La compareixença al Senat de la ministra de Foment, Ana Pastor, ha servit perquè, a instàncies de Convergència i Unió, el govern espanyol consideri un model de gestió individualitzada de l’aeroport del Prat per part de la Generalitat. És un compromís que arriba després que Foment decidís suspendre el 23 de gener el procés de concessió dels aeroports del Prat i de Barajas, i obre les portes a reconduir la situació.
Des del govern de la Generalitat, hem reclamat sempre una major influència sobre la gestió de l’aeroport del Prat perquè és el territori qui millor pot veure i decidir les necessitats prioritàries de la societat, i també les que fan referència als aeroports. Per això, reclamem diàleg, equitat i eficàcia en les decisions que Foment pugui prendre en aquesta qüestió.
És necessari donar resposta a la demanda del Govern de la Generalitat, dels ajuntaments i de tota la societat civil catalana. Catalunya ha de ser decisiva, ha de tenir un paper determinant, en la gestió de l’aeroport del Prat. La voluntat dels catalans és que faci la competència en igualtat de condicions a la resta dels principals aeroports internacionals i de l’Estat.
És ara, en temps de crisi, quan hem de fer més competitiu l’aeroport del Prat. Estem convençuts que una gestió individualitzada té moltes més possibilitats d’aprofitar les oportunitats que es puguin presentar, i això vol dir fer més competitiu el nostre país.
No demanem res que no es faci a la resta d’Europa. Si mirem el mapa aeroportuari europeu, veurem que es caracteritza per l’existència d’un gran nombre d’infraestructures gestionades de manera individualitzada que competeixen lliurement en un espai globalitzat a la recerca, sobretot, dels més elevats índexs d’eficiència i eficàcia. És això el que demanem per a l’aeroport del Prat, i vetllarem perquè així sigui. El que no permetrem és que aquest projecte torni a dormir indefinidament en el calaix de l’oblit.
Eva Parera
Vicepresidenta de sectorials d’Unió i senadora de CiU