Actualitzat el 19/02/2012 a les 00:02h

Apple i la fórmula de l'èxit

Aquesta setmana hem conegut el Mac OS X Mountain Lion, la darrera versió del sistema operatiu d'Apple que sortirà al mercat a finals d'estiu. El resum de bona part de les millores que incorpora és, bàsicament, que els de Cupertino estan treballant per portar l'èxit de l'iPhone als germans més grans del terminal mòbil. No només per les aplicacions, sinó també pel concepte. I, de fet, no ha de sorprendre a ningú, perquè els darrers moviments ja apuntaven cap a una estratègia com aquesta.

El cas d'iCloud, per exemple, és el més evident. Un sistema de sincronització de dades entre dispositius que ja s'apliqui a iPhone i iPad no havia de tardar a arribar de forma nativa al sistema operatiu d'Apple. I, evidentment, la integració que això suposa porta el sistema operatiu, sencer, a entrar una mica més dins d'un entorn cada cop més homogeni, que sembla que només vulgui dependre de la mida de la pantalla.

Tant si la gent ho troba bo com dolent, aquesta aposta d'Apple és interessant perquè apunta cap a l'especialització de la companyia a tot un “ecosistema” molt determinat i tancat, però que, per ara, està tenint prou èxit. Apple porta diversos trimestres veient com la venda de Mac creix per sobre la venda de PC, tot i que amb una quota de mercat segons Gartner de l'11,6% encara està força per sota del líder HP (23,1%) o Dell (22,4%). Al final, com sempre, seran els usuaris qui decidiran, i els que poden afavorir o trencar aquestes tendències.

Possiblement l'objectiu final d'aquesta estratègia sigui poder arribar a publicar un sol sistema operatiu iOS que funcioni en tots els dispositius d'Apple, amb funcionalitats segons les prestacions de cada aparell. De fet, cada cop més és el què veiem, encara que tinguin noms diferents: les aplicacions incorporades al Mac OS X es van unificant amb les que trobem en un iPhone o un iPad. De fet, es faci el què es faci amb el sistema operatiu, la intenció segura és que Apple vol entrar a les cases per quedar-s'hi, des de la taula del despatx fins el sofà, passant pel televisor del menjador. És el mateix objectiu que la resta de fabricants, però Apple va començar abans.

Navega per les etiquetes

Apple

COMENTARIS

+0
-1
bon article
Anònim, 20/02/2012 a les 11:43
que bé poguer parlar de coses normals una mica i no sempre estar sempre pendents de les pallassades dels freaks de SI o ERC.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Autor
Miquel Serrabassa
Responsable del Departament Tecnològic del Grup Nació Digital
Pioner a Vic des de la seva més tendra infantesa, és director tècnic de Sobrevia.net, empresa dedicada al desenvolupament web i a l'assessoria tecnològica. També és Responsable del Departament Tecnològic del Grup Nació Digital. Podeu visitar el seu bloc personal.
Altres articles d'aquest autor


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: