AENA entrarà en beneficis en 2011, cinc anys abans del previst, segons va avançar aquest divendres el ministre de Foment, José Blanco, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, on també va informar de l'aprovació de la creació dels consells rectors dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat.
El portaveu del Govern i titular de Foment va avançar que el tràfic de passatgers en els aeroports espanyols va augmentar un 2,3% a l'octubre, enfront del mateix mes de 2010, i que en els deu primers mesos de l'any es van aconseguir els 178 milions de passatgers.
"La contenció de despeses, juntament amb la reestructuració del control aeri i la millora del tràfic aeri permetrà l'entrada de beneficis d'AENA aquest any, cinc anys abans del previst", va afirmar Blanco.
Blanco va subratllar que la modernització del sistema aeroportuari "ja està donant els seus fruits", amb l'increment del tràfic aeri -un 2,3% més a l'octubre-. A l'abril d'aquest any, el titular de Foment ja va augurar que de confirmar-se la recuperació del tràfic aeri propiciaria l'entrada en beneficis de l'ens en 2012, quatre exercicis abans del previst.
"L'estricte control de costos i la contenció de despeses principalment dels costos salarials del personal de control, unit a la millora del tràfic aeri permetrà l'entrada de beneficis d'AENA aquest any, cinc anys abans del previst", va insistir Blanco.
AENA va reduir un 55% les seves pèrdues en 2010, fins a 157 milions d'euros, pel que fa a les pèrdues comptabilitzades en l'exercici anterior, quan van aconseguir els 352 milions d'euros, amb uns ingressos de 2.951 milions d'euros, un 2,9% més.
Aprovats els consells rectors de Barajas i El Prat
Així mateix, Blanco va informar que el Govern ha autoritzat la creació dels consells rectors dels aeroports de Madrid-Barajas i Barcelona-El Prat, societats responsables dels contractes de concessió de serveis aeroportuaris en aquests aeroports, la creació dels quals es produirà en el moment en què existeixi un concessionari privat que gestioni els aeroports.
Segons va explicar, aquestes societats, responsables al 100% d'Aena Aeroports, seran responsables del seguiment del desenvolupament del contracte de concessió, "un pas més" en el procés de modernització del sistema aeroportuari que el Ministeri de Foment ha engegat en els últims anys.
A més, exerciran aquelles funcions relatives al citat contracte de concessió, que li corresponguin a Aena Aeroports i aquesta els atribueixi.
L'acord, aprovat aquest divendres, indica que els acords s'adoptaran amb el vot favorable de dos terços del nombre de membres del Consell i en alguns casos s'exigirà el vot qualificat de les tres quartes parts dels membres.
Per a això, segons va informar Foment, es farà "necessari el diàleg i el consens per prendre decisions" i donarà "una posició determinant als representants de les institucions catalanes i madrilenyes, la qual cosa suposarà una major relació de tots dos aeroports amb les necessitats i aspiracions dels seus respectius entorns".