COMENTARIS
+
2
-
1
Pollosos!!!G, 19/06/2011 a les 02:09
Què preferiu ser, pollós o paràsit?
http://on.fb.me/k0u7mg
Difícil elecció...
+
7
-
2
es increible com nació digita s'assembla a intereconomiaAnònim, 19/06/2011 a les 00:20
si segueix llegint deixo de ser independentista
+
3
-
0
La dictadura dels pollosos amb gosAnònim, 18/06/2011 a les 23:01
+
4
-
2
Per a l'anònim de les 21:42Anònim, 18/06/2011 a les 22:51
«Cada cop em fa més fàstic viure a un país com aquest. Afortunadament en tres setmanes marxo cap a terres més interesants.»
I no podria ser d'aquí quinze dies?
+
7
-
4
Anònim, 22:19Anònim, 18/06/2011 a les 22:45
No tinc ni idea del número de persones que varen concentrar-se davant del parlament, per suposat tampoc de les que assisteixen als moments mes àlgids de les assemblees de les places catalanes, però de ben segur no arriben ni exagerant al 10% de les que varen votar a aquest parlament, és per tant una burla d'immensa magnitud atorgar-se la representació del poble, més evidenciant que ningú dels forçadors ha estat escollit de forma democràtica, per atacar a aquells que si ho han estat.
+
8
-
2
Per l'anonim de les 22:19Anònim, 18/06/2011 a les 22:35
Però que carai dius que el poble ja trobarà la seva manera de renovar el Parlament perque fins ara no s'ha pogut...
Per si no ho sabies, el Parlament es va renovar per votacio democratica el passat 28 de novembre.
Que els resultats que van sortir no són els que t'agraden? Doncs posa-t'hi fulles, perquè la llibertat i la democràcia tenen això: que encara que tu creguis que tens tota la raó, ès la majoria qui decideix, no els iluminats.
Si la democracia real i participativa que pregoneu consisteix en què no son les majories sinó unes minories les qui decideixen, ja te la pots quedar.
+
5
-
7
ELS ARTICLES DEL MAMARRATXOAnònim, 18/06/2011 a les 22:19
La desqualificació gratuita amb la que titula l'entrada ja ho diu tot.
El castellà.... les assamblees són en català la meitat dels cops o més.
La violència... si milers de persones haguessin volgut agredir aquells que arribaven d'un en un no haguessin acabat pintats sinó estomacats o morts. Els únics ferits que hi va haver tornen a ser, de nou, indignats amb cops de porra per tot el cos.
Parafrasejant en López Tena diré que el Parlament no mereix el nostre respecte. Mereix la nostra crítica ferotge, la protesta constant, el posar de relleu la mediocritat en la que es perd el seu propòsit. I ja que tots els canals socials possibles han estat ineficaços per renovar el parlament (eleccions, premsa, manifestacions...) el poble trobarà la seva manera, i serà com està sent una manera PACÍFICA, de forçar els sobirans a ser menys sobirans i més compromesos amb el poble.
+
5
-
9
PerdedorsAnònim, 18/06/2011 a les 21:42
Cada cop em fa més fàstic viure a un país com aquest. Afortunadament en tres setmanes marxo cap a terres més interesants.
Els polítics d'un color i d'un altre s'ens pixen. Es va veure com tots van fer front comú quan els van estobar a l'entrada del parlament.
Uns imbècils diuen que les protrestes no van amb ells perque es fan en castellà.
Uns altres que la policia s'hauria d'aplicar amb més contundencia.
Al final res no pasa i tot segueix igual. El pais s'empobreix econòmica i anímicament. Ara això si ho farem en català com deu mana.
+
7
-
7
núvolsAnònim, 18/06/2011 a les 21:18
La majoria de vosaltres no en teniu ni "pajolera" idea de com es viu als barris perifèrics de les ciutats.Ni idea de la manca d´oportunitats,de l´educació massificada,de la lluita dels nostres pares per tenir uns serveis mínims (metge,transports,escoles,carrers asfaltats,etc).Que ràpid que surt el mot feixista quan alguna cosa no t´agrada.Mai heu tingut collons per lluitar de veritat,sempre "el peix al cove".
Salut i independència.
+
0
-
0
Un exemple...Anònim, 18/06/2011 a les 20:58
El comentari de l'Anònim, 18/06/2011 a les 18:26 aquest si és xenofob.
+
4
-
0
BravoAnònim, 18/06/2011 a les 20:54
La pròxima onada d'audiència serà un èxit gràcies als indignaos!!!!
Bravo Sellés!
+
12
-
2
Demagògia Anònim, 18/06/2011 a les 20:51
No té res de xenofob l'article. No es discrimina a ningú per raça o origen. Es diu que els indignats parlen espanyol, executen les sevs idees de manera totalitaria, i que els espanyols no són dels nostres (o d'aquells que es considera l'auror).
Xenofob sería dir: "els espanyols són subhumans inferiors, indignes de rebre res en una societat civilitzada. Només són una càrrega econòmica per a Europa, però útils com a mà d'obra substituible de feines qualificades en el nivell que els és natural com jornaler i estibador".
Només un apunt més. España va pasar per dues dictadures militars, no polítiques. La seva ideològia era conservadora però contemporània a la seves epoques.
El feixisme italià i el nazisme o nacionalsocialisme alemany eren moviments politics d'esquerres amb un component nacionalista que van convertir-se en dictadura.
El comunisme, moviment obrer, també d'esquerres i també resultant en dictadura.
+
6
-
8
La dictadura dels pallassos15-M, 18/06/2011 a les 20:09
No sé ni com es diu l'autor d'aquest article ni ho vull saber. Un altre, com en Carod-Rovira ahir, que deixa el moviment en mans de l'ultradreta quan el en el germen d'aquest moviment el que hi ha és la regeneració democràtica des de baix (deixant per impossible la degeneració patològica "dels de dalt").
L'ultradreta se l'està intentant apropiar, com l'anarquisme o altres moviments, però això de titllar aquest moviment de "dictadura dels pollosos" crec que ofèn més a qui ha estat capaç d'escriure que al moviment mateix.
Senzillament oblidem aquest manipulador de dretes.
I demà, ni un cèntim per al pacte de l'€uro!!!
+
4
-
13
DEMOCRACIA SEGRESTADA PELS PODERS FACTICSAnònim, 18/06/2011 a les 19:32
DONCS EN EL MEU CAS NI SOK POLLOS PK PORTO EL CAP RAPAT, NI FAIG PUDOR PK EM DUTXO A DIARI I INKLUS VARIES VEGADES, DE TOTES MANERES SI ALGU FEIA PUDOR AKELL MATI ERA TOTALMENT COMPRENSIBLE I A + A + AIXO ES UN FET INFIM KUAN LA DEMOCRACIA HA ESTAT SEGRESTADA PELS PODERS FACTICS.
HE OBSERVAT TB LA TENDENCIA K TENIU ELS FATXES A ETIKETAR DE NAZI CERTES ACTITUDS COM HO FAS EN A LARTICLE, DEU SER UNA MODA VOSTRA PER CONFONDRE A TOTHOM, A MI AL MENYS NO HO FARAS, ENKARA EN PUK DISCERNIR ENTREE UN NAZI COM TU I UN DEMOCRATA.
AH UN CONSELL, MILLOR ET KEDES A CASA FREGANT ELS PLATS I FENT BUGADES.
+
5
-
10
S'ha anat massa llunyAnònim, 18/06/2011 a les 19:19
Compte, igual que hi ha infiltrats dins el moviment d'indignats, també n'hi ha d'ultraespanyolistes que estan votant l'article xenòfob i quintacolumnista, amb totes les paraules, quintacolumnista d'en Sallés i encoratjant-lo com si fossin gent catalanista. Es vol l'efecte contrari, crear la impressió que el catalanisme de cop s'ha tornat més que xenòfob, ço crear un efecte de repulsió. No compten, però, que les seves IPs quedan al sistema i són gent identificable i localitzable).
En Sallès sabrà perque fa aquest paperot, però és indignant que els trolls de C's, UPyD i el PP, es facin passar pel que no són per a perjudicar la imatge dels catalans (i són tant rucs que ells mateixos es perjudiquen, però ja ho te el voler ser màrtirs de la jihad espanyolista).
+
8
-
9
Sudamerica, llengua d'emigrants epañols i bolivi-ANOSAnònim, 18/06/2011 a les 18:26
Parlar en sudamerica es simbol d'emigrant sudamerica, sigui de Soria o del Peru, son exactament el mateix, emigrants amb molta gana i infim cervell
+
21
-
5
La lletjor: Anònim, 17:05Anònim, 18/06/2011 a les 17:35
No us hi encaparreu: és la LLETJOR, la lletjor d'uns esperits mesquins, i uns rostres, cossos, vestimenta i llenguatge d'aquells que en èpoques clàssiques haurien estat esclaus per llur falta de tremp espiritual i moralitat.
+
16
-
7
Equivocant-se d'objectiusSaa, 18/06/2011 a les 17:35
Als suposats indignats:
Embolicant-vos en la bandera espanyola, us traurà raons i seguidors.
Mals companys de viatges són els feixistes que no van voler protestar davant institucions més poderoses com la Borsa de Barcelona, la delegació d'Hisenda, la seu de Telefònica o Capitania Militar. De totes aquestes institucions qu he citat, cap d'elles han estat escollits els seus representants mitjançant cap mena de sufragi.En canvi els feixistes del 15 de juny l'hi van fer el joc als poderosos.
Mentrestant es va donar la imatge que els suposats indignats deien a la gent que s'havien equivocat votant,perquè la veritat que és únivoca, la tenen ells.
Si jo volgués que tot continués igual, no tindria cap dubte,contractaria als rebentadors del 15 de Juny.
I mentrestant aneu parlant del greuge cap als castellanoparlants, com si la gent no tingués altres problemes com la feina, l'atenció sanitària o l'ensenyament.
Alguns dels suposats indignats sembla que veuen en la classe mitjana i catalanaparlant, a la que anomenen despectivament petitburgesa, com feien els comunistes,els falangistes o els nazis dels anys 30, els seu enemics, però no se n'adonen que sense aquesta classe mitjana, cada cop més prima, no hi ha cap canvi possible.
+
20
-
1
Son els mateixosAnònim, 18/06/2011 a les 17:31
i iquals que els integrants de les patrulles de control de la FAI, del rondin antimarxista, dels vigilants de les presons franquistes, o del grup d' assassins dels fets de Berga....Si els deixessim ens eliminarien fisicament, tal es el seu odi genocida, i per comencar eliminen la llengua...
+
16
-
2
Com veieuAnònim, 18/06/2011 a les 17:24
la xusma pollosa anticatalana i els serbofeixistes espanyols ells mateixos s'ajunten per eliminar tot el que faci olor de catala, comencant per la llengua. Mes clar l-aigua
+
4
-
12
siSaa el ultramontano, 18/06/2011 a les 16:38
possis vostè la "txapela", la barretina, el tricorni o el que vulgui, i mentrestant busqui també el significat de la paraula ultramontà, que li fa falta.
+
10
-
23
Article indignantindependentista indignat, 18/06/2011 a les 15:55
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Què trist que des d'aquesta revista estigueu criminalitzant el moviment dels indignats titllant-los de "pollossos". Potser des de la comoditat de la vostra poltrona els que viviu i escriviu a sou del poder ni tant sols us heu adonat que hi ha també mil-lers de catalans, incloent-hi independentistes, que simpatitzem amb les reivindicacions d'aquest moviment. .
+
32
-
6
Els drets de la lletjor.Anònim, 18/06/2011 a les 15:16
Reclamen els drets de la brutícia, la ignorància, la ganduleria i sobretot, la lletjor. Són horriblement lletjos i lletges. Tenen l'ànima més bruta que el cos. No investigueu més.
+
5
-
20
propostaAnònim, 18/06/2011 a les 15:04
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Va, siguem positius i llencem una proposta per al fatxilla del Sallés: fer-lo treballar. Però res de bona feina i ben pagada: de repartidor de pizzes, amb el sou i l'horari. O de cambrer (encara que hagi de posar accent peruà perquè el contractin). No, millor de repartidor de butà i que faci múscul, que sembla una mica esquifit. I, naturalment, a pagar la seva hipoteca. I sense queixar-se eh? que això és de "pollosos"...
+
13
-
3
núvol independentista?per a anònim 13:54, 18/06/2011 a les 14:49
Potser ets tu qui viu en un núvol unionista. No crec que només amb la independència poguem millorar, però sense ells no farem res. O potser et sembla que la situació que tenim formant part d'Espanya és bona? Potser la teva, però no pas la de la majoria...
+
3
-
18
Ni casAnònim, 18/06/2011 a les 14:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
No féu cas de les provocacions d'aquest "petimetre" (perdó pel castellanisme, però veient la seva foto no se m'acut cap terme millor). Segur que s'ha apostat amb algú que amb el seu "articlet" (com li diu ell mateix) aconseguiria més comentaris que el Carod. No li dongueu aquesta satisfacció.
+
12
-
1
Els pollosos. Llussà, 18/06/2011 a les 14:28
Per cert, la paraula "pollosos", que nosaltres (molt bé això "dels nostres") encara usem o hem sentit usar (els "poiosos", he sentit a dir) ha passat totalment per alt, no veig que hi hagi gaire signes que l'hagin entès. Potser es pensen que es alguna cosa relacionada amb "la polla". A més, nosaltres no tenim la paraula "xusma", tenim "púrria", que ja es deia a principis de segle i ho van adoptar com a títol d'una revista alguns adversaris equivalents a aquests pollosos.
+
2
-
2
Gràcies pels elogisSaa, 18/06/2011 a les 14:23
A l' equànim, intel.ligent i ponderat de les 14 '16 h.
Gràcies a comentaris com els de vostè el moviment es troba on es troba, o és un contraindignat i no ho sabia ?.
To t i així gent com vostè segur que ens guia al millor dels mons,n'estic segur.
P.D. gràcies pel terme ultramontà, en aquests moments em posaré la txapela, sap que vull dir aquell barret que porten els "revolucionaris del nord", que crec que s'anomenen ETA.
+
18
-
1
Per què contra el Parlament de Catalunya? Expliqueu-vos.Macià, 18/06/2011 a les 14:16
De bona fe, ningú no pot sostenir que el Parlament de Catalunya sigui un ens amb poder real; a la Generalitat li neguen els recursos tributaris que produeix el poble de Catalunya (al qual representa) i els reserven per als espanyols, i l'obliguen a retallar els serveis que presta.
Aleshores, què contra el Parlament de Catalunya i no contra els ens que realment gaudeixen del poder? Per què?
Per què? Expliqueu-vos.
+
4
-
11
Saa el ultramontanoAnònim, 18/06/2011 a les 14:16
Saa: ets un autèntic idiota. No t'has enterat de res, excepte pel que t'han fet creure. Jo estic molt indignat, per les condicions de molta gent en el meu país, per l'estafa que representa aquesta partitocràcia, que fa temps va deixar de èsser una democràcia. En el meu cas tinc una feina digne fruit de molts anys costosos d'estudis, em vesteixo d'una manera que definirem com estàndar o normal, i no tinc un gos pataner. I què? Ja s'ha desmuntat la teva teoria, donat que a més de tot això sóc molt probablement més català que tu mil cops, amb arbre genealògic comprovable. I el fet és que no soc l'únic. Quintacolumnisme de l'anarquisme de matriu espanyolista dels anys 30? Una mica de sentit comú, passarell, que han passat 80 anys, i no són els seus néts, tontet.
+
13
-
3
Atenció amb els que es fan dir indignatsSaa, 18/06/2011 a les 14:09
Crec que l'article del senyor Sallés ha caigut en el parany no dels indignats, el terme és massa digne per caure en mans d'uns irresponsables, sinó dels cadells de colpistes manifestats el proppassat dimecres de juny.
Alguns del que han replicat l'article han agafat el paper de víctimes ofeses, pel fet discutible, que l'articulista empra arguments sobre l'estètica dels reventadors.És una errada perquè ha caigut en el vici dels al.ludits, perquè ells sí que es fixen en l'estètica associant als que no vesteixen com ells, com uns "burgesos reaccionaris".
Si parlem de la llengua emprada, no és casual.Som fills tots nosaltres de la nostra història i sabem que en els anys 20 i 30 del segle XX, un moviment anarquista instal.lat a Catalunya, de matriu espanyola i de llengua castellana exercí de quintacolumnisme contra la república i el catalanisme,autèntic motor de canvi real i progressista de l' època.
Els agitadors del boicot al parlament, que NO SÓN INDIGNATS, amb ironia o sense estan a la que salten,per tant les errades a un els hi fan pagar
El proper dia parlarem de les indubtables connexions entre l'anarquisme estripat dels anys 30 i el falangisme.Suposo que hi haurà motius per explicar la victòria feixista del 39?.
+
4
-
10
paiassadesAnònim, 18/06/2011 a les 14:00
i fes el favor, Sallés, de treure't la gorra aquesta que portes en la teva foto del perfilde facebook, indigne, això només ho poden portar els que van intentar lluitar per la llibertat no els paiassos com tu.
+
8
-
19
tirat de la moto....Anònim, 18/06/2011 a les 13:54
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Esteu en un nuvol independentista i feliç....
La Caixa ens roba, però es catalana....
En Millet estafa, però es català.....
Nosaltres no tenim cap motiu per estar indignats.....
No hi ha atur entre els nostres joves....
Els sous son correctes.... els preus també....
Els nostres joves estan realitzats i quan creuen que no els diem que es culpa d'Espanya, i així els tenim distrets, que no ens embrutin les places....
Felip Puig es el nostre ídol...
NACIO CATALANA PATROCINADA PER LA CAIXA que com més tinguem nosaltres més ens podran robar ells.....
+
13
-
6
Gent honestaIndignat 22555, 18/06/2011 a les 13:50
Completament d'acord amb el comentari titulat "Els nostres", crec que millor no es pot expressar. Felicitats pel teu raonament i gràcies per escriure'l.
+
17
-
13
Els nostresG, 18/06/2011 a les 13:46
Apreciat senyor Sallés,
Moltes gràcies per guiar-nos per aquesta societat convulsa i caòtica on ni tan sols som capaços de distingir aquells individus i col·lectius amb qui ens hem d'identificar.
Gràcies a vostè sé que els indignats no són dels nostres i no només no he de fer cas del que diuen, sinó que he treballar activament per minar-ne la reputació i qualsevol perspectiva d'èxit. És una llàstima perquè estic d'acord amb gairebé totes les queixes que tenen i moltes de les propostes que fan. Però tal com he dit, ni aigua!
No m'agradaria, tot i això, odiar-los. Prefereixo adoptar una postura condescendent i compassiva. De fet, sento una sincera llàstima per aquestes persones que no saben què s'estan perdent, no sent dels nostres. Sembla que no s'adonin que nosaltres som els legítims hereus de la nostra terra i que en nosaltres recau la sobirania d'aquest poble, del que ells creuen, equivocadament, que en formen part. Fins i tot alguns, de forma totalment irresponsable, escriuen pancartes i criden consignes en català. Des d'aquí agrairia a tots els "indignats" que es facin dir "indignados" i que deixin de jugar a la puta i la ramoneta, que interactuin totalment en castellà per tal que tots aquells catalans de bé que no han tingut l'oportunitat de llegir aquest providencial article deixin d'estar confosos i els col·loquin mentalment a la capseta amb el rètol "ELLS".
Per últim, m'agradaria demanar-li, senyor Sallés, on viu. Al meu carrer sento enraonar molt el castellà i, sincerament, començo a sentir-me brut. Segur que vostè habita una barriada on només n'hi ha dels nostres i on, francament, m'hi trobaria molt millor.
Visca els nostres! Fora els altres!
PD: Aclareixi'm una cosa que em porta una mica de corcoll. He observat que els mossos fan servir majoritàriament el castellà. També son d'ells, oi? O potser encara que parlis castellà si n'atonyines un d'ells passes a ser dels nostres... Si us plau, ilumini'ns altre cop.
+
9
-
9
TREBALLAD@RSAnònim, 18/06/2011 a les 13:42
Em sembla trist que es faci una crítica per la mera aparença d'un grup, d'un moment puntual i el pitjor de tot sense ser-hi present.
Potser si s'atancés de tant en tant al carrer, a la VIDA REAL, si pasegés per zones on el conflicte real porta mesos fent mella entre treballadors i aturats (un clar exemple en zones com hospitalet, periferies en general i anant a més pobles que també formen part de Catalunya i què potser no tenen turisme per exemple)si això s'observa, com bons/es periodistes crec que veurien l'esència del problema.
Fa mesos que hi ha falta de pagaments, que s'infringeixen les lleis legals en nom d'una "CRISI" i que el poble es desespera buscant solucions que no entenen de seure a la fresca per debatre sencillament. Aquestes potser necesiten d'accions conjuntes, potser també reflexives, però accions que duguin a algun lloc.
Això li diu una persona amb estudis, que fa mesos què treballa (alguns cobrant i d'altres no) i amb pagament què fer (alguns es poden i d'altres s'han hagut de cancelar), amb situacions merescudament lluitades trobo que la majoria de persones que no tenim la sort de tenir els pròxims 100 anys coberts per una economia sigui familiar o sigui social, necesitem lluitar per cambiar les coses (tant per nosaltres com per els futurs noubinguts, potser catalans o potser, qui sap, si haurem de marxar allà on tinguem pa per poder menjar).
+
22
-
1
Per qué contra el Parlament de Catalunya, indignats?Macià, 18/06/2011 a les 13:40
El Parlament de Catalunya només es va tornar a restablir el 1932. Ser-ne membre, el 1939, era "causa" suficient perquè t'assessinés l'oligarquia feixista militar-terratinent-financera espanyola. Cap diputat que van agafar no va sobreviure.
Des de 1980, tornem a tenir-ne. Espanya, amb les seves sentències i la seva actuació (govern i judicial) ha deixat clar que no té cap competència substancial, no té dret a decidir els tributs del seus representats. Espanya exigeix a la Generalitat que retalli. Espanya, Espanya li exigeix i li impedeix així prestar els serveis que voldria.
Per què, doncs, aquest acarnissament amb el Parlament de Catalunya, precisament? No hi ha d'altres ens que gaudeixen realment del poder que us esclafa, "indignats"?
Per què, per què, per què precisament els diputats del Parlament de Catalunya, per la seva història imcomptable amb el feixisme? No pot decidir res sobre els contractes de treball, les prestacions als aturats, el dret civil i mercantil amb què els bancs us foten a la misèria.
Espanya no li deixa fer. Representa el poble de Catalunya, però el dret als tributs d'aquest poble, no els té aquest poble ni els seus representants, sinó els espanyols.
Llavors, per què contra el Parlament de Catalunya? No us atreviu amb els autèntics detenidors del poder, o es que aneu entabanats per ells i els seus agents en la sombra? Us convé el paper de successors dels assassins dels diputats catalans el 1939?
+
17
-
9
Totalment d´acordFerry, 18/06/2011 a les 13:33
Tots els indignats són uns fracassats que no han aconseguit res a la vida per qué no tenen capacitat de treball ni autodisciplina, ho volen tot fet, com els nens petits. I llavors només es queixen escupint odi contra tothom, que en el fons és odi contra ells mateixos per que se senten humiliats de ser el que són. Per que els catalans hem d´aguantar sempre de tenir milers de paràsits en la nostra societat?
+
7
-
24
Quién nos apoya?C.A.O., 18/06/2011 a les 13:12
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Mira, tenemos a intelectuales que nos apoyan que le dan como 20.000 cueltas a todos los que escriben aquí juntos. Veo estos "columnistas" y sólo veo burgueses, politicuchos y gente que negocia con terroristas , que se proclaman super catalanes cuando tienen raíces de Aragón. A nosotros nos apoya gente de la talla de Arcadi Oliveres, Sampedro, Gabilondo, .... no hay más que decir.
Os recomiendo que vengáis el 19 J. Para ver lo malos que somos, lo fatal que olemos y las injusticias que reclamamos.
+
22
-
11
GalifardeusAnònim, 18/06/2011 a les 12:43
Els galifardeus d'acampadaBcn convoquen una mani amb l'eslogan "el carrer és nostre". O sigui, la mateixa frase que se li ha refregat a Manuel Fraga des-de fa un munt d'anys per acusar-lo de feixista. O són molt burros, o es reconeiexen feixistes. Segurament són ambdues coses.
+
8
-
19
Ai, els idiomesMiravitges, 18/06/2011 a les 12:41
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
No sé si algú dels que escruien en aquesta web ha estudiat història i coneix les brigades internacionals (sembla que en Carallot-Rovira no) i que la unió ha de ser social abans que lingüística. No parlen en català? Caram, no el faràn desapareixer, però es manifesten pels que parlen en gallec, castellà i el que sigui. Encara que parlessin en rus no seria un problema. Perquè alguns autoproclamats nacionalistes han de fer de la qüestió catalinista un pati de ximplets i pallussos que intenten dividir per a que la Espanya negra pugui triunfar? Reivindica el català i el seu isme, però no cal estripar-se les camises per una banalitat circumstancial.
+
20
-
6
Memoria historica 10:49pep g., 18/06/2011 a les 12:30
Molt bon anàlisi, encara que em temo que infructuós. Tot el que impliqui estudiar l'història i confrontar fets amb doctrina és massa enrevessat per mentalitats planes... i feixistes.
+
19
-
4
annaAnònim, 18/06/2011 a les 12:25
Estem amb tu Quico. Els "acampados primer s'han de dutxar i anar a classe perquè no en tenen ni ideia del que és democràcia
+
3
-
18
Telemadrid a CatalunyaAnònim, 18/06/2011 a les 12:20
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Absolutament d'acord amb molts dels comentaris. Això és periodisme de segona, el Telemadrid a Catalunya... no es pot ser tan animal... sensacionalista i curt de gambals
+
23
-
7
Els Colons Espanyols i els sòmines CatalansOriol (CH), 18/06/2011 a les 12:15
Els Colons Espanyols els detectes fàcilment:
1- Parlen Espanyol malgrat que t'hi adrecis en Català
2- Han fet l'escola catalana i molts són Espanyols de 3a generació nascuts a la nostra Pàtria.
3- Inonden els webs catalans amb comentaris en llur llengua
4- Detesten el país on han nascut perquè no han volgut assimilar-se. Parlar d'integració és una collonada.
5- Voten PSOE, PP, PXC i Ciudadanus, i potser Falange i altres grups espanyols.
6- Sempre utilitzen el mateix argument: acusen els nacionalistes, separatistes,... No parlen mai de Catalans.
7- Quan te'ls trobes fora del Repugnant Estat Espanyol NO ES PRESENTEN MAI COM A CATALANS perquè saben que NO HO SÓN ni ho volen ésser. I eviten de PARLAR Català.
Conclusió: hi ha diferents segments de la Colònia Espanyola al sud dels PPCC:
1- Funcionaris vinguts per una plaça depenent de l'Estat
2- Emigrants espanyols de 1a generació arribats sobretot als 60. Són ja molt vells.
3- Emigrants arribats als 70 de joves com en Montilla que ni tan sols parlen català llevat d'honorables excepcions.
4- Fills i néts dels estrangers espanyols que han fet l'escola catalana i amb la immersió lingüística han accedit a la llengua de forma nativa, és a dir, sense que hom delati l'accent no català.
El problema principal és el GRUP 4 que són gent - no tots evidentment - SENSE CAP MENA D'ARRELAMENT AL PAÍS que els vist nàixer i TAMPOC al país d'on venien llurs pares.
I aquest fenòmen el veiem a Suïssa des de fa molts anys amb una gran diferència:
**** A Suïssa, a partir de la 3a generació, l'assimilació es produeix naturalment, i això no vol dir que les famílies suïsses no siguin un mosaïc d'origens.
Us imagineu una trobada d'amics on cadascú explica llurs origens i acabes al.lucinant per la varietat nacional de pares, avis i besavis.
Però les èlits intel.lectuals i polítiques catalanes mai no van analitzar la situació i només TINGUEREN POR.
El resultat és LA CINQUENA COLUMNA ESPANYOLA a la nostra Pàtria i l'enfrontament duríssim que vindrà.
Però serà per salvar-nos als Catalans de la nostra desaparició.
+
25
-
5
Memoria historicaAnònim, 18/06/2011 a les 10:49
Trobo curioses aquestes desqualificacions de l'article en base a que com que acusa de feixistes o nazis a algú ja queda desqualificat.
Aleshores em pregunto:
- El feixisme i el nazisme son fenomens historics que es impossible que es repeteixin?
- Es impossible cientificament que el 2011 hi hagi grups que segueixin les mateixes tactiques o semblants que aquells moviments?
Si el feixisme i el nazisme poden repetir-se (bé que adaptats a l'època), i evidentment se'ls poden imitar els mètodes, NO ENTENC perquè aquestes dades no poden formar d'una analisi politica i/o periodistica.
No van existir mai, doncs, el feixisme i el nazisme?
Queden exclosos, per decret, de ser esmentats en les anàlisis?
I un recordatori final: la infanteria de matons del feixisme italià venia de les esquerres, com el seu Lider Mussolini, que era exsocialista.
I el nazisme es postulava com un movimnent anticapitalista i antiburgès que deia que la democràcia era un engany.
+
7
-
27
Intereconomia a la catalanaAntoni Masclans Ramoneda, 18/06/2011 a les 10:48
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
No entraré més a llegir res en aquest lamentable panflet reaccionari i classista
+
6
-
23
REGENERACIÓ PERIDÍSTICAaanna, 18/06/2011 a les 10:46
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Em reservo l'opinió sobre el què va passar al Parlament. Ja l'he expressat en altres articles. El meu comentari va dirigit només a les formes del seu article. CAL UNA REGENERACIÓ PERIODÍSTICA !!!!
Ara utilitzaré el seue estil: Sobren periodistes vomitius, que es dediquen a expulsar el que no poden pair sense explicar res. Periodistes que no harien de tenir feina ja que no saben ni numerar les seves raons (vegis punt cinqué)
AIXÍ NO ANEM BÉ CAPULLO (NO ET DIC POLLÓS PERQUÈ ETS CALB.)
+
4
-
20
Incultura SallésAnònim, 18/06/2011 a les 10:40
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Llei de Godwin. Article no vàlid.
+
7
-
24
REGENERACIÓ PERIDÍSTICAaanna, 18/06/2011 a les 10:36
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Em reservo l'opinió sobre el què va passar al Parlament. Ja l'he expressat en altres articles. El meu comentari va dirigit només a les formes del seu article. CAL UNA REGENERACIÓ PERIODÍSTICA !!!!
Ara utilitzaré el seue estil: Sobren periodistes vomitius, que es dediquen a expulsar el que no poden pair sense explicar res. Periodistes que no harien de tenir feina ja que no saben ni numerar les seves raons (vegis punt cinqué)
AIXÍ NO ANEM BÉ CAPULLO (NO ET DIC POLLÓS PERQUÈ ETS CALB.)
+
14
-
24
Lleig, molt lleigSenyor, 18/06/2011 a les 10:15
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
A partir del moment que hom compara qualsevol cosa amb els feixistes/nazis, ja ha perdut la raó. Els arguments simplistes només duen a alimentar la demagògia més barata, d'una banda i de l'altra.
No M'ha agradat gens l'article senyor Sallés. Gens ni mica.
+
10
-
24
No n'ho puc creureAnònim, 18/06/2011 a les 10:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Aquí l'unic Nazi és vosté. Quina propaganda esteu fent a PxC!! Fins a on hem arribat a Catalunya; caldria una regeneració social i política. Un canvi total de mentalitat. Sembla mentida que en Carod Rovira que es proclama Republicà i d'Esquerres esdenvingui en xenòfob. Quina pena de gent.
+
23
-
9
Avui síAnònim, 18/06/2011 a les 09:31
Normalment soc molt critic amb el Sr. Sallés, però avui l'ha clavada. Felicitats per un excel.lent article.
+
26
-
4
Potser calia tot aixòDessmond, 18/06/2011 a les 09:05
El conseller Puig i els Mossos van haver d'aguantar un xàfec polític i mediàtic pel fet d'haver intentat defensar l'autoritat. Hi ha molta gent què, volen fer-se passar per progre, acaba resultant feixista.
Ha calgut tot aquest espectacle per descobrir que són xusma, aquesta gentussa? La polícia, per fer complir la llei, ha de demanar-ho si us plau? Tanta demagògia suposadament progre se'ns ha girat en contra.
+
30
-
4
Indignats amb mobil i targeta de hijos de papa y mama ricaAnònim, 18/06/2011 a les 08:24
a les presons catalanes es parla español i arab i aixó no es racisme sino una reatlitat palpable; i per cert, en Boada, per que va incita a aquesta colla de brètols? era per fer-se propaganda? era per que es pensava que aquests delinquents l'adorarien? era per que en Boada es un okupa salvatge com aquesta colla de criminals? Sort en tenim que el Sr.Puig acabarà amb aquesta Barcelona d'okupes i criminals que ha fet gran el tripartit dels progres-gilipolles!!!! Menys okupes, menys gilipollos indignats
+
10
-
24
epAnònim, 18/06/2011 a les 08:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
L'afirmació que no són dels nostres per parlar en castellà no és gens afortunada, a més de tant incendiària que fa pensar que es vol aconseguir l'efecte contrari. Ratlla la xenofòbia, i això desacredita un raonament que excepte per les referències al nazisme, podria ser interessant.
Però Sr. Sallés, quan hom a d'acudir al nazisme per a justificar-se, ja perd la raó que li mancava.
O s'ha exaltat vostè, o forma part de l'esquadró de quintacolumnistes que fan una feina discreta, cadascú des dels seus àmbits, també com a infiltrat dins els "indignats" per a provocar reaccions adverses.
+
32
-
3
El problema és que no parlen catalàAnònim, 18/06/2011 a les 07:44
Avui en dia, en una societat com la catalana, amb manca de feina, no parlar el català és un entrebanc molt gran per trobar feina. Queden tancades les portes del funcionariat, del comerç i de la majoria de llocs de treball ja que la gent prefereix lògicament persones que parlin i escriguin ambdues llengües. Aquí rau el problema i l'odi cap a Catalunya que demostren aquesta colla de rondinaires. Ho tenen tanmateix fàcil. A Espanya no els hi demanaran parlar el català i com que tan poca gent parla les altres llengües, no es notaran les seves mancances
+
28
-
3
Les coses pel seu nomAnònim, 18/06/2011 a les 07:34
Ja és hora de dir les coses pel seu nom. No només hi ha totalitarismes de dretes: també n'hi ha d'esquerres. I hi ha intel·lectuals, periodistes i directors de cine que l'atien pensant-se progres.
+
32
-
5
algú ho havia de dirJoan Crosta, 18/06/2011 a les 06:25
El felicito Sr. Sallés, i davant d'aquesta pollosa realitat, suport als Mossos i ball de bastons!!
+
38
-
6
SensacionalJordi74, 18/06/2011 a les 01:59
Sensacional, clar, clarivident. La pura veritat. Gran article, gran!
+
47
-
8
No podien ser dels nostresSaa, 18/06/2011 a les 01:40
A l' anòmim de les 01 : 18 h.
No són dels nostres per:
- A cap persona que vulgui ser solidària amb els seus avantpassats, oot voler tancar una institució de govern d'una nació, que ha costat milers de vides.Manca de sensibilitat i de respecte cap a la condició humana.
- Perquè a cap persona ideològicament digna se l'hi pot acudir dir que el carrer és d'un mateix o de les persones que pensen com ell.Això és la llavor del totalitarisme de l'Europa dels anys 20 i 30.
- Perquè a cap persona solidària amb el seus congèneres que visqui a Catalunya, se l'hi acut dir en perfecte castellà " hablar del derecho de autodeterminación genera división en el movimiento". És abans un mapa que le dret de les persones.
És per això que els concentrats a les portes del Parlament, no podien ser dels meus, no podien ser de molts i espero que no siguin dels teus.
+
33
-
2
La comparació és excesiva però no desencaminadaSerenor, 18/06/2011 a les 01:29
No els compararía amb el nazis ideològicament, potser si amb les joventuts (i algun carcamal) maoistes que van dedicar-se a "purificar" la xina d'ilustrats i burgesos, fins que van tocar a comisaris del partit i els van haver de parar els peus. Anarquisme col·lectivista, sense estat, sense propietat privada, sense poder excepte els autoproclamats representants del tot, el caos.
+
40
-
5
2011Anònim, 18/06/2011 a les 01:22
Aixi va començar el nazisme, amb escamots de matons violents que amedrentaven als ciutadans, als periodistes i als parlamentaris alemanys. Estic d'acord amb l'article. La gent honrada no tenim perquè soportar que dos mil facciosos es burlin de la policia catalana i imposin el seu terror davant del Parlament.
+
9
-
40
LO QUE LLEGA UNO A LEERAnònim, 18/06/2011 a les 01:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Dice este individuo:
"no són dels nostres: enraonaven en espanyol."
Esa frase jamás la escribiría una persona sensata, tolerante o demócrata.
ES LA RADIOGRAFÍA DEL PENSAMIENTO DE UN DICTADOR TOTALITARIO QUE ASPIRA A TENER BAJO SU BOTA AL PAÍS ENTERO.
¡VAMOS, DE UN FRANQUITO MÁS CANALLA QUE FRANCO.
SI TE HAS EQUIVOCADO, POR FAVOR, RECTIFICA INMEDIATAMENTE. SI LO MANTIENES YO DIGO QUE DIOS NOS LIBRE DE IELEMENTOS COMO TÚ PORQUE CATALUÑA IRÁ DE MAL EN PEOR.
+
43
-
9
La dictadura sense EstatConfuci, 18/06/2011 a les 00:40
No t'has passat, en alguns punts t'has quedat curt i tot.Esta bé.
En una cosa discrepo, que els hi diguis nazis, quan només s'assemblen en els colors no en la ideologia.
La base real del moviment pollòs, els que tallen el bacallà, està en la acràcia mal entesa, la democràcia directa, l'autogestió,el sense Estat i el kaos.
Hi ha afegit stUPiD (st socis treballadors)i exemplars de les CUP i Esquerres Alternatives.
El pitjor són les paraules de suport amb la boca petita de IU, ICV i alguns d'Esquerra i la patinada , a propòsit, de l'Arcadi Oliveres.
+
19
-
41
Buf!Anònim, 18/06/2011 a les 00:38
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
lamentable. Aquest text traspua nassa odi per ser llegit amb serenor.
+
20
-
39
...Anònim, 18/06/2011 a les 00:17
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Aquí t'has passat tres pobles. No simpatitzo amb ells, però dir-los nazis és massa. Aquest artícle és fora de lloc.
+
13
-
31
Dictador PuigAnònim, 18/06/2011 a les 00:07
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.