23/12/2010: Kinect podria ser més precís
Segons el web Eurogamer.net, Microsoft estaria treballant en una tecnologia de compressió que li permetés un flux més gran de dades entre Kinect i la consola Xbox 360. Si això arribés a passar, els usuaris només haurien de descarregar-se una actualització per canviar la resolució. Però de moment Microsoft encara no ha fet cap comentari al respecte.
El que sí que ha desmentit categòricament és que cap companyia està treballant en un joc sexual per a Kinect. La companyia austríaca ThriXXX va penjar un vídeo a Youtube, que ja s'ha retirat, amb una demostració on es podia veure en funcionament aquest joc 3D per a adults.
Des de Microsoft diuen que no és la primera vegada que es fa servir una tecnologia per a alguna cosa que no pretenia el fabricant. I han estat contundents: diuen que Xbox és una consola per a la família que no permet que se certifiquin continguts només per a adults. Per tant, no hi haurà joc per a adults.
Segons el mateix Boon, la seva franquícia ha patit moltes variacions i sempre han hagut de reinventar-se per tirar endavant. El darrer títol de la saga va ser qualificat per a adolescents, i amb aquest darrer volien tornar a les seves arrels, al “Mortal Kombat” original.
El que volen Ed Boon i el seu equip és trobar l'equilibri perquè el nou joc sigui una mena de barreja entre “Mortal Kombat 2” i “Ultimate Mortal Kombat 3”, la data de sortida seria l'abril del 2011 i amb la nova versió pensen acomplir les expectatives de tots aquells seguidors que des de l'any 1992 han competit en el misteriós torneig del mític joc de lluites.
El títol sencer del joc és “Uncharted 3: Drake's Deception” i serà un dels llançaments més importants per a la consola de Sony durant el 2011, concretament la data de llançament serà el 1 de novembre de 2011. El gran anunci és que el joc es podrà gaudir en televisors que ofereixin el format 3D, fet que podria afavorir les vendes d'aparells amb aquesta característica, i Sony és un dels fabricants amb una forta aposta en el mercat d'aquests nous televisors.
Una altra característica que s'ha revelat ha estat la possibilitat de joc multijugador, dirigit als jugadors més acostumats a aquesta manera de jugar, així com la incorporació d'un mode cooperatiu per a la campanya, que el farà molt més interessant. A més, les imatges que s'han ofert obren boca per a tots aquells que tenien ganes de veure com anava la feina que estaven fent els nois de Naughty Dog.
02/12/2010: El gènere musical s'està morint?
Aquestes xifres són preocupants, i molts ja estan dient que el gènere està totalment esgotat i alguns ja presagien la seva mort. La veritat és que les xifres són preocupants: mentre que l'any 2008 va generar 1.600 milions de dòlars, el 2009 van ser 870 milions i aquest any la xifra baixarà fins als 400 milions. Així doncs, aquest descens notable fa pensar que si no es fa alguna cosa els jocs musicals seran minoritaris i fins i tot les companyies podrien deixar de fabricar-los.
Però sempre hi ha qui té esperances, i una d'aquestes veus positives és la de John Riccitello, conseller delegat d'EA, que tot i que fa alguns dies veia un gran risc en la compra d'Harmonix, companyia dedicada a aquest gènere musical, ara diu que veu més futur en aquest gènere que en el el monopatí i que encara pot reviure.
El representant d'EA ha dit a la revista "Kotaku" que el gènere es pot recuperar, encara que no sap quan. Potser amb alguna innovació o basant-se en el ball i no tant a cantar o tocar un instrument. De totes maneres, les xifres actuals són preocupants i tot apunta que el gènere ha estat sobreexplotat i la gent hi ha perdut interès; a més, el preu elevat dels perifèrics específics per poder jugar també han contribuït que els consumidors s'ho pensin abans de fer la despesa.
Sembla que Kinect i Move, controladors nous de Sony i Microsoft, tampoc ajudaran a fer que el gènere revifi, ja que els jugadors es decantaran per comprar aquests nous aparells per a les seves consoles.
Després del llançament d'aquest joc l'estiu passat, l'àrea d'investigació i extensió educativa del Museu Thyssen-Bornemisza, anomenada EducaThyssen, ha preparat un seguit de vídeos perquè els usuaris del videojoc aprenguin a pintar amb la consola algunes de les obres de la seva col·lecció. Aquests vídeos són un breu recorregut que il·lustren l'evolució de la manera de pintar dels artistes triats.
Segons Rufino Ferreras, que és el coordinador del web EducaThyssen.org, el potencial del programa és enorme, ja que ensenya a pintar de manera tradicional sobre un suport totalment modern. Entre els tutorials que es troben a EducaThyssen hi trobarem "Les vessenots en Auvers" de Vincent van Gogh, "L'Anunciació" d'El Greco, "Els segadors" de Picasso o "El somni" de Franz Marc, entre d'altres.
A més a més, Nintendo i el Museu Thyssen-Bornemisza han fet un concurs per a tot el món en què els usuaris han d'enviar un vídeo a www.artacademy-thyssen-contest.com per demostrar com pinten "El somni" de Franz Marc. El guanyador obtindrà un viatge a Madrid per veure en directe aquest quadre.
16/11/2010: 24-N, data confirmada per “GT5”
Amb la nova consola PS3 el que han volgut des de Polyphony ha estat crear un simulador de curses de cotxes amb què acomplir les expectatives dels seguidors de "Gran Turismo" i aprofitar el salt tecnològic que representava aquesta nova generació de consoles. És per això que van decidir posposar el llançament del videojoc malgrat la reacció negativa dels seus seguidors.
Yamauchi, president de Polyphony, va reiterar les seves disculpes per haver fet esperar tant els fans de "Gran Turismo" i desitja que quan provin el joc no en quedin decebuts. El que hi trobaran serà la possibilitat d'enfrontar-se en els circuits més reconeguts del món com Nürburgring o Mazda Raceway Laguna Seca, que han estat reproduïts en alta definició i al volant dels cotxes més llegendaris amb una llista de més d'un miler de vehicles com el Lamborghini Murciélago LP 670-4 SuperVeloce, el Lexus LFA i el McLaren MP4-12C.
10/11/2010: Kinect en moviment
El reconeixement facial que han incorporat a Kinect permet que només col·locar-nos davant de la pantalla ens reconegui i iniciï la sessió. Perquè l'experiència sigui del tot positiva les distàncies entre l'aparell i nosaltres hauria de ser dos metres i l'alçada hauria de ser d'un mínim de 60 cm i un màxim de 2 metres.
Amb el llançament de Kinect apareixeran en el mercat diversos títols per poder-hi jugar, entre els quals hi ha “Kinect Sports”, on ens proposen diferents i divertits jocs com el futbol, les bitlles o la boxa. També es pot jugar amb “Kinect Adventures”, una mena de plataformes amb minijocs on el protagonista és el propi jugador i és ell el que ha de fer els diferents moviments que el joc proposa.
Jo he pogut provar tres títols “Kinectimals”, “Your Shape Fitness Evolved” i “Dance Central”. El primer impressiona d'entrada per la seva bellesa estètica, està pensat per als més petits i es tracta de cuidar una mascota virtual. Podem escollir la nostra mascota entre diferents cadells de felins, com un tigre de Bengala o una pantera negra. L'objectiu és entretenir la nostra mascota i anar desbloquejant objectius per aconseguir objectes per jugar, alimentar i tenir cura en general del cadell. Realment han aconseguit un producte d'una factura gràfica molt colorista.
L'altre títol que he provat és “Your Shape Fitness Evolved”, de la companyia Ubi Soft, com el seu títol ens rebel·la es tracta de fer exercici seguint les instruccions que ens donen en pantalla. El programa ens demanarà l'alçada i el pes per adaptar els diversos exercicis, també ens pregunta quin és el nostre objectiu, perdre pes, tonificar, etc. La veritat és que aquest producte ha aconseguit que em facin mal alguns músculs.
El darrer títol que he provat és “Dance Central”, que crec que gaudirà d'una bona acollida entre el públic aquest Nadal. Es tracta del joc de ball més evolucionat del moment, ja que com té a la seva disposició Kinect, que detecta el nostres moviments, pot proposar-nos tot tipus de ball per al qual els executem i detectarà si ho fem bé o no. El cas es que amb pocs minuts ja em vaig trobar suant davant de la pantalla i amb ganes de ballar més cançons amb coreografies divertides i moviments que mai hauria pogut pensar que podria fer. En general, el nou perifèric m'ha semblat una bona idea i la veritat és que Microsoft ha aconseguit un bon producte que representa un pas més en l'experiència lúdica.
04/11/2010: Piratejat malgrat les mesures de seguretat
El títol que Activision havia guardat tan gelosament és un dels seus llançaments més importants de l'any. És per aquest motiu que les mesures per protegir-lo havien estat fins llavors excepcionals, fins al punt que cap mitjà d'informació l'ha pogut provar perquè no han volgut exposar-lo a les mans estranyes que en poguessin fer còpies sense impunitat.
Però ni d'aquesta manera “Call of Duty Black Ops” s'ha salvat de la pirateria, fins i tot abans del seu llançament. Un dels “shooters” més importants de l'any ha estat copiat i no s'ha deslliurat de cap manera del que es considera una veritable plaga per a la indústria. Ara cal que Activision es pregunti si no és que té l'enemic a dins de casa i quina és la solució a aquest problema.
30/10/2010: Molyneux presenta “Fable III” a La Farga
Els darrers anys han tingut la presència d'algun famós personatge que ha presentat durant els dies d'aquest esdeveniment algun projecte important. L'any passat li va tocar el torn a “Avatar”, el joc en 3D basat en la pel·lícula del mateix títol dirigida per James Cameron. I l'any 2008, va visitar el Saló del Manga Ian Lovett, director artístic de Fable II.
Aquest any, ha estat, ni més ni menys, que el mateix Peter Molyneux que ha aterrat a Barcelona per presentar a tothom el seu darrer videojoc, es tracta de "Fable III", que aquesta mateixa setmana arriba a les botigues. Que un personatge tan important com Molyneux visiti el Saló del Manga per presentar el seu videojoc només ens parla de la bona salut d'aquest esdeveniment anual.
21/10/2010: Detalls sobre el nou projecte de Kojima
Fa un dies i d'acord amb el seu Twitter, semblava que volia començar un nou projecte totalment nou, però s'ha conegut que el nou treball que ara endega i que ell mateix dirigirà es tracta de la cinquena part numerada de la saga "Metal Gear Solid".
Segons el que ell mateix ha escrit al seu Twitter, la primera reunió del projecte va ser la setmana passada i van assistir-hi deu persones. La reunió, segons les seves pròpies paraules, va servir per parlar d'aspectes importants del títol i compartir els seus somnis i el concepte de projecte.
Una de les novetats és que, segons diu, volen que el joc comparteixi el cànons occidentals de videojoc, per exemple, Kojima diu que els japonesos se centren a crear models i textures per desenvolupar un món, mentre que els occidentals es basen en altres aspectes com les llums, ombres i efectes visuals. Kojima ha admès que vol crear un món preciós, no unes imatges belles. Fa temps que des dels estudis japonesos es creu en una evolució del concepte creatiu, i sembla que Hideo Kojima també aposta pel canvi.