La Caixa ha estat guardonada com el millor distribuïdor de productes estructurats al mercat espanyol per Euromoney. La publicació britànica ha dut a terme un estudi quantitatiu i qualitatiu a tot Europa per a la primera edició dels Structured Retail Products Awards 2011, que s'han celebrat a Milà.
Segons aquest estudi, realitzat sobre un total de 400 entitats, “la Caixa” ha ocupat el primer lloc en el rànquing com best distributor, sales, que mesura el volum venut de productes estructurats als inversors, i com best overall distributor, que reconeix tant el volum de vendes com la rendibilitat obtinguda en el període estudiat pels productes distribuïts al mercat espanyol.
El premi d’Euromoney Magazíne reconeix el lideratge de “la Caixa” en banca minorista al mercat espanyol i l'estratègia d'oferir productes molt competitius que s'ajustin a les necessitats dels clients. Per dur a terme aquesta estratègia, l'entitat presidida per Isidre Fainé ha apostat pel disseny i desenvolupament dels seus propis productes, el que l’ha permès ser més àgil i adaptar-se a les canviants condicions dels mercats. En 2010, “la Caixa” comptava amb un passiu de productes estructurats d'uns 6.500 milions d'euros, després d'experimentar un fort creixement en els últims mesos.
Els productes estructurats combinen diversos instruments financers tradicionals i derivats, en els quals una part de la rendibilitat està lligada a l'evolució que experimenti una determinada referència (índex borsari, cistella d'índexs, accions, etc.).