El Ripollès.info | Actualitzat el 30/06/2011 a les 12:55h

Un viatge en el temps, a través de la C-17

 
Breu història de la connexió Ripollès-Barcelona.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprofitat la inauguració del tram Sora-Ripoll per rememorar l'avanç de la connexió entre Barcelona i el Ripollès a través de la C-17, antiga N-12.

La carretera de Barcelona a Vic per Mollet del Vallès i Granollers, d’acord amb el Pla estatal de carreteres de l’any 1860 formava una carretera “de segon ordre” que només estava desenvolupada fins a Manlleu. Posteriorment, al Pla estatal de carreteres de 1877 ja apareix com totalment construïda fins a Ripoll i s’assigna a les carreteres de “primer ordre”. La carretera de Barcelona a Vic i Ripoll era una carretera de l’administració estatal amb el codi de N-152.

A mitjans dels anys seixanta del segle passat el Ministeri espanyol d’Obres Públiques va construir la que va ser anomenada autovia de l’Ametlla. Aquesta construcció es va emmarcar en el Pla de carreteres del 1961.

L’autovia de l’Ametlla estava formada per 4 carrils (dos per sentit de circulació) però sense una barrera física (mitjana) entre els dos sentits de circulació. L’autovia de l’Ametlla va ser impulsada també per la Diputació de Barcelona i anava des del sud de Granollers (Coll de la Manya) fins a la Garriga.

La carretera N-152 entre Barcelona i Ripoll va ser traspassada a la Generalitat al juliol de l’any 1980, junt amb la resta de traspassos viaris. L’any 1999, la carretera va passar a tenir el codi C-17, d’acord amb la nova codificació de les carreteres catalanes. Un cop assumida la titularitat de la carretera per la Generalitat s’hi van fer diferents actuacions de millora o condicionament de la via existent i també es van crear nous trams desdoblats.

El 1983 es va desdoblar la Garriga-Figaró i el 1984 Barcelona-Montcada. El 1989 es va desdoblar del Figaró a Centelles i l'any següent es va fer la variant desdoblada de Mollet. El 1992 els quatre carrils van arribar a Vic i cinc anys després es va fer la variant de la capital d'Osona coincidint amb l'arribada de l'Eix Transversal. El 1998 la carretera va arribar al límit de Manlleu. Entre 2007 i 2011 s'ha desdoblat de Manlleu a Ripoll en tres trams inaugurats el 2008, 2009 i 2010 respectivament.

  Més informació al bloc de Territori i Sostenibilitat  


Navega per les etiquetes

C-17infraestructures

Referències a Internet

C-17

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Predicció Vic
dimarts
15°C  30°C
dimecres
16°C  30°C
dijous
15°C  29°C

Un agre retorn a ImpeVic

Xavier Mercadal és l’encarregat de desmantellar l’institut.

Edicions locals
Enquesta
Cal desallotjar el campament dels ‘indignats’ de la plaça Major de Vic?
      Vots emesos: 260
Arxiu històric
Humor
Vés a: Vic estrena caps de llúpia

Vic estrena caps de llúpia

Nova entrega d'humor d'en Mandanga (imatge ampliada a dins de la notícia).



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: