Premsa Comarcal i Local: una aposta fonamentada

La Importància del Territori

> El territori català està compost per 41 Comarques
> Catalunya supera la xifra de 7 milions d'habitants
> D'ells, més de 6 milions té més de 14 anys
> Cada una d'aquestes comarques té la seva pròpia identitat i els seus mitjans de comunicació escrits específics
> Del total de 41 Comarques la Premsa Comarcal i Local és líder en 38, és el que denominem Territori Comarcal

38 Comarques "Territori Premsa Comarcal" amb capacitat de compra i consums

Territori Comarcal

> Representa el 47% de la població més gran de 14 anys
> 37.1% Amb una renda familiar d'un 3% superior a la mitjana de Catalunya i un 5,5% superior al Barcelonès
> Hi són presents el 47% de les oficines bancàries
> S’hi produeixen el 48% de les matriculacions d'automòbils
> El 57% de les llars té un ordinador

La Premsa a Catalunya

A Catalunya. gairebé un de cada dos invicidus més grans de 14 anys es declara lector de Premsa
 
Lectors de Premsa: 2.703.000 individus
Població més gran de 14 anys 6.421.000
Penetració Premsa 42,1%

Lideratge d'audiència

Premsa Comarcal és líder d'audiència a Catalunya amb 1.216.000  lectures.
 
1.011.000 Lectors nets
15,7% s/població més de 14 anys
1 de cada 3 lectors llegeix Premsa Comarcal i Local

Territori Premsa Comarcal líder d'audiència

 
6 de cada 10 lectors de premsa llegeix Premsa Comarcal i Local
Un perfil de lector més jove que el conjunt de la premsa, el 52% de l'audiència té menys de 44 anys i amb alt poder adquisitiu, el 85% pertany a les classes socials mitjanes i altes
"Premsa Comarcal Grobal"
1.011.000
El Periódico
720.000
La Vanguardia
638.000
Mundo Deportivo
464.000
Premsa Comercial setmanals
440.000
20 Minutos
424.000
Sport
363.000
Premsa Comarcal diaris
322.000
Que!
262.000
ADN
249.000
Premsa comarcal mensuals
249.000
El País
231.000
Marca
216.000
As
142.000
Avui
120.000
Diari de Tarragona
109.000
El Mundo
71.000

Premsa Comarcal arriba on d'altres no arriben…

Catalunya Territori
"Premsa Comarcal"
Territori
"Barcelona AM"
Població 6.421 3.024 3.397
Lectors Premsa 2.701 1.256 1.445
       
"Premsa Comarcal Global" 896 818 73
"Premsa Comarcal Setmanal" 440 417 28
Premsa Comarcal Diaris 322 307 15
El Periódico 720 298 422
La Vanguardia 638 275 363
Premsa Comarcal Mensual 232 193 39
20 Minutos 424 52 372
Adn 262 22 240
Què! 259 51 208
 
Un perfil de lector més jove que el conjunt de la premsa, el 52% de l'audiència té menys de 44 anys i amb alt poder adquisitiu, el 85% pertany a les classes socials mitjanes i altes
8.0
8.0
12.0
12.0
44
44
41
41
34.0
34.0
31.0
31.0
14.0
14.0
16.0
16.0
 
84.0
84.0
84.0
84.0
17.0
17.0
16.0
16.0
Fins 24 Anys 25 a 44 Anys 45 a 64 Anys + de 64 Anys   Alta i M-Alta M-Baja i Baja
  Perfil Premsa Comercial Diaria i Setmanal Total Premsa  
 
Un perfil de lector més jove que el conjunt de la premsa, el 52% de l'audiència té menys de 44 anys i amb alt poder adquisitiu, el 85% pertany a les classes socials mitjanes i altes

Català con a llengua habitual
74
47

Parla Català
96
85

Escriu Català
82
69
  Perfil Premsa Comercial Diaria i Setmanal Total Premsa  


El poder de prescripció de la Premsa Comarcal

Per la proximitat que té amb el lector
> Estabilitat en la seva continuïtat de vendes i continguts
> Perquè és un hàbit de lectura i un entretenient per al lector
> Perquè és molt estable tant en l'estructura de continguts com en la seva difusió
> Fiable i creïble en els seus continguts
> Perquè la seva seriositat i rigor en els seus continguts és molt superior a altres mitjans i suports
> I, per tant, es converteix en una referència informativa per al lector

Perquè es converteix en una especialització en el "dia a dia" del lector:
> L'informa i genera opinió de tot allò que passa en el seu entorn més pròxim
> En aquest terreny no té competència
> Una publicació pròxima, creïble i de referència per al lector també es transmet en la publicitat que inclou
> Per això, a Premsa Comarcal se li confereix un gran poder de prescripció per a aquella publicitat que es publica i difon
 

Planifica Premsa Comarcal

Per la importància del territori on és present
> Líder del territori comarcal, el que representa el 53 % de la població catalana(+14 anys)
> Per tenir una renda familiar un 3% superior a la mitjana de Catalunya i un 5,5% superior a la comarca del Barcelonès

Pel lideratge d'audiència, 1.049.000 lectures i 875.000 lectors a Catalunya
> Però, sobretot, perquè arriba on d'altres no arriben
> A les 38 comarques líders, la Premsa Comarcal té una audiència de 804.000 i de 415.000 lectors de premsa comarcal publicacions setmanals, i de 303.000 lectors de Premsa comarcal diària i de 180.000 lectors de Premsa comarcal publicacions mensuals i altres

Gairebé 6 de cada 10 lectors de premsa llegeixen Premsa Comarcal
> Pel poder de prescripció que té la Premsa Comarcal davant els seus lectors
> Per la proximitat que té amb el lector
> Perquè converteix la Premsa Comarcal en un mitjà especialitzat en el "dia a dia" del lector