Així ho ha anunciat aquest dijous en roda de premsa el regidor de l'Eixample, Gerard Ardanuy, qui ha explicat que se suprimiran les parades situades davant les façanes de la Passió i el Naixement, als carrers Sardenya i Marina, on les voreres guanyaran un 50% d'ample, passant dels cinc metres que caracteritzen les voreres de l'Eixample a 7,25 -perdent un carril de circulació en ambdues carrers-, la qual cosa al costat d'altres canvis a la zona suposarà 700.000 euros d'inversió.
Com a contrapartida, la zona de l'Eixample que no està immediatament al voltant de la basílica guanyarà places d'aparcament per a autocars turístics, de manera que es passarà de les 44 actuals a 52 places, i es crearan tres itineraris perquè els turistes accedeixin a peu, uns canvis que estaran en marxa per a la propera temporada alta turística.
Els veïns porten temps reclamant mesures, i van culpar a l'Ajuntament per no haver reordenat el tràfic d'un accident d'autocar del 24 de setembre en la confluència dels carrers Mallorca i Marina davant la basílica, en el qual van resultar ferides de gravetat dues dones de 28 i 54 anys, i una nena de 10, totes elles pertanyents a la mateixa família.
Ardanuy ha afirmat que el pla ja ha estat presentat als veïns, defensant que ha tingut bon acolliment i que "ells també estan expectantes", i ha destacat que amb aquestes primeres mesures pretén posar fi a la conflictivitat: segons com funcionin, s'emprendran futures, com un aparcament subterrani davant el temple com ha plantejat l'alcalde, Xavier Trias.
Reacció veïnal
En declaracions a Europa Press, el president de l'Associació de Veïns de la Sagrada Família, Jaume Torrens, ha lamentat "la brutal pressa electoral" per presentar-los la proposta municipal, tenint en compte que el consistori els va convocar aquest dimecres al matí a una reunió per a la tarda, i va acabar sent explicada a un sol membre de l'entitat.
Del que ha pogut saber de la proposta, ha considerat que algunes mesures poden apropar-se a les seves tesis per pal·liar la pressió turística, però ha reclamat que siguin provisionals "sense hipotecar actuacions posteriors" que es projectin com a definitives per solucionar les molèsties.