COMENTARIS
+
1
-
0
si..an--omin, 24/11/2011 a les 22:21
Al estranger en diuen mision de paz;
a qué en deuen dir mision de guerra. ???
algú s'ho imagina.?
jo sí.
+
2
-
0
NO TE RES A VEUREANTON, 24/11/2011 a les 21:56
resposta
Anònim, 24/11/2011 a les 11:33
DIU AQUEST SENYOR
"Va ser el POBLE CATALÀ, al referèndum de la constitució del 77, qui amb una aclaparadora MAJORIA va votar afirmatívament a L'ACTUAL MARC LEGAL".
Es clar y jo fa 35 anys jugaba al futbol i ja no ho faig, tenia un gos que ja no tinc, sortia amb una noia que ja no se ni on es, estudiaba i ja no ho faig, era jove i ja no ho soc..... a mes en aquells temps nomes podies escollir entre dictadura i una merda de constitució...per cert una constitució may pot ser una "cohartada" per sotmetre a un poble...no ase falta desir nada mas....¿o si senyor anonim?
+
0
-
1
21:58Anònim, 24/11/2011 a les 21:47
Deia exactament el que poso, redactor an�nim que ja m'has contestat dos cops amb la mateixa excusa.
I no hi posava paraules porques (no guarres, espanyolot).
+
0
-
1
Pobre miserableAnònim, 24/11/2011 a les 21:47
Amb el teu comentari nom�s demostres que no saps llegir. O pitjor, que en saps per� no entens el que hi diu.
+
1
-
1
21:58Anònim, 24/11/2011 a les 20:24
Deia exactament el que poso, redactor an�nim que ja m'has contestat dos cops amb la mateixa excusa.
I no hi posava paraules porques (no guarres, espanyolot).
+
0
-
1
Pobre miserableAnònim, 24/11/2011 a les 20:24
Amb el teu comentari nom�s demostres que no saps llegir. O pitjor, que en saps per� no entens el que hi diu.
+
4
-
0
Quí signa els pressupostos?Vinyet Anyoll, 24/11/2011 a les 20:17
Tots aquests milers de milions d´euros, els ha presentat i aprovat la sra. Chacón. Pocavergonya!!
+
1
-
0
Sempre són els mateixosAnònim, 24/11/2011 a les 18:47
I no oblidem que totes aquestes partides pressupostàries han estat aprovades per CiU i PSC al Congrès. I l'agressió per destruir Líbia ens va costar vora 40 milions mensuals.
+
2
-
1
Justificació militarAnònim, 24/11/2011 a les 18:28
Si per justificar la necessitat d'un exèrcit i el seu corresponent pressupost s'ha de recòrrer a les catàstrofes naturals, vol dir que no hi ha arguments sòlids. L'exèrcit no existeix per això, encara que de vegades pugui fer tasques de salvament civil, com ho pot fer qualsevol particular o institució. El problema és si tenim un exèrcit sobredimensionat o no o massa car en proporció a les seves tasques i capacitats. Per a què volem un portaavions (el Principe de Asturias)? En els documents de la política de defensa es diu que la principal amenaça ve del Nord d'Àfrica (eufemnisme per dir Marroc) i això justificaria tota la despesa. Potser el problema és que Espanya s'entesta a mantenir les colònies de Ceuta i Melilla i per això el "perill".
L'altre gran problema és la falta de transparència de la política de defensa, que escapa a qualsevol debat. Vegeu la no-existència de reportatges sobre el que fa l'exèrcit espanyol a l'Afganistan i compareu-ho amb el que passa amb d'altres exèrcits, començant per l'americà. Per cert, que hi feia la Chacón allà cada cop que hi havia un mort. Fer-se la foto, es clar, per "pìllar" 4 vots. "Para coordinar las tareas de repatración del féretro" van a arribar a dir els propagandistes del seu ministeri. Tan inútils són els alts oficials que hi ha allà que no saben ni enviar un taüt? Si hi hagués una guerra de veritat, amb morts diaris, què faria? No moure's del front?
+
6
-
3
preguntes...pepet grill, 24/11/2011 a les 17:17
Cot, també podries preguntar: Vostè vol un Bourbon? Jo tampoc.
+
6
-
5
para el amigo del ejércitoexespañol, 24/11/2011 a les 16:01
¿Sabe usted que eso lo puede hacer protección Civil si esá bien equipada?
¿Sabe quién se alzaría para invadir Catalunya si ésta declarara su independencia? el ejército epañó.
Claro, que a lo mejor eso le gustaría a usted. Debe de ser de los que se enriquecieron gracias a Franco...
+
12
-
3
Ni fragata ni monarquiaAnònim, 24/11/2011 a les 15:23
ni Espanya.
+
4
-
9
respostaAnònim, 24/11/2011 a les 14:28
cultura general
Senyor antic, 24/11/2011 a les 13:56.
senyor "cultura general":
Un país ha d'esperar sempre el millor, alhora que es prepara pel pitjor.
Les situacions d'emergència nacional poden venir de molts llocs, poden ser calamitats nacionals, revoltes, invasors estrangers (no necesàriament d l'UE), grans catástrofes etc etc.
Li possaré un exemple:
Recorda la Tragèdia de Biescas? sap quins van arrivar dels primers? L'exèrcit, que té una forta presència a Huesca, sap qui va portar maquinària pesada per les tasces de desescombrament? L'exèrcit. Sap qui va facilitar personal per a les tasques de búsqueda de cadàvers, supervivents, desescombrament, etc etc? L'exèrcit.
+
8
-
5
cultura generalun senyor antic, 24/11/2011 a les 13:56
Alguns diuen que faci un curs accelerat de geopolitica, diuen "memeces", es pot imaginar un pais de l'Ue invadint militarment altre?, seria la guerra total, senyor meu , aci l'unica guerra de moment, de moment dic, es l'economica, i aquesta ja l'ha perdut España, nosaltres, recuperan la sobirania la podem guanayr, perque som millors , abans de recomanar cursets , lleguexi una mica, segur que no ho fa.
+
4
-
9
ni fragates ni korballAnònim, 24/11/2011 a les 13:51
possat a "no tenir" ni ens cal una fragata ni una selecció de korfball
+
14
-
4
Necessitem la fragata!!Josep_7491, 24/11/2011 a les 12:50
Si. Per omplir-la de gom a gom de polítics i banquers, i enviar-la al fons del mar després d'haver-ne tret tots els mitjans de salvament. (Caldria inclour-hi, sobretot, la Chacón)
+
5
-
14
Per a l'anònim de les 11:19Anònim, 24/11/2011 a les 12:26
Andorra ha pogut sobreviure per una raó exclussiva: els 2 Coprinceps. Espanya no ha envaït Andorra perquè França no ho hagués permés. I França no ha envaït Andorra, pel mateix. Així que hauria de fer vosté un curs accelerat de geopolítica. Insisteixo: Catalunya, sense exèrcit, duraria dues setmanes.
+
3
-
11
resposta Anònim, 24/11/2011 a les 11:33
resposta a Jordi Lògic, 24/11/2011 a les 08:49:
Va ser el POBLE CATALÀ, al referèndum de la constitució del 77, qui amb una aclaparadora MAJORIA va votar afirmatívament a L'ACTUAL MARC LEGAL.
Què a la Catalunya actual s'hagin de repetir quelcom que hauria de ser una obvietat com és la expliació de per què existeix l'actual marc jurídic explica el per què estem a la cua de coneixements, en aquest cas històrics, tal com diu l'informe PISA.
Sr. Jordi, llegeixi una mica, no fa mal
+
7
-
19
ai deu meu...Anònim, 24/11/2011 a les 11:28
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Per què volem un exèrcit? si algún dia hi ha una guerra enviariem al Oscar Dalmau amb la seva barbeta per què els hi digués als enemics "deletregeu pas-ta-na-ga", a la Gabancho i els seus discursos, al Joel Joan, a l'Eric Beltran, al Puig amb la cartera a la boca, al Tardà, a la Rahola o possats ja a algún dels 1500 treballadors de la TV3, més coneguda com "te ven tres".
A Catalunya sobrarien patriotes per anar a donar trets o tothom fugiria corrent a buscar asil a la pérfida Espanya?
+
4
-
16
respostaAnònim, 24/11/2011 a les 11:19
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
tanmateix penso que vostè barreja coses, si a Extremadura es paguen portàtils o a Andalusia es paga el canvi de sexe es problema D'ELLS, NO NOSTRE de la mateixa manera que es problema NOSTRA I DE NINGÚ MÉS que s'hagin de pagar traductors del castellà al català a casa nostra. A Extremadura no tenen ambaixades als camps el.lisis de París i ambaixadors amb sous de 90.000 euros anuals, no tenen 7 canals de televisió, policia pròpia etc etc.
Cadascú amb els seus diners fa allò que vol. L'argument del "y tu más" és argumentalment molt pobre.
No volem ser Espanya excepte per a justificar les nostres misèries.
+
13
-
4
OTAN si Exercit espanyol noun senyor antic, 24/11/2011 a les 11:19
Si fossim independents podriem negociar directament l'aportacio en materia de defensa amb l'Otan, Andorra es un estat independent i continua existint, aquestes amenaçes de deixar d'existir sonen a "diputats-escombreria de Ciudadanos por la pasta", Riveras , Cañas i altre tipus de chupopteros de l'erari public, que espero siguin a extingir", la seguretat no es el problema, perque nosaltres no volem invadir cap pais, segur que negociant directament amb l'Otan tindriem retorns tecnologics que ara se'ls queda España.
+
7
-
16
seguretatAnònim, 24/11/2011 a les 11:13
Si Catalunya fos ja independent, també hauríem de pagar un exèrcit com cal. Sense exèrcit, durariem 2 setmanes. Així que, mentres Catalunya formi part d'Espanya, cal copagar l'exèrcit espanyol. La nostra seguretat està en joc. I qui no ho cregui, és que no sap res de res de geeopolítica. Els ecopastanagues només poden prosperar en un Estat ric i segur.
+
3
-
9
respostaAnònim, 24/11/2011 a les 11:05
resposta
Anònim, 24/11/2011 a les 10:50
jo no m'he oblidat, jo en sóc conscient i estic totalment d'acord amb vostè. Està d'acord vostè amb mi o pensa què quan ens malgasten els nostres diners per algú que balla sardanes o porta barretina s'ha de mirar cap a altre costat?
+
11
-
3
ja està bé Cot????Anònim, 24/11/2011 a les 10:50
Per a l'Anònim, 24/11/2011 a les 10:28
Doncs miri, vostè s'oblida d'esmentar
Aeroport Ciutat Real
http://www.libertaddigital.com/economia/el-aeropuerto-fantasma-de-ciudad-real-se-hunde-tras-dilapidar-varios-miles-de-millones-de-euros-1276412269/
TGV Albacete
http://www.elpais.com/articulo/espana/Renfe/elimina/AVE/Toledo-Albacete/solo/lleva/pasajeros/elpepiesp/20110628elpepinac_13/Tes
Espanya ha gastat 50.000 milions en projectes(TGV)que no tindran prou viatgers per pagar el manteniment de les línies
Actualment Espanya té 1.800 quilòmetres d'aquestes línies en servei i 2.200 en construcció, molt per davant de la resta de països europeus.
Tant França com Alemanya van descartar una inversió semblant a l'espanyola perquè la consideraven insostenible econòmicament. I això que Alemanya té un PIB de 3,2 bilions de dòlars i una població de 82 milions de persones i a França n'hi viuen 65 milions que sumen un PIB de 2,8 bilions.
Espanya, en canvi, amb 46 milions i la meitat de PIB que França, s'ha permès el luxe d'haver gastat ja més de 50.000 milions d'euros en ferrocarril d'alta velocitat.
Però el cost de construcció no és l'únic que cal comptabilitzar a l'hora de construir alta velocitat. El cost de manteniment de cada quilòmetre de línia, també segons dades de la UIC, és d'entre 28.000 i 33.000 euros per any. Això vol dir que quan s'acabin els 2.200 quilòmetres que hi ha en obres, la factura de manteniment de l'AVE pujarà a més de 120 milions d'euros anuals.
Institut Cervantes
El pressupost pel 2010 de l’Instituto Cervantes ha superat per primera vegada els 103 milions d’€.
I encara podem seguir sumant
Ordinadors gratuïts a les escoles(els hi sobren el diners?)
Canvis de sexe a la sanitat pública
Quilòmetres d'autovies
i moltes altres sense oblidar l'exercit, es clar.
Així que coi vol dir amb ja està bé? Si només em fet que començar.
+
5
-
3
I el "dèficit" privat?Anònim, 24/11/2011 a les 10:42
D'acord amb l'excés de despeses inútils per part de l'estat i el dèficit fiscal català. Però no oblidem que el gran problema de l'economia espanyola és el deute PRIVAT provocat per el totxo. L'Estat va tenir superavit fins fa dos anys malgrat els malbaratament de calers. Són les despeses per salvar els bancs i caixes (i també per pagar les prestacions d'atur) el que ha provocat el dèficit. La prima de risc espanyola és alta perquè els mercats saben que l'Estat haurà de gastar mols milers de milions per salvar els deutes dels bancs i caixes. El Banc de València, que és ben petit, ja costa 3 mil milions: 4 fragates! L'Estat és solvent, qui no són solvents són els que van voler fer negoci amb l'especulació del totxo i a llasten els pressupostos públics. Ara el PP creraà un "banco malo" a petició dels banquers i amb els nostres calers els comprarem els MILIONS de pisos i solars supervalorats i ens "menjarem" el globus. Malparlem dels polítics i els banquers es fan un fart de riure!
+
5
-
24
ja està bé CotAnònim, 24/11/2011 a les 10:28
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Ostres Cot, el seu nivell de demagògia és ja de Semifinal de Champions.¨
A la seva somiada Catalunya no hi hauria exèrcit, si hi hagués qualsevol conflicte ens defensaria la Agrupació de puntaires de la Garrotxa, oi Sr. Cot?
Que es pensa, que les Fragates de guerra són per "fer-se fotos" tal com diu? doncs no, són per a vigilar el nostre espai marítim.
Critiqui el pagament dels traductors a la delegació nicaragüenca, el pagament dels viatges a Sudàfrica a la selecció uruguaiana d¡hòquei per que votés a favor de la oficialitat de la selecció catalana, de las ambaixadas als camps elisis de Paris, l'Audi A-8 "benach edition", l'aeroport fantasma d'alguaire, i deixi de criticar als militar, que es juguen la vida als deserts d'Afganistan perseguint talibans per que vostè visqui tranquil con un burges a la Bonanova.
Hipòcrita
+
8
-
3
Cristobal Colón???Anònim, 24/11/2011 a les 10:14
Però, a veure, no havíem quedat que aquest Colón en realitat era un català que es deia Cristòfol Colom i Bertran, natural de Barcelona, i català de soca-rel? Aleshores com és que a la fragata no li diuen Fragata Cristòfol Colom? No hi té res a dir, Catalunya, en això? L'hem de pagar i a sobre admetre que ens castellanitzin eternament un personatge nostre?
+
9
-
3
Cal examplar el discurs.Un patriota, 24/11/2011 a les 10:03
Si tots els que llegim els digitals, que ja n'estem convençuts, fesim pedagogia entre el jovent i la gent gran especialment, de ben segur que ho tindriem ha tocar. No ni a prou en fer l'escrit del dia, ens ho hem de treballlar, de nosaltres depend.
+
4
-
3
AmosRural , 24/11/2011 a les 09:55
Els amos son al govern tan li fa un o l'altre.
L'amo te dret a cuixa,i sel cobra.
Lo fotut es qui porta la doncella al llit.
+
8
-
2
Cot ha entés el missatgeAnònim, 24/11/2011 a les 09:11
Com va dir Zapatero, és tracta d'anar crispant.
+
23
-
3
BarcelonaJordi Lògic, 24/11/2011 a les 08:49
Cot, tens raó. Però és el govern català qui se sotmet voluntàriament a la legislació espanyola. És el propi govern català qui accepta ser una comunitat autònoma. És el govern català qui es trenca les banyes per veure d'on pot retallar en comptes de trencar-se-les per veure com s'ho pot fer per a què els diners que paguen els catalans en impostos s'ingressin a la hisenda catalana enlloc de la hisenda espanyola. És el govern català que juga a un joc en què sap que no pot guanyar .... a menys que canvïi de joc. I canviar de joc, no s'atreveix.
+
21
-
3
1.000 MEUR = 16 Dies, 6 Hores i 24 Minuts d'Espoli FiscalAnònim, 24/11/2011 a les 08:40
Mentre el Govern de la colònia ens distreu amb el "concert", l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya continua, al ritme de 2,5 MEUR/hora, 60 MEUR/dia i 22.000 MEUR/any.
+
21
-
2
Només començemJordi Torras, 24/11/2011 a les 08:04
Un cop fetes aquestes retallades vindran les del PP i la pujada de l'iva fins al 21 1o 23 % , ens hem inventat una nova forma de fer el pressec , pagar la bogeria espanyola 2 vegades , i contents, per no parlar de tot el que ens haurem de sentir a dir tots els catalans els propers mesos i anys
+
18
-
2
L'hora de realitats no pas paraulesReagrupat, 24/11/2011 a les 08:03
Mas haurà de demostrar,potser més enllà de Duran i dels 3o anys de Pujol, que és capaç de portar el país a la llibertat. Si no ho fa així auguro a CIU el mateix futur que el PSC
+
26
-
2
I L'instituto Cervantes ??Anònim, 24/11/2011 a les 07:33
I no compteu en el caleram que es gasten a l'Instituto Cervantes que promou en exlusiva la llengua de l'imperi , encara que segons la Constitució les altres llengües també són espanyoles. Fa uns anys els hi semblà que era poc conegut i el van instal·lar a la seu sumptuària central del Banc BilbaoVizcaya.
L'instituto Cervantes manté una pila de seus arreu del món i té moltíssims funcionaris.
Una altra cosa que paguem els catalans i no ens serveix per res
+
12
-
3
És clarLoPep, 24/11/2011 a les 07:22
És clar qui pagarà el forat de la Generalitat.
És clar qui ha anat pagant l'excés anterior de despesa de les altres autonomies.
És clar qui paga l'actual excés de despesa de les altres autonomies, que no retallen.
I és clar qui pagarà el forat de les altres autonomies quan el govern central en faci un pla de rescat, segurament reassumint-ne competències.
+
29
-
4
Som negres i votem al kkkAnònim, 24/11/2011 a les 02:11
Aquests de CiU molta senyera i molt de pacte fiscal que tot anirà be, i ara que ja els hem votat tot mossegant el seu ham, au vinga, a robar-nos i espoliar-nos que a Espanya necessiten calers.
QUAN DEIXAREM ELS NEGRES DE VOTAR AL KU-KLUX-KLAN ???????
+
23
-
2
Pregunta.Anònim, 24/11/2011 a les 01:02
El meu comentari és, fins quan aguantarem això?.
+
30
-
3
Efecte dominóAnònima, 24/11/2011 a les 00:18
Solament apujant l'impost al carburant ja fa apujar els preus de tots els altres bens.
+
28
-
3
aquests politicastres poca-pena....pepet grill, 24/11/2011 a les 00:17
NO TENEN VERGONYA