Jordi Palmer | Actualitzat el 20/02/2012 a les 23:59h

Pedrazzoli: «Serem la primera televisió política de Catalunya»

El propietari de Canal Català prepara el llançament d'una televisió ideològicament independentista, un contrapunt a Intereconomía, però “més obert i menys crispat”

El propietari de Canal Català, l'empresari Nicola Pedrazzoli (foto), prepara el salt de la seva xarxa de televisions locals a un nou canal d'àmbit català i amb continguts clarament polítics i propers a l'independentisme. Un projecte que, informalment batejat com la Intereconomía independentista, ha començat ja a rodar. Pedrazzoli ha tancat el lloguer de Canal 105 amb el Grupo Godó (on actualment emet el canal musical RAC105) i es prepara per llançar el canal en un termini de tres o quatre setmanes, “tan aviat com el CAC ens doni l'autorització”

 
A aquest canal ja se l'anomena l'Intereconomía independentista, que hi ha de cert en això?
Ho vaig dir jo mig en broma, però el cas és que si ells són una televisió molt espanyolista i de dretes, Canal Català serà antiIntereconomía en el sentit que defensarem que Catalunya és una nació, amb la seva llengua i la seva cultura.
 
Hi ha veus que opinen que a Catalunya no cal un model de crispació constant com el d'Intereconomía, que no s'adiu al tarannà català.
És cert, i nosaltres, al contrari d'Intereconomía, oferirem un model molt més obert. No és el mateix posar-ne quatre que pensen igual contra un que pensa diferent que posar-ne dos i dos, i això és el que farem. Intereconomía crispa molt i el públic català no necessita això, no ho farem de la mateixa manera, perquè aquí el que cal és un producte seriós, intel·ligent i sense cridar.
 
A quin públic va adreçat el nou canal?
Ens dirigirem a un públic adult, de més de 35 anys, tot i que més endavant farem programes adreçats a una franja més jove, i amb un target catalanista. Cada cop hi ha més catalans que volen la independència, nosaltres esbrinarem si són tants com apareixen a les enquestes i també sabrem si el català emprenyat té necessitat d'una televisió que sintonitzi amb el que ells pensen.
 
Aquest nou canal ocuparà un buit que calia omplir?
Els catalans necessiten un canal en defensa de Catalunya. I això és una tasca que l'ha de fer una televisió privada, no és TV3 qui ha de fer això ni és el model de 8TV, molt més generalista. Nosaltres serem la primera televisió política de Catalunya.
 
Serà un canal totalment nou?
No del tot, el canal mantindrà el nom de Canal Català, tot i que amb una marca més moderna i amb una temàtica catalana i catalanista.
 
En quin estat està el projecte?
Preparats per començar quan el CAC ens autoritzi, i creiem que ho farà en tres o quatre setmanes. Tenim la programació pràcticament tancada perquè hi ha programes que ja emetem a Canal Català que passaran al nou canal amb lleugeres modificacions, com Catalunya opina i La Ronda. També farem En defensa pròpia, un debat polític a les deu de la nit on, a diferencia d'El gato al agua, defensarem Catalunya però d'una manera oberta a totes les sensibilitats i d'una manera més lliure. La llibertat està en el fet que pugui venir tothom i es pugui debatre tot, i que els teleespectadors hi puguin dir la seva, perquè la nostra televisió és molt radiofònica en aquest sentit, permet opinar a l'espectador.
 
I amb els temps que corren, serà viable?
Creiem que sí. Nosaltres som una empresa privada que ha d'afrontar les seves despeses, per tant li veiem viabilitat, tot i que el moment és complicat. La publicitat busca nínxols nous i creiem que el públic catalanista pot ser molt interessant.
 
El salt que fa Canal Català obligarà a replantejar la vostra actual xarxa d'emissores locals?  
Sí, replanificarem les TDT locals. Algunes ens les quedarem, com les de Sabadell, que és l'origen de Canal Català, i la de Barcelona, però d'altres no. La veritat és que el sector de les TDT locals s'ha de reconvertir tot, cal ser seriós i madur i acceptar que va haver-hi un excés de llicències. Catalunya no es pot permetre tantes TDT locals i cal caminar cap a les fusions. No hi pot haver més d'una TDT local viable per comarca.

COMENTARIS

+2
-1
Catalunya Opina
Anònim, 21/02/2012 a les 17:13
Espero que la lleugera modificació del Catalunya Opina vagi en direcció de petar-se el presentador i canviar radicalment de convidats. Si no, d'independentista, res de res. I al Sostres, per anar bé, ni aigua.
+3
-1
Ja veurem
Anònim, 21/02/2012 a les 16:04
Quan ho vegi en marxa opinaré.
+4
-2
Fora el frare
Cuca de llum, 21/02/2012 a les 15:49
Si volen ser un canal català, el primer que tenen de fer és treure aquest frare anticatalà que tant poc ho sap dissi mular.
si ho fan axís,jo tornaré a ser-ne espectador.
+4
-0
No se, no se
Agustí, 21/02/2012 a les 15:38
Si de quatre n'hi ha dos d'independentistes i dos d'espanyolistes, on és el caràcter independentista de l'emissora? També pot ser que sigui just el contrari...
+4
-1
Ja era hora Visca Catalunya lliure!!
Aniol, 21/02/2012 a les 15:29
Ja era hora que hi hagués una televisió nacional així per Catalunya.
+2
-1
Hmm
Tomppa, 21/02/2012 a les 14:52
Mirant comentaris, es veu perquè Catalunya no serà mai un estat ... catalans agraden a ser independentistes però a la seva racó a on ningú sé que existeixen. Si vols independència has d'aprendre també confrontar a cara a cara amb C i PP i si la gent que ho poden fer són 'friquis' diré que sou patètic tots ... quin fàstic de nació sense 'cullons'.
+0
-1
Hmm
Tomppa, 21/02/2012 a les 14:46
Catalunya ha viscut i patit feixisme i auto odi fa molta temps. Es cert que Catalunya no necessita intereconòmia però tampoc cal tenir ni un canal a Catalunya a on ni un fill de puta i feixista diu absolutament res contra els catalans i el català. Catalans tenen pluralitat d'idees però que cal es oblidar espanya i espanyols i la gent que estima espanya ...
+5
-3
Es un parany
Canal Catalanofòbia, 21/02/2012 a les 14:34
Un altre. Com si no en tinguéssim prou.

Aquesta televisió ja té una trajectòria, i la seva funció ha estat, a cara descoberta, desestabilitzar Catalunya.

Els personatges que realment patrocina són elements com García Albiol, Ciudadanos, Francisco Caja i similars.

Els independentistes que hi van, uns són farsants anticatalans "infiltrats" (que valents!) i d'altres semblen autèntics, però són presentats com a estrafolaris esbojarrats.

A part, han fomentat el racisme amb la presència habitual d'Anglada. També en aquests cas hi porten "moros" per fer -segons ells calculen- el ridícul.

Si encara està pendent, tant de bo que la llicència no se'ls atorgui. Però suposo que aquestes coses ja vénen pactades de sotamà.

***

El programes que fan per a la resta d'Espanya proposen preguntes com "¿Por qué los catalanes se creen superiores?" o "Por qué le dan privilegios a Cataluña?"
+1
-0
parlar obertament d' independencia es bo
Anònim, 21/02/2012 a les 14:17
si tve3 ha dimitit per donar temes de catalunya i en les cadenes espanyoles estan plenes d'actors catalans i mentre estan aqui tv3 amb apm's i xorradas d'aquestes
+2
-0
Segur que l'independentisme no és negoci.
Pepa, 21/02/2012 a les 14:05
El que probablement és negoci és el dretanisme i la catalanofòbia, que cultiva aquesta televisió. El finançament no crec que vingui de la publicitat atreta per les masses independentistes que suposadament veurien aquesta tele, sinó d'altres fonts.
+2
-3
CANAL CATALÀ.?
Miquel del Fai, 21/02/2012 a les 14:00
Canal català es "la quinta columna" mediàtica disfressada de carnestoltes i plena de "frikis" com l'Espot el Cañas i el López Tena, a sou del unionisme sociata-pepero i convergent amb Espanya.
+3
-0
Pedrazzoli
Simó, 21/02/2012 a les 13:56
Xato, mira a veure si la pots fer baixar fins al País Valencià. Perquè ací, per la nit, només tenim la propaganda pepera del Canal 9 o el TDT party i las centrales lecheras de Flore.
+1
-0
Petici�
Anònim, 21/02/2012 a les 13:33
Demano no canviin l'estil ni els col�laboradors, �s la gr�cia del canal i del propi Fuentes.
Als ciutadans ens agrada per la participaci� total que ens oferiu, ja sigui entrant en directe per tel�fon (aix� no hi ha altre programa que es pugui fer) com amb un fant�stic seguiment dels mails per part de la dol�a Alba Om.
La iniciativa de la setmana passada de fer el programa per tota Espanya des d'aqui es perfecte, molt bons!
A casa us seguirem amb tot l'inter�s.
+1
-1
canal catal�: GRANS!
Anònim, 21/02/2012 a les 13:29
Fant�stic notici�n!!!!
Ho celebro, m'encantar� seguir-vos Tena, Espot, Gimenez, Segu�, Ramonc�n...
Per� per poder-ho fer, abans prego, cobertura total a tota Catalunya, des de moltes zones de Barcelona no es pot sintonitzar, des de la Cerdanya sovint no hi ha volum, etc.
Aix� com la web en construcci�, agilitzeu-ho que teniu molts fans esperant!
Els meus pares i avis no s'ho perden ni una tarda! El Catalunya Opina �s el programa que fa tants anys que faltava a la graella televisiva i vos heu sabut elaborar i fer funcionar, m'encanteu!
+2
-2
això fa pudor
Anònim, 21/02/2012 a les 13:05
no cal
+53
-2
Una nova estrategia d'Estat
Nònim, 21/02/2012 a les 12:49
És una nova estrategia d'Estat en un context polític en el qual el suport a la independencia esta superant el 50% a les enquestes. Fer una INTERECONOMIA a la catalana vol dir associar l'independentisme, el sobiranisme i tot el nacionalisme català amb plantejaments radicals, discursos pesats i reiteratius identitaris i essencialistes, xenofobs o extremadament frikis. Estem cansats de veure fragments de INTERECONOMIA a programes de zaping i humor on veiem: frikisme, manipulació i extrema dreta. A casa nostra tenim gent preparada per fer de TONTOS UTILS de l'Estat des de dins de l'independentisme: gent de l'esquerra independentista i col.lectius extraparlamentaris d'extrema esquerra i tots aquests freaks que cremen banderes i fotos del rei, alguns membres de Solidaritat, freaks com Sostres, Rahola, etc... L'espanyolisme sap que durant l'última decada l'independentisme majoritari s'ha donat d'una imatge de centralitat politica i social i saben que cal tornar-los a la marginalitat dels anys 80. L'actual context de divisió els hi ha possat en safata.

Veurem un canal ple de gent del PP i C's barrellant-se a l'estil espanyol (demagogia, crits, etc...) amb els frikis del nacionalisme català.

El sobiranisme fa temps que la caga a nivell de mitjans. Calia un diari nacional gratuit i un canal nacional privat potent estil bbc i no pas diaris digitals com a bolets, el diari en paper ARA o una intereconomia catalana fundada per un fan de l'Aznar.

És a la gent no independentista on cal incidir.
+8
-3
Molt bé
Anònim, 21/02/2012 a les 12:07
Què bé de tant en tant sentir una bona notícia! felicitats Padrazzoli i Canal Català. Ja era hora, de ben segur tindran molta audiència. El telenotícies de TV3 és difícil d'empassar, la resta no cal ni parlar-ne.
Però si us plau, pels que no vivim a Barcelona ciutat ni a grans nuclis de població, feu el possible perquè se us pugui sintonitzar sense problema.
+10
-2
Excel·lent
Radicalment, 21/02/2012 a les 12:01
Si és verdaderament tal com ho diu, crec que és UNA EXCEL·LENT NOTICIA. No tenim medis de comunicació ni TV clarament catalana, que defensi l'Estat Propi i expliqui totes les avantatges de no estar lligats per lleis a la castella imperialista. Calen molts programes i personalitats de tots els àmbits que expliquin lliurament els seus pensaments, estudis, vialbilitats etc. És del tot necessari una TV d'aquestes catacterístiques. !!ENDAVANT!!
+3
-1
Eixsteix a Catalunya caça de bruixes=periodistes ?
postfederalista, 21/02/2012 a les 11:45
Existeixen llistes negres de periodistes ? Existeix a Catalunya el pacte de la fam periodistic ? Els promotors son molts partits i VARIS massmedia? En el debat que s'obra amb aquesta noticia d'una tele independentista els catalans ANEM VENUTS.Asfixia de TV3 i CatRadio, silenci del Col.legi de Periodistes, del Sindicat de Periodistes de Catalunya, silenci del Basses. Silenci del mestre Puyal. Silenci del Cot.Qué passa ? Alguna rao heu de tenir ? També pot ser que per tot arreu vegi conspiracions ?
+9
-0
al Cèsar el que és...
Sam Tambor, 21/02/2012 a les 11:18
El que ha enviat "El mite de la caverna" (03:49), hauria de dir que és un copiat-enganxat d'un article de Salvador Sostres aparegut a la seva web. Em sembla que, amb independència de si el contingut del text ens agrada o no, s'ha de fer saber l'autoria.
+5
-1
Ja era hora
Campatxano, 21/02/2012 a les 11:10
Ja era hora. Ara feia pena.
+4
-10
Estupidíssims
Jordi M, 21/02/2012 a les 10:53
A mesura que La Vanguardia millora des d'un punt de vista català, augmenten els atacs. Això seria lògic si l'increment d'atacs vingués de sociates i populars. Sobretot de sociates, perquè abans el diari els era afí. Però veig que molts dels atacs vénen de pretesos independentistes. Per tant, els que despotriquen precisament ara més que en temps de Tapia i Foix, una de dues: 1. O bé no són realment independentistes. 2. O bé són estupidíssims. M'inclino per la segona opció, perquè Nicaragua ja no està ni per comissionar trolls als fòrums d'internet.
+1
-6
LA OMNI POTÈNCIA DE LA INDUSTRIA NUCLEARA
Anònim, 21/02/2012 a les 10:37
11.3.2012
Lo Parlament de l'Autonomia Hispaniola de Barcelona autorisa un cemeteri provisional a Asco.
Just un an post Fukushima, l'11.3.2011!

Sobre la "provisionalitat" del cemeteri nuclear:

http://www.accioecologista-agro.org/spip.php?article1824



Guanha Hispània sens resistència?:

http://www.elmundo.es/elmundo/2010/03/11/barcelona/1268290800.html
+9
-16
Compte
JoaquimS, 21/02/2012 a les 10:21
Quina por. Flac favor a la causa independentista si hem de fer un contrapunt als freaks d'Intereconomia amb freaks indepes tipus Espot. Hem de ser seriosos perquè compri la nostra causa la gent que de moment està per altres coses. I així dubto que ho aconseguim.
+11
-1
ES NECESSARI!
An�nim, 21/02/2012 a les 09:59
�s imprescindible crear una nova televisi� que pugui abordar temes pol�tics des d'una altra �ptica diferent a TV3 i 8TV perqu� els que no comulguem qu� fem? Una TV pels que no tenim vocaci� de criats, d'autonomistes botiflers.
Segueixo el CATALUNYA OPINA des de fa ben b� un parell o tres d'anys i em sumar� al nou canal, m'encanta la broma del nom INTERECONOM�A INDEPE! �nims, volem solidaris, reagrupats, cupistes, sociates, ecologistes, no sols convergents i peperos! Diversitat i respecte per poder parlar de tot.
Demano que no canvi l'ess�ncia del canal, amb en Fuentes al capdavant, sense ell no seria el mateix. Acompanyat de Ramonc�n, Rivera, Gallego, Espot, Girauta, Ca�as, sense ells jo no ho faria.
+20
-2
Ja era hora! necessitem fer-nos sentir !!
Anònim, 21/02/2012 a les 09:52
A mi m'és indiferent que sigui italià o espanyol, ell és un empresari que pretèn rendibilitzar la seva inversió i nosaltres una nació que necessita fer-se sentir, podem anar lluny!

Amb els mitjans actuals, tan amics del bon rotllo, només fem que escoltar nazis espanyols en les nostres frequències, ja va essent hora que més que fer-nos escoltar, ens fem sentir!!
+14
-3
BONA PENSADA!
Dinar�s, 21/02/2012 a les 09:51
S� senyors, ha de venir un itali� amb la idea, per� no est� gens malament! Si acomiaden imb�cils com Yoya's i Aides i mantenen programes com CATALUNYA OPINA i en creen de nous, din�mics i amens els anir� b� de ben segur.
A casa ens encanta escoltar l'Espot dir la seva davant de fatxendes com Segura, Caja i companyia. Gran programa, bona not�cia, felicitacions! Esperem per sintonitzar-vos!
+10
-5
FANT�STICA NOT�CIA
Ren�, 21/02/2012 a les 09:47
El programa estrella del canal fins avui ha estat el CATALUNYA OPINA. Gran programa gr�cies a grans opinadors com el senyor Espot, Gim�nez, Girauta, Boada, Ca�as, etc.
S'han fet una petita fam�lia que pot debatre de tots els temes de forma mitjanament tranquil�la i sempre respectuosa.
Celebro la not�cia, �s un canal que guanya adeptes a diari.
+14
-6
Santa Innocència
Anònim, 21/02/2012 a les 09:31
És clar que l'independentisme és una mercaderia. Un munt de gent fa molts anys que viu de l'independentisme. Així no és estrany que un empresari italià pensi que hi ha negoci a fer explotant aquest terreny, de la mateixa manera que un altre empresari italià va descobrir fa molts anys que la teleporquería donaria bons rèdits a tota Espanya.
De fet, aquest Nicola Pedrazzoli va fitxar pel Canal Català a uns quants personatges criats a Telecinco, com el desvergonyit frare Fuentes, el Yoyas i l'Aida Nizar. De manies, els empresaris italians del sector audiovisual en tenen més aviat poques. Semblen catalans.
El tal Pedrazzoli veu que l'independentisme és una mamella que pot munyir amb bon profit i es tracta no només d'estimular-lo sino de fer-ho durar el màxim possible. Aquest és el quid de la qüestió: l'independentisme s'acaba si s'assoleix l'independència. Per aixó, qui xupa de la mamella independentista és qui menys interès té en que arrivi l'independència. I aquests tant poden ser catalans com italians.
+8
-3
Alerta CAC, alerta
Anònim, 21/02/2012 a les 09:24
Perquè encara diguin que el CAC no serveix per a res.

A Madrid, la conselleria, o la presidenta, regala les emissores.

Almenys el CAC és un òrgan on hi estan representades, en proporció, les forces polítiques.

Avui, se suposa que un 90% són catalanistes, favorables a la immersió lingüística, etc.

Però en aquesta cadena, hi ha ben bé un 50% o més d'adversaris aferrissats i furibunds de tot això, un 50% o més de gent que no vol parlar en català per hostilitat ètnico-política.

No crec que sigui el cas d'aquesta tele, però si hi hagués iniciatives que afavoreixen descaradament el feixisme o la catalanofòbia, el CAC no hauria de badar.
+13
-1
Fantastic
Anònim, 21/02/2012 a les 09:22
I es el canal que s'ha d'alegrar quan perdi les sel.leccions espanyoles esportives, quan la economia espanyola vagi cada cop pitjor, quen el real madrid ensopequi, quan els tribunals internacionals i la UE recriminin coses a Espanya....
Per fin !!!!
+6
-16
Ja n'és tertulià
Azevedo Bandeira, 21/02/2012 a les 08:43
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+3
-2
Puix parla català
Anònim, 21/02/2012 a les 08:37
Puix parla català, vejam què diu.
+19
-2
Amb el lliri a la mà (burros catalans)
Arrapapat a la butaca, 21/02/2012 a les 08:37
D'un article recent de Miquel Sellarès, que naturalment no es referia a això, sóc jo, el comentarista d'aquesta notícia, qui la relaciona: "Però la nostra societat, que viu en la innocència i que té com a símbol, encara, el lliri blanc, com ja he dit en d'altres articles, ha d'entendre que l'ofensiva de l'Estat, els poderosos i els seus poders fàctics es manifesta de moltes i diverses maneres i aprofita febleses i fins i tot persones.

Avui, a Catalunya, hi ha una sòlida xarxa quintacolumnista al servei dels interessos d'Espanya. Saben que han de respectar al màxim les regles del joc democràtic i de l'estat de dret, perquè ja no estem en el franquisme, ni s'utilitzen les eines que el règim va utilitzar contra Catalunya. Ara es tracta de teixir una xarxa de col·laboradors de diferents interessos: els que col·laboren per sentiment de patriotisme espanyol, els que ho fan per interessos més o menys inconfessables i els mercenaris. Tots ells, sota el paraigua d'un estat i els poderosos, es dediquen sistemàticament a destruir, amb més o menys intensitat, segons detecten a la societat, els eixos de construcció nacional que la nostra nació s'ha autodotat, en aquestes últimes dècades, amb l'objectiu d'exterminar i assimilar la nostra nació. Repetim un cop més, extermini i assimilació que al País Valencià i a les Illes estan ja en un procés avançat. No veig fantasmes, això és el que voldria. És una realitat que està entre nosaltres, i que costa d'admetre a una classe dirigent que ho veu, que n'és conscient, però que té por d'enfrontar-se a la realitat. Aquest és el nostre gran drama!

Hem de ser valents, i hem de ser capaços de denunciar amb fermesa aquesta quintacolumna que intenta destruir-nos, denunciant els seus elements més característics: algun dels seus pensadors amb pretensió d'intel·lectual, alguns opinadors, alguna publicació digital que viu del xantatge i els elements que manipulen la realitat. Tot plegat acompanyat de sectors de la nostra societat que viuen acomplexats davant de l'aparell espanyol."
+14
-2
Telefem? no gràcies
Anònim, 21/02/2012 a les 08:24
Venint del Canal Català, això fa molt mala espina. Son els que es dediquen a muntar shows de tele-escombraria amb la coneguda tècnica de dur convidats d'extrems oposats per a que s'estovin entre ells.
Per a alguns la nostra delicada situació política és una oportunitat per a forrar-se.
+16
-4
La independència no és una mercaderia!!!!
Innocència, 21/02/2012 a les 08:19
L'independentisme és altre cosa Senyors! D'Entrada ja ha donat una poltrona als impostors que se l'han posat en boca i no han obrat en consequencia; mentre trigui en arribar la independència mira si tenen corda per assegurar-se una bona pensió. I, ara que? Aquests també han d'aprofitar l'ocasió? Fer caler mentre ens embabuquen amb el que mai tindrem si seguim així? La independència no és una mercaderia!!!!
+18
-2
indepe
Anònim, 21/02/2012 a les 08:16
Vols dir que amb el yoyas i l'Aída Nizar fent programes serà gaire independentista??
+16
-3
Obriu els ulls!
Anònim, 21/02/2012 a les 07:52
Volen vendre TV3 i donar-li tot el protagonisme al Grup Godó, que en sou d'ingenus i rucs!
+21
-0
ANEM BE
Rigorós, 21/02/2012 a les 07:19
Si una persona que no està vinculada a l'independentisme creu que amb una televisió així pot fer negoci, és a dir qu eno ho fa per ideologia, vol dir que anem molt....molt bé.
+10
-1
admirable
pepet, 21/02/2012 a les 06:26
visca els teus c.. si així ho feu. Bona notícia per començar el dia.
+0
-0
link
Anònim, 21/02/2012 a les 06:25
+7
-2
Admira Aznar
Televident crític i escèptic, 21/02/2012 a les 06:22
Aquí ho teniu:
http://www.elsiglodeuropa.es/siglo/historico/2011/916/916
%20Spinnaker.html Així que seria molt estrany que fes una televisió independentista. Deu ser una broma, com diu a l'entrevista. En tot cas seria molt més "plural", els antecedents indiquen que López Diéguez (Alternativa Española, abans Fuerza Nueva), Francisco Caja (el lluitador per l'espanyol a Catalunya), Xavier García Albiol, Josep Anglada, Jordi Cañas, Albert Rivera, etc. s'han beneficiat de la seva presència habitual al Canal Català. Als seus debats s'hi parla només un 50% de català, i això encara per imposició legal de la Llei de Política Lingüística. Independentistes com Tena, Miquel Gimenez o Sotra, sí que hi sortirien, això segur, he he he
+18
-1
L'autèntica caverna, la de can Godó
Anònim, 21/02/2012 a les 06:02
Ostres! Estic totalment d'acord amb l'anònim de les 03:49 i impressionat de la contundència i claredat de l'exposició.
Pertanyo a una família de subscriptors de La Vanguardia, abans espanyola i ara també, i no he pogut mai aguantar-me de vomitar cada vegada que provava d'endinsar-me en les seves planes.
M'he trobat davant de declarats forofos barcelonistes i grans "nacionalistes catalans" que, sent lectors a diari del Mundo Vomitivo, han arribat a un punt de violència cap a la meva persona només per defensar, jo, la figura de Joan Laporta... amb el gran argument de que "que fas tu defensant a aquest impresentable!"
Però només un punt. Per resumir el que és la Vanguardia crec jo que la paraula és OPUS, i que crec, per no dir que afirmo, que La Vanguardia és el diari més monàrquic de l'estat espanyol.
La gent del meu entorn veu aquest diari i tot el Grupo Godó com la cosa més catalanista del món i jo veig alló de "conseguir el efecto sin que se note el cuidado".
En resum, van de catalanistes però vetllaran per destruir a tot independentista que tregui el cap i pugui tenir horitzó polític.
Jo sempre he dit que l'anticatalanisme que ve d'Espanya és com un vírus, que t'enganxa i de seguida et fa mal però saps com combàtrel i pots trobar les defenses per fer-ho, però el botiflerisme (o Espanyolisme) d'aquí por ser letal com un càncer que sense adonar-te'n va creixent dins teu i...
Doncs potser a Catalunya ens caldria una bona quimioteràpia per desempallegar-nos de Godós, CiUs i no tant d'antibiótic.
+9
-1
per l'anònim de les 03:49
Anònim, 21/02/2012 a les 04:39
La caberna és un fet, i es clar que són espanyols i madrilenys però això no justifica que totes les coses que es fan a Catalunya generin titulars ofensius i que tirar-nos merda sigui l'esport de moda.

Només es posen amb Euskadi i Catalunya preferentment. A Euskadi es posen amb els d'ETA i els abertzales, a Catalunya amb tot el que es pugui. Si es pot dir que es persegueix el castellà, que l'Estatut és un projecte d'ETA, que si la inmersió, celebrar que tanquen empreses amb propietaris catalàns...i tothom s'hi atreveix. La cantarella de "españa 1 y no 51" no va pensada pels de la Rioja...si l'Aznar va arribar a dir que els catalàns eren una societat malalta. Li semblava estrany que no guanyés el PP.
+12
-0
Veure'm de què es tracta abans d'opinar
Anònim, 21/02/2012 a les 04:28
M'ho creuré quan ho vegi. De moment hi veig interès comercial, els canals locals no se'ls mira ningú.

Clar que el model és indicador d'aquells que fan negoci ara i volen fer negoci en el futur, com quan la Vanguardia treu una edició en català. Tot sigui per si de cas...

+26
-1
El mite de la caverna
Anònim, 21/02/2012 a les 03:49
El mite de la caverna


Mestre Puyal va fer referència ahir a allò que es coneix com "la caverna" durant la narració del partit entre el Barcelona i el València. Per si algú no ho sap, cosa que dubto, s'acusa de ser la caverna els mitjans de comunicació més espanyolistes i menys catalanistes.

Bé. Jo discrepo absolutament d'aquest terme i sobretot d'aquesta fixació amb el suposat anticatalanisme d'alguns mitjans de comunicació madrilenys. Els diaris de Madrid és normal que siguin del Madrid, i espanyolistes. Esperanza Aguirre es normal que no sigui independentista.

La fixació amb els mitjans de Madrid, amb els mitjans espanyols és, es del meu punt de vista, una forma de covardia, potser la més feqüent i la més covarda. Que EL MUNDO sigui un diari més aviat del Madrid és perfectament comprensible. El que resulta molt més estrany, molt més perniciós, i molt més denunciable, és el mal que fan els diaris d'aquí, sobre tot La Vanguardia. Això sí que és un escándol.

I és un escàndol que jo no he vist que es denunciés gaire. És un escàndol que tothom t'admet en privat però que en públic tothom es guarda de comentar-lo, com si tinguessin por, com si fessin alguna mena de càlcul. Sempre he dit que La Vanguardia no es un diari: és un sistema, és una trama.

I aleshores em sembla particularment covard i ridícul torejar bous en la distància, els que cap mal no poden fer-nos, i en canvi defugir els assumptes que veritablement ens afecten. La Vanguardia ha estat sempre l'expressió del barcelonisme més mesquí i més xaró. Van insultar el Johan fins que van cansar-se'n, van linxar el president Laporta sense cap mena d'escrúpol i vam ser molt pocs els que vam alçar la veu no més per defensar-lo sinó per denunciar que una vegada més La Vanguardia posava un tanc davant de cada esperança catalana. Al president Laporta el van perseguir i el van linxar perquè era independentista i perquè no va acceptar mai endinsar-se en la tenebrosa dinámica de la trama.

La Vanguardia és la caverna, La Vanguardia que ens desprestigia com a nació. La Vanguardia que rebaixa el nivell del nostre debat públic, que ens folkloritza i els regionalitza. La Vanguardia és la caverna, el càncer, el diari que hauria d'estar al davant de les aspiracions de Catalunya i dels somnis dels catalans, i que en canvi és un atac sistemàtic contra la nostra autoestima i contra el nivell intel.lectual de les nostres lectures.

No vull sentir ningú més que en nom del catalanisme faci el mec parlant dels diaris de Madrid i en canvi amagui el cap sota l'ala com un covard quan és l'hora de parlar de la perversió de La Vanguardia, que és realment el que ens afecta i ens enfonsa.

Si en Pep Guardiola diu que no troba la motivació per continuar com a entrenador del Barça no és pas per causa o culpa dels seus jugadors o de les possibilitats del seu equip, sinó per la terrible junta directiva que ha d'aguantar, curulla d'hortres i mediocres i que tenen en La Vanguardia el seu aliat mediàtic principal.

Si Pep Guardiola diu que potser se'n va és perquè sent el mateix fàstic que jo per aquesta textura moral que va de Sandro Rosell a la secció d'esports de La Vanguardia, i és un fàstic compartit per força per qualsevol persona intel.ligent i sensible que no odiï Catalunya. Dit més clarament encara: si el Pep marxa del Barça serà per culpa d'aquest profund fàstic. Serà per culpa del Rosell i dels que li riuen les gràcies.

I en canvi ningú no diu res, i tothom s'escandalitza amb Punto Pelota o amb el Marca, que per punxeguts que hagin estat de vegades, ni de bon tros han arribat a fer-li tant de mal el Barça com el que La Vanguardia podria fer-li al Barça si el Pep marxa.
+9
-2
Em dexava un crac
Jordi Castellbisbal A, 21/02/2012 a les 01:09
ALBERT BOADA PER MI DELS MILLORS TERTULIANS ACTUALS
+22
-2
...
Anònim, 21/02/2012 a les 01:01
Si és com el Canal Català actual... Les tertúlies estan farcides de fatxendes del PP, de Ciutadanu's...!. Deu me'n guard!
+25
-2
Anira Forca Be
Jordi Castellbisbal , 21/02/2012 a les 00:55
Necesitem tenir espais televisius on explicar el proyectes independentistes
L"any 2014 es molt important. Les properes elecciones al Parlament esdevindran claus per el futur del nostre poble.
Jo proposo aquesta llista de tertulians:
XAVIER SALA MARTIN, ALFONSO LOPEZ TENA, HECTOR LOPEZ BOFILL, JOAN LAPORTA I ESTRUC,EMILI VALDERO,SANTIAGO SPOT, MIQUEL CALÇADA, NURIA CADENAS, JOAN CARRETERO CARRETERO, ANGEL COLOM, TONI SOLER, PATRICIA GABANCHO, QUICO SELLES, SALVADOR COT, ORIOL JUNQUERAS , TONI ALBA, DOLORS CAMATS, SALVADOR CARDUS, JOAN TARDA, JOAN COSCUBIELA, FELIP PUG, URIEL BELTRÁN , JOAN TARDA, TONI STRUDELL, ALFRED BOSH, LLUIS LLAC, TONI AIRA, MIQUEL GIMÉNEZ , iel mestre JOAQUIM MARIA PUYAL.
Amb uns tertulians com aquets el 2013 lides d"audiencia i al 2014 INDEPENDECIA,!
+17
-4
No durarà...
Rufí, 21/02/2012 a les 00:46
Si realment fan una televisió catalana i independentista, no durarà ni dos dies. Ja trobaran algun problema legal amb les freqüències o alguna altra collonada per tancar-la.
+10
-1
De moment res a veure
Mortadelo, 21/02/2012 a les 00:45
De moment és tot especulació, m'ho creure quan ho vegi.
+15
-3
curiós...
Anònim, 21/02/2012 a les 00:24
un italià ha de ser el pal de paller del sobiranisme televisiu?
+17
-2
¿Un aznarista farà una televisió independentista?
Alfonso Lope de Tena y Carpio, 21/02/2012 a les 00:05
Senyor Pedrazzoli, en un escrit que hi ha a la xarxa, Graciano Palomo el defineix políticament com a una persona que "admira a José María Aznar".

Per tant, l'escepticisme és obligat, sobretot quan, com a televident habitual dels seus programes, he observat que vostè exerceix d'admirador d'aquell president.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

Els blancs de criança són una alternativa amb la complexitat dels negres i, en el cas dels millors, amb més frescor i unes possibilitats de maridatge més àmplies



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: