La xifra de negocis del grup va trencar amb dos anys de reculades (del 5,8% en 2009 i del 3,5% en 2008) i va registrar un lleuger creixement del 0,3%, fins a situar-se en 16.413,4 milions d'euros, enfront de la baixada de l'1,5% en les vendes del conjunt del sector del comerç minorista.
El benefici brut d'explotació (Ebitda) va descendir un 4,6%, fins a 1.017,6 milions d'euros i el 'cash flow' es va situar en 868,2 milions, un 5% inferior a l'exercici anterior, mentre que els fons propis van augmentar un 2,7%, fins a 8.040,7 milions d'euros.
La junta general d'accionistes de la companyia va aprovar aquest diumenge l'informe de gestió i els resultats d'un exercici en el qual El Corte Inglés, segons el seu president, Isidoro Álvarez, "no ha estat aliè a la difícil situació" econòmica, encara que ha realitzat "constants esforços a la recerca de l'eficàcia empresarial".
La companyia va qualificar els resultats com a "encoratjadors", tenint en compte el context econòmic, i va destacar que el balanç segueix mostrant un "grup fort, flexible, amb capacitat d'innovació i adaptació a la dura realitat del mercat".
"Encara que aquestes dificultats del mercat continuïn encara durant algun temps, sabem com donar-los resposta", va assenyalar Álvarez, citant, entre altres mesures, la reducció de costos operatius i a l'eficiència en la gestió interna.
Més de 1.000 milions d'inversió
El Corte Inglés va realitzar inversions per un import d'1.015 milions d'euros -un 5% per sota dels 1.071 milions de l'any anterior-, destinades en la seva major part a la construcció de nous centres comercials, així com a la remodelació d'establiments.
A més, Isidoro Álvarez va valorar "especialment en aquests moments" el manteniment dels llocs de treball, amb una ocupació total de 102.699 treballadors, 1.147 més que l'any anterior.
Per línies de negoci, el format de grans magatzems va elevar el seu benefici un 2,3%, fins a 392,4 milions d'euros, amb el manteniment de les seves vendes en 9.612 milions (-0,4%), mentre que les agències de viatges van facturar 2.290 milions (+13,3%) i van guanyar un 3,4% més, fins a 63,3 milions.
Per la seva banda, els hipermercats 'Hipercor' van continuar sofrint l'impacte de la reducció de preus i marges i van disminuir el seu benefici un 25,6%, fins a 54 milions d'euros, i la seva facturació un 5,4%, fins a 2.447,3 milions, encara que el grup destaca que les seves ràtios de rendibilitat (2,2%) es troben entre els més alts del sector.