Dimecres, 28 de març de 2012 | 14:42
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
28/03/2012 13:30
ING culmina a Barcelona l'obertura de 25 oficines a Espanya
Creix en banca mòbil i incorporarà targetes 'contactless' BARCELONA, 28 (EUROPA PRESS) ING Direct culminarà aquest divendres l'obertura de 25 oficines pròpies a tot Espanya, iniciada el 2011, per complementar la seva operativa per telèfon i en línia, ha explicat la directora general del banc a Espanya, Carina Szpilka. L'última obertura s'ubica al número 475 de l'avinguda Diagonal de Barcelona, al costat de la plaça Francesc Macià, en un local de tres plantes i gairebé 1.000 metres quadrats, que suposa traslladar uns metres la primera oficina que ING va obrir al país, l'any 2000 (de la mà de l'entitat impulsora Nationale-Nederlanden) i situada al número 438 de la mateixa avinguda. El local pretén ser l'oficina insígnia d'ING Direct, i inclou un espai per a activitats culturals i de formació financera als clients de l'entitat, actualment 350.000 a Catalunya (13.700 captats entre el gener i el febrer) amb uns fons gestionats de 4.600 milions. Szpilka ha reconegut que l'obertura d'oficines físiques el 2011 a Espanya ha permès créixer per sobre d'anys anteriors en clients i fons gestionats, tot i que ha matisat que les oficines no s'usen per a operativa habitual, que els clients realitzen a distància, sinó per a "moments de veritat", com l'elecció d'hipoteca o plans de pensions. ING Direct contractarà 13 persones per la nova oficina, que se suma a dues més a Barcelona, província que aglutina gairebé 300.000 clients. Catalunya és el segon mercat d'ING Direct a Espanya, tot i que Madrid la supera amb més del doble de clients i fons, i en tercer lloc se situa Andalusia, que és una de les regions on més està creixent el banc. ING Direct va guanyar quota de mercat a Espanya el 2011 en tots els segments (estalvi, plans de pensions, hipoteques, mediador i fons d'inversió), fins a 2,4 milions de clients (700.000 com banc principal) i 31.000 milions en fons gestionats. L'entitat, que va entrar el 2011 en la banca mòbil, va enregistrar un 18% de les operacions totals a través de la connexió a Internet de dispositius mòbils, ús que creix "mes a mes", ha assenyalat Szpilka. Alhora, en uns dos mesos començarà a incorporar en les targetes de crèdit dels seus clients la tecnologia 'contactless' (pagament sense contacte). OPORTUNITATS AMB LES FUSIONS A ESPANYA Szpilka ha reconegut que la reestructuració del sector financer a Espanya ofereix oportunitats de creixement a ING Direct, tot i que ha afegit que l'entitat no serà més agressiva en la seva política comercial, si no que seguirà l'estratègia que aplica des de la seva arribada a Espanya fa 13 anys. La seva taxa de morositat és del 0,6%, ja que no té crèdit promotor i sempre ha mantingut criteris rigorosos en la concessió d'hipoteques, la cartera de les quals suma 9.100 milions d'euros al país (1,3% de quota de mercat), dels quals més de 1.000 es van concedir el 2011. "La nostra filosofia és no donar al client el que no pot pagar", ha argumentat la directora general per a Espanya. Espanya és el segon mercat d'ING Direct després d'Alemanya per mida, i el 2011 va créixer un 14% en clients i fons gestionats, mentre que a Catalunya va créixer un 11%.
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1