Dilluns, 30 de gener de 2012 | 14:57
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
30/01/2012 14:06
Ryanair demana a AENA que "aprengui la lliçó" de Spanair i abaixi les taxes
BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS) El vicepresident de Ryanair, Michael Cawley, ha instat AENA a "aprendre la lliçó després de la fallida de la quarta aerolínia del país" i abaixar les taxes aeroportuàries, de les més altes dels 28 aeroports europeus i nord-africans en els que opera la companyia de baix cost irlandesa. En roda de premsa a Barcelona, ha repassat que Ryanair competia en 10 rutes amb Spanair a Barcelona (nou domèstiques i una internacional amb Venècia), i que aquest dilluns es reunirà amb la Generalitat i amb AENA per avaluar mesures per cobrir el forat que ha deixat l'aerolínia presidida per Ferran Soriano, com poden ser incrementar freqüències en aquestes rutes i sumar noves (Spanair oferia 42 destinacions des Del Prat). De moment, Ryanair s'ofereix a contractar treballadors de Spanair i ha anunciat que incorporarà una ruta que tenia Spanair i no Ryanair fins ara: la connexió d'Oviedo amb Barcelona i Madrid, que Ryanair operarà des del 3 d'abril amb dues freqüències diàries des de cada aeroport. "És una notícia de divendres --el tancament de Spanair--, hem d'analitzar la situació i parlar amb la Generalitat i AENA", ha explicat Cawley, que ha lamentat problemes per tenir slots --drets d'aterratge i enlairament-- a Barcelona en el passat, que espera que ara es resolguin. Ryanair manté el seu objectiu de convertir-se a la primera aerolínia al Prat --fins ara era la tercera i ara és la segona, després de Vueling--, tot i que no ha fixat data, ja que és la companyia que més avions incorpora cada any i està interessada per Barcelona, tot i que seguirà reclamant rebaixes de les taxes aeroportuàries. "Cada passatger que portem es gasta 500 euros aquí, però nosaltres hem de pagar 12 euros per portar-lo; hauria de ser del revés i abaixar taxes per estimular l'arribada de viatgers", ha defensat. La setmana que ve, Ryanair es reunirà amb el ministre de Turisme, José Manuel Soria, ha avançat Cawley, tot i que ha matisat que es tracta d'una trobada prevista com a ronda de contactes amb el sector, no per la fallida de Spanair. BARCELONA NO SERÀ HUB Cawley ha considerat que Barcelona no pot convertir-se en un aeroport de connexió intercontinental perquè els centres de connexions naturals d'Europa ja estan ocupats: "No hi ha lloc per a un altre aeroport de connexió, tot i que els polítics vulguin". Ha afegit que les administracions catalanes es podien haver estalviat les seves inversions en Spanair, ja que al final ha trencat perquè no han pogut aportar més fons, i ha recalcat que Ryanair no rep subvencions, sinó que firma acords de promoció amb les administracions.
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1