Actualitzat el 18/12/2011 a les 00:02h

Set consells per millorar l'empresa en temps de crisi

En l’actual context de crisi generalitzada en totes les empreses de casa nostra, si alguna cosa és segur és que cal adaptar-se al canvi i cal controlar les més mínimes despeses. Vet aquí set punts – agafeu el set com a número bíblic – que de ben segur requeriran l’atenció de tota empresa.

1. Control d’ estocs.
Millorarem servei i tresoreria.
Cal tenir el material just per no parar la producció, però no en excés que ens provoqui tensions de tresoreria. Ara, a finals d’any podem tenir la temptació d’acceptar ofertes de les dites 2x1. Cal entendre que és una operació del proveïdor per reduir existències a final d’any. Compte que no ens les carreguem nosaltres. De bo que ens cal aquest material per més bé de preu que estigui?

2. Informació REAL dels costos de producció.
Cal saber quins productes son rendibles i quins no.  Sovint dins la nebulosa del catàleg de productes n’hi tenim alguns que son ruïnosos. Cal poder-los identificar i eliminar. Val més menjar poc però pair be.

3. Treballar amb una sola base de dades.
Evitem duplicitats que vol dir errors i ineficàcies.  A vegades els empleats de la casa se senten experts informàtics, campions de l’Excel i del  Access. No caigueu en la temptació, és allò de “zapatero a tus zapatos”, altrament tindrem molta informació, que ocuparà moltes hores, però no podrem aprofitar tanta informació per fer res.
 
4. Competitivitat en els processos de venda.  
La feina de la comercial no és passejar-se pels carrers i anar a fer cafès amb els clients. Ni perdre ni fer perdre el temps en les visites. Calculeu quant us costa emetre una factura i fer-ne el procés de cobrament, sabreu per sota de quin valor no val la pena fer una venda.
 
5. Optimitzat la cartera de clients.
És molt més barat fidelitzar un client que fer-ne un de nou.  Cal fer  créixer el catàleg de productes i aprofitar el temps de les visites.  Organitzeu l’ordre de les visites, eviteu anar “d’Herodes a Pilats”.

6. Establir criteris de qualitat adaptats al mercat.
Millorarem l’índex de satisfacció del client alhora que reduirem incidències i despeses.  Un producte té qualitat quan respon a les necessitats del client, cal saber a quin mercat ens dirigim i que demana aquest. Compte, els interessos del mercat canvien molt ràpidament en temps de crisi.
 
7. Aconseguir que tot el personal s’impliqui en la organització i processos de l’empresa, s’aconseguirà menys rotació i més productivitat.  
El personal és un dels actius més importants en una empresa, només la constant formació ens permetrà enfrontar-nos al canvis amb seguretat i convicció.

Coses que cal fer per sortir de la crisi, tot i que necessàries ningú diu que suficients. I com que aquest és l’últim article d’enguany, desitjar-vos a tots un pròsper 2012.

Navega per les etiquetes

crisi

COMENTARIS

+1
-0
També...
Anònim, 18/12/2011 a les 01:27
"...els empleats de la casa se senten experts informàtics, campions de l’Excel i del Access"

Afegiria: quan ho necessiten per la seva tasca i l'empresa o bé no els facilita les eines adequades o bé els informàtics no tenen temps per a "futileses" i fan el programa a mida de les necessitats de l'empresari, que no vol dir d el'empresa. Si no és així, millor. Tens sort a la teva empresa. Per cert: s'hauria de premiar aquests empleats amb aquesta iniciativa... i aprofitarla (si tens bons informàtics) per incoporar el bé produit la teva gestió.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: