El coordinador general de la Diputació de Barcelona es lucrava com a intermediari
Resums de premsa a 16 vegades el valor al que els comercia l'empresa que s'encarrega de fer-los, directoris de dades que dupliquen el seu valor... Josep Maria Matas s'ha enriquit en els últims anys gràcies a l'Associació Catalana de Municipis (ACM) a costa de facturar a preus desorbitats serveis preparats per uns altres.
El País ha ampliat aquest dimecres la informació que publicava un dia abans sobre el coordinador general de la Diputació de Barcelona, Josep Maria Matas, sobre els serveis que la seva empresa Parés i Solé SL oferia a l'Associació Catalana de Municipis (ACM), la qual també dirigia des del càrrec de secretari general.
Segons el diari de Prisa, Matas va multiplicar per fins a 16 el cost dels serveis que facturava a l'ACM, com a resums de premsa, pels quals cobrava 8.000 euros mensuals, quan el cost que li dóna El País a aquest servei és de 500 euros.
Pel que sembla, l'empresa de Matas utilitzava els treballs d'altres empreses per facturar-los-hi a l'ACM per un import major, com hauria succeït amb l'elaboració i impressió de 2.000 directoris amb dades d'organismes públics. Segons la informació d'El País, Parés i Solé no apareix en els crèdits com a autor, encara que va vendre el servei a la Diputació per 21.040 euros. Una setmana abans, Gràfiques APR, que si que apareix en els crèdits, va ingressar 11.189 euros per aquest mateix treball; amb el que Matas, a través de la seva empresa, va guanyar gairebé 10.000 euros per fer d'intermediari.
Amb aquests ardits i altres, Matas ha ingressat de l'ACM prop d'un milió d'euros per a la seva empresa, la qual mai ha tingut treballadors contractats, només un administrador únic amb un sou estipulat de 500 euros mensuals.