E-administració

Les universitats de Catalunya han fet un important esforç per tal d’introduir novetats tecnològiques d’una manera racional i estructurada

El departament d’Innovació, Universitats i Empresa ha destinat més de 5 milions d’euros per avançar en l’e-administració

El projecte d’impuls de l’administració electrònica (e-administració) a les universitats respon a la voluntat d’augmentar l’eficiència i la innovació en la gestió pública universitària, aprofundint en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació en els diversos àmbits de treball de les universitats.

El projecte dóna compliment a la Llei d’Accés Electrònic dels Ciutadans al Servei Públic (11/2007), que comporta la introducció de canvis en l’organització de les universitats per tal de desenvolupar l’aplicació de les noves tecnologies de la informació que permetin donar un servei més àgil, eficaç i eficient al ciutadà. En aquest context, les universitats públiques catalanes desenvolupen de forma conjunta des de l’any 2008 un ambiciós projecte d’impuls a l’administració electrònica, batejat amb el nom d’e-administració, dut a terme en col·laboració amb el departament d’Innovació, Universitats i Empresa, el departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya i el Centre de Supercomputació de Catalunya (CESCA). El projecte està dirigit per la comissió de gerents de les universitats i compta amb una comissió tècnica formada per directius i tècnics de les universitats en matèria TIC, organització, arxivística i aspectes normatius. El projecte inclou diverses actuacions específiques, entre les quals es compten les següents:

Normativa e-administració; Mòduls d’informació i formació; Registre telemàticE-identitat i e-signatura; E-arxiu; E-facturaE-contractació; Gestor d’expedients/documental; E-digitalització i e-impressióE-logsE-notificació; E-vot