EP.- La xarxa social Facebook ja té 15 milions d'usuaris a Espanya. Des de la seva traducció al castellà en 2008, quan solament tenia un milió de perfils, ha experimentat un gran creixement. A dia d'avui, és la xarxa social que més seguidors aglutina a Espanya, per davant de Tuenti (10,8 milions).
La companyia fundada per Mark Zuckerberg considera que amb aquestes dades ja es pot dir que una de cada tres persones a Espanya accedeix a Facebook de "forma habitual", encara que un perfil creat no té per què ser sinònim d'ús constant. La companyia no ofereix dades en aquest sentit (Connexions diàries o setmanals).
Durant aquests anys, segons la pròpia companyia, els usuaris a Espanya "han madurat tecnològicament", de manera que accedeixen Facebook "no només des de l'ordinador, sinó també des de mòbils i altres dispositius".
D'altra banda, Facebook destaca en un comunicat que és una eina "molt utilitzada" per empreses, institucions i personalitats pertanyents a diferents sectors del món social, polític i cultural del país. En aquest sentit, més del 80 per cent de les "principals empreses espanyoles" tenen també presencia en la plataforma, segons Facebook.
Facebook s'ha convertit en una plataforma de comunicació per a les empreses. La possibilitat de crear campanyes personalitzades i aconseguir una comunicació directa amb l'usuari final per conèixer la seva opinió de primera mà, ha fet que moltes companyies "confiïn en Facebook" a l'hora d'implementar les seves estratègies de negoci, segons la xarxa social.
En el seu comunicat, la xarxa social també celebra l'èxit que ha tingut Facebook com a plataforma publicitària al nostre país. A Espanya, més del 80 per cent dels principals anunciants ja utilitzen Facebook "de manera habitual", tant grans companyies com a Pimes.