya cincuentón pero en mejor posición política, y la convirtió en su amante. En una ocasión, ella y el president fueron sorprendidos en pleno acto sexual en un despacho de la sede de las Juventudes. Los celos entre los dos políticos se hicieron muy agudos, al punto de que Companys obligó a Carme a jurarle fidelidad sobre el lecho que había pertenecido a Francesc Macià, ceremonia bautizada por el todo Barcelona como "la misa negra en la cama de Macià". No eran solo políticas, por tanto, las diferencias entre Companys y Miquel Badía, causantes de la eliminación de este y de su hermano.
Carme adquirió extraordinaria influencia política a través de Companys, su amante y, desde octubre del 36, marido. Ella detestaba a Casanovas –que también tenía una vida sentimental complicada, con una cabaretera del Paralelo–, aversión que pudo haber influido en la radicalización política de este a partir de la inquina creada entre él y Companys; en cambio, era muy amiga del matrimonio Reverter o Revertés, el cual la había protegido en su casa cuando los sucesos de octubre del 34. Carme convenció a Companys de que nombrase a Reverter comisario de Orden Público, un cargo de máxima importancia, aunque la CNT seguía controlándolo en gran medida.
La carrera de este hombre tiene interés. Considerado un alcahuete de políticos, a quienes proporcionaba chicas jóvenes –incluso posiblemente a su propia esposa–, había entrado en el círculo íntimo de Companys. Reverter utilizó su puesto, según diversos indicios, para participar en la exportación de metales preciosos saqueados en domicilios particulares y bancos y para pedir comisiones sobre tráfico de armas, y esa habría sido la razón o el pretexto de su detención por los anarquistas. Sigue siendo oscura la razón de su entrada en la conspiración contra Companys, que le había elevado a una posición tan significada. Quizá le indujera a ello la rivalidad con los anarquistas, o el simple afán de conseguir más dinero; incluso puede que pensara en la posibilidad de ocupar el puesto de Companys. Este, en todo caso, tras haberle encumbrado no sólo le hundió, sino que, con la mayor probabilidad, hizo que le engañaran con la promesa de la huida a Francia y le asesinaran. Reverter, en España o en Francia, sabía demasiado y podía hacer mucho daño a su ex protector.
Sobre el asesinato de los hermanos Badia, fuentes nacionalistas habrían destacado un improbable desacuerdo ético de Companys con los métodos drásticos (palizas, torturas, algunas muertes) empleados por Miquel cuando había estado al cargo de la policía. Otro nacionalista, Josep Andreu Abelló, explicó que Badia había querido entregarle un informe comprometedor sobre diversos dirigentes de la Esquerra, pero que no había podido hacerlo porque el día de la cita para la entrega coincidió con el de su asesinato.
Este Andreu Abelló tiene también una historia llamativa. Cofundador de la Esquerra, al final de la guerra civil se exilió en Méjico, donde, con Prieto y algún otro, manejaba los inmensos fondos robados y trasladados allí en el yate Vita. Años después apareció por Tánger convertido en banquero, volvió a España sin problemas y entró en la Banca Catalana de Pujol. Durante la transición dejó la Esquerra para cofundar el PSC-Congrès, grupo que influiría en el giro nacionalista del socialismo en Cataluña, siempre en pugna con las bases de izquierda no nacionalistas, a las que lograría controlar.
Companys es hoy el héroe por excelencia del nacionalismo catalán, enaltecido en mil publicaciones, y su nombre titula estadios y centros oficiales diversos. No cabe duda de que esta historia sobrepasa la novela negra más elaborada, y debería dar pie a nuevas investigaciones para aclarar los puntos todavía oscuros. He propuesto varias veces que personas bien documentadas deberían escribir una colección de semblanzas verídicas de personajes del nacionalismo catalán.
+
1
-
41
ERC-BilduAnònim, 24/05/2011 a les 04:45
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Per ERC no hauria d'ésser gaire difícil seguir els passos de Bildu. Si aquests tenen lligams amb ETA, ERC té lligams amb l'antic Grapo.
+
12
-
1
Afeigeixo al comentari de SeaAnònim, 24/05/2011 a les 03:14
"...amb tots aquells partits o moviments que propugnen la creció d'un estat propi."
i amb aquells que sense propugnar-lo el podrien acceptar. Obviament que ni PP, ni PSOE, ni C's, ni res que faci olor d'ells.
+
27
-
1
Ara que encara som a tempsSaa, 24/05/2011 a les 01:11
Resumiré, tan com puc i sé, on crec que hi ha els "vicis" de l'independentisme i on podrem trobar la "redempció" els independentistes
-Acords de govern amb partits àvids de poder i mancats de vocació nacional,simples delegats de partits espanyols o amb plantejaments polítics contraris al bé comú,defensant minúsculs sectors de la població.
-Estratègia política absurda de voler reemplaçar a un partit en un territori on preval l'aspecte ètnic i on ERC mai podrà penetrar amb la força d'aquests partits espanyols instal.lats en el seu hàbitat natural
-Bunquerització de la direcció : Si la veritat és un mirall trencat en mil bocins,on cadascú té el seu, com diria Rodoreda, l'actual direcció fa temps que ha intentat arrabassar els bocins a la militància, dient que ells són els únics posseïdors del mirall.
-L'aversió a la crítica es deu al poc convenciment dels propis arguments. S¡han cregut mai realment et tripartit o el govern d'entesa? Crec que no,es tractava de foragitar a una CIU que certament s'havia cregut l'essència de Catalunya amb tics caciquils al territori.
-Uns moviments crítics poc pacients, amb excés d'autoestima, creient que el partit llavors estava disposat al canvi de direcció,quan encara era un canvi poc madurat.
-Uns partits independentistes nascuts de les fugides d'ERC, amb elements de caïnisme molt accentuats, amb crisis poc explicades, per incapacitat de fer-ho o per por d'explicar la veritat.
Solució: Sota el meu humil parer, no hi pot haver una refundació d'ERC, sense l'aparició de noves figures, de dins o de fora del partit,allunyats dels vicis de la politiqueria partidista i sectària.
El moviment independentista ha de cercar els punts de màxim comú denominador, obviant els de mínim divisible, que per força han de ser mínim si creuen que la independència és absolutament necessària per la nació catalana, amb tots aquells partits o moviments que propugnen la creció d'un estat propi.
Cal explicar que les xacres de la societat catalana actual es poden anar eliminant des de la creació d'un estat català i cal explicar-ho sense la supèrbia del que tot ho sap, ni la por del poc convençut, sense espantar a aquell que etr pot votar ni avergonyir a qui t'ha votat.
Visca Catalunya Lliure
+
47
-
3
Ridao candidat?Anònim, 24/05/2011 a les 01:06
Ridao candidat??? ni pensar-hi. No s'ho creu ni ell. Ahir encara seguia donant ales a l'eix esquerra-dreta, quan aquest discurs és un dels motius principals de la catàstrofe. Ridao és el primer que ha de marxar.
+
28
-
2
Mireu l'exemple bascAnònim, 24/05/2011 a les 00:57
Tots els independentistes haurien de fer exàmen de consciència, deixar-se personalismes, "trepitjades d'ull de poll", maníes, egoismes, egocentrismes, ansies de poder, etc., i tornar o ingressar de nou a ERC. La cúpula actual com molt bé diu l'articulista, buscar-se feina, i fer el que es diu "foc nou". I això va per, SI, R-Cat, les CUP, Democràcia Catalana , etc. Si això no es fa ràpidament, la criatura se'ns "morirà" als braços. L'unió fa la forçá.
+
24
-
2
Mireu l'exemple bascAnònim, 24/05/2011 a les 00:56
Tots els independentistes haurien de fer exàmen de consciència, deixar-se personalismes, "trepitjades d'ull de poll", maníes, egoismes, egocentrismes, ansies de poder, etc., i tornar o ingressar de nou a ERC. La cúpula actual com molt bé diu l'articulista, buscar-se feina, i fer el que es diu "foc nou". I això va per, SI, R-Cat, les CUP, Democràcia Catalana , etc. Si això no es fa ràpidament, la criatura se'ns "morirà" als braços. L'unió fa la forçá.