Premsa Comarcal i Local: una aposta fonamentada |
La Importància del Territori
> El territori català està compost per 41 Comarques
> Catalunya supera la xifra de 7 milions d'habitants
> D'ells, més de 6 milions té més de 14 anys
> Cada una d'aquestes comarques té la seva pròpia identitat i els seus mitjans de comunicació escrits específics
> Del total de 41 Comarques la Premsa Comarcal i Local és líder en 38, és el que denominem Territori Comarcal
|
|
Territori Comarcal
> Representa el 47% de la població més gran de 14 anys
> 37.1% Amb una renda familiar d'un 3% superior a la mitjana de Catalunya i un 5,5% superior al Barcelonès
> Hi són presents el 47% de les oficines bancàries
> S’hi produeixen el 48% de les matriculacions d'automòbils
> El 57% de les llars té un ordinador |
|
La Premsa a Catalunya
A Catalunya. gairebé un de cada dos invicidus més grans de 14 anys es declara lector de Premsa |
|
Lectors de Premsa: 2.703.000 individus
Població més gran de 14 anys 6.421.000
Penetració Premsa 42,1%
|
|
Lideratge d'audiència
Premsa Comarcal és líder d'audiència a Catalunya amb 1.216.000 lectures. |
|
1.011.000 Lectors nets
15,7% s/població més de 14 anys
1 de cada 3 lectors llegeix Premsa Comarcal i Local
|
|
Territori Premsa Comarcal líder d'audiència
|
6 de cada 10 lectors de premsa llegeix Premsa Comarcal i Local
|
|
|
Un perfil de lector més jove que el conjunt de la premsa, el 52% de l'audiència té menys de 44 anys i amb alt poder adquisitiu, el 85% pertany a les classes socials mitjanes i altes |
"Premsa Comarcal Grobal"
1.011.000
Premsa Comercial setmanals
440.000
Premsa Comarcal diaris
322.000
Premsa comarcal mensuals
249.000
Diari de Tarragona
109.000
|
|
Premsa Comarcal arriba on d'altres no arriben… |
|
Catalunya |
Territori
"Premsa Comarcal" |
Territori
"Barcelona AM" |
Població |
6.421 |
3.024 |
3.397 |
Lectors Premsa |
2.701 |
1.256 |
1.445 |
|
|
|
|
"Premsa Comarcal Global" |
896 |
818 |
73 |
"Premsa Comarcal Setmanal" |
440 |
417 |
28 |
Premsa Comarcal Diaris |
322 |
307 |
15 |
El Periódico |
720 |
298 |
422 |
La Vanguardia |
638 |
275 |
363 |
Premsa Comarcal Mensual |
232 |
193 |
39 |
20 Minutos |
424 |
52 |
372 |
Adn |
262 |
22 |
240 |
Què! |
259 |
51 |
208 |
|
|
Un perfil de lector més jove que el conjunt de la premsa, el 52% de l'audiència té menys de 44 anys i amb alt poder adquisitiu, el 85% pertany a les classes socials mitjanes i altes |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fins 24 Anys |
25 a 44 Anys |
45 a 64 Anys |
+ de 64 Anys |
|
Alta i M-Alta |
M-Baja i Baja |
|
Perfil Premsa Comercial Diaria i Setmanal Total Premsa |
|
|
|
Un perfil de lector més jove que el conjunt de la premsa, el 52% de l'audiència té menys de 44 anys i amb alt poder adquisitiu, el 85% pertany a les classes socials mitjanes i altes
Català con a llengua habitual
|
Perfil Premsa Comercial Diaria i Setmanal Total Premsa |
|
|
El poder de prescripció de la Premsa Comarcal |
Per la proximitat que té amb el lector |
> Estabilitat en la seva continuïtat de vendes i continguts |
> Perquè és un hàbit de lectura i un entretenient per al lector |
> Perquè és molt estable tant en l'estructura de continguts com en la seva difusió |
> Fiable i creïble en els seus continguts |
> Perquè la seva seriositat i rigor en els seus continguts és molt superior a altres mitjans i suports |
> I, per tant, es converteix en una referència informativa per al lector |
Perquè es converteix en una especialització en el "dia a dia" del lector: |
> L'informa i genera opinió de tot allò que passa en el seu entorn més pròxim |
> En aquest terreny no té competència |
> Una publicació pròxima, creïble i de referència per al lector també es transmet en la publicitat que inclou |
> Per això, a Premsa Comarcal se li confereix un gran poder de prescripció per a aquella publicitat que es publica i difon |
|
|
Planifica Premsa Comarcal |
Per la importància del territori on és present |
> Líder del territori comarcal, el que representa el 53 % de la població catalana(+14 anys) |
> Per tenir una renda familiar un 3% superior a la mitjana de Catalunya i un 5,5% superior a la comarca del Barcelonès |
Pel lideratge d'audiència, 1.049.000 lectures i 875.000 lectors a Catalunya |
> Però, sobretot, perquè arriba on d'altres no arriben |
> A les 38 comarques líders, la Premsa Comarcal té una audiència de 804.000 i de 415.000 lectors de premsa comarcal publicacions setmanals, i de 303.000 lectors de Premsa comarcal diària i de 180.000 lectors de Premsa comarcal publicacions mensuals i altres |
Gairebé 6 de cada 10 lectors de premsa llegeixen Premsa Comarcal |
> Pel poder de prescripció que té la Premsa Comarcal davant els seus lectors |
> Per la proximitat que té amb el lector |
> Perquè converteix la Premsa Comarcal en un mitjà especialitzat en el "dia a dia" del lector |
|
|