Dimecres, 2 de novembre de 2011 | 14:20
Vostè es troba a: Inici > Política >

Carme Chacón es compromet a mantenir les inversions a Catalunya

Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
Aposta perquè la Generalitat assumeixi la titularitat i gestió de la xarxa viària i ferroviària
Carme Chacón es compromet a mantenir les inversions a Catalunya
27/10/2011 14:20
Chacón da una conferencia
La candidata del PSC a les eleccions generals i ministra de Defensa, Carme Chacón, ha proposat una pròrroga de dos anys de la Disposició Addicional Tercera de l’Estatut per mantenir les inversions en infraestructures a Catalunya durant tota la propera legislatura i ha assegurat que el Corredor Mediterrani és una prioritat.
En una conferència al Col•legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, Chacón ha defensat l’aposta socialista que ha permès en les dues darreres legislatures posar al dia les infraestructures catalanes amb una aposta de llarg abast, que “ha situat Catalunya com la primera comunitat autònoma en inversió en infraestructures de tot l’Estat”.

Carme Chacón s’ha mostrat satisfeta pel grau de compliment del Govern espanyol amb Catalunya en matèria d’infraestructures i ha recordat que “durant els darrers quatre anys, la nostra ha estat la comunitat on més recursos ha invertit el ministeri de Foment, gairebé 8.500 milions d’euros executats, més de 2.100 milions d’euros a l’any de mitjana”.

Per la candidata socialista, aquesta dada reflecteix de forma clara un compromís evident si es compara amb la totalitat del que es va invertir a Catalunya per part de Foment durant els vuit anys de Govern del PP, 6.600 milions d’euros, poc més de 800 milions anuals de mitjana. En total, ha detallat, en els darrers set anys el Govern espanyol ha executat en les infraestructures catalanes un total de 15.400 milions d’euros, més del doble que en l’etapa dels Governs del PP amb el suport de CiU.

Durant la seva explicació, Chacón també s’ha compromès a que la Generalitat assumeixi “la titularitat i la gestió de tota la xarxa viària i ferroviària catalana” i que “l’Estat mantingui la titularitat i la gestió únicament d’aquelles infraestructures que avui ja són de la seva competència i estan incorporades a les Xarxes Transeuropees”.

La candidata ha especificat que “a més de les carreteres, estic pensant en el ferrocarril, de manera que per exemple una vegada desenvolupat el Corredor Mediterrani per a mercaderies i viatgers, la resta de vies de ferrocarril siguin titularitat de la Generalitat” i ha deixat molt clar que “és de sentit comú que les rodalies i els serveis de mitja distància siguin serveis autonòmics i que les comunitats els han de poder gestionar íntegrament, escollint-ne l’operador”, si s’escau.

Corredor mediterrani: la prioritat

Carme Chacón s’ha felicitat durant la seva intervenció perquè la Unió Europea hagi designat com a prioritari el corredor mediterrani en la Xarxa Bàsica Transeuropea de Transports i ha recordat que “ha estat aquest govern qui ho ha demanat i ho ha aconseguit”, mentre que “quan governava el PP va tenir la oportunitat i no ho va fer”.

“No ens estranya que el PP no defensés els interessos de Catalunya, el que sí resulta incomprensible és que CiU donés suport a aquesta política centralista i nociva per a Catalunya votant tots els seus Pressupostos”, ha reblat Chacón.

La candidata ha conclòs que el 2020 el corredor estarà enllestit i que l’Estat invertirà 19.000 milions d'euros per fer-lo possible, el 30% del pressupost total que es destinarà a la xarxa bàsica.
Envia'ns el teu comentari
*
*

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1