lamalla.cat > Política
25/07/2011 06:00h
Puigdemont: "Ryanair té capacitat per ser el motor econòmic de la regió"
L'alcalde de Girona defensa, en una entrevista a lamalla.cat, una legislatura de "pacte en moviment" que inclogui tots els partits de l'oposició
Un aire renovat corre per l'Ajuntament de Girona després que el nou equip de govern encapçalat pel convergent Carles Puigdemont hagi obert les finestres del consistori per encetar la legislatura del "pacte en moviment". Els 32 anys de socialisme no han reservat sorpreses en els calaixos de les dependències municipals, i l'alcalde s'ha trobat uns comptes sanejats per afrontar els reptes de negociar amb Foment l'execució de les línies ferroviàries, aclarir el futur de l'aeroport i convertir la Devesa en el "gran parc urbà de Catalunya".
Notícies relacionades
CiU governa a Girona per l'heterogeneïtat de l'oposició?
Governem perquè vam guanyar les eleccions. Tenim els mateixos regidors que el PSC en el darrer mandat.
Com porta la geometria variable?
Ens obliga a executar un pacte en moviment. Vull que sigui una constant del mandat. Una nova manera de fer política de manera constructiva i transversal, i no destructiva.
Com a la Generalitat: PP pels números, CUP pels temes de país, i PSC pels socials?
No excloem ningú. Les portes sempre estaran obertes a tots els grups.
Preveu una entesa més fàcil amb algun grup en concret?
Vull practicar l'entesa en global però no serà fàcil amb ningú. No hi ha solucions fàcils a realitats complexes.
Han obert les finestres de l'Ajuntament després de 32 anys?
Finestres, calaixos, armaris... en sentit metafòric i real. Hi ha dependències que demanen directament un canvi d'aires. És complexe perquè parlem d'una maquinària de més de 1.000 treballadors que manega un pressupost d'uns 98 milions d'euros.
Què s'hi han trobat als calaixos?
És prematur, però la fotografia formal diu que hi ha una situació econòmicament sostenible amb un nivell d'endeutament baix i un tancament de l'exercici amb superàvit. Però falta la fotografia de tancament de 2011.
Ha fet bona feina, doncs, el PSC?
No negarem l'evidència. Però tenim un parell de preocupacions: quants diners haurem de retornar a l'Estat i el problema del cos de personal i despesa corrent que a Girona té un pes molt gran en els pressupostos.
La CUP pot arribar a ser un soci estable de govern?
No s'hi han mostrat partidaris d'entrada. Jo sempre els hi estendré la mà, però ja han dit que no facilitaran la governació.
"HEM D'EVITAR QUE L'EMPRESARIAT GIRONÍ PAGUI L'IMPOST DEL TEMPS"
Ha pactat amb els portaveus municipals què demanaran a Foment?
Volem que ens expliquin, abans de les eleccions, quines són les previsions del govern espanyol sobre la nostra ciutat.
Pot avançar als ciutadans l'execució d'alguna obra?
No faré de portaveu de Foment. No posaré la mà al foc pel Ministeri perquè ja ens les hem cremat alguna vegada, com amb l'N-II. Si dic algun calendari és perquè en tinc la certesa, no per fer de portaveu.
Que CiU estigui a la Generalitat, la Diputació i l'Ajuntament facilita la pressió al ministeri?
És bo que hi hagi un lideratge nacional en l'àmbit local. Girona s'incorpora a aquesta manera d'entendre la relació entre el municipi i l'estat, això enforteix el país.
Quines són les preocupacions de l'empresariat gironí?
Els preocupa que no siguem prou àgils. Que els fem pagar l'impost del temps.
Hi ajudarà la Llei òmnibus?
Espero que sí, perquè no ens podem embardissar tant.
CiU a l'Ajuntament: "És bo que hi hagi un lideratge nacional en l'àmbit local perquè enforteix el país" |
Spanair a l'Aeroport: "Veuria amb molts bons ulls que s'esforcés per mantenir la ruta Madrid - Girona" |
Futur de la Devesa: "Serà el gran parc urbà de Catalunya, no hi projectarem pavellons ni usos agressius" |
Quin PIB suposa el turisme per a Girona?
No el sé exactament però és clar que és la primera indústria de la regió. A final de mandat, aquest PIB s'ha de multiplicar. És el nostre desafiament.
Seria clau gestionar l'aeroport?
Continuo reclamant el traspàs de l'aeroport a Girona. Hi ha d'haver una gestió nacional per als aeroports nacionals.
I com es pot aconseguir?
El camí és el de la negociació amb l'Estat. Políticament no podem renunciar a aquest objectiu.
Què faran amb Ryanair?
Exigir-li que compleixi els contractes signats i en vigor. I després proposar acords viables i rendibles per a les dues bandes. Malgrat la seva singularitat té capacitat per ser el motor econòmic de la regió.
Com estan les negociacions?
Parlant de Ryanair es fa difícil concretar. Ara diuen que no hi ha res trencat, i això que fa setmanes que el Govern va fer la seva proposta i va dir que no es mouria. Però no sé si això vol dir que d'aquí dues setmanes podrem anunciar un acord per garantir la temporada d'hivern. És fer un exercici de molta futurologia.
Amb el que li costa Spanair a la Generalitat no és viable que la companyia catalana assumeixi les rutes de Girona?
Veuria amb molts bons ulls que Spanair s'esforcés per mantenir una de Girona a Madrid, que quan la prestava Ryanair tenia una alta freqüència i rendiment. Abans d'acabar l'any hauríem de concretar si a Spanair li interessa mantenir la ruta.
"ESTEM ESTUDIANT UN ALTRE EMPLAÇAMENT PER A L'HOSPITAL"
Quin és el futur Hospital Josep Trueta?
Ens hem posat les piles, perquè a dia d'avui portem un endarreriment de desatenció clamorosa dels governs tripartits que fa que ara haguem de fer un esforç per millorar la prestació de serveis.
I a llarg termini?
Sempre hem dit que l'actual, no és el Trueta del futur. Necessitem un hospital nou. Estem en l'opció d'estudiar un altre emplaçament. Ara hem de mirar si és viable el manteniment i usos d'un edifici que acabarà sent patrimoni de la Generalitat.
La Devesa està desaprofitada?
Desaprofitada i maltractada. Ha estat desatesa massa anys. Ha estat la gran assignatura pendent. Abans de final de mandat els ciutadans hi veuran un abans i un després.
Què hi faran?
Executar el pla d'usos. I tenir un debat de futur sobre el mercat, les fires, les zones d'oci i l'aparcament. Hem de decidir perquè la Devesa sigui el gran parc urbà de Catalunya. No hi hem de projectar pavellons ni usos agressius.
Es planteja implantar la zona verda?
Sí. Hi ha barris que ens ho demanen. Si ho fem, serà prèvia trobada amb els veïns i els comerços perquè no passi com a Sant Narcís.
I potenciar la Girocleta?
Sí, s'ha d'estendre fins a Salt. Però l'hem de fer sostenible des del punt de vista econòmic.
Té el carnet?
No. Tinc bici pròpia però no la faig servir perquè vaig caminant a tot arreu.
Publicat 25/07/2011 06:00h
Comentaris
Escriu el teu comentari
Normes d'ús
- Les opinions són dels internautes, no pas de lamalla.cat
- Els comentaris han de mantenir l'educació i el respecte als altres.
- No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis vigents.
- lamalla.cat es reserva el dret a eliminar comentaris que no s'atenguin a aquestes normes o que no guardin relació amb el tema.
+Vist
- 1Mor el primer pres a Espanya per una vaga de fam
- 2Arrenca la programació d'estiu de COMRàdio
- 3Puig: "Delinquir a Espanya és fàcil i barat"
- 4Puigdemont: "Ryanair té capacitat per ser el motor econòmic de la regió"
- 5El Parc Salut Mar, en serveis mínims contra les retallades
- 6El Sabadell enllustra la plata
- 7La CAM torna a obrir les sucursals després de la seva intervenció
- 8Heribert Barrera, ingressat en estat greu a Barcelona
- 9Emoció i crítiques en la cerimònia de record de la tragèdia de la Loveparade
- 10La cambrera que va denunciar DSK es defensa en una entrevista a 'Newsweek'
Al minut
- 14:28Mas i Trias adverteixen de la paralització de projectes
- 14:11Camacho s'ofereix com a interlocutora entre CiU i Rajoy pel pacte fiscal
- 14:11La indústria catalana de la música en directe perd el 30% dels ingressos en dos anys
- 13:47Els treballadors d'ambulàncies inicien aquesta mitjanit una vaga indefinida
- 13:46El monoplaça híbrid de la UPC, sisè classificat a la Formula Student de Silverstone
- 13:04El Síndic demana una mediació en cas d'impagament de la hipoteca
- 12:47Yahoo Labs compleix 5 anys a Barcelona
- 12:28Espanya no augmentarà el nivell d'alerta per l'atemptat de Noruega
- 11:45Prealerta per alt risc d'incendi al terç sud de Catalunya
- 10:50Mor el primer pres a Espanya per una vaga de fam