• 29oct
    Categories: CiuBadia Comments: 0

    Vam fer les següents preguntes:

    a)      En el mes passat es va aprovar una resolució d’alcaldia que significava la reubicació de la regidoria d’ocupació dins l’àrea d’acció social. Nosaltres vam donar-li suport, però vam demanar una valoració a poder ser escrita, de com ha anat el servei que s’ha efectuat des de la Regidoria d’ocupació des de que va començar la legislatura fins ara, i què es pretén aconseguir (objectius a curt i mig termini) amb aquest canvi. Com que ho vam demanar durant el darrer ple, el govern té l’obligació de fer-nos-ho arribar avui com a molt tard, i ens preguntem què ha passat.

    El Sr. Lancho reconeix que ha estat un error, que no ho té preparat, i assumeix la responsabilitat que això suposa.

    Des de Convergència demanem si aquesta informació ja està generada o si s’ha de generar. L’alcaldessa reconeix que s’ha de generar.

    Un cop acabat el ple, nosaltres fem una reflexió: si es decideix fer un canvi d’ubicació duna regidoria per donar un millor servei a la població i per afavorir l’organització municipal, com pot ser que no hi hagi una valoració de la feina feta en aquesta regidoria en la seva antiga ubicació, i què es pretén aconseguir amb el canvi? No ho acabem d’entendre.

    b)      Expressem el nostre malestar pel que fa a la visita institucional del conseller Nadal. D’una banda, comuniquem que ens vam assabentar arrel d’una nota de premsa, si bé és cert que més tard el portaveu del govern ens va fer arribar un mail al respecte. No pot ser que l’equip de govern no tingui la deferència de fer-nos aquest tipus de comunicacions a nosaltres amb anterioritat. D’altra banda, ens assembla ser molt poc seriós les declaracions que va fer el conseller Nadal, i a les que vostès s’han agafat, pel que fa a la barrera sònica. No pot ser que primer ens diguin que no hi ha diners, i ara que s’acaba la legislatura i que les eleccions són imminents, prometin aquesta barrera sònica. Quina poca responsabilitat. I si el govern canvia?  Les coses es prometen quan s’està exercint el càrrec, no quan el càrrec s’acaba.

    El govern socialista no va fer cap comentari al respecte.

    c)       A la comissió informativa d’acció social se’ns va comunicar que dins del marc del Consell Municipal de Salut s’encarregaria a una empresa externa una enquesta per un cost de 8.295,40 euros a 1.945 persones entre 65 i 80 anys. Se’ns va comentar que l’enquesta inicialment girava en torn dels 14.000 euros, i que per reduir costos els voluntaris membres de la comissió de gent gran assumirien part de les enquestes. Això va iniciar tot un debat al voltant si uns voluntaris –pocs- podien assumir gairebé 200 enquestes per persona. Després de parlar-ho amb la tècnica, la Natàlia, se’ns comenta que la xifra d’enquestes és de 184, i no de gairebé dos mil. Nosaltres creiem que hi ha hagut un error i que dos mil és el nombre total de població dins d’aquesta franja d’edat, i voldríem confirmar-ho.

    La tinent d’alcaldessa, la Sra. Raquel Gracia, confirma que va traspassar malament la informació que la regidora responsable que va ser absent a la comissió, i que aquesta és, efectivament, la interpretació correcta.

    d)      Des de Convergència preguntem com pot ser que l’acta del ple de setembre hagi estat penjada uns dies a la web sense haver estat aprovada pel plenari.

    El tinent d’alcaldessa d’ocupació, el Sr. Lancho, reconeix que ha estat un error.

    e)      Preguntem com pot ser que en alguns informatius s’afirmi que Badia del Vallès és un dels municipis que encara no té aprovats els comptes de 2008. Nosaltres comentem que l’estat de comptes va ser aprovat fa poc pel plenari i demanem si no s’ha fet una rectificació pública al respecte.

    El tinent d’alcaldessa responsable d’economia, el Sr. David Sanuy, explica que ha estat un problema amb la tramesa electrònica que es va modificar el mateix dia de la comunicació.

    f)       Amb l’objectiu de confirmar una informacions que ens han arribat, preguntem si des de l’ajuntament s’ha atorgat alguna subvenció al casal d’avis per comprar 100 cadires, i si s’han donat directrius de què fer amb les antigues. L’alcaldessa nega ambdues coses.

    g)      Per últim demanem explicacions per un incident que va succeir el passat dilluns relacionat amb l’itinerari de les rutes d’autobús, les obres que s’estan fent de l’enllumenat públic, i l’actuació de la policia municipal. Dilluns a les 14:40 aproximadament, hi havia un camió a l’alçada del Mercadona descarregant material necessari per al canvi d’enllumenat públic de la mitjana de l’avinguda mediterrani. El pas, per tant, estava tallat, i els cotxes estaven desviant-se pel carrer burgos. De cop i volta, va venir l’autobús, i uns treballadors van decidir retirar el tall, i deixar-lo passar. L’autobús es va trobar retingut uns 25 minuts, fins que el camió de les obres va acabar de descarregar. El més preocupant és que durant aquest temps m’informen que va passar un cotxe de la guàrdia urbana, per allà, però va passar de llarg. Demano explicacions de dues coses: d’una banda, com pot ser que els treballadors de les obres s’hagin de fer càrrec de la gestió de la circulació de vehicles. Això no té cap sentit. De l’altra, demano que es confirmi si és cert que un cotxe de la urbana va passar de llarg, i com és que no va haver-hi una presència policial que hagués pogut evitar l’incident o, com a mínim, reduir la seva durada.

    El regidor responsable, el Sr. Antonio Sabariego, afirma no tenir constància d’aquest fet i assegura que ho preguntarà i que se m’informarà.

Deixa el teu comentari

Atenció: La moderació de comentaris està habilitada i pot retardar el teu comentari. No hi ha necessitat de tornar a enviar el seu comentari.