Espanya i França demanen el corredor central i obvien el mediterrani
Blanco tranquil·litza Recoder i li transmet que el Corredor Mediterrani segueix sent prioritari per l'Estat
El ministre de Foment, José Blanco, i el ministre francès de Transports, Thierry Mariani, han signat avui a París una declaració conjunta sobre les connexions de transport entre els dos països. Han coincidit en remarcat que el corredor central ha de quedar incorporat a les xarxes transeuropees, ja que consideren que és "un objectiu estratègic a llarg termini" i que la seva realització serà una fita en les infraestructures del segle XXI.
La nota no parla en cap moment del Corredor del Mediterrani malgrat que el govern espanyol assegura que la seva ofensiva per incloure'l dins les xarxes europees de transport és clara i es mostra convençut que la Comissió Europea l'inclourà dins el seu catàleg d'actuacions prioritàries el pròxim 19 d'octubre.
En canvi la declaració signada pels dos ministres sí que apunta que el Corredor Central és una infraestructura de primera importància i "insta a l'Agrupació d'Interès Econòmic que impulsi els programes d'estudi d'anàlisi territorial, mediambiental, de traçat i d'avaluació socio-econòmica i financera del projecte".
Recoder creu que són “moviments electorals”
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, ha volgut treure importància al comunicat de Foment. Recoder creu que això no resta punts ni possibilitats al Corredor Mediterrani davant la decisió que la de prendre la UE per prendre en consideració infraestructures europees.
El conseller, després de parlar amb el ministre de Foment, José Blanco, atribueix l'acord només a "moviments electorals" per la proximitat dels comicis generals del 20 de novembre.
Esquerra ho titlla de "despropòsit"
ERC considera que l'acord entre l'estat espanyol i el francès és un "despropòsit" i demostra una "irracionalitat econòmica absoluta". El diputat d'Esquerra Oriol Amorós creu que la decisió de l'Estat d'apostar per un tercer recorregut de mercaderies ferroviàries, a més del corredor mediterrani i del que hauria de passar per Irun, "torna a jugar contra els interessos de Catalunya i dels Països Catalans".
Amorós recorda que aquest mateix dimecres l'associació valenciana d'empresaris atribueix al corredor mediterrani un impacte directe de 64.000 llocs de treball i un increment del PIB del 2% a llarg termini.