Telefónica Llatinoamèrica ha llançat una tableta 'low cost' de marca pròpia amb la finalitat d'impulsar l'ús d'aquests dispositius al mercat llatinoamericà, així com l'adopció de banda ampla mòbil, ha informat la companyia.
En concret, la tableta 'One Pad', desenvolupada conjuntament amb el fabricant ZTE, es va a comercialitzar inicialment a Mèxic, Colòmbia, Equador, Guatemala, Nicaragua, Panamà i Perú i arribarà a la resta de països d'Amèrica Llatina que operen amb la marca Movistar al llarg dels propers mesos.
Aquest dispositiu de ZTE disposa de pantalla tàctil de 7 polzades, sistema operatiu Android 2.3, càmera de 3 megapixeles, GPS, acceleròmetre, radio FM i connectivitat WiFi i mòbil 3G.
No obstant això, el 'One Pad' és solament la primera d'una "àmplia gamma" de tablets que s'anirà desenvolupant segons les necessitats del mercat i l'evolució de l'oferta, ha assenyalat l'operadora.
En aquest sentit, la companyia, que va anunciar recentment el llançament comercial d'un smartphone a Llatinoamèrica a preus "molt competitius", anirà ampliant la seva cartera de productes d'aquest tipus al llarg de 2012.
Segons analistes del sector citats per la firma, el mercat de les tablets arribarà als 187 milions d'unitats venudes a la fi de 2015 a tot el món i, per al proper any, s'estima que un 17% dels 94 milions d'unitats d'aquest dispositiu que es preveu vendre a tot el món serà en països en desenvolupament.