vols rebre el Singular? Rebre elSingularDigital al teu correu electrònic Subscripció al butlletí
ETA ELECCIONS
Creu que l'anunci d'ETA afectarà els discursos electorals de cara al 20-N?
88 %
12 %
49 vots
Diumenge, 23 d'Octubre de 2011

Comentaris

22/10/2011
10:02  h.
Pastilles de papiroflèxia
CONFUSIONS GERARD QUINTANA S.L.
"A mi no m’és igual l’engany, la farsa, la mentida. No. D’ell, de qualsevol i sobretot de tota la secta d’alliçonadors de falsa llibertat" 
No sé... qui ens podria ajudar? Potser, en aquests moments, només ho podrien fer partits com Ciutadans/Ciudadanos, Partit Popular/Partido Popular, Dos Morros Mejor que Uno, o Pégame dos Picos que me Excito. Partits sensibles amb el tema de les llengües, ferris partidaris del multilingüisme i del multi orgasme del llenguado. Només ells, i elles, poden ajudar-nos davant de la criminalització del català.

Tinc por. L’altre dia va i li demano l’hora a un croissant. No em va dir res. Només em mirava, com acusant-me, amb aquella cara d’anar restret. M’assenyalava amb els seus dits banyuts. De sobte va començar a xiular i van aparèixer en un tres i no res ensaïmades, xuxos, ulleres de cabell d’àngel, magdalenes i fins i tot una mosca d’aquelles verdotes, pudentes, que vivia dins una adossada de lionesa de crema... I tots van començar a escridassar-me: “Catalufo, catalufo..”. Era la punyetera yihad de la pastisseria industrial. No hi ha botiga que no em passi. No hi ha carrer que no em trobi amb un samurai amb la catana del monolingüisme. Què està passant?

D’acord, potser és culpa meva. No sé parlar castellà. Em costa molt. Després de segles no he passat de saber dir Sí i No. I a vegades el No, no em surt bé del tot. Reconec que també estic mal acostumat, que la gent, quan demanava alguna cosa tots canviaven al català. Algú pot negar que això és mentida? Eh, algú? No, no, estic bé, no estic nerviós, ni boig, ni dic mentides, no necessito ajuda mèdica no estic confús, no prenc ansiolítics, ni carronya inorgànica, ni esnifo budes de guix... Només que em vaig creure a l’ex President nord-americà Bill Clinton quan el 2001 va venir a Barcelona i va dir: “El futur serà català o serà talibà”. I ara va en Gerard Quintana i diu que “La meva llengua és el català, però no sóc talibà”. No entenc res. Estic confús. Català? Talibà? Croissant? Ensaïmada? Buda? Xiquet, potser que anem madurant, que ens anem fent grans.

Ens és igual si Gerard Quintana veu pastissets de gerds que l’ataquen amb un llança granades mentre una rata mercenària amb una serra elèctrica li talla les xolles. Ens igual. I també ens és igual si parla castellà als seus fills (com magistralment argumentava Melcior Comes). Ens és igual. Ara, a mi no m’és igual l’engany, la farsa, la mentida. No. D’ell, de qualsevol i sobretot de tota la secta d’alliçonadors de falsa llibertat. Catalunya és un país on fins i tot els morts poden viure en castellà. Aquí fins i tot una puça canvia de llengua. Perquè els intel·lectuals de la llibertat ens entenguin volem dir que en cap país del món i en cap galàxia passa que els catalanoparlants passin automàticament a parlar castellà. Això és pura patologia i aquí en diuen llibertat. Catalunya és la barra americana més gran que hi ha al planeta. Això és Hollywood, xauxa rauxa, i l’anarquia governa fins i tot els formiguers. Per tant, com que m’estic morint, no em toqueu els nassos amb la costellada de la farsa, la mentida i l’engany. Respecteu als moribunds que tots anireu a petar al mateix lloc colla d’aspirants a la internacional de l’oligofrenia.

Ja n’hi ha prou de voler justificar coses que no tenen justificació: “A la meva companya [nascuda a Barcelona], com al meu pare, els costa parlar català. Les llengües no han de ser cap arma”. Prou. A mi també em costa aixecar-me als matins. Ergo, si no m’aixeco als matins ningú no s’hauria d’enfadar amb mi. Dorm i ronca, no facis la guerra. Però com es pot dir això? Això és mentida. Per què la gent no és honesta? Digues que no parles català perquè no et dóna la santa gana. Perquè no és necessari en aquest país de confusió en el que vivim. Perquè el català no és important. Perquè oi que t’ha donat la realíssima gana d’esforçar-te per comprar-te una adossada, un cotxe, o una balena? Perquè hem de justificar tota criatura que porta anys i panys aquí i diu això? Davant de tantes i tantes persones que només amb mesos entenen i parlen la llengua! Prou!

Prou mentida, mala educació, engany, insult. Ens diuen racistes, que volem un país pur i no sé quantes ruqueries totalment falses. És vergonyós. Trist. Amb tota la gent que ha acollit Catalunya. Amb tot el que ha progressat tothom ara ens diem això. Vergonyós. Sí, com diu Quintana, jo també vull viure en un país lliure amb gent lliure. No vull viure en un país on es diuen mentides, on es juga a plantar paranoies i confusions, on tothom té la llibertat per sortir a TV3 i parlar castellà, furgar-se el nas, fer el ridícul, o per apologia diària de la mediocritat, aquesta llibertat que no tenim els catalans a sortir a cap cadena estatal i parlar català i, és clar, no fer res que només es poden fer en els mitjans públics d’aquest manicomi de país.

Perquè el nivell d’engany (i d’auto engany) de les persones, d’un país, és proporcional al seu grau de llibertat. Vull viure en un país on la gent no canviï de llengua perquè això vol dir que serà lliure. On amb l’excusa de la llengua no es doni gat per llebre. On les persones siguin honestes i diguin la veritat. Perquè a la vida, cadascú es suïcida com vol. I mentre Quintana està preocupat perquè no vol imposar el català als seus fills i els parla com vol lliurement a mi em preocupa que els nostres avis morin a les residències sense que els entenguin amb la seva llengua. A mi em preocupa totes aquestes àvies que porten el carret de la compra i ningú les entén. I milions de coses com aquestes que sempre, sempre, i, casualment, només en afecten a uns. I em parlen de llibertat. Com deia aquell grup de música, “Bona nit, malparits”. Bona nit, bon dia, bona tarda i bon de tot, perquè això és una festa. Una festa grossa. És la festa del fes-te fotre si parles català, és clar.
Imprimir Enviar notícia
FacebookTwitterLa TafaneraRemoumeIndependènciaCatosferaMeneameYahoo
32Veure i/o afegir comentaris
M:I els tenoques d'ERC cofois amb un paio que afirma que parlar català ...
Comentaris (32 en total)
CONFUSIONS GERARD QUINTANA S.L.
M
23/10/2011 10:13
I els tenoques d'ERC cofois amb un paio que afirma que parlar català als fills es ser talibà. ERC accepta a aqualsevol que surti per la tele, la posició politica del defenestrat Carod-Rovira roman viva dins del partit. Si la dona del tal Quintana imposa el castellà als fills no es pas talibana, ara si ho fa ell amb el català, sí que ho és.
rosa
23/10/2011 01:40
Aquest païs és ple de gent anòmala. Tots som ben rarets. Un pare que no parla als seus fills en la seva llengua, una seva parella que parla un castellà de Castella i diu que és més catalana que ell. Tot és esquizofrènic. L'única realitat és que no hi ha llibertat per emprar el català a Catalunya i grans pressions per substituir-lo pel castellà a més d'una multitud d'elements que viuen a Catalunya que també s'han begut l'enteniment pensant que poden viure en el seu castellà a un territori que no el té com a llengua pròpia i alguns d'ells fins i tot maltracten als seus clients treballant de cara al públic per expressar-se en català. Bojos tots i molta mala llet amagada.
Marítim.
22/10/2011 23:02
PER EN TONI; El Gerard ni li feia falta que es parlés d´ell, doncs ha estat una persona coneguda i molt apreciada per tothom. La realitat que es va palesar en el programa de l´Albert Om, és quina és la situació que té a casa seva pel que fa a la llengua. Els infants, no hi tenen cap culpa; és ell que és un calçasses.
Carles
22/10/2011 21:40
Perque el defensa? Toni Soler, Rahola, Tatiana, raro, raro,raro.
Conxita
22/10/2011 21:27
Gerad, digui el que digui Vd. s'ha justificat, del contrari no haurie parlat.
el nom
22/10/2011 21:24
Gerad no cal justificar-se cadascu som com som, Vd. es un dels Catalans de boca, peró no de cor.
M.Cinta
22/10/2011 21:22
Tatiana de Catalunya Radio, i la Rahola sou unes falses,us he escoltat a l'Aradio i TV nomes critqueu a segons qui, perque no el Gerard? de qui teniu por.
Ramon Pons
22/10/2011 20:53
Sóc Talibà i no ho sabia fins l'altre dia quan vaig sentir al Quintana. Que fàcil és foter-li canya al pobre català. Sí la seua dona no el parla és perquè no li dóna la gana. Conec romaneses que en 2 anys et parlent un català que et sembla que han nascut aquí
Josep Montmany
22/10/2011 20:47
Els autèntics talibans, en Gerard Quintana els té a casa i son els seus fills: li obliguen a canviar de llengua!! Frances gràcies per l'article.
Toni
22/10/2011 19:18
El que penso que volia fer el Quintana era provocarper donar-se més ressò. Alllò que diuen "que parlin de mi, bé o malament, però que parlin". Amb aquesta opinió del Francesc i els comentaris corresponents que estem fent, ja té el que volia. Em caigut, jo també, de quatre grapes.
Maritim.
22/10/2011 18:03
Totalm ent d´acord amb el teu article!. Al botifler Quintana, li dedico la resposta de Salvador Espriu, quan van preguntar-li perquè no escrivia també en castellà. Ell va respondre; " perquè no cal afegir llenya al bosc". JAa ho veus, Quintana, encara hi ha categories!.
XX
22/10/2011 17:08
Tothom ha oblidat que sopa té un disc en castellà?
BERNAT SEGURA
22/10/2011 16:09
Una persona que ha nascut a Barcelona i ha viscut a catalunya, si no parla en català es perque no li dona la gana, deixem-nos d´hòsties.
Patriotes Associats
22/10/2011 15:03
Què seria de la música de Gerard Quintana si tothom hagués renunciat a passar la llengua als fills?
Xesca
22/10/2011 15:00
Gràcies, Canosa, aquest escrit m'ha caigut com un massatge de primera. Perquè diu veritats i perquè és bo. I perquè ens defensa bé.
Sebastià
22/10/2011 14:46
Comencem a dir les coses com són: en Quintana ha demostrat que és imbècil. Jo no dic a ningú que em parli en català, però si algú insinua, només insinua, que sóc un talibà per parlar en català, llavors aquest algú no només és imbècil sinó un malparit. I no li penso dir ni bona nit.
super catala
22/10/2011 14:12
El que fa el Quintana es catalanissim, disfressar la covardia i la submissio de seny, sentit comu, tolerancia o com vulgui dir-ne
Dani Llenas
22/10/2011 14:10
Segurament tot allò que teòricament ens hauria de fer més grans, ens enpetiteix poc a poc...
BArtomeu
22/10/2011 13:28
Totalment d'acord Canosa. Ja està be de que se'ns pixin a sobre i haver de dir que plou. si en Quintana vol parlar en castellà o en ciríl·lic als seus fills, doncs que ho faci però que no ens titlli de talibans als demés. Jo tinc un veí molt català que diu que és independentista perquè te una bandera del Barça al menjador de casa i està convençut que amb això ja ni ha prou.
el nom
22/10/2011 13:23
Perdoneu eh? però jo diria que els nens, quan els hi parlaven en català l'entenien perfectament. I doncs? Demanaven que l'Albert Om canviés el llenguatge? No. A casa meva es parla tan castellà com català dins la mateixa conversa. Per costum o per creença, pel que sigui. Ara m'hauré de qüestionar la meva catalanitat per això? De totes maneres, tens raó Francesc, amb una cosa. No calia que Quintana justifiqués el perquè els seus fill parlen castellà. No cal enganyar. No el parlen perquè la seva llengua materna és el castellà i punt. El tema de les institucions, llocs públics, metges, assistentes de geriàtric és un altre. Evidentment hauria de ser obligatori parlar el català epr poder exercir dins aquest país. Sense cap dubte. Ara, a casa, que cadascú faci. I no es falta tolerància, és tolerància. La meva àvia parla castellà amb els seus fills, producte d'anys de dictadura, i la meva mare en castellà amb els seus germans per costum i el dia 11 a casa pengen la senyera. Ho sento, però quan veig certs comentaris respecte això no puc deixar de pensar que Llach tenia raó: el meu país és tant petit. Expulsem tots els castellanoparlants? o primer els fem un prova d'ADN català? ai no, que les administracions no tenen ni un duro i no ens ho podem permetre. Vahomeva!
baró de lluria
22/10/2011 13:16
Sí senyor, Canosa.
toni
22/10/2011 13:08
Suposo que ara demanara asil politc a madrit pel maltratament feixista dels catalans per voler imposar el catala als seus fills. Ja feia una cara aquet tio que no era fiar, ara veig perque.
REGRUPAT
22/10/2011 13:01
MÉS QUE BOTILERS, ÉS PUR INTERÉS DE VENDRE MÚSICA. PARÍS BÉ VAL UNA LLENGUA
Narcís
22/10/2011 13:00
1. el que n'ha estat sobrer és parlar de ' talibanisme ' .. els catalans, ni de bon tros, no ens ho mereixem! 2. pel que fa a converses familiars i, no diguem-ne, vers pares viscuts en règim dictatorial .. n'és comprensible d'allò més! 3. demanar de gent amb poca habilior àdhuc por/ temor de fer el ridícul, es decideixi parla'l .. n'és força difícil sense sobirania! 4. si som anegats, gairebé submergits, lingüísticament ' pertot ', començant per lleis d'altri .. què podem esperar-ne? 5. mai per mai podem passar l'arada davant els bous o ser irracionals, ço és, hi hem d'anar tots plegats envers la independència parlin una o altra .. és lo urgent, és lo sagrat! 6. malauradament tots en som víctimes, tant directes com els nouvinguts, com indirectes relacionats amb aquells .. a i sent-hi a ses terres! 7. tanmateix, nosaltres no som com nostres invasors .. i sabem diferenciar molt bé qui ens parla castellà per fúmer i qui per manca de defensa! PD: d'un estat de professió ' odi el català ' en jurisdicció, política i territori .. sense comentaris! Nota: per ventura podem permetre'ns el luxe de maltractar ningú .. quan l'enemic se'n diu espanya? Anotació al marge: de debò amb els catalans que hi ha arreu d'aquest estat, podem dificultar-los la tornada per ser sos cònjuges, xicots-es, promesos-es, potser, fills .. de llengua exterminadora ( quan fins i tot hi hauria de donar-los suport, suport en català per no ser protagonistes del ' bandejament ' de compatriotes nostres)?
el nom
22/10/2011 12:56
El proxim pas del Quintana aquet que sera, anar a viure a madrit pels maltractes que li hem donat als catalans.
joan
22/10/2011 12:28
Suposo que en aquesta Catalunya de gent lliure que vol en Quintana, els ciutadans també serem lliures d'opinar sobre els famosos que VOLUNTARIAMENT exhibeixen la seva vida privada en programes de pornografia sentimental(encara que pretenguin tenir una mica més de classe que els de T5). I si als ciutadans lliures,en exercici de la nostra llibertat, ens dóna la gana d'opinar utilitzant l'ironia i el sarcasme, això no serà qualificat de talibanisme (ara resulta que els catalans som tan dolents que a la caverna ens diuen nazis i a casa nostra talibans, ah! però això no són pas insults si ho diuen ells!) I acabo. La teoria d'en Quintana és que no vol imposar la seva llengua a la seva família. Jo pregunto¿quan un pare ensenya,per exemple, a comptar un,dos,tres,... al seu fill petit, és això un acte d'imposició? Jo l'únic acte d'imposició real que vaig veure en el programa va ser un pare IMPOSANT a la seva filla menor d'edat aparèixer a un programa de televisió amb una única finalitat exhibicionista, en contra de la voluntat de la nena que fins i tot es va amagar rera un sofà perquè se sentia totalment intimidada i no volia ser filmada per gent desconeguda.
Munt
22/10/2011 12:10
Bravo, Francesc, com sempre, o avui, potser una mica millor. Ja n´estem tips dels hipòcrites, cínics i botiflers, que per la puta pela es passen a l´enemic.
Anna
22/10/2011 11:49
Que parli als fills com vulgui. El problema rau en que a Catalunya es pot viure perfectament sense parlar un borrall de català. Això només s'arregla amb un estat propi que legisli adequadament. La resta, són punyetetes.
jack
22/10/2011 11:31
El tema de la gent gran és un problema. A les residències, al metge, aL carrer, es troben amb gent que no fan el mínim esforç per parlar-los en català. Ja tenen problemes per fer-se entendre, les seves neurones ja no tenen l'agilitat de la joventut, i encara que sapiguen el castellà, agraïrien que els parlessin en català. Això és uina falta de respecte. Un metge TË l'OBLIGACIÖ de saber parlar el català (o l'hauria de tenir), almenys per respecte als malalts. Lo del Gerard...canta en català per la pela, perquè en castellà no va vendre ni un disc.
Pepa
22/10/2011 11:09
és clar que sí!! tanta incoherència i tanta mentida!! el que passa és que viure del conte ja se sap, fora una cara, dins una altra.
joanot
22/10/2011 11:07
Gran Canosa, que el Quintana accepti que es un calsasses i que no ens ho vengui com a falsa tolerancia.
Salvadó
22/10/2011 10:18
Tens raó, saps l'han ajudat de molts mitjans ?
Envia'ns el teu comentari
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Has de copiar, en el camp de text, els 6 caracters, del 0 al 9 i de l'A a la F
Informaciówww.elsingulardigital.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingulardigital.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Tags
PUBLICITAT

PUBLICITAT
PUBLICITAT
© ElSingularDigital.cat S.L. 2008
CONTACTA AMB NOSALTRES | QUI SOM | PUBLICITAT | AVÍS LEGAL
Generalitat de Catalunya
Associació Catalana de Premsa Gratuïta RSS XHTML vàlid CSS vàlid CMS ComitiumSuite
desenvolupament: BabSoft disseny gràfic: l'eixida