Obtenir un certificat digital Idcat gratuïtament
El certificat digital idCAT és un certificat reconegut d'identificació i signatura electrònica avançada per a ciutadans i ciutadanes que garanteix la seva identitat a internet.
Aquest certificat, que és gratuït, té un període màxim de validesa de quatre anys.
Actualment, el certificat idCAT s'utilitza, entre molts d'altres, per realitzar tràmits a l'Oficina Virtual d'Atenció a la Ciutadania de l'Ajutnament de Granollers, Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Direcció General de Cadastre i la Seguretat Social, Direcció General de Trànsit.... Per a més informació podeu dirigir-vos a www.idcat.net.
- Qui ho pot demanar?
Qualsevol persona física nascuda a Espanya o a l'estranger amb document d'identitat en vigor (DNI,NIE,passaport)
- Com es fa?
-
Si vostè disposa de Dni electrònic ja pot utilitzar-lo com a certificat digital sempre que en recordi la clau de pas. Sino la recorda només s'ha de dirigir a l'oficina d'expedició de DNI i activar una nova paralua de pas introduïnt el seu Dni-e i el seu dit a la màquina que hi trobarà.
Per obtenir el certificat digital Idcat: - A través del web de l'Agència Catalana de Certificació es pot accedir a la pàgina de sol·licitud www.idcat.net, des de l'opció Sol·licitud. En aquesta pàgina trobarem un formulari que ens permetrà introduir les dades necessàries per obtenir la identitat digital: nom, cognoms, DNI, adreça electrìonica, ... un cop introduides les dades s'emmagatzema la petició per tal que pugui ser validada.
En finalitzar aquest pas, i tenint en compte el codi postal del peticionari, l'aplicació l'informarà de les diferents oficines on es podrà identificar personalment amb el document acreditatiu d'identitat (en el cas de Granollers, el ciutadà HA DE CLICAR SOBRE LA PARAULA GRANOLLERS PER COMPLETAR EL PROCÉS CORRECTAMENT.
El ciutadà o ciutadana haurà d'anar a l'oficina de registre que s'ha triat i una vegada validada la seva identitat se l'haurà de descarregar en el mateix ordinador des d'on s'ha fet la sol.licitud.
- Presencialment
-
-
Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC)
- Adreça:
- Carrer Sant Josep, 7, planta baixa
- Telèfon:
- 010 o 938426610
- Fax:
- 93 842 66 99
- a/e:
- oac@ajuntament.granollers.cat
Horari d'hivern de 16 de setembre a 30 de juny de dilluns a dijous, de 8.30 a 19 h. Divendres, de 8.30 a 14 h.
Horari d'estiu: de 1 de juliol al 15 de setembre, de dilluns a dijous, 8.30 a 15 h; i divendres, de 8.30 a 14 h.
L'Oficina d'Atenció al Ciutadà facilita informació i realitza diversos tràmits municipals relacionats amb l'empadronament, el cens d'animals domèstics, cementiri municipal, targetes d'autobusos municipals per a jubilats, duplicats de rebuts pagats, inscripcions a casals d'estiu, cursos i tallers i cobrament de diverses taxes i preus públics.
Com anar-hi?
-
- Dates de presentació:
- Tot l'any
- Documents / Informació:
-
- Document d'Identitat vigent (DNI, NIE o passaport)
- Document en paper que s'obté al fer la prevalidació des del web de l'idcat