La posada en marxa d'un Pla Alternatiu de Transport (PAT) tractarà de minimitzar els trastorns que puguin produir als usuaris les obres de cobertura de les vies de ferrocarril d'accés a Sants, i que impedirà la connexió amb L'Hospitalet i Bellvitge entre el 4 i el 27 d'agost.
Amb la finalitat d'orientar als viatgers durant aquests dies s'empraran "fórmules de comunicació senzilles però potents", segons ha explicat el director general de Rodalies de Catalunya, Miguel Angel Remacha.
Per atendre les necessitats d'informació dels viatgers, la Generalitat, l'Ajuntament i Renfe reforçaran els equips d'atenció al client i de seguretat en les estacions amb 104 persones per torn -amb un total de 330 persones- per informar sobre els canvis a la programació i alternatives de transport.
Els viatgers de trens de la R4, R13, R14, R15 i R16 que entren cap a Barcelona des de Sant Vicenç de Calders per Vilafranca del Penedès no podran arribar fins a Sants, i hauran de baixar a L'Hospitalet de Llobregat, on després d'un recorregut a peu degudament senyalitzat a través de l'estació hauran de prendre la L1 de Metro.
El mateix succeeix en el cas de la R2 Sud que es detindrà en Bellvitge, i des d'aquí els usuaris hauran d'accedir als Ferrocarrils de la Generalitat per reorientar-se a l'estació de Sants.
Aeroport
Les obres de cobertura de les vies de Sants afectaran també al servei de trens que connecta aquesta amb la terminal T2 de l'aeroport i que no funcionarà tampoc durant aquest període de temps.
Com a alternativa, s'engegarà una llançadora d'autobusos articulats que cada quinze minuts comunicaran l'estació de Sants amb l'aeroport, i pararà per descarregar viatgers en les dues terminals: Primer en la T1 i després en la T2, on ja podran pujar usuaris per fer el recorregut al revés fins a Sants.
Anar al web de Rodalies per més informació