Salvador Cot | Actualitzat el 01/08/2011 a les 23:59h

L'últim avió de Ciudad Real

El pròxim 26 d'octubre Vueling abandonarà definitivament els dos vols setmanals que opera des de l'aeroport de Ciudad Real. Aquest parell d'avions són els últims que encara es veuen enlairar-se i aterrar per l'horitzó d'aquella ciutat castellana. Han estat volant, amb la majoria dels seients buits, a canvi d'un contracte -suposadament- publicitari que el govern de la comunitat autònoma va adjudicar sense concurs: 2,36 milions d'euros.

Però ara hi ha hagut un tomb electoral i el PP es troba entre les mans un problema que va costar 500 milions d'euros d'entrada, més el rescat de Caja Castilla-La Mancha amb un aval de 9.000 milions d'euros de diner públic i una ampliació de capital, finançada per la comunitat autònoma, de 140 milions més. El cas és que tots aquests diners s'han fos i la realitat s'ha fet matèria, però la torre de control segueix allà, com en el conte del dinosaure.

Ciudad Real, un municipi de les dimensions de Rubí, ja tenia estació de TGV. Potser no necessitava, a més, un aeroport transcontinental amb capacitat per 2,5 milions de passatgers.

COMENTARIS

+4
-0
espona
Anònim, 02/08/2011 a les 21:27
Una matisacio, amb el ferrocarril no em refereixo al disbarat dels ultims anys de l'AVE, sino a tota la politica de transports que s'ha portat a terme durant els ultims 150 anys.
+3
-0
historia de españa
ANDALUZ, 02/08/2011 a les 20:56
caldria llegir mes història espanyola, perquè alguns cafres que per aquí es llegeixen, entenguessin que no tots els habitants de la hispània són borratxos, vagues i maleantes.
Aquest territori ha sofert el continu saqueig dels seus reis, el seu despoblament generalitzat, el seu extorsion religiosa, su apartamiento cultural i que ha tingut des dels comuneros i les germanias en valència a la poblacio
pechera en mans de la castilla imperial, i demas cohorte d'austríacs, holandesos, francesos etc...
una mica de respecte per tots els nostres avantpassats i per favor esborrin el comentari de les 7:05.
+0
-1
a espona
ANDALUZ, 02/08/2011 a les 20:46

jajajajaja... que verdad mas grande has dicho. El unico pais del mundo donde el ferrocarril perjudica¡¡¡¡
impresentables que semos.
+11
-0
espona
Anònim, 02/08/2011 a les 18:27
Si llegiu en Germa Bel, veureu que Ecspanya es l'unic pais del mon en que la construccio del ferrocarril va perjudicar l'economia enlloc de beneficiar-la
+4
-0
paulus
Mes ferroviades, 02/08/2011 a les 17:00
La punyetera i maleïda guerra civil hispànica o també perquè provocà que molts agosserats projectes ferroviaris quedessin en no res. Per exemple, la linia St. Giron-Baeza, que havia d'anar des de St. Girons(Pirineu francès), fer un tunnel per Salau, Sort-La Pobla-LLeida-Fraga-Montalbán-Terol-Utiel-Albacete-Alcaraz-Baeza, la Santander Mediterraneo, que només va quedar per possar les vies entre Santander i Villarcayo, amb un tunnel de 6 qm a la cordillera cantàbrica. En fi, el que s'haguès poder fer. Amb la tecnologia Talgo i una mica d'inversió en infraestructura en podria haver-ne tingut un tren de molt alta velocitat fins i tot a començaments dels seixanta.
+6
-12
Contra comentarios hirientes, maleducados y fachas o nazis
Anònim, 02/08/2011 a les 16:58
El comentario anónimo de las 7:05 debería haberse suprimido inmediatamente por injusto y ofensivo.
Todos sabemos que vagos y borrachos hay en todas las familias (seguro que en la del autor del comentario también) y que no se puede insultar a los habitantes de una nación (entre los que seguro que cuenta ese comentarista, sus padres, hijos, si los tiene, madre, padre, si lo tiene...)
En fin que habría que xigir un cierto nivel y no censurar por pensamiento e ideas, COMO SUELE HACERSE, pero sí por actitudes fascistas como la de es te individuo que además son de mala educación y peor razonamiento.
+4
-0
Més opinions ferroviaries
Paulus, 02/08/2011 a les 16:45
Es queixaven del dictador Francisco Franco Bahamonde y Salgado Araújo, Caudillo de España por la gracia de Dios, però a la seva època la Renfe va tenir una època de certa esplendor, val que no hi havia gaires cotxes. Hi haviern línies ferries transversals que compensaven la tradicional radialitat de la xarxa ferroviaria espanyola. M'enrecordo del trens TAF i TER que funcionaven força bé,i no parlem del Talgo el Shangai que anava a la Corunya, val que trigava la tira de temps, però podies enraonar i fer amistat amb el veí. Mort lo dictador lo govern de Felipus González a l'any 1985 va decidir destruir el ferrocarril espanyol, tancant 30000 quilòmetres de vies, deixant comarques senceres sense comunicació, prioritzant noves línies d'Ave molt cares i antinaturals, com comunicar Madrid amb Sevilla i no encara amb la frontera francesa. En fí quin goig era veure les locomotes 776 franceses que eren molt boniques.
+6
-1
Llegiu si´s plau
Anònim, 02/08/2011 a les 16:24
al catedràtic G.Bel en la seva obra, "Espanya capital París"
Bel especialitzat en infra-estructures de la Península diu i repeteix que el mal de les grans obres d´Estat són el centralisme polític a costa de la rendibilitat i l´eficiència.Amb tals precedents,els mals són imparables.I no es tracta aquí de qui ho ha fet pitjor,caps grossos
+14
-0
Més responsabilitats
Anònim, 02/08/2011 a les 14:59
Hauria d'existir el delicte de gestió negligent amb resultat de fallida pels polítics i que es sentessin al "banquillo de los acusados". Sinò, sembla que portar l'administració que dirigeixes a la ruïna econòmica surt totalment gratis.
+7
-9
Alguaire también existe
Anònim, 02/08/2011 a les 14:48
¿Para cuando una línea regular Ciudad Real - Alguaire?
+10
-2
Feu correr la veu
Montserrat, 02/08/2011 a les 14:28
Totes aquestes notícies han de tenir la màxima divulgació...encara hi ha un gran nombre de catalans que no veuen la realitat...continuar a l'estat espanyol és la ruïna de Catalunya (en tots els sentits)
INDEPENDENCIA...o seguir enfonsant-nos
+10
-0
Més opinions.
Vull el ferrocarril d'abans, que servia al poble, 02/08/2011 a les 13:05
Tamquem aeroports ruinosos, tanquem aves absurds, tornem a obrir línies de tren convencionals que anaven bé i servien de valent al poble, a preus raonables, ad exemplum: Astorga-Plasencia, un tren abans de 1985 podia anar de Gijón a Sevilla sense passaar per la capital de l'imperium. Lorca-Baza, podies anar de Barcelona a Granada per Murcia i Almeria, sense passar per Alcázar. Valladolid-Ariza, Barcelona-Salamanca tot recte sense passar per Miranda d'Ebro. Vull tornar a anar en tren nocturn de Barcelona a Bilbao. Transformem les línies convencionals a l'amplada europea amb el tercer càrril, electrifiquen totes. És més barat. Vull tornar a veure les llegendaries locomotores Mazinger, les 333 diesel, les 252,les franceses, vagons de passatgers com cal,el Talgo 4, com a la resta d'Europa. Que tots els expressos s'aturin a tarragona. Per saber-ho tot sobre el ferrocarril a les Espanyes us recomano ferropedia, història de les línies, material. No vull anar a Bilbao en 6 hores i 60 euros, m'estimo pagar 40 i trigar una mica més.
+13
-2
doncs a veure.
gat escaldat., 02/08/2011 a les 12:55
quan ens espolsem les puces aquestes de terra endins tant molestes i manaires.

El burro català clava coces.
el català burro no.
+19
-1
PSOE (PSC)=PP
Anònim, 02/08/2011 a les 12:47
El PSOE ha fe besties amb la planificació d’infraestructures, però el PP igual, l'AVE n’és un exemple clar! Són iguals!
Farts de pagar! Independència!
+13
-0
Més opinions.
Paulus, ferroviari tradicional, 02/08/2011 a les 12:30
Tamquem aeroports ruinosos, tanquem aves absurds, tornem a obrir línies de tren convencionals que anaven bé i servien de valent al poble, a preus raonables, ad exemplum: Astorga-Plasencia, un tren abans de 1985 podia anar de Gijón a Sevilla sense passaar per la capital de l'imperium. Lorca-Baza, podies anar de Barcelona a Granada per Murcia i Almeria, sense passar per Alcázar. Valladolid-Ariza, Barcelona-Salamanca tot recte sense passar per Miranda d'Ebro. Vull tornar a anar en tren nocturn de Barcelona a Bilbao. Transformem les línies convencionals a l'amplada europea amb el tercer càrril. És més barat. Vull tornar a veure les Mazinger, les 333, les 252,vagons de passatgers com cal, com a la resta d'Europa. Que tots els expressos s'aturin a tarragona.
+18
-1
hereus del franquisme qui manen
Anònim, 02/08/2011 a les 11:35
a Europa n'està ple d'aeroports a ciutats petites, però són aeroports comercials petits que serveixen a la indústria local... els fastos d'aqui ningú els entén , bé si són com els fastos del franquisme. perquè són els hereus del franquisme qui manen
+11
-20
Que pena...
Anònim, 02/08/2011 a les 11:26
...que no se pueda conseguir la independencia a golpe de votar negativamente lo que no gusta (por irrebatible...)y positivamente lo que mola (por Biblia...) Pero como alternativa al Lexatin, no esta nada mal el sistema...
+7
-7
bestieses
Comentarista, 02/08/2011 a les 10:51
Jo, no soc de deretes, però aquestes bestieses que han fet els socialistes, d'aquest aeroport, la de l'ave Extremadura-Ciudad Real i una infinitat més, la dereta no les fa, estem d'acord que també fa bestieses, però d'aquesta magnitud?.
+12
-19
Para Anònim, 02/08/2011 a les 10:16
Anònim, 02/08/2011 a les 10:39
O como el aeropuerto de la Seo, cerrado durante muchos años por ruinoso y que en su momento el Estado se negó a que se lo "regalasen" (regalo envenenado y carísimo...)y reabierto hace poquito por la Generalitat a golpe de talonario. Y no se sabe aun muy bien por qué. Hasta hay "locales" que se oponen.

Cronologia
1931: Jaume Nadal i Maimó obtiene la concesión de una línea aérea Barcelona-Andorra.
1932: Se acaban las obras de construcción de hangares y una terminal en Benavarre (Bellestar, Alto Urgel), pero la línea aeria se queda sin financiamiento.
1975: El industrial Josep Betriu inicia las obras del aeropuerto en la montaña de Ensiula.
1978: Empresarios andorranos tienen contactos con una empresa inglesa constructora de avions para crear Air Andorra.
1980: Finalización de la construcción del aeropuerto.
1982 - 29 de julio: Inauguración con un vuelo de Aviaco entre Barcelona y Seo de Urgel.
1984: Cierre del aeropuerto para vuelos comerciales.
2007: Cierre total del aeropuerto por razones de seguridad.
2007: Institut Català del Sòl compra el 85% de los terrenos del aeropuerto.
2009: Se inician las obras de mejora del aeropuerto con un coste de 2'9 millones de euros.
2010 - 4 de junio: Se reabre el aeropuerto para vuelos de aviación general y de emergencias.
+16
-4
Que bé!
Anònim, 02/08/2011 a les 10:16
Així els ciutatreialins podran fer com els castellonencs: anar els diumenges a passejar amb la família per les pistes. Don Vito Fabra dixit (president de la diputació de Castelló i oncle de l'Alberto Fabra, flamant president "catalaniste" de València).
+19
-26
Cree el ladrón...
Anònim, 02/08/2011 a les 10:05
Querido anònim, 02/08/2011 a les 07:45, yo no me pregunto nada, lo se. Quizás porque trabajo en Fomento y no vivo de la política, ni me "realizo" en estos forillos. Es el mismo caso de otros "apeaderos" que se crean por presiones políticas locales y como solución intermedia a no pasar en absoluto (como dictaría la lógica del planificador técnico)o a hacer discurrir la línea por cada pueblito (como desearía cada cabecilla de mini-taifa periférica)...y que desaparecen (con suerte...)cuando la fría estadística confirma los estudios previos de ocupaíón. Eso si, la "culpa" pública recae siempre en el planificador. Ya se encargan los medios interesados y los cegatos borreguetes seguidores de que así sea. Y no en el inductor real. Como el caso del trascurso del AVE próximo a la Sagrada Familia, que como todos sabemos, salvo en esas tierras tan milenariamente sabias, es decisión local, de sus "fuerzas vivas". Y sin embargo...se le carga el muerto Fomento. Estas hacen su negociete y Fomento, por aquello de las "prioridades" de la política sectaria de su "cabeza" de turno, calla. Dando así pie a que cualquier ignorante mindundi como tu, desbarre.
+30
-7
cervells privilegiats
Anònim, 02/08/2011 a les 07:45
Homeeee, un castellano-parlant preguntant-se pq ni hi puja ningu a Tarragona! Com pot ser aixo, tractantse d'una ciutat mes gran que Lleida i amb un trafic potencial major??? A algu se li escapa que es pq les ments privilegiades madrilenyes van posar l'estacio al mig del no res??? Ara mateix costa mes de 20 minus arrivar en cotxe a l'estacio, quan si es conduexien 30 minuts mes ja s'arriva a Lleida o Barcelona.
+30
-0
Hi ha un troll
Anònim, 02/08/2011 a les 05:33
No feu cas del troll intoxicador, doncs en el fons es mor de ràbia veient que en els mitjans catalanistes s'escolten totes les veus, fins hi tot la seva. Li estem donant una lliçó de llibertat, i aixó el perd.
+25
-0
Un "forat" de 9.000 ME
Santi Vidal, 02/08/2011 a les 04:14
Tota corrupció és indignant, i més si és amb diner públic, però el "forat" de 9.000 ME de "Caja Castilla-La Mancha" és monstruós.
+19
-26
Para Anònim, 02/08/2011 a les 01:03
Anònim, 02/08/2011 a les 01:50
No te olvides de las que ya estan hechas. Recuerda los dos pasajeros que se suben en Camp en dirección a Barcelona. O de los otros dos que lo hacen en Perafort procedentes de Sants...


http://www.diaridetarragona.com/tarragona/040371/solo/viajeros/ave/bcn/estacion/camp



+18
-0
boig
obelix, 02/08/2011 a les 01:27
Estan bojos aquests espanyols
+39
-0
mes del mateix
Anònim, 02/08/2011 a les 01:03
Be no passa res, nomes cal que mireu les linies d'AVE que s'estan executant actualment, cap a Lugo i altres bonics indrets de la geografia ecspanyola, que tindran menys passatgers fins i tot que l'AVE de Cuenca.
+23
-4
CiU i Esquerra són la inacció
@LarssonRaco, 02/08/2011 a les 00:41
Però tranquils, que ni CiU ni Esquerra no mouran un ditet per la independència. Retòrica tota la que vulgueu, és clar, però s'hi està tan bé fent el ploricó mentre cobrem uns sous de fàbula gràcies a l'autonomisme...
+9
-32
Wally, viaja más, aunque sea por el Google
Anònim, 02/08/2011 a les 00:33
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+32
-4
semblança 2
Wally, 02/08/2011 a les 00:22
Ambdós aeroports han estat pagats amb diners dels catalans.
+20
-1
No sigueu malpensats...
Anònim, 02/08/2011 a les 00:20
Ja ni anirà de gent,home!! es questió de temps i fe;al segle 24 ò 25!!...més vi nois,més vi,més,més!!
+24
-2
semblança 1
Wally, 02/08/2011 a les 00:19
Ambdós aeroports han estat construïts sota administració del PSOE.
+19
-11
Només Ciudad Real??
Fèlix The Cat, 02/08/2011 a les 00:15
Bé, siguem sincers ... Juguem a trobar les set diferències entre l'aeroport de Ciudad Real i el d'Alguaire. Us costarà trobar-les. Monuments a l'època de malbaratament de recursos públics a Espanya i a Catalunya. Amb ambdós aeroports només es pot fer una cosa racional: Tancar-los i no seguir llençant diner bo al damunt del diner que ja s'ha llençat. Un error és un error, i quan abans es subsani abans es deixarà de llençar diners. Tanquem Ciudad Real. Tanquem Alguaire. No podem seguir llençant diners eternament. Si aixecar aquests aeroports ha estat una autèntica ruina, mantenir-los dempeus és un monument a l'estupidesa humana.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: