|
Dades de l'entitat |
|
|
Entitat: |
Teatre Principal |
|
Àmbit: |
Cultural |
|
Fundació: |
26-10-1828 |
|
Adreça: |
carrer de l'Església 45-47 08350 Arenys de Mar Maresme |
|
E-mail: |
teatreprincipal @gmail.com |
|
Telèfon: |
679 089 927 |
|
|
|
Enllaços recomanats |
|
|
|
|
Actualitzar pàgina |
|
|
|
|
|
|
|
PUIG I FONTANALS, diumenge 9 d'octubre, 6 tarda |
|
|
|
|
PUIG I FONTANALS, diumenge 9 d'octubre, a les 6 de la tarda |
|
|
|
|
Cia. EL QUE MA QUEDA DE TEATRE |
|
En un món de mòbils, sms, mails, facebooks, twiters i altres paraules encara més difícils de pronunciar... qui s’enrecorda dels carters? Ara ja ningú escriu cartes i si ens visita el carter és per portar factures o multes de la zona blava. ‘Puig i Fontanals, carters professionals’ vol recuperar aquests personatges, força desconeguts pels nens i nenes d’avui en dia.
Engrescats i entusiasmats per la seva feina, només tenen un problema. Què poden fer perquè la gent torni a escriure cartes? Sortir de l’oficina i anar a cercar la bústia daurada. Allà podran enviar les cartes que mai van arribar al seu destí i potser faran que es recuperi el gust per escriure cartes.
Idea, guió I interpretació: Andreu Banús i Joan Fernández
Direcció: El que ma queda de teatre i Pep Miràs
|
|
|
|
ENCHANTÉ! dimecres 12 d'octubre, 6 tarda |
|
|
|
DIVINAS |
|
|
|
Enchanté! parla de la 2a Guerra Mundial, dels nazis i de la resistència. Un espectacle que mai no va ser estrenat perquè va ser bombardejat mentre els artistes l’assajaven. Una història a la recerca de l’art i de les cançons que van ajudar a mantenir viva l’esperança de la gent. Una recreació descarnada, amb aires de cabaret burlesque i glamour decadent.
Autoria: Divinas
Intèrprets: Carla Móra, Irene Ruiz i Marta Móra
Músics: Bernat Font i Gabriel Amargant
Direcció i dramatúrgia: Martí Torras
|
|
|
|
PROGRAMACIÓ SETEMBRE - DESEMBRE 2011 |
|
|
|
|
OCTUBRE
Diumenge, 09 18.00 Cia. EL QUE MA QUEDA DE TEATRE
PUIG I FONTANALS, CARTERS PROFESSIONALS
Diumenge, 16 19.00 ESBART DANSAIRE DE RUBÍ
DANSA XXI.cat
Diumenge, 23 18.00 Cia. QUATREDRAPS
IMAGINA
Dissabte, 29 22.00 SABINA WITT TRIO en Concert
MARAGALL-ESPRIU-HERNÁNDEZ a Arenys de Mar
NOVEMBRE
Diumenge, 06 18.00 Cia. LA TABOLA
BIRONDON, BIRONDONA I BIRONDETA
Diumenge, 13 19.00 Cia. FLYHARD PRODUCCIONS
UN HOME AMB ULLERES DE PASTA
Diumenge, 20 19.00 SOCIETAT CORAL L’ESPERANÇA + CORALS INVITADES
MOSTRA DE CANT CORAL
Diumenge, 27 18.00 Cia. PARIBORI
MAIXA I L’ÓS
DESEMBRE
Diumenge, 11 18.00 Cia. STRUC
CIRKUS
Diumenge, 18 19.00 EL CONCERT DE NADAL
RAQUEL XIBERTA & NADAL GRUP
Divendres, 2 20.00 EL POEMA DE NADAL
JOAN PERA I SERRA + COR ADÀMARIS
EN PREPARACIÓ
GENER 2012
FÈNIX TEATRE
“MIRALLS TÈRBOLS”
VERSIÓ TEATRAL DE LA NOVEL•LA DE LLUÍS FERRAN DE POL
|
|
|
|
SOPAR D'AMICS, diumenge 25 de setembre, 7 tarda |
|
|
|
CIA. DE TEATRE DEL CENTRE DE CANET DE MAR |
|
|
|
Sopar d’amics ens explica dues maneres d’entendre la relació de parella, amb diàlegs molt intensos de gran força dramàtica i amb una dosi important d’expressió no verbal que ens revela els sentiments més íntims dels personatges.
“Et deixes endur pel corrent...
una mica com la vida...
i no està tan malament...
no, només és com anar en una muntanya russa...”
Autor: Donald Margulies
Actors: Xavier Amargant, Carolina Espàrrech, Ricard Frigola i Montse Vilà
Direcció: Quim Dotras.
Preu: 10 euros |
|
|
|
RELK, dissabte 10 de setembre, 10 nit |
|
|
|
|
Gran esperança del propi no-res, amb producció del mateix grup, ha estat enregistrat a Arenys de Mar a l’Estudi3 de Ràdio Arenys i a Sant Vicenç de Montalt als estudis Dsoundgroup, i ha tingut la col•laboració, entre altres, de la cantant Teresa Rebull. El disc ha estat mesclat per Jordi Mora, i masteritzat per Víctor García a Ultramarinos Mastering de Sant Feliu de Guíxols.
Segons Jordi Bilbeny, lletrista de Relk, "Gran esperança del propi no-res és una prosa poètica ja passada a vers, que intenta reflexionar sobre la frustració, l'abatiment, el desencís profund, la desesperació, la depressió, el dolor paralitzant". Bilbeny defineix el disc com "un viatge al fons negre del pou de cadascú en els moments més difícils per cercar-hi llum".
Maira Comalat, veu
Montse Majà, violoncel
Coqui Castells, bateria
Joan Vallcorba, teclats & programacions
Jordi Bilbeny, textos
Preu: 7 euros |
|
|
|
CONCERT D'HAVANERES, dissabte 18 juny, 10 nit |
|
|
|
|
El grup està format per Alfons Carreras (Fonso) com a tenor, Irineo Ferrer (Mineu) com a baríton i Carles Casanovas com a veu baixa, guitarra i direcció musical.
El repertori, heretat en gran part dels vells cantaires de Calella de Palafrugell, està format per havaneres clàssiques i noves, valsos mariners, balades, boleros, sardanes, cançó catalana, etc.
+ Rom Cremat
Preu: 7 euros
|
|
|
|
Òpera: MACBETH, dilluns 13 de juny, 8 tarda |
|
|
MACBETH, de Giuseppe Verdi
Des de la Royal Opera de House de Londres
Preu: 14 euros (anticipada 11 euros) |
|
|
|
VOLDRIA TINDRE EL TALENT!, diumenge 5 juny, 7 tarda |
|
|
|
|
La jota cantada és una de les més antigues formes d’expressió a les terres catalanes de l’Ebre i esdevé un pont que uneix la tradició oral amb les formes literàries d’èpoques diverses: des del poeta àrab Abu Bakr Al-Turtussí fins a autors contemporanis com Gerard Vergés o Jesús Montcada.
Amb aquesta idea, Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, cultivadors moderns de la jota, han volgut crear un espectacle sobre el vers cantat. "Voldria tindre el talent" és la frase que encapçalava alguns versos del recordat cantador Pepe García Canalero. Dóna el títol a l’espectacle en homenatge als vells cantadors i també a les moltes pàgines de poesia efímera que s’han escrit durant anys al sud de Catalunya.
Artur Gaya, veu
Jordi Fusté, cordes
Josep Lanau, teclats i corda
Quique Pedret, veu i cordes
Sergi Molina, percussió
Quique Pellicer, baix
Preu: 7 euros
|
|
|
|
CINERA, dissabte 28 de maig, 8 tarda |
|
|
|
|
CINERA
2a Mostra de Cinema Documental
Aquesta segona edició de la mostra està dedicada al cinema d’esport. Coincidint amb la segona edició del BCN Sports Film Festival, hem convidat a l’organització a presentar a la nostra vila les pel•lícules guanyadores de la 1a edició (2010) i de la 2a edició (2011).
El BCN Sports Film Festival tindrà lloc a Barcelona del 17 al 21 de maig de 2011 i està organitzat per l’empresa amb seu a Arenys de Mar, Nikita Distribution.
Dissabte, 28 de maig - 20h - 5 €
Projecció de les pel•lícules guanyadores en la 2a edició del BCN Sports Film.
Organització: Ràdio Arenys, Nikita Distribution i Teatre Principal. |
|
|
|
L'IMPOSSIBILISTA, diumenge 15 de maig, 6 tarda |
|
|
|
|
Sergi Buka ens presenta “L’impossibilista” amb la intenció de poder compartir en la intimitat de la sala i amb la complicitat del públic la seva màgia de més a prop.
“L’imposssibilista” ens endinsa en un viatge per explorar els límits entre la il•lusió i la realitat, en un món imaginari i de desitjos.
Ens convida a descobrir la màgia més propera. Una situació que ens permetrà gaudir d’una manera privilegiada d’una de les arts més impactants. Viure l’emoció de ser sorprès a curta distància, on l’observador és el primer protagonista i l’essència el principal ingredient d’aquesta màgia tan especial.
Preu: 5 euros |
|
|
|
EL XARLATAN, diumenge 24 d'abril, 7 tarda |
|
|
|
|
Descarat, divertit, cregut, hipòcrita, tendre, farsant, manipulador, simpàtic, mercenari, proper, humà... són alguns dels adjectius que ens serveixen per definir el personatge protagonista de l'espectacle El Xarlatan.
Carregat de "bones" intencions, El Xarlatan passeja es seves prèdiques i el seu mètode innovador els escenaris d’arreu del país per fer-vos veure la càrrega de males energies que constantment amenacen les vostres vides. El Xarlatan us canviarà la vida! Ell té la solució a tots els vostres problemes. Ell us guarirà de tots els mals i us donarà la clau per prevenir les fatalitats. A canvi de què? A canvi de res!
Autor i actor: Quim Masferrer
Mecanismes escènics i “partner” d’escena: Agustí Rovira
Assessorament efectes escènics: Mag Lari
Direcció: Xavier Vilà i Quim Masferrer
|
|
|
|
Òpera: CAVALLERIA RUSTICANA, dimarts 19 d'abril, 8 tarda |
|
|
CAVALLERIA RUSTICANA, de Pietro Mascagni i PAGLIACCI, de Ruggero Leoncavallo
Des del Gran Teatre del Liceu de Barcelona
Preu: 14 euros (anticipada 11 euros) |
|
|
|
BIRONDON, BIRONDONA I BIRONDONETA, 17 d'abril, 6 tarda |
|
|
|
|
Un viatge musical per l'imaginari d’Apel•les Mestres.
Un pessic de música, tres grams de cançons, un grapadet de poesia, dues unces de llum, tres pètals d’hortènsia, cues de fada, libèl•lules i aranyots. Tot ben remenat i fent xup xup dins l’acordió.
Obrim la manxa... I ja som dins de Birondon!
Cantarem, recitarem i jugarem dins l’univers d’Apel•les Mestres. Serà un viatge imaginatiu i natural, senzill i divertit.
Creació i interpretació: Gerard Termes i Marta Catalan
Preu: 5 euros |
|
|
|
EL TRENCANOUS, diumenge 27, 6 tarda |
|
|
|
Cia. Sim Salabim |
|
|
|
Pot una màquina explicar-nos contes?
Pot un enginy fer-nos sentir emocions?
Sí.
Senyores i senyors, nens i nenes, “La Màquina dels Contes” us presenta “El Trencanous”.
Manipuladora: Alba Mesa
Frau Drosselmeier: Pili Nieto
Autòmata: Lluís Petra
Preu: 5 euros |
|
|
|
DEIXA'M OLORAR, diumenge 20, 7 tarda |
|
|
|
6è Sentit |
|
|
|
Un home i una dona s’exposen... és somien, és busquen i és revelen...
Exposen les seves percepcions relatives d’un, de l’altre i del món.
Creació i interpretació: Maxime Iannarelli i Gemma Galera
Preu: 10 euros |
|
|
|
LAURA A LA CIUTAT DELS SANTS, dies 5 i 6 de febrer |
|
|
|
Una producció de Fènix Teatre i Teatre Principal |
| |
Distingida amb el "Premi Joan Crexells" l'any 1930, Laura a la ciutat dels sants representa la maduresa literària de Miquel Llor (Barcelona 1894-1966) i, probablement, de la novel·la catalana moderna, i d'aquí la seva perdurabilitat. Llor ens descriu tot el patetisme d'una dona saturada, amb un noble delit d'evadir-se de la mediocritat, bruscament inserida al bell mig d'una burguesia rural hipòcrita i refractària a qualsevol innovació forània. Una societat, recollida en ella mateixa, que s'aferra a la tradició, a la represió i a la religió per a retroalimentar-se i fagocita tot allò que atempti contra les seves lleis.
En Jordi Pons ha sabut plasmar, amb una sorprenent naturalitat de to, la gran riquesa de matisos, clarobscurs punyents, arrauxaments delirans que deixen l'empremta en l'ànima dels personatges fins a convertir-los en peces intel·ligents d'un espai escènic polièdric que es transforma a cada quadre per a submergir-nos -fotograma a fotograma- en l'atmosfera del Comarquinal del primer terç del segle XX.
Intèrprets: Santi Artigas, Roger Pou, Maira Comalat, Rosa Pou, Cati Forcano, Antoni Badia, Marta Catalan, Ariadna de Vilar, Esperança Doy, Quim Dotras, Ramon Verdaguer i Lalo Rodríguez
Disseny il·luminació: Jordi Bibolas
Disseny escenografia: Alfred Casas
Dramatúrgia i direcció: Jordi Pons Ribot
REPRESENTACIONS TEATRALS:
DISSABTE 29 DE GENER, A LES 21.00
DIUMENGE 30 DE GENER, A LES 19.00
PREU: 10 EUROS
|
|
|
|
Figuretes de Vidre |
|
|
|
|
13/01/2010 ESTRENA SALA MUNTANER DE BARCELONA
DIES REPRESENTACIÓ: DE DIMECRES A DIUMENGE
Fènix Teatre presenta
FIGURETES DE VIDRE
Una obra de records
de Tennessee Williams
The glass menagerie és probablement l’obra més autobiogràfica de Tennessee Williams. I és des d’aquesta premissa que hem conduït la nostra proposta teatral, convertint l’autor en el veritable protagonista de Figuretes de vidre. A través dels seus records, ens anirem endinsant vers aquells aspectes més dolorosos i colpidors de la seva vida.
J.P.R.
Actors: Andreu Banús, David Ortega, Lluïsa Sala i Gemma Sangerman.
Disseny il•luminació: Jordi Bibolas
Disseny escenografia: Alfred Casas
Dramatúrgia i direcció: Jordi Pons-Ribot
|
|
|
|
OFFUSCATIO: a partir del 28 de gener, a Barcelona |
|
|
|
Cia. Fènix Teatre |
|
|
|
La diferència bàsica de la nostra proposta teatral amb l'obra de Molière és que, si a l'original es desemmascara a Tartuf, en la nostra versió és Tartuf qui desemmascara la resta de personatges. I és per aquí on hem conduït l'espectacle: en l'estranya fascinació i ambigüitat de Tartuf, en l'ambivalència del bé i el mal, en l'atractiu del mal…per altra banda del tot lligat a la nostra naturalesa. Es diu que, sovint, el diable apareix com àngel de llum.
També es podria dir que, més que l'obra de Tartuf, hem fet la de Segimon (Orgon), la seva ofuscació i tot el que això desencadena. Segimon (Orgon) és l'home que no vol assumir el seu inconscient, la seva part instintiva, la seva ombra…vol fer l'àngel i acaba fent la bèstia
A OFFUSCATIO, l'obra de Molière ha sofert un seguit de transformacions: des del canvi d'època -l'acció transcorre el 1952, a la Barcelona del Congrés Eucarístic-, a l'alleugeriment del text fins a la transposició de personatges i escenes, intentant subratllar el que hi pot haver darrera de les paraules, creant noves situacions i proposant un nou final.
Jordi Pons-Ribot
Autor: Molière
Actors: Cesc Casanovas, Andreu Banús, Gemma Sangerman, Lluïsa Sala, Claudi Domingo, Quim Dotras, Mima Riera, Daniel Ventosa...
Disseny il•luminació: Jordi Bibolas
Disseny escenografia i vestuari: Alfred Casas
Adaptació i direcció: Jordi Pons-Ribot
|
|
|
|
La classe neutra, a Manresa l'1 de novembre 2008 |
|
|
MEDITERRÀNIA - 11 programa
Fira d'espectacles d'arrel tradicional
www.firamediterrania .cat
KURSAAL/sala petita
a les 18.15h i a les 22.30h
... La classe neutra és i no és L'auca del senyor Esteve. Ho és perquè els personatges i l'argument són manllevats a la novel·la i al text dramàtic de Rusiñol, però no ho és perquè la trama ha crescut d'una llavor sembrada per en Jordi Pons en una terra nova, que ha conreat amb els seus col·laboradors perquè doni naixença a una planta nova, una planta única que ens faci conèixer L'auca del senyor Esteve com si mai no l'haguéssim vista ni llegida.
Miquel Desclot
Els darrers moments de la vida del Sr. Esteve, els seus somnis, els seus desigs, les seves pors, les seves frustracions…del què va ser i del què no va gosar ser.
Una aproximació crítica, entre la crueltat i la tendresa, d'un dels arquetips més representatiu de la societat catalana de sempre.
En la novel·la, ben el contrari de la peça dramàtica, trobem un Rusiñol més incisiu, més agut, més mordaç…lluny de l'anècdota, sovint intranscendent, de l'obra teatral.
Intèrprets:
ESTEVE: Andreu Banús
AVI ESTEVE: Antoni Badia
RAMON: Joaquim Dotras
FELÍCIA: Lluïsa Sala
TOMASA: Gemma Sangerman
RAMONET: David Ortega
CAPELLÀ: Claudi Domingo
SR. GRANER, PINTOR: Francesc Casanovas
MODEL, ESPERANZA: Vanessa Vidaurrazaga
MESTRE, ENTERRAMORTS: Pep Ribas
Disseny d'il·luminació:
Jordi Bibolas
Disseny d'escenografia i vestuari:
Toni Doy
Adaptació i direcció:
Jordi Pons Ribot
Producció:
Teatre Principal d'Arenys de Mar i Fènix Teatre
|
|
|
|
Tornem a engegar |
|
|
|
Restaurat el 7 de juliol de 2005 |
|
|
|
Després d'un llarg parèntesi de cinc anys, després dels actes oficials de reinauguració del passat juliol i després de la maratoniana posta en escena de "Un repente de comèdia!", reprenem l'activitat del Teatre Principal amb tota l'emoció que comporta tornar a engegar aquest motor lúdic cultural que -esperem- esdevingui referent de la comarca.
No serà fàcil. Els arenyencs disposem d'un teatre nou de trinca, cert. Es tracta d'un equipament modern, versàtil i dotat d'una infraestructura bàsica envejable. Però qüestions com la precarietat econòmica, la indefinició sobre la gestió o l'execució de la segona fase de rehabilitació, ens fan contemplar el futur amb inquietut. Malgrat això, i comptant amb la bona disposició de la Casa Gran, afrontem amb tota la il·lusió i ganes aquesta temporada (que va d'octubre a desembre, mentre es van superant els entrebancs administratius per a l'any vinent) i us presentem una programació on hi trobareu un ampli ventall d'espectacles per a tots els gustos. A banda del gènere específic (teatre, dansa, música, poesia...), hem agrupat l'oferta en tres grans apartats: Els espectacles "professionals", de qualitat contrastada, consolidats en els circuits teatrals del país, que hem triat per la seva aportació innovadora, testimonial o experimental a la nosta programació.
En segon lloc tenim el que hem volgut dir-ne "teatre familiar", espectacles infantils de gran qualitat pensats també per a un públic adult, amb continguts lúdics que conviden a la reflexió i fomenten el diàleg nen-adult.
Per últim els espectacles que configuren "l'agenda del Principal": muntatges de producció pròpia, mostres locals, exhibicions específiques, etc. És a dir, "l'agenda del Principal" és un espai d'acollida per donar a conèixer aquells muntatges o iniciatives escèniques -prioritàriament arenyencs- que dificilment tindrien sortida en altres plataformes.
Aquest és doncs l'esquema de funcionament que volem endegar i comptem amb la vostra estreta complicitat per millorar-lo dia a dia.
Esperem que gaudiu dels espectacles d'aquesta nova temporada.
Benvinguts al Teatre Principal. Benvinguts al vostre teatre!
|
|
|
|
Una mica d'història recent |
|
|
|
El Teatre Principal totalment reformat 1828-2005 |
|
|
|
El juliol de 1992 la companyia Fènix Teatre estrenà al Teatre Principal La classe neutra, versió lliure de Jordi Pons sobre l'Auca del senyor Esteve de Santiago Rusiñol. El teatre havia estat altres vegades utilitzat per a assajos i representacions esporàdiques, però va ser justament l'èxit assolit amb aquest muntatge el que va fer reflexionar a una colla de gent sobre la possibilitat d'utilitzar el local de manera continuada. Es varen convocar reunions amb tècnics, intel·lectuals, arquitectes, publicistes, teatròfils i persones simpatitzants amb la idea i s'exposà el projecte a la Societat Coral l'Esperança, al capdavall, els "propietaris legítims"del teatre. L'Entitat l'acollí satisfactòriament i de seguida es posà en marxa un febril procés de consultes, legalitzacions mínimes, adequacions cosmètiques, etc. fins que per fi, el divendres 20 d'octubre de 1995 s'inaugurà oficialment la primera temporada estable del Teatre Principal d'Arenys de Mar, amb la reposició (no podia ser d'altra manera) de La classe neutra.
Aquest acte va significar per a la vila el renaixement d'un preuat espai i la recuperació del mateix com a teatre.
A partir d'aquesta data, la Secció de Teatre de la S.C.L'Esperança. (nom sota el qual ens aplegarem el grup de persones que havíem gestionat el local) oferí una temporada estable d'espectacles de teatre, dansa, infantils, concerts, representacions per a escolars i actes de tot tipus, sent l'única oferta estable a Arenys de Mar.
Fins al final de la temporada 1998-99 van passar pel teatre més de 60.000 espectadors. S'hi van fer més de 500 representacions incloent espectacles contractats per a adults, infantils, de producció pròpia i actes institucionals i d'entitats locals. Es van destinar els beneficis a millores del local i a la compra de material tècnic.
Poc abans d'iniciar la temporada 1999-2000 un estudi endegat per l'Ajuntament va treure a la llum deficiències estructurals en el forjat de la coberta del teatre. Aquest descobriment, tot i que no representava un perill immediat, incomplia però la normativa vigent en matèria de seguretat per a edificis d'ús públic. I es va decidir el tancament del Teatre.
|
|
|
|