Dijous, 5 de abril de 2012 | 16:19
Vostè es troba a: Inici > Economia >

Éxit del Mobey Day, conferència internacional sobre banca mòbil

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
2,5 milions de clients empren les aplicacions mòbils de la Caixa
Éxit del Mobey Day, conferència internacional sobre banca mòbil
21/03/2012 16:43
contacless caixa 3
La Caixa ha aconseguit que el Mobey Forum, un organisme que agrupa empreses i institucions vinculades al sector dels serveis financers pel mòbil, elegeixi Barcelona com a seu del primer Mobey Day, que es s'ha celebrat aquest dimecres al CosmoCaixa. La Caixa és membre del comitè de direcció del Mobey Forum i líder del grup de treball sobre els nous sistemes de pagaments, i actua com empresa amfitriona del Mobey Day.
Aquesta conferència internacional sobre banca mòbil i nous models de serveis financers ha reunit a més de 200 especialistes en banca mòbil de tot el món. És la primera vegada que el Mobey Forum es planteja l'organització d'un esdeveniment internacional obert a experts del sector de qualsevol organització.

El Mobey Forum és una plataforma internacional que reuneix els principals bancs, operadors de xarxes, proveïdors de tecnologia i consultoria per debatre conjuntament qüestions clau del futur de la banca mòbil. Durant el Mobey Day, s'han abordat temes com l'estandardització de protocols de pagaments, el desenvolupament de carteres digitals o “wallets” o l'aplicació al sector bancari dels últims avenços en geolocalització, realitat augmentada i codis QR.


“La Caixa” reforça el seu lideratge en banca mòbil

L'auge dels serveis financers mòbils es reflecteix en l'increment d'operacions bancàries per “smartphone” i “tablet”. Des de principis del 2012, s'han realitzat 50 milions d'operacions per Línia Oberta Mòbil, el canal de banca mòbil de “la Caixa”, cinc vegades més que en el mateix període de l'any anterior. Només durant el mes de febrer, es van realitzar més de 27 milions d'operacions.

Els clients de “la Caixa” es connecten una mitjana de 7 vegades al mes i realitzen cinc operacions per connexió. Les principals operatives són consulta de saldo, de targeta, transferències i consulta de rebuts.

Pel que fa als terminals, la majoria d'usuaris dels serveis mòbils de “la Caixa” utilitzen iPhone i iPad, Samsung i BlackBerry. iOs té una quota de mercat pròxima al 50%, mentre que Android ha incrementat ininterrompudament el seu ús des de maig de 2011 i ja suposa un 38% de les operacions.


L'oferta de serveis mòbils de “la Caixa” inclou aplicacions amb serveis dirigits tant a clients de l'entitat com a usuaris que no estan vinculats a ella, però que poden utilitzar les aplicacions pagant amb targeta o consultant lliurement els cercadors i les utilitats desenvolupades per “la Caixa”. Entre aquestes, destaca el localitzador d'oficines basat en realitat augmentada o el convertidor de preus a partir d'imatges de les etiquetes dels productes.

A més d'aplicacions, “la Caixa” disposa de portals mòbils per a clients particulars i clients empresa, amb una àmplia oferta d'operacions disponibles les 24 hores del dia.

El tercer gran bloc de serveis mòbils està constituït per les alertes, que avisen a través d'un missatge al terminal de l'usuari de determinades operacions o informacions de mercat útils per prendre decisions.

Premi al banc més innovador del món

Aquesta àmplia oferta de serveis i l'aposta contínua per la innovació i el desenvolupament de noves propostes han situat a “la Caixa” com un dels líders internacionals en banca mòbil. Segons un estudi de la consultora Nielsen corresponent al primer trimestre de l'any, “la Caixa” té una quota de mercat a Espanya del 42%.

En aquest sentit, destaca l'aposta per serveis pioners, com l'aplicació financera per a Smart TV, que permet consultar els comptes de “la Caixa” amb el comandament a distància. A més, l'entitat ja disposa de la infraestructura per realitzar pagaments sense contacte, amb la mateixa tecnologia que utilitzen els mòbils NFC capaços de realitzar transaccions, i l'ha desplegat a Barcelona i en les Illes Balears.

“la Caixa” va ser reconeguda al 2011 com el banc més innovador del món pels Global Banking Innovation Awards, un guardó al qual optaven 200 bancs de 40 països.
 
 
 
Envia'ns el teu comentari
*
*

* Camps obligatoris
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1