Comentari

Sónar 2011: la música i el fenomen

Actualitzat a les 15:39 h   20/06/2011

Genís Cormand, periodista de TV3

3cat24.cat

Per Genís Cormand, periodista de TV3
Envia-ho
(Opcional)
La marca del Sónar a Barcelona està fixada. El festival funciona com un creuer: des de fa tres anys manté uns registres de velocitat constants -74.000 espectadors el 2009, 84.000 el 2010, 79.000 el 2011-, fet que ha donat pas a una situació nova: és el primer cop que el contingut artístic del festival es valora per sobre de qualsevol altre element. Fins ara el Sónar s'analitzava des de l'òptica de la descoberta d'un fenomen -una criatura moderna, tecnològica i avançada; quin n'era l'impacte turístic, la repercussió social, les noves tendències de futur-. Ara, en canvi, s'ha centrat la mirada directament en la qualitat de les propostes musicals. El Sónar ha madurat, l'entorn també.

Ricard Robles, codirector del Sónar, acaba d'aterrar a Barcelona després de treballar i supervisar de prop l'edició que se'n fa a Galícia. La distància li ha permès analitzar el certamen amb perspectiva: "Últimament s'havia instal·lat una sensació al voltant dels festivals una mica estranya: es pensava que, com més gran, millor. Ha estat una mena d'especulació borsària. Per sort, en aquesta edició s'ha corregit. Ens hem centrat a fer el festival que la gent espera, amb un gran esforç artístic."

El Sónar té divuit anys i el recorregut l'acompanya. "En altres edicions, molta gent se centrava en l'observació del fenomen i es preguntaven quin seria el futur de la música electrònica, si seria una proposta musical efímera o acabaria instal·lant-se com la música del futur. Ara ja no cal que els artistes demostrin i justifiquin la seva modernitat. El talent és inqüestionable i només cal disfrutar-lo."

Ricard Robles no té cap dubte a l'hora d'assenyalar una de les fites per recordar del Sónar 2011: "Començar amb Steve Reich -el pioner del minimalisme-, oferir el terratrèmol audiovisual de Cris Cunningham al Sónar de Nit del dissabte i tancar diumenge amb la col·laboració de Ryuichi Sakamoto i l'artista electrònic Alva Noto al festival Grec ha estat molt valorat des d'un punt de vista de contingut artístic. Hem tingut la sensació de triomfar a casa."

El Sónar té importants responsabilitats de cara al futur: el 2012 neix a Sao Paulo la sucursal estrangera més ambiciosa del certamen, amb una perspectiva de treball d'uns 50.000 espectadors. Aquest any l'edició de Galícia ha baixat d'espectadors i analitzaran el que cal corregir de la proposta, i de cara a Barcelona probablement els espera la feina més ambiciosa de totes: mantenir l'alta qualitat artística que han assolit en l'edició del 2011.
comentaris - (0)

 

Avís:

Tots els comentaris passen per un procés de moderació, per això poden trigar uns minuts a aparèixer publicats.

Aquests comentaris són l'opinió dels usuaris i no la d'aquest portal.

No s'admeten comentaris insultants, ni racistes, ni contraris a les lleis vigents.

No es publicaran comentaris que no estiguin relacionats amb la notícia.

No es publicaran els comentaris que incompleixin les condicions d'ús que asseguren una participació de qualitat i respectuosa.

Recomanacions per als comentaris:

  • Els comentaris han de ser educats i no poden caure en el mal gust.
  • Aconsellem fer servir una ortografia correcta, amb punts i comes, perquè l'opinió sigui més entenedora.
  • Recomanem escriure amb un ús adequat de les majúscules i les minúscules: un comentari tot en majúscules fa la sensació que s'està cridant, mentre que un comentari tot en minúscules es pot malinterpretar o no entendre's correctament si conté noms propis o topònims.
Envia-ho
(Opcional)
 
3cat24 és a Facebook

publicitat

Generalitat de Catalunya: Corporació Catalana de Mitjans Audiovisualsccrtv interactivaTELEVISIÓ DE CATALUNYACATALUNYA RÀDIO
Televisió de Catalunya, S.A. - Catalunya Ràdio S.R.G., S.A. - CCRTV Interactiva, S.A.
Llibre d'estil de la CCMA | Mapa web | Arxiu notícies | Avís legal | Segell de qualitat |
Qui som | Participa | Atenció a l'Audiència Atenció a l'Audiència