Salvador Cot | Actualitzat el 28/12/2011 a les 23:59h

Pagar l'extra de Nadal és governar?

Sentint-ho molt, no val la pena tenir un Govern si la seva preocupació fonamental ha de ser buscar la manera de pagar l'extra de Nadal als funcionaris. Això no té res a veure amb l'autogovern i encara menys amb les ideologies o la política en general. De fet, és del tot innecessari convocar eleccions quan el resultat és que, al final, un senyor amb bigoti ha d'anar pidolant pels bancs aviam a quin d'ells li fa més pena.

Totes aquestes angoixes no ocupen ni quatre ratlles a la premsa de Madrid i deixen del tot indiferent tant al partit del govern com al de l'oposició. Ni Rajoy farà res per arreglar-ho ni el fet que l'estat del benestar s'estigui esquerdant a Catalunya serà motiu de debat entre Alfredo Pérez Rubalcaba. Simplement, no interessa.

I com que és impossible que el Govern ignori que es tracta d'una estratègia deliberada, només puc confiar en què hi ha una reacció prevista que espera el moment oportú per a manifestar-se. Perquè si el que passa és que confien en que el PP els doni alguna cosa semblant al concert basc val més que tornin les competències avui mateix i acabem amb aquesta estúpida agonia.

COMENTARIS

+1
-0
i descomptar l'irpf és delicte
catalans, 30/12/2011 a les 00:08
i descomptar el irpf és un delicte molt més greu que el que sovint es persegueix, com el dels contractes il·legals o els que els fan.
+2
-2
Ell sols es moriran.
Anònim, 29/12/2011 a les 22:52
Per derrotar Espanya no hem de fer res; només deixar de pagar-los a través d'Hisenda. Són tan extremadament burros, ignorants, fatxendes, arrogants i violents, que moriran solets, ofegats en la seva pròpia vomitera espanyolista i unitarista. Al final els espanyols de bé acabaran demanant refugi polític a Catalunya, perquè no es podrà viure a l'Espanya que quedarà quan Catalunya ja no hi sigui; serà més pobre que la regió més miserable de Portugal o Grècia. Temps al temps; no es pot lluitar contra la inèrcia que comporta la realitat. Qui vol ser una merda d'espanyol cavernari i decandent podent ser un català civilitzat i pròsper? Ningú que tingui dos dits de front i que no estigui posseït pels prejudicis.
+1
-0
i descomptar l'irpf és delicte
catalans, 29/12/2011 a les 22:51
i descomptar el irpf és un delicte molt més greu que el que sovint es persegueix, com el dels contractes il·legals o els que els fan.
+4
-1
Per alliberar Catalunya hem de derrotar la burgesia barcelonina
Anònim, 29/12/2011 a les 22:03
Per alliberar Catalunya hem de derrotar la burgesia barcelonina espanyolista (quasi tota la burgesia) i messella, aquesta burgesia no serveix per res ni, no serveix ni per Albània, que ja és dir...
+4
-18
Colono
Anònim, 29/12/2011 a les 21:30
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-15
Autoengany
Anònim, 29/12/2011 a les 19:55
Jo flipo amb els comentaris, la gent es que encara no es dona conta de que estem en recesió i amb una crisi de caball, i que estem dintre d´Europa i que no es pot fer res mes, i esperar que evolucioni la situació. Els politics no poden fer mes que el que fan. I el que han de tenir el seu costat es bona informació i bons assessors, pero moltes manifestacions que es facin si toca recesió no hi ha un altre que buscar-se la vida allá a on sigui. Agafar les maletes. Catalunya com Espanya i com Europa es terra de ciutadans, i si un te la ciutadanía o els permisos pertinents, els drets son iguals, així que per molt que un digui que es Vigatà, tingui cognoms de socarrel i a sobra sàpiga tota l ´història de Catalunya del Pierre Vilar NO SERVEIX PER RES només la cualificació, la sort i l´empenta. Així que aneu plorant, que quand s´acabi l´atur, els recursos personals-familiars i de l´Estat; ja m´explicareu que fareu. Doncs agafar maletes.
+4
-18
Periodisme de qualitat
Anònim, 29/12/2011 a les 19:00
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+12
-8
mort a Espanya
Anònim, 29/12/2011 a les 18:29
Que torni Terra Lliure!!
Llibertat!!
Fora colons si no voleu morir!!
+13
-2
caixa o faixa
Anònim, 29/12/2011 a les 18:27
independencia , espanya cuan més lluny millor.
+17
-2
per al 17:22
Anònim, 29/12/2011 a les 17:45
Si els catalans no tenim futur és perquè els empresaris només volen mà d'obra barata i mesella i ens han omplert el país de moros, rumanesos i sudaques. Aquest és el motiu.
I jo no vull marxar del meu país perquè s'el quedin altres.
Suposo que tu ets un d'aquests empresaris i vols que els catalans fotem el camp perquè et molestem.

Doncs no. Jo vull tenir un futur digne a Catalunya i que un moro el tingui al Marroc i un colombià a Colònbia.
El primer que hem de fer és acabr amb aquests empresaris dropos, avars i sense escrúpols que tenim i premiar la gent que crea riquesa confiant en les persones del país.

I aquests empresaris, a Sibèria o a algun lloc on no facin mal.

+5
-20
A realitat
Anònim, 29/12/2011 a les 17:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+15
-4
Quin risc hi ha per fer u nreferendum independentista ?
Anònim, 29/12/2011 a les 16:52
Entenc que gent com Artur Mas i no diguem Mas-Colell , no estan en politica per diners , podrien guanyar infinitament mes al sector privat . Es tracta doncs de servei al pais i passar a la historia , quina millor manera de fer-ho que convocar i demanar el SI a un referendum independentista ? . Si surt que SI , passes a la historia de Catalunya amb lletres d´or i si surt que No , plegues i li dius a la poblacio de Catalunya : si sou tant estupids que us mani el Montilla de torn
+14
-2
realitat
Anònim, 29/12/2011 a les 16:51
Quina contradicció! La gent del carrer comencem a estar-ne farts de tantes tonteries;el jovent acaba els estudis i no troben feina ;els aturats acaben les prestacions i han d'anar a carites per menjar;els avis han de pendre medicaments i a damunt els hi volen fer pagar les receptes i els politics només es precupen d'ells mateixos i d'anar aguanten els carrecs per tal d'anar-se engraixant només ells. A veure si d'una punyetera vegada comencen a posar fil a l'agulla i trobar sol.lucions efectives pel poble ,que realment és el qui els paga!
+5
-29
mejor
Anònim, 29/12/2011 a les 14:57
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+3
-2
Lladres
Anònim, 29/12/2011 a les 14:47

Sr. Mas-Colell, molt bé els funcionaris ja han cobrat, però i els treballadors dels proveïdors de la

Generalitat, que no han cobrat, quines festes passaran?

I com podran pagar les seves hipoteques?

Els polítics, no haurien de cobrar el seus sous, fins que tots els proveïdors estiguessin al dia.
+16
-0
Siguem sincers...
Carles Viñals Casado, 29/12/2011 a les 14:42
...i no ens fem trampes al solitari. L'anònim de les 11.14 té tota la raó; diagnostica correctament la causa del problema i, mentre no ho reconeguem i canviem la nostra forma d'actuar, no tindrem possibilitats de guanyar.

Sí, és veritat que el govern de CiU no està -ni previsiblement estarà- a l'alçada del repte que tenim plantejat, però cal recordar que és una majoría de la societat qui l'ha triat, bandejant altres opcions clarament compromeses amb l'alliberament del país.

Una part dels votants de CiU ja tenen el que volíen; un partit que els mantindrà con a súbdits d'una Espanya que els permetrà seguir fent negocis, gaudir de plàcides digestions, ballar la sardana i parlar català en la intimitat; oblidem-nos d'ells. Una altra part els ha votat volent convènce's a sí mateixos que la independència pot ser assolida "per les bones", sense risc ni traumes, gairebé de franc, per la vía legal, amb "seny", "responsabilitat" i etc, etc. Aquests són els qui tenen a les seves mans la clau de la presó; d'ells depén la seva llibertat i també la nostra. Han comés un error i crec que més d'hora que tard se n'adonaran. El temps que tardin en esmenar-lo serà el que trigarem a caminar tots plegats cap a la llibertat.

+3
-1
Extra??
Alejandro, 29/12/2011 a les 14:37
Completament d'acord, però un matís: paga extra?. Jo no entenc ni estic d'acord amb aquest concepte. Jo genero uns beneficis anuals que han decidit dividir entre catorze, en comptes d'entre dotze per establir d'aquesta irracional manera el meu salari mensual. Així algú es queda amb una part del meu salari durant sis mesos, i al final quan em dona el que em correspon haig d'estar content i agraït?. Que paguin el que toca i quan toca.
+3
-17
resposta
Anònim, 29/12/2011 a les 14:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-17
Sabiduría popular
Anònim, 29/12/2011 a les 14:20
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+4
-22
Falta de autocrítica
Anònim, 29/12/2011 a les 14:17
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-2
Hi insisteixo
Anònim, 29/12/2011 a les 13:38
Hi insisteixo: l'Estat espanyol està organitzat de tal forma que els catalans tenen molta menys força política de la que els correspondria per nombre d'habitants de la comunitat (7 milions) i també per aportació de PIB al conjunt de l'Estat.

Si això no fos així, el Sr. Rajoy no podria permetre's el luxe de dedicar tan sols "unas breves palabras" quan en el seu discurs d'investidura va fer referència a Catalunya.

Històricament tothom sap que cap català ha pogut fer carrera potent a Madrid, i encara menys aspirar a ser president del govern. Sí, ja sé que Pi i Margall ho va ser, de president del govern espanyol, però això és una anècdota, perquè ni Miquel Roca ni Josep Borrell van poder arribar-hi justament per ser catalans; per ser un bon aspirant a president del govern central un català el primer que hauria de fer és renegar de la seva condició de català, i sobretot no anar pel món dient-se Josep o Miquel, havent-hi nom castellans espanyolíssims com Miguel o José.

Vostè es deu pensar que servidor és idiota o que ha nascut fa quatre dies i no pas fa més de mig segle. Tothom qui té dos dits de front i té una mica de cultura i coneixement històric, sap sobradament que Catalunya és un gra al cul que sempre ha molestat sibiranement Espanya, excepte a l'hora d'apropiar-se de bona part d'aquest 20% de PIB del qual parlàvem. No en va, fa ja molts anys, el savi va dir allò de "el tema de Cataluña es un asunto sin solución que no puede resolverse sino tan solo conllevarse". Per "conllevar" la qüestió, durant els anys s'han fet mil invents, des d'enviar agents dels serveis secrets a fotre la guitza a ERC perquè no creixi més del compte, fins dotar generosament els pressupostos dels municipis de l'extrarradi perquè el PSOE obtingui el màxim nombre possible de vots a Catalunya i les Corts tinguin el nombre mínim possible de diputats nacionalistes.

Una mica de coneixement, sisplau, abans d'emetre segons quines opinions.
+12
-1
2014 INDEPENDÈNCIA..!!
Miquel del Fai, 29/12/2011 a les 13:25
Es sempre el mateix. Els ciutadans de Catalunya a l'hora de votar hem decidit fer.ho pels nostres botxins. Els de fora i els de dins. Es com si a LOUISSIANA o CAROLINA DEL NORD o la del SUD o fins i tot arreu del USA, els ciutadans de raça negra votessin en massa al KU-KUX-KLAN.
+2
-17
resposta
Anònim, 29/12/2011 a les 12:33
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+9
-2
El jurista
Fran , 29/12/2011 a les 12:32
El director general de presons, Sr. Ramon Pares hauria de dir perquè té dos inmobles de luxe, un a l'Eixample barcelonés en una finca catalogada i de més de 300 metres quadrats i una torre de luxe a la costa del Garraf a primera linea de mar al costat del port marítim de la localitat. També hauria de dir perquè la seva filla,, treballadora social interina, segueix a Wad Ras quan estavan més de 50 persones per sobre d'ella a les llistes per agafar plaça. Potser no vol que se'n vagi del costat de la mama, que també va col.locar una setnmana després d'agafar el càrrec i la va endollar de sots directora de tractament. Quina barra que té el convergent
+7
-0
SORDS CEGOS i MUTS
Anònim, 29/12/2011 a les 11:39
L´única LLEI que s´ha de tractar amb URGENCIA és la de la INDEPENDENCIA si NO fosseu DEPENDENTS de Madrid AVUI MATEIX surtiria Ú al BALCO DE LA GENERALITAT I DECLARARIA LA INDEPENDENCIA però JA US VA BE QUE ELS VOTANTS DE CATALUNYA SIGUEN BORREGOS o RUCS (mireu si o son, que son capaços de VOTAR A FAVOR DELS NOSTRES BOTXINS DIRECTA O INDIRECTAMENT) ATRASSATS MENTALS SON!!!!! CUREU-VOS CONY CUREU-VOS VOLEM CIUTADANS SANS!!!!!!! NO GOSSOS LLEPANT LES MANS DE L´ AMO! ! ! ! .NO US EMBALEU! ! ! recordeu allò en castellà QUIEN BIEN TE QUIERE TE HARA LLORAR ! ! ! SANEU-VOS D´UNA PUNYETERA VEGADA... DESPERTEU! ! !
+19
-1
El problema no és Mas
Anònim, 29/12/2011 a les 11:14
Sí, sabem que és un covard i un inútil (és convergent).
Però el problema, com sempre, som els catalans: o votem CiU, o el PSOE o partits que mantenen aquesta situació.
Per por, per confiança cega que Espanya canviï, per interessos econòmics, per ideologia...pel que sigui som els catalans qui mantenim aquesta situació.

Si ens fa tanta por o tanta mandra canviar és que no estem tan malament.
+23
-0
Supervivència
Anònim, 29/12/2011 a les 11:14
La força de Catalunya és el 20% de PIB que aporta a l'Estat espanyol. Per tant, si Catalunya volgués podria situar Espanya entre l'espasa i la paret. Aquesta força no es pot aplicar des de les institucions perquè l'Estat està organitzat de forma que els catalans tinguin la mínima representació i força legal, doncs és evident que si a més de ser el motor econòmic de l'estat fossim la principal força política, les coses serien d'una altra manera.

La solució tard o d'hora passarà per saltar-se la llei, més que res perquè si no ho fem l'agonia de Catalunya anirà creixent fins la tota assimiliació amb Espanya. I si un dia Catalunya és igual que Espanya, què ens fa suposar que continuarem sent el motor econòmic? Som el motor justament perquè som diferents; si fossim igual que la immensa majoria d'habitants d'Extremadura, Anadalusia, Castella o Múrcia, òbviament no seríem motor de res sinó remolc, igual que ells, que mai s'ha preocupat seriosament de ser motor de res.

Cal un fet polític que posi contra les cordes Espanya i de rebot Europa; aleshores potser es podrà forçar una negociació amb avantatjosa. Què es pot fer contra una majoria de comerços i empreses catalanes disposades a tancar caixes? Ens enviaran els tancs? Amb quins diners? Ens sancionaran? No poden fer-ho per manca d'estructura. Tancar caixes vol dir donar de baixa tots els negocis i empreses de Catalunya -perquè Hisenda no pugui ingressar- però continuar operant amb el consentiment dels alcaldes dels municipis i ciutats, que són els qui tenen la competència de vetllar per les activitats. Espanya té estructura recaptatòria però no pas esctructura ni personal per controlar totes les activitats i comerços de Catalunya. I encara que la tingués tampoc no tindria temps d'organitzar-la abans que es produís el desastre. Davant una situació com aquesta Europa obligaria Espanya a negociar amb Catalunya, que aleshores podria imposar la força que representa ser el 20% del PIB. D'aquesta manera s'obtindria el pacte fiscal o concert econòmic; amb la llei espanyola a la mà, és evident que se'n riuran eternament de nosaltres. Quan la llei és injusta és de justícia saltar-se la llei. No hi ha cap altre camí. No és una acció criminal sinó una operació de supervivència.
+14
-1
pastanaga escarransida
Anònim, 29/12/2011 a les 11:06
Es prou dolent que el nostre govern no tingui pla B pel finansament, pero... hi ha algu que conegui quin es el pla A??
Vull dir, el nou "pacte fiscal" en quant redueix el deficit?? Poster aquesta pastanaga es tant escarransida que no paga la pena ni seguirla.
+19
-0
CAL RECORDAR
Montserrat, 29/12/2011 a les 11:01
Cal recordar
Una nació sense estat no té els mateixos drets que una nació amb estat.
Aquí hi ha molts interessos perquè ens creiem que amb autonomia ja podem actuar com a Estat, MENTIDA!!
O independència....o rendició....No hi ha més.
+17
-0
Magnífic article
Catalunya real, 29/12/2011 a les 10:42
Magnífic article, la realitat s'ha d'explicar tal qual és, per dura que sigui. Les realitats virtuals endolcides només serveixen per als nens i per als espanyols (que encara és creuen que són una gran nació, pobres, quasi bé fan pena).
President Mas, posis les piles. Com diu l'articulista l'estratègia espanyola és ben clara, què pensa fer?.
+3
-24
autocrítica
Anònim, 29/12/2011 a les 10:33
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-0
un xic
Anònim, 29/12/2011 a les 10:31
Voler tenir estructura d'estat quan Catalunya és una comunitat autònoma té un preu i és aquest.
Compte amb els somnis, malauràdament de vegades es compleixen..
+24
-0
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº30
Anònim, 29/12/2011 a les 10:29
Vist els resultats del primer any de govern d'en Mas i els seus "millors", me'n adono que:

A) El Govern català només gestiona la ocupació espanyola de Catalunya.
B) El Govern català s'enfronta a la ocupació espanyola de Catalunya.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
+18
-2
els espanyols s'en surten
Anònim, 29/12/2011 a les 10:05
Sr. Cot Vd. diu:
I com que és impossible que el Govern ignori que es tracta d'una estratègia deliberada, només puc confiar en què hi ha una reacció prevista que espera el moment oportú per a manifestar-se.
doncs jo dic:I com que és impossible que el Govern ignori que es tracta d'una estratègia deliberada, només entenc que molt a pesar nostre ni ha cap reaccio prevista, ni pla B , ni res de res, simple i sencillament el nostre govern de CiU amb Artur Mas al capdavant son uns COL·LABORACIONISTES absolutament conscients i identificats amb e projecte espanyol
perdoneu la manca d'accents pero no em funcionan
+29
-1
A què esperem????
Anònim, 29/12/2011 a les 08:50
Ofegar Catalunya econòmicament, atacar la llengua en cadascun dels nostres territoris, deixar que les infrastructures caiguin de velles... Aquest és el pla d'Espanya per a la nació catalana. I qui no ho vulgui veure és que està cec. Els feixistes espanyols, disfressats de PP, de PSOE, o de cadells de Cs, amb pell de "constitucionalistas" fent de GENOCIDES en plena Europa del segle XXI. Només hi ha una resposta. I tots la sabem. A què esperem??????
+19
-4
UN NOU 10-J
Anònim, 29/12/2011 a les 08:33
UN NOU 10-J
PLATAFORMA SOBIRANISTA JA!, 29/12/2011 a les 08:31
SORTIM TOTS AL CARRER CELEBREM LA FESTA DE LA INDEPENDÈNCIA,TRANQUIL.LAMENT I CÍVICAMENT, PERÒ NO ESPEREM MÉS! ÉS UN DEURE MORAL, NO VULL QUE ELS MEUS FILLS VISQUIN EN AQUESTA REALITAT, VULL UN FUTUR PER ELLS.
ÉS EL MOMENT!
PLATAFORMA SOBIRANISTA JA! TOTHOM AL CARRER, ÉS EL MOMENT!
+17
-6
Dividits som més febles i ens volen no re
Reagrupat, 29/12/2011 a les 07:22
Si es tenen les idees clares, resistir es vèncer. No em fio ni d'en Duran, ni Pujol, encara un poc d'en Mas (falta veure els passos que falten -...Però el que no podem fer és autoflagelar-nos i dividir.
+34
-11
Ni CiU ni Esquerra
@LarssonRaco, 29/12/2011 a les 01:59
CiU és plorar i pidolar, plànyer-se i somicar... la puta i la Ramoneta eternes sense cap més horitzó que Espanya. Esquerra era entaforar-nos el PSOE fins a la gola. Només ens queda Solidaritat.
+23
-7
incomplidors
un, 29/12/2011 a les 01:22
No, exactament. Pagar l'Extra de Nadal, és complir amb la seva obligació (com qualsevol altre empresa, ja sia pública o privada). O sia, justament el que aquest govern no fa. Si no compleix ni amb el dret més fonamental de qualsevol empresari, amb els seus treballadors, els funcionaris, que fa pensar que complirà alguna cosa amb la resta de ciutadans? Mira que, per ser el govern dels millors, el Mas és l'únic president de la Generalitat al que no aprovem els ciutadans (treu un 4,9, a les enquestes). Tio, dimiteix. Ja!
+21
-11
Tot és governar. Pagar nomines o no fer-ho també.
Observador, 29/12/2011 a les 01:14
I no fer-ho significa:

1- Tenir tots els sindicats catalàns fent manifestacións.

2- Els funcionaris interposant demandes.

3- Tots els partits de l'oposició, oportunistes de mena, acusant el govern de castigar els funcionaris.

4- I els periodistes espabilats omplint ratlles sobre l'incapacitat del govern per no pagar, perque inmediatament després apareguin els altres periodistes espabilats omplint ratlles sobre lo malament que és que s'hagi pagat.
+25
-1
Col·lapse
Anònim, 29/12/2011 a les 00:46
Certament, la situació ha arribat a uns límits insostenibles. Això s'enfonsa, senyor Mas, i és el seu deure posar-hi remei...
http://superviventcatala.blogspot.com/2011/12/carta-oberta-al-president-mas.html
+37
-2
A pidolar i depres...a seguir pidolant.
Anònim, 29/12/2011 a les 00:14
Justa la fusta, ara be, el pla B de Mas amb el finansament es com el del tripartit amb l'Estatut, es a dir, inexistent.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: