Divendres, 20 de gener de 2012 | 14:46
Vostè es troba a: Inici > Opinió >

EL CANVI DE CIU: MÉS COTXES, MENYS TRANSPORT PÚBLIC

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
90Janet Sanz, Coordinadora Nacional de Joves d'Esquerra Verda i regidora d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de BCN
EL CANVI DE CIU: MÉS COTXES, MENYS TRANSPORT PÚBLIC
Janet Sanz
17/01/2012 18:48
Hem començat aquest 2012 amb l’aclariment, per si encara teníem dubtes, que el canvi de CiU en matèria de mobilitat, consisteix en un transport públic més car i amb menys serveis.

Durant el mes de desembre va tenir lloc l’aprovació de les ordenances fiscals i el pressupost per l’any 2012 de l’Ajuntament de Barcelona, on CIU proposava i aprovava amb el suport del PP la rebaixa d’un 5% l’impost de vehicles, congelava l’àrea blava i feia gratuïta l’àrea verda; un conjunt de desgravacions que incentiven l’ús del cotxe a la ciutat. Mentre Trias impulsava aquest conjunt de mesures, també votava a favor d’incrementar les tarifes del transport públic; del transport de la majoria.

A més, a Barcelona aquesta insensibilitat social ve acompanyada d’un conjunt de pràctiques antiecològiques, perjudicant la qualitat ambiental de l’aire de la ciutat i de l’àrea metropolitana que està a prop de superar els llindars de CO2 permesos per la Unió Europea. Però CiU no en té prou i continua suposant apostant per carregar els problemes de finançament del transport públic sobre l’esquena dels qui ja pateixen la crisi i les retallades.

No existeix cap precedent a l’actual pujada de les tarifes. Però sobretot és inacceptable en un context de forta crisi econòmica, on les famílies i persones amb menys recursos són cada vegada més vulnerables. Aquest constitueix un exemple més de la manca absoluta de lideratge de Xavier Trias, però també de la seva mala memòria, quan ara ja no recorda que en un Plenari de l’Ajuntament de Barcelona de fa pocs mesos va dir que treballaria de valent per tal que l’increment de tarifes no fos superior a l’IPC, quan la seva proposta l’ha acabat quadruplicant.

Per tot això, des d’ICV seguirem apostant per la contenció de tarifes i denunciant els incompliments de l’Estat i la Generalitat i que no s’atreveixen amb els més privilegiats. L’augment sostingut de tarifes ens porta a un carreró sense sortida, per la qual cosa cal apostar per estratègies de fidelització dels usuaris i usuàries com la creació d’una nova T-Jove amb pagament fraccionat i un import màxim de 200 euros l’any per totes les zones, o d’una T-Any per a totes les zones, així com la universalització de la Targeta Rosa pel conjunt de l’àrea metropolitana.

En definitiva, dia rere dia Xavier Trias demostra tenir la mateixa sensibilitat que Artur Mas amb els sectors més vulnerables de la nostra ciutat: cap ni una. Des d’ICV seguirem apostant per una llei del finançament del transport públic que contempli un model tarifari que inclogui les tarifes planes i la tarifació social.


Janet Sanz
Coordinadora Nacional de Joves d'Esquerra Verda i regidora d'ICV-EUiA a l'Ajuntament de Barcelona
Envia'ns el teu comentari
*
*

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1