Josep Maria Matas (CDC) cobrava a l’ACM 8.000 euros al mes per resums de premsa que en costaven 500
Nous detalls sobre
el darrer cas de possible corrupció que esquitxa CDC, en la persona de Josep Maria Matas, coordinador general de la Diputació de Barcelona. Segons explica aquest dimecres
el diari ‘El País’, Matas va estar facturant a l’Associació Catalana de Municipis (ACM), mentre n’era el secretari general, prop 8.000 euros mensuals per uns resums de premsa que tenia un cost real de poc més de 500.
El rotatiu, que ha tingut accés a documentació de l’empresa de Matas, Parés i Solé SL, reprodueix un parell de factures que demostren l’elevadíssim marge que obtenia el dirigent convergent. En una, de juny del 2005, l’empresa especialitzada en seguiment de mitjans TNS carrega a Parés i Solé un resum de premsa de notícies de tipus “general, econòmic i català sobre l’Associació Catalana de Municipis” per un import de 502,79 euros. En una altra, de febrer del mateix any, Parés i Solé carrega a l’ACM 8.269,52 euros en concepte de “serveis de premsa i recull d’imatges”. Un abultadíssim benefici que tampoc es justifica per les despeses de l’empresa de Matas: tenia un sol treballador, l’administrador únic, que cobrava prop de 500 euros al mes, i estava domiciliada en un pis del casc antic de Vic, segons explica ‘El País’.
10.000 euros de marge per fer d’intermediari
A més, segons aquesta informació, l’empresa de Matas també hauria obtingut elevats marges amb tasques purament d’intermediació, sempre a càrrec dels municipis de l’òrbita convergent agrupats a l’ACM. Així, segons ‘El País’, Parés i Solé facturava regularment per l’elaboració dels directoris d’organismes públics que edita cada any l’ACN. Però, en realitat, la tasca de l’empresa de Matas es limitava a encarregar aquests mateixos directoris a una empresa de serveis gràfics. Amb uns marges també molt considerables, segons ‘El País’, que explica que Matas va pagar 11.189.71 euros a una impremta pocs dies abans de facturar 21.040,31 a l’ACM.
S’embutxacava la publicitat de la revista de l’ACM
I això no és tot. Sempre segons aquesta informació, Matas es quedava amb els ingressos de la publicitat de la revista de l’ACM, cobrava a aquesta associació de municipis imports elevats per conceptes “difícils de demostrar”, com ara 20.606,04 euros per “l’anàlisi i estudi de la situació referent al perfil de l’exclusió” i, a més, rebia documentació per a la seva empresa al seu despatx de l’ACM.