Convocatòria borses de viatge per a assistència a congressos i estades de recerca a l'estranger

Atenció: s'obre en una nova finestra. ImprimeixCorreu electrònic

 

Amb l’objectiu de potenciar l’assistència a activitats científiques (congressos, jornades, seminaris, etc.) i la realització d’estades de recerca a l’estranger,

RESOLC:

Primer. Convocar ajuts en forma de borses de viatge per a l’assistència a activitats científiques amb càrrec a una partida de 3.000 €, finançada amb el pressupost del Contracte Programa de Recerca 2011 de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació i amb l’aportació del Departament de Biblioteconomia i Documentació.

 

Segon. Habilitar la Comissió de Recerca de la Facultat per resoldre aquesta convocatòria d’acord amb les bases que tot seguit s’enumeren.

BASES

1. Objectiu Aquests ajuts estan destinats a finançar viatges de professors i becaris de tercer cicle (FPI, FI, APIF o similars) adscrits a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació que tinguin per objecte l’assistència a congressos, conferències, jornades, seminaris, etc. o la realització d’estades de recerca a l’estranger. En el primer cas s’haurà de presentar una ponència, comunicació o pòster, o bé participar en reunions de comitès organitzadors/científics, coordinar una sessió de treball o una taula rodona. En el segon cas s’haurà de presentar un pla de treball.

Per optar a un ajut caldrà justificar que les despeses derivades de la participació en una reunió científica no poden ser pagades amb el finançament dels projectes de recerca o dels grups de recerca als quals participa el sol·licitant. En el cas de les estades de recerca a l’estranger se subvencionaran activitats per a les quals s’hagi sol·licitat finançament a un organisme extern a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació que no s’hagi resolt favorablement.

Seran objecte de finançament les despeses realitzades en concepte d’inscripció, viatge, allotjament i impressió de pòsters. En cap cas s’abonaran dietes.

2. Sol·licitants Poden demanar aquests ajuts els professors i becaris de tercer cicle adscrits a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació que, a la data de tancament d’aquesta convocatòria, hagin validat outputs o inputs de recerca a la base de dades GREC corresponents a activitats realitzades durant 2010 o 2011.

Es concedirà un màxim d’un ajut per comunicació/pòster/activitat/estada. En cas que l’activitat per a la qual es demana l’ajut obtingui un altre ajut per a la seva realització, no es podrà gaudir de la borsa de viatge d’aquesta convocatòria.

3. Requisits Les borses s’atorgaran per a l’assistència a activitats que es realitzin entre gener i octubre de 2011.

4. Import dels ajuts

Orientativament, s’estableixen les següents quantitats per a les sol·licituds:

— Dins d’Espanya: fins a 400 €

— Dins d’Europa, en activitats de caràcter internacional: fins a 700 €

— Fora d’Europa, en activitats de caràcter internacional: fins a 1.700 €

En el cas de les estades de recerca a l’estranger la quantitat màxima serà de 1.700 €.

L’aprovació d’una sol·licitud no suposa la concessió de manera automàtica d’aquesta quantitat màxima. L’import assignat a cada sol·licitud serà determinat per la Comissió de Recerca de la Facultat.

5. Documentació a presentar

Imprès de sol·licitud annexat a aquestes bases.

Un cop realitzada l’activitat i per tal de tramitar l’ajut caldrà presentar la documentació següent:

— Acceptació de la comunicació o pòster, o de l’encàrrec de l’activitat, per part de l’entitat organitzadora en el cas de congressos, jornades o seminaris.

— Justificació de les despeses d’inscripció, viatge, allotjament i impressió del pòster.

— Carta d’invitació del centre d’acollida en el cas de les estades de recerca.

— Comprovant que l’estada de recerca ha estat objecte de la presentació d’una sol·licitud d’ajut a un organisme extern a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

— Justificació de l’activitat validada al GREC.

El termini de presentació de justificants per a tramitar l’ajut finalitza un mes després de la realització de l’activitat.

6. Presentació de la documentació i terminis

l model normalitzat de sol·licitud es troba disponible a l’adreça web http://www.ub.edu/biblio/

Les sol·licituds s’han d’adreçar al Deganat de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació i s’han de presentar a la Secretaria d’Estudiants i Docència. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el dia 15 de novembre de 2011.

La comissió de selecció resoldrà de manera bimestral (els mesos de juliol, octubre i desembre) les sol·licituds presentades.

7. Comissió de selecció, seguiment i avaluació

La comissió de selecció estarà constituïda pels membres de la Comissió de Recerca de la Facultat. Si escau, la Comissió podrà sol·licitar als sol·licitants qualsevol documentació complementària.

8. Resolució La resolució d’ajuts d’aquesta convocatòria es comunicarà a l’interessat i es farà pública al web de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

Cristóbal Urbano Salido

Degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació

Barcelona, 6 de juny de 2011


© Universitat de Barcelona Edició: Facultat de Biblioteconomia i Documentació