Dimarts, 22 de novembre de 2011 | 12:33
Vostè es troba a: Inici > Política >

Trias traeix el seu programa

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
El PP s'enfada i l'acusa de "mal amfitrió" per no recolzar les motos en el carril bus
Trias traeix el seu programa
17/11/2011 14:28
9trias-victoria
El Govern municipal de Barcelona ha ajornat la decisió de permetre que les motos circulin pel carril bus-taxi i ha tombat en la Comissió municipal de Seguretat i Mobilitat d'aquest dijous una proposta del PP de modificació normativa per permetre-ho, malgrat ser una proposta que porta anys defensant l'ara alcalde, el convergent Xavier Trias.
En la comissió, els populars han presentat una proposició per modificar l'Ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles per canviar els articles 13 i 15 permetent la circulació de motocicletes i ciclomotors pels carrils bus-taxi, però l'han rebutjat CiU, PSC i ICV-EUiA, i UpB s'ha abstingut.

Óscar Ramírez (PP) ha defensat que la proposta incrementaria la seguretat i milloraria la mobilitat sense perjudicar al transport públic, amb el que autobusos i taxis mantindrien prioritat de pas, un debat que ha estat condicionat per l'informe que el Reial Automòbil Club de Catalunya (Racc) va fer públic aquest dimecres i que ve a desaconsellar la mesura.

El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha anunciat que s'abordarà en una comissió de treball en el marc del Pacte per la Mobilitat convocada pel 29 de novembre, fora després de la campanya d'eleccions generals, perquè "és un tema molt sensible, i el risc de caure en la temptació és molt gran".

Participaran responsables del sector de la moto, transport públic i bicicleta, amb suport tècnic de l'Àrea municipal de Seguretat i Mobilitat i d'entitats de reconegut prestigi, com el Racc, i el PP ha lamentat que van rebre la convocatòria el dia 14, unes dues hores després de registrar la seva proposta de modificació normativa per ser tractada en comissió.

Gamma de grises

Segons Freixedes, el criteri del govern és "abordar el tema amb tranquil·litat, escoltar a totes les veus i anar sense cap dogmatisme previ", però ha dit que no es tracta de blanc o negre, sinó una gamma de grisa, amb el que no descarta que les motos puguin circular per alguns carrils bus, probablement els més amples.

Decidiran sobre la base dels informes: a més del del Racc, existeix un de l'Àrea municipal de Mobilitat i Seguretat, un altre de la Guàrdia Urbana, de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) que s'està revisant, i està elaborant el seu l'Institut Metropolità del Taxi.

Segons ell, "alguns han volgut prendre els informes com a categòrics; en el fons, no ho són", la qual cosa ha criticat Joaquim Mestre (ICV-EUiA), l'únic que ha presentat esmena a la totalitat, i ha preguntat per la falta de l'informe de Mobilitat i Seguretat en l'expedient de la proposta del PP, la qual cosa el gerent de Seguretat, Joan Delort, ha justificat per un defecte de forma.

La postura de l'equip de Trias en plena negociació dels Pressupostos 2012 no ha agradat en el PP, i Ramírez ho ha acusat de "ser mal amfitrió perquè l'únic convidat a la seva festa ha estat el Racc", a més de recordar que en 2007 CiU ja va impulsar en comissió un canvi de l'ordenança i Trias ho portava al seu programa, i ha constatat que de fet les motos ja circulen pel carril bus.
Envia'ns el teu comentari
*
*

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1