Q.S./Redacció | Actualitzat el 21/10/2011 a les 18:54h

Separatisme pecaminós

Els bisbes espanyols alerten de les «pretensions separatistes» a les eleccions del 20N

El sanedrí de la Conferència Episcopal Espanyola. Foto: CEE

La Conferència Episcopal ha presentat aquest divendres les propostes per a les eleccions del 20-N, entre les quals destaca un avís del "risc de manipulació de l'opinió pública per pretensions separatistes". En el document, els bisbes reconeixen "la legitimitat moral dels nacionalismes o regionalismes que, per mitjans pacífics, desitgin una nova configuració de la unitat de l'estat espanyol".

Ara bé, adverteixen que cal "tutelar el bé comú de la nació espanyola, evitant els riscos de manipulació de la veritat històrica i de l'opinió pública per causa de pretensions separatistes". La guia política dels bisbes rebutja lleis a favor de l'avortament, l'eutanàsia i els matrimonis homosexuals.

COMENTARIS

+4
-1
Hauríeu de callar...
Carles Viñals Casado, 22/10/2011 a les 13:42
..., si més no per vergonya, però és evident que no en teniu. Sou mestres insuperats en l'art de la manipulació i de l'ocultació, i goseu encara dir-nos "manipuladors de la veritat històrica" als qui no hem comés altre crim que desitjar la llibertat com a poble? És aquest el vostre amor per la veritat i així demostreu el vostre "temor de Déu"? Bascos i catalans pequen només pel fet de voler la llibertat de llurs respectives pàtries? I vosaltres, esteu lliures de pecat? Perquè jo me'n sé uns quants que vàreu cometre allà pels anys 40 en un lloc d'Europa anomenat Croàcia, llavors pertanyent a un estat dit Yugoslàvia, sota hegemonía sèrbia.

Vosaltres -o els vostres, si voleu- vàreu recolzar llavors el "separatisme" de Croàcia. Per què no teniu el valor de trencar un silenci de setanta anys i explicar al món els "detalls" d'aquell recolzament, que vés per on llavors no fou pecat? Ah, ja... és que Croàcia era i és catòlica, filla predilecta de l'Esglèsia, mentre Serbia era i és ortodoxa... Expliqueu-nos, eminències, com va ahar-hi tot plegat... som tot oïdes...

Bé, ja sé que no ho fareu. Els lectors inreressats poden investigar pel seu compte (hi ha llibres que ho expliquen amb pels i senyals) a qui tingui l'estòmac de llegir-los, o poden entrar a Internet i cercar noms com Ante Pavelic, Ustasha, Jasenovac, els franciscans Miroslav Filipoviv (Fra Diable), director que fou del camp de concentració de Jasenovac, (el camp de les decapitacions), i de l'aposta que mantingué amb el també franciscà Pero Brzica el 29 d'agost del 1942, i un llibre sencer que segueix...

No em toqueu Catalunya, eminències; Els catalans -religiosos o seglars- encara no tenim damunt la consciència la sang de cinc-centes mil persones. Dediqueu-vos al vostre poble. Tindreu feina sobrada.

,
+3
-0
Cristians catalans independentistes
Anònim, 22/10/2011 a les 13:01
CARITAS (Esglèsia Catòlica), entre altres:
365 Centros de reeducación para marginados sociales: ex-prostitutas, ex-presidiarios y ex-toxicómanos; 53.140 personas. (Ahorran al Estado, medio millón de euros por centro).
No insulteu gratuitament als cristians catalans independentistes. Tirau pedres a la vostra teulada. No us adoneu que la vostra ràbia malaltissa fa més mal que bè ?
+2
-0
corren mal temps
Anònim, 22/10/2011 a les 12:49
CARITAS, entre altres moltíssimes coses, té això:
1.004 centros diversos, entre ambulatorios, dispensarios, asilos, centros de minusválidos, de transeúntes y de enfermos terminales de SIDA; un total de 51.312 camas. (Ahorran al Estado 4 millones de euros por centro al año).
És una molt mala època per criticar a l'Esglèsia. No seria possible demanar un poc de "mà esquerra", en aquest tema ?
+1
-2
NO, NO
Anònim, 22/10/2011 a les 12:45
No, i mil vegades NO. La Conferència Episcopal NO HA DIT el que diu la notícia, sino tot el contrari. No puc entendre el periodisme que, per sectarisme demagog, vol confondre a la gent. Fa molta de ràbia que, essent independentista com soc, l'independentisme mescli ous amb caragols i debiliti la militància gratuïtament. Sincerament, no vos entenc.
+3
-4
MENTIRA
Anònim, 22/10/2011 a les 12:30
Lo que dice la propuesta (hacer clic en "propostes" y leer el punto 8)

8. Recordamos de nuevo que se reconoce la legitimidad moral de los nacionalismos o regionalismos que, por métodos pacíficos, desean una nueva configuración de la unidad del estado español.

Aquí ND lee lo que le da la gana.
Y los comentaristas de por aquí abajo ni leen ni les interesa.
+2
-9
San Sadurni de Noya-España
Anònim, 22/10/2011 a les 11:56
El castellano es lengua administrativa en Cataluña desde 1492 que la pusieron los Reyes Catolicos en todos sus territorios,incluidos los territorios de America como todo el mundo sabe.


+5
-2
Hipócrites.
Un patriota, 22/10/2011 a les 11:46
Hipócrites, fariseus, vividors de la miseria i rics amb propietats terrenals, vosaltres no practiqueu la caritat ni la solidaritat, viviu en la opulencia i el desenfré sexual, no teniu cap dret ha determinar ni orientar com volen viure els pobles del mon, merexeu l'oblid i l'ostracisme, vosaltres sou culpables de la miseria mundial, mai un mot contra els fabricants d'armés i els "Srs." de la guerra, mai ni un mot contra els torturadors i assessins mundials, Hipocrites.
+6
-1
Tenen tota la raó
Simó, 22/10/2011 a les 11:08
No cap dubte que la Conferència Episcopal estan en contra del "separatisme" y, com a bons cristians que són, practiquen amb l´exempre, ells, de fet, MAI NO SE SEPAREN ni un pam de la caverna mediàtica espanyola.
+10
-2
Són fastigosos.
Anònim, 22/10/2011 a les 11:01
El clergat espanyol és l'escòria més podrida i repugnant que ha existit mai. No els interessa pas la religió, només els interessos que satisfan amb ella, l'alimentació del fanatisme i l'ultranacionalisme espanyol. Afortunadament, l'Església Catalana, tot i tenir també les seves coses, no és, ni de bon tros, així.

Una altra raó per cridar INDEPENDÈNCIA!!!
+7
-2
A qui volen enganyar?
Anònim, 22/10/2011 a les 10:55
Aquesta gent de la Conferència Episcopal diuen que la seva religió és el cristianisme. Però, tothom sap que la seva vertadera religió és el nacionalisme espanyol més caspós.
+4
-9
El separatismo produce ceguera
Anònim, 22/10/2011 a les 10:45
La ciència lo dijo i yo no miento
+7
-1
Per La Unitat
Per La Unitat, 22/10/2011 a les 10:31
Amic La Unitat, la qüestió nacional queda molt clarament reflectida a les Sagrades Escriptures: Déu dóna suport als independentistes, només hem de mirar l´Èxode, i com Déu va treure Israel d´Egipte. Fins i to la lluita violenta per aconseguir la independència està plenament justificada a la Bíblia, car per poder-se independitzar d´Egipte, calgueren un munt de plagues, i fins i tot la mort de tots els primogènits d´Egipte. Déu ens demanda als fidels catòlics, i a tothom en general, de lluitar per la independència de Catalunya, no fer-ho, fos un pecat.
+6
-2
Van a favor nostre
Anònim, 22/10/2011 a les 09:26
Quan més ens ataquin ,millor
+6
-1
Duran, has quedat com un sant a la foto
Anònim, 22/10/2011 a les 08:09
Duran, has quedat molt guapo a la foto, amb faldilles i a lo loco!!!!
+1
-10
Tiene razón
Joan Carasóc Espanyol, 22/10/2011 a les 05:44
Nunca, jamás, en toda mi vida, pensé que llegaría el día en que le daría un voto positivo a innisfree. Pero es que tiene toda la razón en lo que dice. Señores de ND, tomen nota e informen de verdad, o váyanse a sus casas. O a la revista "Qué Me Dices!", según vean.
+15
-1
Pecat és...
Queralt, 22/10/2011 a les 05:28
Pecat és donar suport a dictadors sanguinaris com ells van fer amb Franco
+14
-1
La unitat
Anònim, 22/10/2011 a les 02:04
Això de que la unitat d'espanya és un bé universal us ho vau treure de les vostres amples mànigues perquè l'espanya franquista us donava molts privilegis. Venuts!

I ara parlem de la vostra sempre unitat: teniu massa gent massa oposada i irreconciliable. Faríeu bé de separar-vos diversos grups, perquè resulteu no autèntics. I això fa que la gent no us cregui. És a dir, fa que Occident no cregui en Déu. És la cosa que més us hauria de preocupar, però no us preocupa gens.

Els grups podrien ser:
lefebvrians per una banda, opus-deistes per l'altra, legionaris de Crist, progressistes (als quals teniu marginats), partidaris de la unió de les religions abrhàmiques, etc.

I de passada, no us oblideu de fer escindir dos grups més: el dels pederastes, i el dels encobridors dels pederastes.

La unió de nacions (perquè una obliga a l'altra) no és un tema que trobem en la paraula de Déu.

I pel què fa a vosaltres: sí, la unió en Déu és possible... si tots són bons. Us esteu enganyant.
+14
-1
NI CAS DEL FUNDADOR
Dgràcia, 22/10/2011 a les 02:00
Aquesta gent el lo més hipocrita que s'ha vist mai en tota la historia de la humanitat. A veure si d'una punyetera vegada segueixen les pautes del seu "fundador" que ho va deixar molt clar: "el meu regne no es d'aquest món" i "doneu al cesar el que es del Cesar..."
Hi ha algun dubte?
+9
-1
No m'ho puc creure
Anònim, 22/10/2011 a les 01:36
No potser que hagin dit això si tenen un minim d'inteligencia i sentít comú.
Hi ha d'haver un malentés.
+11
-2
Meteleeee!!!
almogaver.cat, 22/10/2011 a les 01:27
Es realment paragògic, Titànic,(inclus bíblic)...
Que la nacional-calolicista Conf. Episc. Ejpanistera, amb gents cristians predicaments I la seva COPE(alies "Radio Queipo de LLano")
Ha fet mes per l'Independentisme Català, que cent Lopez Tenas.

No s'ha diu d'això i per això:
"Sembra vents i recolliràs tempestes"?
+15
-1
Genial
Jordi Torras, 22/10/2011 a les 00:18
Si tenim l'esglesia espanyola en contra, ho tenim tot guanyat, estan en contra dels preservatius, del sexe fora del matrimoni i per raons no reproductiva , de l'homosexualitat i l'avortament, i tot això triomfa com la cocacola
+19
-2
Al Cel?
Reagrupat, 22/10/2011 a les 00:16
No m'imagino estar al cel amb aquests al costat.
+16
-2
Déu no pot ser cristià
Anna Mallol, 22/10/2011 a les 00:05
No sé si déu existeix, però, en cas d'existir, segur que no és cristià. La colla de males persones que conformen la conferència episcopal n'és la prova. Ells mateixos són els primers ateus. Si creguessin en déu no gosarien ser tan males persones.

Repeteixo, no sé si déu existeix, però d'existir no solament no és cristià sino que segurament en renega.

+22
-2
Pensen dir alguna cosa els bisbes catalans?
Anònima, 21/10/2011 a les 23:53
Estaria be
+21
-2
Allò de la palla al l'ull et sona, bisbe?
Guillemot, 21/10/2011 a les 23:36
Hem d'aguantar que els més grans manipuladors de la història acusin a d'altres de ser manipuladors.
+14
-4
Escanya acabarà essent una veritable nació
Anònim, 21/10/2011 a les 23:36
Avui Escanya no és una nació, això és indiscutible. Però hem d'admetre que va decidida pel camí de ser-ho, i ben aviat: a mesura que Euskadi, Catalunya i potser algun altre territori l'anem deixant, Escanya aconseguirà el seu somni daurat, PER FI SERÀ UNA NACIÓ!!!! HAHAHAHAHA!!!!!!

A que esperem? Escanya vol ser una nació, no siguem rancuniosos, AJUDEM-LA!!!!!!!!
+17
-1
SOC CATAR
CATAR, 21/10/2011 a les 23:31
I LA SANTA INQUISICIO QUE CONY SAP DE SEPARATISME SI VIUEN SEPARATS DELS FIDELS I PARLEN EN UNA LLENGUA QUE NO ES LA DEL POBLE ???? AU ESPANYOLOTS INQUISIDORS, QUE ENCARA ESTEU AL SEGLE XI I JA HA PLOGUT MOLT. ELS CATARS SON ELS AUTENTICS CRISTIANS I NO VOASLTRES QUE HEU MUNTAT LA FIRETA AMB EL CATOLICISME TAN REPRESSOR. OBRIU LA FINESTRA UNA MIQUETA QUE US QUEDAREU FOSSILITZATS !!
+21
-2
Que hi ha un congrés de pederastes???
Fèlix The Cat, 21/10/2011 a les 23:20
Si Jesucrist baixés al món i veiés a aquests paios amb les seves ridícules disfresses es fotaria un tip de riure. Pa-tè-tics. D'altra banda, per més que llegeixo la Bíblia, no hi sé trobar cap referència a Espanya, ni a Catalunya ni a Euskadi. De què cony parlen aquests pobres imbècils? Què cony s'estan inventant? Què té a veure la política i les reivindicacions nacionals amb Déu???

Ah! Sóc cristià, però evidentment no sóc catòlic. A la meva església no es parla de política. Al Cèsar el que és del Cèsar, i a Déu el que és de Déu. Que deixin de fotre el ridícul barrejant a Déu amb assumptes als que Déu no dedicaria ni trenta segons.

Senyors bisbes, preocupin-se més de la pederastia que sembla ser endèmica entre ses santedats, i preocupin-se menys de les banderes que agraden a cadascú.
+20
-2
La fi de la Secta Catòlica
Anònim, 21/10/2011 a les 22:51
El bisbe irlandès Malachy d'Armagh va escriure la llista de Papes d'aquesta secta. I l'actual és el penúltim. El darrer Papa:

Peter the Roman, who will nourish the sheep in many tribulations; when they are finished, the city of seven hills will be destroyed, and the dreadful judge will judge his people. The end.

Una Secta Religiosa responsable durant segles dels crims de massa més abominables, de pedofília, robatori, etc.

S'ha salvat fins ara perquè han tingut gent bona dins que els ha tret per periodes de l'abominable. Només cal recordar Francesco d'Assis que visqué alhora que el fundador de la Inquisició, l'Ecspanyol Domènec de GuSSmà.

La Secta Catòlica és un càncer per a la Humanitat.

I els pallassos de la Conferència Episcopal Espanyola en són els exemplars més patètics.
+25
-1
I jo pregunto...
Anònim, 21/10/2011 a les 22:19
...i a qui l'importa el que vostès aprobin o desaprobin?? POtser que rentin la seva roba abans de buscar brutícia a la dels altres.
+7
-1
Grrrrr
Gr, 21/10/2011 a les 22:15
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
+13
-1
quins pebrots
Anònim, 21/10/2011 a les 22:12
Que content que estic quant penso amb el poc que us queda amb aquesta fastigosa mentida, i sempre demanant....

Ja porteu 2000 anys explicant el mateix rotllo i les mateixes vestimentes.

Feu por.
+22
-1
XI Manament......
MARESME, 21/10/2011 a les 22:09
Ara si que l'hem fotut! S'haurà d'inventar un nou manament i veure si "cola", que us sembla el redactat: 11è. No desitjaràs la independència ni el dret a la autodeterminació. Amen.
+22
-2
cuidao!!!
gorka, 21/10/2011 a les 22:01

Cuidao!! con la iglésia hemos topao... los curas que se dediquen a dar misa y los políticos a la política.
Menuda es la iglésia...

Salut i força!!
+24
-1
Els amics del Duran ..
INDEPENDÈNCIA, 21/10/2011 a les 21:56
+2
-11
Incultura
Anònim, 21/10/2011 a les 21:39
Quan ja vagis vestit d'escocés, pots anar a classe de gramàtica catalana i aprendre que tenim pronoms febles i conjuncions, que usem en el nostre llenguatge normal. Quan ho hagis aprés, pots seguir o no, amb les faldilletes.

No ME N'havia............Com QUE la cosa....

Primer la cultura i després si en tens ganes, la irreverència.
+6
-7
carnassa
innisfree, 21/10/2011 a les 21:35
Sí, ho diu el titular, però enlloc se'ns explica que els bisbes hagin dit realment que el separatisme és pecat. Un titular groc que dóna carnassa per excitar els ànims anticlericals de la concurrència. Ras i curt.
+13
-2
MANIPULACIÓ?
GEORGE DE LA SELVA, 21/10/2011 a les 21:31
Parla L´Esglèsia de manipùlació i les hienes de menús vegetarians...
+16
-1
Ja ha arribat el Carnestoltes?
Anònim, 21/10/2011 a les 21:25
No m'havia adonat, em vestiré d'escocès, com la cosa va del faldilles!
Aneu a fer punyetes!
+30
-1
God!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 21/10/2011 a les 20:49
Creure en dogmes ha de ser molt fotut!
Si Déu ens ha donat la llibertat, només Déu ens la pot prendre. Perquè ens la robaren els espanyols? A clar, els espanyols són Déu!

El Déu que jo crec no es el "10" que ells creuen!

Visca la llibertat!
Visca Catalunya estat!

( John Lennon- God

http://www.youtube.com/watch?v=8X_2oYNYz0A
)

+11
-1
Foten el nas a tot arreu aquests capellans!
Vicentis Marquesatus i Sanmichelo, 21/10/2011 a les 20:49
Per Ecclesiae occurrit! Quod infernum cura Episcoporum conferentiae et independentiae Euskal Catalonia patria?
+23
-1
ARA ENTENEM DURAN
Anònim, 21/10/2011 a les 20:39
Duran pertany a aquesta església. Entesos
+3
-1
Per innisfree
Roser F, 21/10/2011 a les 20:39
Innisfree, ho diu al títol.
+15
-2
Manipuladors ells
Roser F, 21/10/2011 a les 20:37
En deuen de saber molt ells d'això de: "risc de manipulació de l'opinió pública per pretensions...".
N'han tingut segles de practica amb l'aniquilació i conversió de gents i cultures arreu del món.
+3
-13
on ho diu que és pecat?
innisfree, 21/10/2011 a les 20:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+12
-4
la cruzada
Anònim, 21/10/2011 a les 20:07
De nuevo como en 1936, es necesaria otra cruzada de liberación nacional para eliminar a los rojos separatistas, menos mal que esta vez contamos con la ayuda del que sale detrás en la foto, que tiene experiencia en esto de combatir a los rojos.
+21
-2
Clero
Rural, 21/10/2011 a les 19:47
40Anys inposanme la religio per pebrots,segur que anyoran al que portaben " BAJO PALIO"
Hara nomes els i falta dir als SEPARATISTES ,aniran a l'infern.
Indulgencia plenaria per els qui votin PP.
+24
-2
Un nou dogma.
Carles Viñals Casado, 21/10/2011 a les 19:46
Els "monsenyors" espanyols -que no són senyors meus- van camí de definir pel seu compte (tractant-se d'Espanya, concepte només equiparable al de Déu, Roma no hi pinta res), un nou dogma que afegir a "Nulla salus extra Ecclesiam" (Fora de l'Esglèsia no hi ha salvació). Es tracta de: "Nulla salus extra Hispaniam." Per aquesta vía superaran sens dubte els bisbes de la "Cruzada."

Els catòlics catalans podem fer dues coses:

1.- Fer professió pública d'espanyolitat fent-nos batejar de nou per monsenyor Rouco Varela en les aigües del Manzanares.

2.- Fer-nos protestants.

Si molt m'emprenyen -i ja m'estàn emprenyant massa- la meva decissió està presa. Ep! si els bisbes catalans no hi tenen quelcom a dir. Bisbes catalans...? Que em sentiu...? Monestir de Montserat...? Què hi ha algú...?
+32
-1
Amen.
Pere Lluis, 21/10/2011 a les 19:46
Ves per on, aquest 20N pecaré, dons tinc clar que votaré al partit mes indepe posible.
+33
-1
Siguem evangèlics no pas polítics
Reagrupat, 21/10/2011 a les 19:18
PECAT ES recolzar la dependència d'uns cristians, condemnar la diferència i els esclavisme Recolzar una Dictadura a la que no s'ha condemnat ni s'ha demanat contrició per colaborar-hi
+34
-2
Culpables
Anònim, 21/10/2011 a les 19:17
Vosaltres sou culpables de la majoria de guerres que hi hagut en els últims 1000 anys a Europa, teniu les mans tacades de sang de mil.lions d´innocents, la vostra desaparició seria l´alliberament de la humanitat
+34
-2
Amèn
Lluís Pineda, 21/10/2011 a les 19:16
Es pot abusar sexualment de la canalla amb la comprensió divina, peró de cap de les maneres es pot aspirar a ser un país independent. Maleits independentistes.
+46
-2
A pagar l'IBI colla de mangantes de la Esglesia SA
Anònim, 21/10/2011 a les 19:08
i aquests quinquis no paguen l'IBI? Son el propietari més gran i no paguen ni IBI ni Successions, vaya delinquents comuns!!!
+35
-2
ON ES EL DURAN
Anònim, 21/10/2011 a les 19:07
SEGUR QUE S'AMAGA DARRERA LA TUNICA DEL ROCO VARELA,


TOT SIGUI PER SER "MINISTRO DE ALCAMPELL" OI DURAN??



FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: «Què preferiries més: un fill homosexual, negre o català?»

«Què preferiries més: un fill homosexual, negre o català?»

El programa “Mujeres y hombres” de Tele 5 entrevista al seu web un “tronista”, i permet preguntes de l’audiència sense cap mena de control



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: