Beca de col·laboració amb la Facultat (suport a les activitats de recerca)

Atenció: s'obre en una nova finestra. ImprimeixCorreu electrònic

BASES

El degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació, de conformitat amb les previsions de l’Estatut de la Universitat de Barcelona (UB) i d'acord amb el que disposa el Reglament de beques de col·laboració de la Universitat de Barcelona, aprovat pel Consell de Govern amb data 26 de maig de 2009, ha aprovat les bases que hauran de regir la concessió de beques de col·laboració de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

BASE I. Convocatòria

Es convoquen les beques de col·laboració relacionades a continuació:

  • 1 Beca de col·laboració  per a donar suport a les activitats de recerca de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

El règim de les activitats de col·laboració és el següent:

1.    El període de col·laboració, la dedicació, l’horari i la dotació econòmica de la beca s’especifiquen a l’annex d’aquesta convocatòria. A la dotació econòmica s'aplicarà la retenció d'IRPF corresponent.

2.    La percepció econòmica d'aquestes beques serà proporcional al període en què realment s'hagi prestat la col·laboració.

BASE II. Requisits i mèrits

L’alumnat que sol·liciti aquestes beques haurà de tenir els requisits següents:

Requisits generals:

1.    Ser estudiant de la UB o dels seus centres adscrits en qualsevol dels ensenyaments homologat de grau, primer i segon cicles, màster universitari o programes de doctorat i dels ensenyaments propis als quals fa referència l’estatut de la UB, a excepció dels estudis d’extensió universitària o de certificat d’aprofitament durant el curs acadèmic de col·laboració de la beca i en el moment de finalització de presentació de les sol·licituds. D’acord amb l’art. 4.1 del Reglament de Beques de Col·laboració no es consideren estudiants de la UB els alumnes de mobilitat procedents d’altres universitats.

2.    No haver gaudit d’una beca de col·laboració en la mateixa unitat o entitat externa durant més de dos anys acadèmics consecutius immediatament procedents al de la convocatòria.

3.    Tenir un mínim de 30 crèdits superats (actuals o ECTS) en l’ensenyament de què l’alumne o l’alumna es matricula, a excepció de l’alumnat que inicia un ensenyament, quan es tracti, d’una matrícula semestral, que estigui matriculat en màster o en un postgrau propi. L’alumnat que opti per la modalitat de temps parcial de permanència haurà de tenir superats  un mínim de 15 crèdits ECTS. Els estudiants de doctorat només cal que compleixen  la condició d’estar matriculats en  programa de doctorat, postgrau o mestratge o tenir la condició d’estudiants de doctorat de la Universitat de Barcelona, segons el que estableixi el Consell de Govern en matèria de tutela de doctorat.

4.    Matricular-se d’un mínim de 30 crèdits o d’un nombre inferior si amb aquesta matriculació es finalitza  l’ensenyament, o bé, si es tracta d’una matrícula semestral, cursar estudis de doctorat o de postgraus propis o haver optat per la modalitat de temps parcial de permanència.

Requisits específics i mèrits:

Els que s’indiquen a l’annex d’aquesta convocatòria per a cada beca.

BASE III. Tramitació

1.    L’alumnat que vulgui sol·licitar aquestes beques haurà d’omplir l’imprès normalitzat de sol·licitud que es facilitarà a l'Oficina de Recerca de Biblioteconomia i Documentació (adreça postal: Melcior de Palau, 140, 1ª planta), de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres, i a l’adreça web de la Facultat: www.ub.edu/biblio/.

Tant les bases de la convocatòria, com la documentació necessària per a la sol·licitud es poden trobar a l’adreça web
www.ub.edu/biblio/.

2.    Presentació de la documentació:

L’imprès normalitzat de sol·licitud, juntament amb la documentació que s’especifica a la base IV, s’haurà de presentar a la Secretaria d’Estudiants i Docència de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació, en horari de 10 a 13 hores o a qualsevol dels Registres Generals d’aquesta Universitat, fins al dia 23 de setembre de 2011.

La relació i els horaris de les diferents oficines del Registre General de la UB es poden consultar a la següent pàgina web: http://www.ub.edu/organització/registre/horaris.htm.

3.    Per a més informació sobre aquestes bases, els/les sol·licitants es poden adreçar a l'Oficina de Recerca d’aquesta Administració, ubicada a Melcior de Palau, 140, 1ª planta, Tel. 93 4039377.  

BASE IV. Documentació

1.    La sol·licitud s’haurà d’acompanyar de la documentació següent:

  • Fotocòpia del  DNI o NIE.
  • Còpia de la matrícula en cas que es tracti d’una matriculació d’un ensenyament de màster universitari o de postgraus propis o de ser estudiant d’un centre adscrit a la UB.
  • L'expedient acadèmic dels estudis universitaris cursats, que haurà d'incloure totes les qualificacions de les diferents convocatòries, en el cas d’estudiants de doctorat, màster universitari o postgraus propis que no hagin realitzat els estudis previs a la UB, o bé estudiants de 2n cicle que hagin fet el 1r cicle a una altra universitat i que encara no tinguin cap qualificació al seu expedient.  Els alumnes matriculats en centres adscrits també hauran d’aportar l’expedient acadèmic.
  • El currículum, ajustat al model que es facilita amb les bases, en què s’especifiquin la condició d’estudiant de la UB, la formació i l’experiència pràctica que es desitgi fer valer, acompanyat necessàriament de l’oportuna documentació acreditativa dels requisits exigits a la convocatòria i dels mèrits al·legats.
D’acord amb l’article 15 apart segon del reglament de Beques de col·laboració si s’observa que falta algun document, es requerirà a la persona interessada que aporti la documentació. A més s’indicarà que si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, un cop feta la resolució dictada a l’efecte. Aquest requeriment es farà mitjançant llistes de reclamació de documents penjades en la pàgina web de beques: http://www.ub.edu/beques/col.laboracio.

BASE V. Comissió de valoració

1.    La valoració dels mèrits al·legats pels/les candidats/es la farà una comissió nomenada pel degà que estarà composta pels membres següents:

President: El degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació o persona en qui delegui.
Vocals: Un representant de l’òrgan o unitat que va tenir la iniciativa de la convocatòria de la beca de col·laboració.
Un representant dels estudiants, nomenat pel Consell d’Estudiants.
Secretari: Un membre del personal d’administració i Serveis del Centre que tindrà veu però no vot.

2.    La comissió en el termini màxim de 60 dies a partir de l’últim assenyalat a les bases per a la presentació de sol·licituds, trametrà les sol·licituds presentades, amb la documentació que s’hi adjunti, l’acta de la sessió i les propostes d’adjudicació que consideri pertinents al degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.
       
En el termini màxim de deu dies el degà de la Facultat resoldrà l’adjudicació de les beques.

3.    L’alumnat que no hagi obtingut beca podrà formar part d’una llista d’espera.

En el cas que es produeixi una renúncia, el degà de la Facultat podrà concedir la beca a una persona de la llista d’espera.

BASE VI. Selecció

1.    En la selecció dels/les candidats/es es tindran en compte els criteris següents:

a)    Expedient acadèmic: Les qualificacions es valoraran ponderant les notes de l’expedient acadèmic tal com ho va aprovar el Consell de Govern, i d’acord amb el que estableix l’art.5.1 del Reglament de Beques de Col·laboració. A l’alumnat de doctorat i postgraus propis, o que iniciï estudis i no tingui expedient acadèmic a la UB, se li calcularà la nota mitjana de l’expedient que li dóna accés.

 

b)    Idoneïtat dels candidats: La comissió de valoració podrà avaluar la idoneïtat dels candidats segons el seu currículum o mitjançant una entrevista, si s’escau, fins a un màxim 6 punts. Per dur a terme aquesta valoració només es poden tenir en compte les aportacions dels candidats que estiguin degudament documentades en el currículum.


2.     La resolució d'adjudicació es publicarà en el tauler d'anuncis de l’Oficina de Recerca de l’Administració de  Biblioteconomia i Documentació i a l'adreça Web: www.ub.edu/biblio.

BASE VII. Lliurament de credencials i documentació

1.    Una vegada s’hagi resolt la convocatòria, el degà de la Facultat expedirà a favor de la persona proposada la credencial corresponent, la qual serà tramesa a la unitat de col·laboració perquè sigui lliurada a la persona interessada i tindrà els efectes d’acreditar la condició de becari.

2.    Els adjudicataris hauran d'omplir el quadern de becari, que els serà facilitat per l’Oficina de Recerca de l’Administració de Biblioteconomia i Documentació, i fer entrega de la documentació indicada per tal de poder percebre l'import econòmic de la beca. S’entén que els adjudicataris de les beques hi renuncien voluntàriament si, sense justificació, no es presenten el dia d’inici de la beca en el lloc i en l’hora comunicats pel responsable a fi i efecte de formalitzar l’acceptació de la beca. En aquest cas, es concedirà la beca a la primera persona de la llista d’espera, d’acord amb el que s’ha indicat a la base V.

3.    Cas que, per motius justificats, l’adjudicatari d’una beca no es pugui incorporar a la unitat en la que ha de prestar la col·laboració en el termini assenyalat, o que, bevent-se incorporat hagi de renunciar, pot demandar en el mateix moment de la renúncia, ser inclòs en la llista d’espera per poder optar a possibles substitucions de renúncies. En aquest supòsit, el sol•licitant passa a formar part d’una segona llista d’espera.

4.    Els adjudicataris estrangers, per poder percebre l’import de la beca, s’hauran d’acreditar mitjançant el NIE o targeta d’estudiant i tindran una retenció del 25% (IRPF no residents) sinó han estat residents durant més de 183 dies durant l’any natural. Quan el període d’estada sigui superior als 183 dies durant l’any natural, es practicarà una retenció mínima del 2% (IRPF de residents fiscals), que podrà ser superior d’acord amb l’import i durada de la beca. La devolució d’aquesta retenció, només podrà sol·licitar-se directament a l’Agència Tributària.

BASE VIII. Activitats de col·laboració i pla formatiu

1.    Les activitats de col·laboració i el pla formatiu de cada una de les beques s'especifiquen a l'annex 'aquesta convocatòria.

2.    El becari o la becària podrà dirigir un escrit de queixa adreçat al degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació en el cas que, segons el seu judici, es produeixi qualsevol transgressió del contingut de la col·laboració.

BASE IX. Obligacions

1.    El becari o la becària haurà de tenir la condició d’estudiant de la UB durant tot el temps que gaudeixi de la beca.

2.    El becari o la becària prestarà la seva col·laboració segons l’horari especificat a l’annex d’aquesta convocatòria.

3.    Sobre tasques concretes, horaris, permisos i qualsevol altre tema relacionat amb la prestació de la col·laboració per part del becari o la becària, decidirà el responsable de la unitat on estigui destinat el becari  o la persona que delegui. Haurà de tenir en compte, però, el que s’estableix al Reglament de beques de col·laboració de la UB.

4.    El responsable de la unitat on estigui destinat el becari o la persona que delegui vetllarà pel compliment de les obligacions assignades a la persona col·laboradora i comunicarà al degà del Centre els possibles casos d’incompliment i altres circumstàncies als efectes d’obertura d’expedient i revocació, si escau, de la beca concedida.

5.    En cas de renúncia a la beca, el becari o la becària només tindrà dret a la percepció de la quantitat deguda pels dies en què va prestar la col·laboració, fins a la data de renúncia. En aquests casos l’adjudicatari omplirà el model formalitzat de renúncia que lliurarà amb la credencial amb una antelació mínima de 10 dies de què ha de causar efectes.

BASE X. Revocació

L’adjudicació d’aquesta beca, se n’hagi o no abonat l’import mensual, podrà ser revocada, amb la tramitació prèvia del corresponent expedient, per les següents causes:

1.    Si, d’acord amb les bases de la convocatòria, no s’inicien o no s’executen continuadament les tasques encomanades, o si la qualitat aconseguida és insuficient.

2.    Si l’adjudicatari de la beca incompleix qualsevol de les altres obligacions assumides en acceptar la beca de col•laboració.

3.    Quan concorrin d’altres circumstàncies que afectin l’adequat desenvolupament de les tasques encomanades.

4.    Altres causes de revocació previstes a l’ordenament jurídic.

5.    Si l’adjudicatari de la beca passa a morositat econòmica a la Universitat de Barcelona.

BASE XI. Incompatibilitats

El benefici de les beques de col·laboració és incompatible amb:

a)    La prestació de qualsevol tipus de treball remunerat per compte d’altri i sota dependència aliena o de la pròpia universitat, sotmesa a la normativa jurídicolaboral o administrativa.

b)    La prestació de serveis sotmesos a la normativa estatutària o funcionarial per compte de qualsevol administració pública.

c)    L’exercici de qualsevol activitat comercial, industrial o professional per compte propi o el fet de tenir-ne la titularitat.

d)    El gaudiment de qualsevol altra beca o ajut que comporti una prestació de col·laboració.

e)    El gaudiment de qualsevol ajut de personal investigador en formació.

És competència del Degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació d’altres supòsits possibles.

Les persones adjudicatàries d’una beca de col·laboració han de comunicar immediatament al degà de la Facultat el fet que hagi sobrevingut alguna causa d’incompatibilitat o la pèrdua d’algun dels requisits necessaris per gaudir de la beca. En aquests casos, el degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació disposarà l’extinció de la beca. 

BASE XII. Règim jurídic

En cap cas, el fet de gaudir d’aquesta beca tindrà efectes jurídicolaborals entre la persona beneficiària i la UB.

BASE XIII. Difusió

Els centres de la Universitat de Barcelona procuraran la màxima difusió d’aquesta convocatòria.

BASE XIV. Aclariments

Aquesta convocatòria es regeix pel Reglament de beques de col·laboració aprovat pel Consell de Govern de la UB amb data 26 de maig de 2009, el qual està a disposició de l’alumnat que vulgui consultar-lo a l'adreça Web relacionada a continuació: http://www.ub.es/acad/beques/col.laboracio/reglament.pdf

L’aclariment de qualsevol dubte en la interpretació d’aquestes bases és competència del degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

L’alumnat se sotmet a les prescripcions de les bases de la convocatòria i a les disposicions del Reglament esmentat pel sol fet de presentar la sol·licitud.

BASE XV. Recursos

Contra aquesta resolució que aprova les bases de la convocatòria, que esgota la via administrativa, independentment de la seva immediata executivitat, d’acord amb l’art. 8 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, podeu interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Barcelona. El recurs es podrà interposar en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la notificació de la resolució, segons el que estableix l’article 46 de l’esmentada llei. També podeu interposar qualsevol altre recurs que considereu procedent.

No obstant, els interessats podran optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició, en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la data de la notificació, davant el mateix  òrgan que l'ha dictat. En aquest cas, no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu en tant no recaigui resolució expressa o presumpta del recurs de reposició d’acord amb allò que disposen els articles 116 i ss. de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.

Barcelona, 25 de juliol de 2011

Cristóbal Urbano Salido

Degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació

ANNEX 1

BECA DE COL·LABORACIÓ PER DONAR SUPORT A LES ACTIVITATS DEL GRUP DE RECERCA DE LA FACULTAT DE BIBLIOTECONOMIA I DOCUMENTACIÓ

Nombre d’ajuts: 1

Dotació econòmica: 650,00 Euros/bruts mes.

Hores de col·laboració setmanal: 25 hores.

Horari:matí i/o tarda: a acordar amb la persona seleccionada.

Període de col·laboració: del 17 d’octubre de 2011 al 31 de juliol  de 2012.

Requisits específics: a més dels requisits especificats en la BASE II d’aquesta convocatòria són requisits per a optar a la beca:

  • Ésser alumne de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació en el curs 2011-2012.
Descripció de l’activitat:
  • Actualització i millora dels espais web de grups de recerca i investigadors de la Facultat.
  • Creació i manteniment de publicacions web de la Facultat (BiD, Blok de BiD, etc.).
  • Suport a la campanya 2011-2012 d’internacionalització de la revista BiD i del Blok de BiD a Itàlia, França i Brasil.
  • Gestionar la indexació de la revista BiD en noves bases de dades i repertoris de revistes.
  • Alimentació de bases de dades (GREC, dipòsits institucionals, etc.).
  • Col·laboració en l’organització i difusió d’activitats acadèmiques i de recerca de la Facultat (seminaris, conferències, etc.).
  • Col·laboració en la redacció d’informes sobre l’activitat de recerca de la Facultat.

Mèrits:

  • Haver superat amb qualificació destacada (notable, excel·lent o matrícula d’honor). assignatures del màster de Gestió de Continguts Digitals (UB/UPF) relacionades amb el perfil d’activitats de la beca.
  • Coneixements de programació JavaScript, bases de dades MySQL i PHP i gestors de continguts (Joomla, Moodle, OpenCMS, Drupal).
  • Experiència en l’edició i maquetació de textos, imatges i vídeo per al web.
  • Coneixements i experiència de màrketing en l’entorn digital.
  • Domini de la llengua anglesa a nivell de lectura i de correspondència.
  • Domini de la llengua italiana, portuguesa o francesa, amb capacitat de traducció, edició i revisió de textos en alguna d’aquestes llengües.
Competències:
  • Capacitat de treball en equip
  • Capacitat per aplicar coneixements a la pràctica
  • Capacitat per adaptar-se a noves situacions
  • Habilitats comunicatives i interpersonals
  • Habilitats bàsiques d'ús de l'ordinador
  • Habilitats en la gestió de la informació
  • Capacitat d'anàlisi i síntesi
  • Comunicació escrita i oral.
  • Capacitat d’anàlisi de requeriments funcionals.
  • Capacitat d'aplicar coneixements informàtics als projectes de suport a la recerca.

Pla Formatiu:

  • Formació en l’explotació de bases de dades d’informació científica.
  • Formació en tècniques d’anàlisi de dades.
  • Formació en programari de gestió bibliogràfica.
  • Formació en manteniment de llocs web.
  • Formació en analítica web (Google Analítics)
  • Formació en promoció de revistes científiques entre editors secundaris i editors de directoris de revistes

Responsable: Àngel Borrego Huerta President de la Comissió de Recerca de la Facultat de Biblioteconomia i documentació.

Aplicació pressupostària: 64.4.40 /790.01

Termini de presentació de sol·licituds : fins al 23 de setembre de 2011.

 

Documentació:


© Universitat de Barcelona Edició: Facultat de Biblioteconomia i Documentació