EP.- La indústria de creuers mundial ha anunciat una nova política de seguretat que requereix la realització d'un simulacre d'emergència obligatori per a tots els passatgers que han embarcat, abans de la sortida del port, segons una consultora internacional especialitzada en la promoció internacional del sector creuers.
El passat 27 de gener la indústria ja va anunciar una revisió de la seguretat operativa en resposta a l'incident del Costa Concòrdia i com a part dels esforços continus de la indústria per revisar i millorar les mesures de seguretat.
La Cruise Line International Association (CLIA), l'European Cruise Council (ECC), i la Passenger Shipping Association (PSA) han presentat ja aquesta nova mesura, que compta amb el suport total de tots els seus membres.
La política de noves obligacions, que de forma voluntària s'ha iniciat pels membres de les associacions i que és efectiva immediatament, supera els requisits legals existents, establerts pel Conveni Internacional per a la Seguretat de la Vida Humana en el Mar (SOLES).
Abans de sortir del port
En virtut de l'acord adoptat per totes les associacions, els passatgers que embarquin en vaixells de creuers seran cridats als llocs de reunió obligatòria per a l'exercici de seguretat, abans de la sortida del port.
En ocasions excepcionals quan els passatgers arribin després que l'exercici obligatori s'ha completat, és a dir, quan es realitzin operacions d'embarcament en altres ports de l'itinerari, els passatgers individualment o en grup, seran informats de tots els requisits i obligacions de seguretat aplicables en virtut del Conveni SOLES.
Aquesta mesura ha estat dissenyada per ajudar a garantir que tots els exercicis obligatoris o sessions informatives es duguin a terme amb immediatesa per tots els nous passatgers que embarquen.
Els simulacres d'emergència són exercicis obligatoris realitzats en els creuers per garantir que els passatgers estiguin informats dels protocols de seguretat, mentre que estan a bord del buc, inclosos els procediments d'evacuació d'emergència.
Els requisits legals vigents obliguen a realitzar un exercici obligatori de simulacre dins de les 24 hores d'embarqui dels passatgers.
La revisió de la seguretat operativa de la indústria de creuers inclou una avaluació exhaustiva dels factors crítics humans i els aspectes operatius de la seguretat marítima. Atès que s'han identificat millores, s'han elevat recomanacions a l'Organització Marítima Internacional (OMI), la Unió Europea i a altres autoritats governamentals.