Salvador Cot | Actualitzat el 27/08/2011 a les 22:13h

Ha mort un Home

Heribert Barrera era un polític d'una altra època. Concretament, d'un temps en el qual ningú no pensava que els partits fossin un camí fàcil per obtenir un lloc de treball reconegut i ben pagat, sinó la forma d'acostar-se a la utopia i complir amb els ideals. Una guerra, un llarg exili i una transició ben poc democràtica li van modelar el caràcter. No era simpàtic, ni petonejava nens en les campanyes electorals. Tenia massa conviccions.

Com que mai no va esperar res de la política, era perfectament capaç d'anar contracorrent. Per això va abandonar el lideratge del seu partit, sense resistència, quan uns resultats negatius li ho van indicar. Era un republicà. Tant, que aquest estiu va oferir el seu aval a Carles Bonet perquè es pogués presentar a la presidència d'ERC, tot i discrepar profundament de l'estratègia que proposava.

Heribert Barrera no va fallar mai al seu país. I aquest és un país que falla molt.

Navega per les etiquetes

heribert barrera

COMENTARIS

+0
-0
Per al·lusions 2
Jordi B., 29/08/2011 a les 00:09
I blasmar, a més de censurar, també vol dir avergonyir. Censurar només seria com si ho haguéssiu dit. Blasmar vol dir que se us avergonyeix pel que heu dit. I no és això, el que us hem de fer?
+0
-0
Per alusions
Jordi B., 29/08/2011 a les 00:05
Anorrear no és aniquilar. És deixar en ré. O a l'estil Bart Simpson, que us multipliqueu per zero i ens deixeu viure tranquils d'una vegada. O és que ja no en tenim prou de veure tant d'odi a Catalunya a teòrics connacionals?
+2
-0
Li cal un adjectiu, homes ho som tots.
Antonio Mora Vergés, 28/08/2011 a les 23:47

Diria que ell va ser un dels pocs – quasi l’únic – al qui el tractament d’Honorable que donem a Catalunya, li esqueia, i avui li fa justícia.
+2
-4
Per Jordi B
Anònim, 28/08/2011 a les 20:55

I parlant de llibertat de opinió, es pot permetre això?:

Efectivament. A tu i a molts altres com tu se'ls ha de blasmar (censurar) i anorrear (aniquilar). Però no per andalús ni per dèbil mental, que també reconec en els teus escrit els símptomes. ... (Jordi B., 28/08/2011 a les 14:16)

Si això no es nazisme se li sembla un món, tant que ho pot subscriure qualsevol nazi, a mes de ser denunciable com es permet en diaris subvencionats per la generalitat que aquesta gentussa injectin el seu berení


+4
-5
si som mes no tens dret a opinar?
Lola, 28/08/2011 a les 20:23
no entenc perquè es permet amagar els comentaris que a una part dels lector no els agrada i mes quan estan dient veritats inqüestionables com es el cas de l'andaluz (28/08/2011 a les 11:34) i un, (28/08/2011 a les 15:21).
Em sembla un estrany concepte de la democràcia i la llibertat d’opinió.
+10
-2
Descansi en pau
pepet grill, 28/08/2011 a les 20:19
Descansi en pau Molt Honorable President del Parlament Heribert Barrera
+8
-4
FINS SEMPRE COMPATRIOTA
Anònim, 28/08/2011 a les 20:10

A Catalunya vindrà un altre politic calcat a vosté que acabarà la seva feina i ens conduirà a la llibertat.

Moltes gracies President
+7
-3
Honorar
Jaume1, 28/08/2011 a les 19:48
Va ser el primer a rebre les coces de l'espanyolisme racista. La primera bèstia negra dels tardofranquistes; després li va tocar a l'Arzalluz, el Rubianes, el Carod, l'Oleguer Presas, etc. És molt difícil aguantar quan t'han maxacat en una guerra i una postguerra. El seu desig hagués estat dedicar-se a la seva professió plenament, com va dir un dia. "No s'ensenya a les escoles com varen esclafar un país" deia Al Tall. ANDALUZ, segurament, tú no ho saps ni t'importa. No us han desandaluzat mai com a nosaltres ens han descatalanitzat. Per racisme... l'anticatalà. Hi ha documents gràfics per processar-vos.
+2
-2
Per a "Anònim, 28/08/2011 a les 17:08"
JoMateix, 28/08/2011 a les 19:06
La llargada del membre és quelcom objectiu i del tot demostrable. Matemática i física pura.
En canvi, el coeficient intel·lectual és quelcom discutit i discutible, ja que ha estat inventat per blancs i per mesurar un tipus concret d'intel·ligència que s'expressa i es desenvolupa en unes circumstàncies determinades.
Les intel·ligències són múltiples. Per exemple, podríam donar-li la volta a l'argument en qüestió i afirmar que als EEUU, en circumstàncies de marginació i supervivència límit als ghettos, els negres se'n surten millot que les altres races. Tenen més capacitat de resistència, són més lluitadors i tenen més força mental (molts d'ells són descendents d'esclaus). Sobrevivint en unes circumstàncies en les quals motls blancs de classe mitja (fins i tot aquells amb un major coeficient intel·lectual) no suportarien ni una setmana.
Un exemple d'aquesta capacitat: Tota la música contemporània que val la pena (amb contadíssimes excepcions) ha estat creada per afro-americans. Música que després molts blancs han volgut adaptar i "intel·lectualitzar" sense que la majoria d'ells hagi pogut mai igualar la qualitat dels músics originals negres.
+5
-5
al comentario de las 17:08
ANDALUZ, 28/08/2011 a les 18:43
te voy a responder,con tu permiso, en mi lengua materna, porque cuando escribo con el corazon, me sale el castellano, tan bueno o tan malo como el catalan.
este señor, fue un hombre comprometido con el territorio viejo catalan, pero no debemos ser ombliguistas, al menos mi tierra me enseño a no mirar a un andaluz por encima de nadie, ni por debajo de nadie.
asi... simplemente deberia de ser mirado el que llega a un territorio extraño con hambre. Si este señor, llamandose de izquierdas hubiera abierto su corazon hacia el exterioe asi deberia haberlo visto.
ni catalanes,ni chinos, niandaluces, ni nadie somos mas que nadie.
y el hambre no conoce de culturas, solo de comer.
hay que reconocer el compromiso con su tierra... como lo tuvieron algunos personajes que la historia pusieron en el pasivo de dictadores.

saludos.. y respetadme la escritura en castellano
+15
-5
ANDALUZ
Anònim, 28/08/2011 a les 17:08
Doncs tret de dues o tres frases, la gran majoria són veritat o són opinions igual de vàlides com qualsevol altra.

Per exemple, “A Amèrica els negres tenen un Coeficient Intel•lectual inferior als blancs” tret de context és un insult, però es tracta simplement d'una estadística.

Els negres també la tenen més llarga, i no veig que ningú hagi dit mai que algú és racista per mostrar aquesta estadística.
+17
-3
parlava clar
jdrg, 28/08/2011 a les 17:03
Parlava clar i català. Deia veritats com punys que la misèria intel.lectual que patim ha criminalitzat, la merda del "políticament correcte", el bonisme estúpid, ens emmordassa i som incapaços de dir el que pensem i sentim per por a ser titllats de racistes, intolerants, xenòfobs i tutti quanti. Només diré un exemple, els immigrants tindran dret al vot, que bonic oi? Si dic que qui no parle català no vota, ja sóc racista, xenòfob i qualsevol estupidesa. Mentre Catalunya es desfà com un terròs en el magma espanyol. Barrera un patriota!
+6
-23
ideals....i utopies
un, 28/08/2011 a les 15:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+17
-7
Al de l'altra perspectiva
Jordi B., 28/08/2011 a les 14:16
Efectivament. A tu i a molts altres com tu se'ls ha de blasmar i anorrear. Però no per andalús ni per dèbil mental, que també reconec en els teus escrit els símptomes. Sinó per haver-te girat contra la terra que et va acollir. Haver mossega't la mà que t'ha donat de menjar.
Mal que et pessi, el President Barrera ens repressenta a ltots. A la Catalunya que lluita per sortir-se'n. I que pesi a tu i molts altres com tu, finalment se'n sortirà.
+23
-6
Descontextualitzant com sempre
Anònim, 28/08/2011 a les 13:46
Al llibre de fa deu anys ell apostava per tal que Catalunya tingués el control de la seva pròpia política immigratòria; ja que l'estat espanyol (per incompetència o per mala fe) ha estat enviant cap aquí centenars d'autobusos plens impúnement d'immigrants, com la premsa ja ha informat diverses vegades. En cap moment va dir que havíem de deportar immigrants sinó posar un límit en la quantitat que pot arribar sense que es produeixin guetos, aules desbordades, desconeixement de la llengua catalana, mala integració, etc. Ara ja tots veiem que és el que està succeint.
+16
-27
OTRA PERSPECTIVA
ANDALUZ, 28/08/2011 a les 11:34
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+20
-3
Barrera
Anònim, 28/08/2011 a les 10:28
Un gran republica hi un gran independentista,gran ejempla d'onestitat.
Descansi amb pau
+20
-4
Un dia va dir
Bescanoní, 28/08/2011 a les 10:26
"la única manera d'aconseguir la independència és boicotejar sistemàticament la política espanyola"
Que s'ho apuntin
+27
-8
Fets i paraules
Josep-Maria, 28/08/2011 a les 01:13
El proppassat 9 de juliol, amb l'ajuntament de Barcelona i la Generalitat a les seves mans, CiU va imposar a la manifestació independentista un itinerari que l'amagava i va impedir que al final del recorregut hi hagués un lloc digne per als qui havien de parlar als manifestants. Heribert Barrera i Moisès Broggi –entre altres– van haver de fer-ho des de la plataforma elevadora d'una camioneta, plataforma que va trontollar en algun moment.
Això són fets. Les paraules dels dirigents de CiU sobre H. Barrera les sentirem o llegirem a partir de demà.
+51
-8
Un gran patriota
Guilleries, 28/08/2011 a les 00:45
Bon cop de falç, Heribert!!!
+65
-9
Tot un home.
Carles Viñals Casado, 27/08/2011 a les 23:40
"Quan en un país hi ha molts homes sense decòrum, hi ha d'haver uns pocs homes que duguin en sí mateixos el decòrum que manca als altres; aquests homes són sagrats." (José Martí, pare de la independència cubana.)

Descanseu en pau, Sr. Barrera. Catalunya és en deute amb vós.
+77
-11
Heribert Barrera era un home valent en un país de cobards
Catalan Honour, 27/08/2011 a les 23:26
Glòria Eterna,President

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: