Dissabte, 10 de setembre de 2011 | 15:52
Vostè es troba a: Inici > Política >

Mas repta el Govern espanyol a apostar pel motor econòmic català

Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
"A Espanya s'han fet molts quilòmetres d'AVE i ferrocarril, fins i tot en llocs on no arriba ningú"
Mas repta el Govern espanyol a apostar pel motor econòmic català
08/09/2011 14:53
9Artur Mas en el port de Barcelona
El president de la Generaliat, Artur Mas, ha reptat el Govern, tant l'actual com al que surti de les urnes el proper 20 de novembre, a apostar pel motor econòmic català si vol sortir de la crisi, i concretament per inversions prioritàries, com la connexió del Port de Barcelona amb Europa i el món.
En una visita a les obres de la terminal de contenidors de Tercat al Moll Prat al Port de Barcelona, ​​ha constatat el dèficit en comunicacions i infraestructures que pateix Catalunya: "A Espanya s'han fet molts quilòmetres d'AVE i ferrocarril, fins i tot en llocs on no arriba ningú".

Ha qualificat aquest fet de "luxe", i ha apostat per inversions prioritàries, com la connexió del Port de Barcelona amb Europa i el món.

Mas ha reafirmat el seu compromís amb aquesta infraestructura, que és resultat del Conveni d'Infraestructures i Medi Ambient del Delta del Llobregat (1994), i ha agraït l'esforç inversor del Grup Hutchison Port Holdings (HPH), del qual és membre Tercat.

La nova terminal estarà operativa a finals de 2012, i tindrà 100 hectàrees i una línia d'atracada de 1.500 metres, així com una capacitat de manipulació de 2,65 milions de TEU quan estigui a ple rendiment, la qual cosa permetrà al Port comptar amb una capacitat de 5,5 milions de TEU, davant els 2,6 actuals.

No obstant això, la primera fase d'aquesta infraestructura comptarà amb una capacitat de 1,5 milions de TEU i 60 hectàrees, mentre que es preveu que la segona fase s'iniciï entre 2013 i 2014.

El president de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB), Sixte Cambra, ha explicat que la iniciativa públic-privada ha invertit des de l'any 2000 un total de 3.000 milions d'euros en obres, i s'invertiran 1.000 milions més en els pròxims tres anys .

Accessos definitius

El director general de Tercat, Alejandro Kouruklis, no ha volgut revelar la inversió global que comporta la terminal i que podria superar els 500 milions d'euros, però ha assenyalat que s'ha signat un crèdit sindicat amb bancs internacionals per 280 milions d'euros per abordar la primera fase de les obres.

Així mateix, ha subratllat la importància que el Govern liciti els accessos definitius perquè la nova terminal estigui totalment connectada, cosa que hauria de passar, segons ell, abans de començar la segona fase: "Els accessos definitius són essencials per maximitzar el hinterland" .

En aquest sentit, el director general de la Divisió d'Europa Central de HPH, Clemence Cheng, ha demanat al Govern que actuï per poder connectar de forma definitiva la terminal.

L'alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor, ha considerat incomprensible que el "compromís del Govern amb els accessos definitius estigui als llimbs", quan es tracta d'una infraestructura prioritària.

L'alcalde de Barcelona, ​​Xavier Trias, ha apostat per inversions com aquesta que generen economia productiva, i ha recordat el seu compromís amb el Corredor Mediterrani, infraestructura de gran importància per al Port de Barcelona.
Envia'ns el teu comentari
*
*

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1