Carreteres es planteja millores a la senyalització de la C-17 per evitar tants accidents. Foto: Adrià Costa
La C-17 entre la Garriga i Centelles és sinònim d'accidents. Un recorregut molt virat –especialment a la zona d'Aiguafreda i el Figaró- és el principal factor de risc que es multiplica quan la intensitat de trànsit és elevada i, sobretot, si plou. Tots aquests condicionants s'han donat aquest cap de setmana i el balanç ha estat de set accidents en poc menys de 15 km de distància.
La situació ha encès –una vegada més- l'alarma. El director general de Carreteres, Jordi Follia, ha reconegut en declaracions a Catalunya Informació que es plantegen millorar la senyalització per intentar mitigar el risc especialment en els sis quilòmetres entre Aiguafreda i el Figaró. Tot i això, ha admès que hi ha “poc marge” si no s'aposta per canviar el conjunt del traçat.
L'alcalde de Centelles, Miquel Arisa, també coincideix que la situació és crònica mentre l'autovia continuï circulant a la riba del Congost. En aquest sentit, hi ha un projecte a llarg termini per construir un nou recorregut que suposaria la construcció d'un gran túnel a l'altra banda del riu i del tren. Tot i això, la complexitat de les obres, la situació econòmica del país i la gran inversió que ha tingut la C-17 de Centelles en amunt fan pensar que el nou traçat pot estar molt temps al calaix abans que sigui una realitat.