El motor Wankel és un tipus de motor de combustió interna, inventat per Felix Wankel, que utilitza rotors en compte dels pistons dels motors convencionals.
Wankel va concebre el seu motor rotatiu en 1924 i va rebre la seva patent en 1929. Durant els anys 1940 es va dedicar a millorar el disseny. Es va fer un considerable esforç en el desenvolupament de motors rotatius en els 1950 i els 1960. Eren particularment interessants per funcionar d’una manera suau, silenciós i fiable, gràcies a la simplicitat del seu disseny.
Un motor rotatiu o Wankel, en honor al seu creador el Dr. Felix Wankel, és un motor de combustió interna que funciona d’una manera completament diferent dels motors convencionals.
En un motor alternatiu, el mateix volum (cilindre) efectua successivament 4 diferents treballs – admissió, compressió, combustió i escapament. En un motor Wankel es desenvolupen els mateixos 4 temps però en llocs distints de la carcassa o bloc; és a dir, és com tenir un cilindre dedicat a cadascun dels temps, amb el pistó movent-se contínuament d’un a altre. Més concretament, el cilindre és una cavitat amb forma de 8, dintre de la qual es troba un pistó triangular que realitza un gir de centre variable. Aquest pistó comunica el seu moviment rotatori a un cigonyal que es troba en el seu interior, i que gira ja amb un centre únic.