Salvador Cot | Actualitzat el 31/01/2012 a les 02:55h

Iberia vola amb avions d'or

Al final, la qüestió és només una: pot una companyia aèria rebre ajudes públiques si no és Iberia? I la resposta, de moment, és que no. Iberia i Barajas consumeixen la pràctica totalitat dels recursos disponibles i l'Estat no es planteja canviar d'estratègia. De Madrid al cielo, deien. I era veritat.

"Cui prodest scelus, is fecit", "Qui es beneficia del crim n'és l'autor", deia Sèneca a Medea, anunciant un canvi d'estratègia. El cas és que Spanair i El Prat han patit tota mena de fatalitats, incloent-hi l'obsessió d'Iberia per concentrar en l'aeroport de Barajas la totalitat dels seus moviments. I ara Spanair deixa via lliure a Vueling, la companyia que dirigeix Josep Piqué, l'exministre que va prendre algunes de les decisions estratègiques que han portat Spanair a la fallida.

Spanair hauria d'haver estat reestructurada per reduir-ne dràsticament la dependència del diner públic. I no fer-ho ha estat un error decisiu. Però allà continuen TAP Portugal, South African Airlines i Egyptair, amb un cent per cent de capital públic. Croatia Airlines, amb un 94%, Adria amb el 87% de capital públic i Air New Zealand, amb un 75%. LOT amb un 68%, així com Singapore, amb el 55% de propietat pública. I Air China, que és de propietat estatal en un 52%. Això sense comptar Iberia, amb 1.362 milions d'euros invertits per l'Estat espanyol abans que se'n fes càrrec Caja Madrid, la de Rodrigo Rato.... O sigui que el diner públic només és intrínsecament pervers quan és català.

COMENTARIS

+4
-1
Ejpanistan O la Talibana Hipòcrita
El franquisme PPero una maquina de fer Independentistes, 31/01/2012 a les 20:56
Referencia : au va. de les 08:52
---------------------------------
1400Me + la T4 regalada a Iberia (5000Me), en canvi aqui no podem ni decidir quins son els nostres sectors estrategics.
+8
-2
On s'amagaran?
Anònim, 31/01/2012 a les 20:51
Us recomano si poseu escoltar el debat d'avui Al mon a RAC1. Ha sigut francament patetic escoltar al Director de LVanguardia J. Antich "pronunciarse" fins al punt de l'amenaça emb en J. Graupera que ha estat francament genial!. Ves per on es sentia estafat per Spanair i deu ni do quin caràcter!. Sembla que les argumentacions de LVanguardia lobby privat de l'estat ESP i de les 200 families que veritablement ens estan estafant no li preocupa. Em pregunto com es pensa aquest Sr. que ens sentim els catalans "petits empresaris, treballadors i tutti quanti" sentint les seves tronades i amenaçadores argumentacions quan portem segles amb el mateix discurs i garrotades i justificacions? I per que l'home es pogues calmar "Falca de Vueling" per si no ens haviem enterat de quina ha estat la jugada genial. Sembla que les 200 families ens volen tornar a deixar tirats i això que molts estavem disposats a perdonar-los en el primer cas. Ens voliem empassar el seu "benestar per dignitat" i justificar-los amb la paraula supervivència. Ara ja no solament no podem fer-ho sino que els podem dir obertament que el Franquisme se'ls va quedar enganxat. No els importa el poble català ni el seu clam. Sembla que per l'enuig del Sr. Antich comencen a adonar-se que les coses han canviat. Pot anar defensant al Sr. Piqué i Vueling i tapant-li la merda a l'estat ESP que ara ja sabem cap a on mirar i els noms són fàcils de recordar. Ell se sent estafat i com es pensa que ens sentim molts catalans de l'estat que porta segles estafant-nos i posant-nos pals a les rodes mentre uns altres catalans ens deixen tirats? El Sr. Piqué és el President del Circulo de económia però fan economia o cops d'estat contra el poble que els va ajudar a ser grans? No tenen memoria ni etica ni vergonya. És el que té jugar amb tirans que sempre alguna cosa s'acaba pegant. I és mentida que el capital no té nació ni estat Vueling i Iberia són l'exemple de que això no és veritat. Gràcies Sr. Cot som conscients que molts professionals de la informació si juguen el pa mentre uns altres tan pobres són les seves argumentacions ens demostren cada dia s'han venut el seu honor professional.
+1
-4
Indignació
WattsapConT.com, 31/01/2012 a les 18:59
No es just tot aixó, ara perque la pobre gent que volia viatjar amb Spanair no pot. A perdut tot els seus diners per una companyia d'avions que ni fu, ni fa. Aixó es una INDIGNACIÓ! Que els tornin els diners almenys.
¿Que penseu sobre aixó?


Firmat:
WattsapConT.com
+1
-6
Confús
Miquel200, 31/01/2012 a les 18:13
Però què en tenia de catalana aquesta companyia? Només jo veig la similitud entre Span i Spain?
Això si, ara que ha anat malament ben catalana...

S'han rebentat els nostres diners i encara ho defenseu?
Tot el què és infraestructures ja ho tenen ben lligat, recordeu Al-pi? Periòdicament anem realitzant experiments com aquests, que ens costen un dineral , però sense garanties d'èxit. Sense la gestió del Prat, no valia la pena ni provar-ho.
+2
-3
Ja fa fástic....
Anònim, 31/01/2012 a les 17:32
SENY I CULTURA, GERMANS!!!!
+4
-3
totalment d'acord
pep calafell, 31/01/2012 a les 17:03
hem de fer un pensament.
+6
-5
ja cansa aquesta situació
ramon vicenç , 31/01/2012 a les 16:19
Veig Escòcia, que ja s'està preparant per esdevenir un estat propi, i penso que als catalans la situació actual ja ens comença a cansar. Convergència que encara no té cap full de ruta clar i que necessita que les enquestes donin un 99,99% de cens partidari de la independència per a posar-se a traçar un full de ruta per la independència. I si els catalans ens independitzem dels nostres polítics i esdevenim un estat sobirà i enviem els actuals polítics a Mart.
+12
-3
Explicació fàcil
Exespañol, 31/01/2012 a les 16:10
Se juntan 3 cosas:

El complejo de superioridad de los españoles: ellos pueden tener estado, líneas aéreas, selecciones, etc....y los catalanes, no.


La mentalidad provinciana de patronal y políticos, que siguen pensando en términos de comunidad autónoma en España y no de país en el mundo.

Y, como siempre, el cáncer: el autoodi.
+4
-2
A Petita incorrecció
Passi-ho bé!, 31/01/2012 a les 15:59
Jo encara diria més. Més que pervers, el diner de Catalunya més aviat peca d'innocentó, es gasti on es gasti. El pervers de veritat és l'altre, el que es gasta contra Catalunya. (Bo i admetent el sentit sarcàstic de la frase original).
+12
-4
si senyor
Anònim, 31/01/2012 a les 14:07
tens tota la raó Cot, aquest projecte l'ha fet descarrilar el poder espanyol amb la seva indigna persistent i prevaricadora obsessió anticatalana, no ens podem aplicar de cap manera l'autodi per aquest fracàs;perquè té noms i cognoms; Piquer(= grandisim botifler) AENA, Iberies i Vuelins, la Rata de Rodrigo Rato (Caja Madrit i la indigne homínid femella que o controla = Esperanza Aguirre) a veure si en anem acostumant a identificar l'enemic i els "quinta columnistes"
+20
-3
És molt senzill
eduard Sant Celoni, 31/01/2012 a les 13:37
No podem competir amb l'arbitre comprat pels altres. O marxem d'Espanya o ens convertim en Extremadura. La possibilitat de rivalitzar amb Madriz no existeix. No des de dins de l'estat castellà.
+15
-2
paranoic
Anònim, 31/01/2012 a les 12:03
Que jo sigui paranoic no vol dir que NO em persegeixin!!!
+6
-12
colapse
Anònim, 31/01/2012 a les 11:33
A la Catalunya "oficial" amb Spanair l'ha passat allò que diu el jovent "ir de guays" i el mercat ens ha retornat a la realitat.

+11
-22
victimisme incoherent, sempre
AndreuSerra, 31/01/2012 a les 11:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+9
-33
Cot
Anònim, 31/01/2012 a les 11:20
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-26
CATALONIA IS SPANAIR
Anònim, 31/01/2012 a les 11:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+7
-4
"Abroshense lo'sinturône"
Piloto cañí, 31/01/2012 a les 11:14
+15
-7
a Menorca per Madrid?
innisfree, 31/01/2012 a les 10:53
Què vols que et digui... El dia que per anar a Menorca haguem de passar per Madrid --com sembla que apuntes tu, si és que t'he entès bé--, potser sí que valdrà més que anem a Berlín a fer el transbord.

Què és això de la "berretina"?

"i nosaltres, desde Catalunya afegirem...:"

Vaja, un altre que --a part de no saber ortografia ("des de")-- es pensa que és portaveu de Catalunya.

Au, va, home!

+12
-29
resposta
Anònim, 31/01/2012 a les 10:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+12
-30
Cot, Mande Firmes! Viva España!!
Timbaler, 31/01/2012 a les 10:03
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+28
-7
boicot
Anònim, 31/01/2012 a les 09:48
boicot a barajas! No cal fer transbord a Madrid, si aneu al continent Americà podeu anar igual via Paris, Londres, Munich.
hi ha altres alternatives!
+34
-6
Petita incorrecció
LoPep, 31/01/2012 a les 09:27
L'afirmació "O sigui que el diner públic només és pervers quan és català" és incorrecta, perquè:

-el diner públic català és pervers quan es gasta a Catalunya.
-el diner públic català habitualment no és pervers, ja que es gasta en PERs, T4s, A7s a Andalusia, AVEs,... de tot, a fora de Catalunya.
+14
-39
Cot
Anònim, 31/01/2012 a les 09:09
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+30
-7
quina colla de cara dures
aviator, 31/01/2012 a les 08:58
Ja voldria Iberia semblarse a Singapore o Air New Zeland, aqui tenim una companyia de bandera Iberia, pero que es un petardo, amb un personal prepotent, uns pilots que fan vaga perqué no volen deixar de cobrar uns sous millonaris amb Iberia Expres, jo els fotia a tots fora i agafava els de Spanair, que son més dominables i no tant creguts..
Concluint Iberia ens costa una pasta i no vol operar a BCN,perque per ells van fer la T-4 a Madrid, Air Europa i Spanair anaven a la T-2-3.
A Espanya hi han més de 3000 pilots comercials a l'atur i fen feinetes.
Això es un pais de platillo y pandereta
+46
-9
au va
Anònim, 31/01/2012 a les 08:52
1400Me + la T4 regalada a Iberia (5000Me), en canvi aqui no podem ni decidir quins son els nostres sectors estrategics.
+19
-5
Però tothom callat
Anònim, 31/01/2012 a les 08:49
Ni els nostres politics ni els nostres esportistes, artistes, tertulians de primera ho denuncien am la veu mes alta. Ja sabem que a molts els algrada el pont aeri, aquesta es la nostra pena Salva.
+15
-36
Tenim sort
passarell, 31/01/2012 a les 08:46
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+32
-6
Manca la vessant política
Anònim, 31/01/2012 a les 07:54
Per què cap mitjà de comunicació està difonent o, almenys, investigant i desenvolupant el que denuncien molts treballadors d'Spanair? que tot respón a les pressions del PP cap a CiU, des de el seu pacte de ferro, per enfonsar Spanair i així beneficiar Vueling que, per cert, ahir va arribar a pujar prop del 20% a borsa?

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Recull fotogràfic
Vés a: Les nevades dels últims anys

Les nevades dels últims anys

Galeries de fotos dels temporals de neu arreu del país, des del 2003 fins a l'actualitat.

educaweb.cat
Vés a: La Guinardera 2007: pura garnatxa

La Guinardera 2007: pura garnatxa

És un monovarietal que reflecteix la riquesa d'aquesta varietat adaptada al Priorat



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: