Dijous, 2 de juny de 2011 | 12:32
Vostè es troba a: Inici > Societat >

Imputen a tres caps d'àrea de Spanir per l'accident de 2008

Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
Després de les conclusions de l'informe pericial
Imputen a tres caps d'àrea de Spanir per l'accident de 2008
01/06/2011 17:28
9accident-spanair
EP.- El magistrat Javier Pérez, que instrueix l'accident de l'avió de Spanair ocorregut el 20 d'agost de 2008, ha imputat a tres caps d'àrea de Spanair per 154 delictes d'homicidis imprudents i 18 delictes de lesions imprudents.
En un auto, el magistrat imputa a José Antonio V., cap de Torn de Base a Madrid de Spanair; David T., responsable de Manteniment en Línia; i a Alejandro S., director de Qualitat en el moment de l'accident.

L'instructor prendrà declaració als nous imputats els dies 20, 21 i 22 de juny. A més, tornarà a prendre declaració el proper 21 de juny a Jesús T., el cap de manteniment de Spanair, ja imputat juntament amb un tècnic de la companyia.

Les imputacions es produeixen arran de les conclusions de l'informe pericial realitzat per vuit perits designats pel magistrat, així com l'informe realitzat per un perit francès experts en accidents aeris.

Poc abans d'estavellar-se, l'aeronau va haver de tornar a l'hangar després d'un intent de primer enlairament, en detectar una avaria al calefactor de la sonda de temperatura (RAT).

Un dels mecànics de la companyia va consultar el manual d'equipament mínims (MEL) de Boeing i va desactivar el sensor del calefactor del RAT.

Des de l'inici de les investigacions, l'instructor creu que "l'avaria en el RAT del 20 d'agost va ser una conseqüència o manifestació d'un error multifuncional que afectés també al TOWS (que alerten d'una configuració inadequada per a l'enlairament), alimentat pel mateix relè".

Configuració inadequada

Gairebé tres anys després del sinistre, les conclusions de l'informe dels perits del jutjat exposen que "la tripulació no va configurar adequadament l'avió per a l'enlairament", ja que no va estendre els flaps a la posició d'11 graus i slats en MIDLE, tal com corresponia.

Així mateix, recull que "el sistema de TOWS de l'avió va fallar i no va alertar a la tripulació que la configuració per a l'enlairament no era adequada". Afegeix que aquest sistema "admet maneres d'errors que haurien de ser incompatibles amb la transcendència del mateix".
Envia'ns el teu comentari
*
*
Has de copiar en el camp de text els 6 caracters, del 0 al 9 i de la A a la F

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1