Divendres, 13 de abril de 2012 | 15:24
Vostè es troba a: Inici >

Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
13/04/2012 14:05
AVE.- Adif assegura la voluntat de portar l'AVE a la frontera francesa "com més aviat millor"
GIRONA, 13 (EUROPA PRESS) Adif ha defensat aquest divendres la voluntat del nou Govern de prioritzar les obres de l'AVE fins a la frontera francesa i d'executar "com més aviat millor" les obres pendents. Fonts d'Adif han recordat a Europa Press que precisament per això el Consell de Ministres va aprovar el 30 de març sengles contractes sobre la col·locació de la via de la Sagrera a Mollet i sobre l'equipament de les andanes de l'estació de l'AVE a Girona i la connexió amb l'actual. Han destacat que aquests dos contractes són "dels primers que adjudica el nou Govern sobre obra pública, i perquè l'anterior no ho va fer". L'ens replica així la crítica del secretari de Territori de la Generalitat, Damià Calvet, qui va anunciar aquest dijous que l'AVE no arribarà a la frontera fins al tercer trimestre de 2013 aproximadament --entre mitjans i finals d'any--, el que suposaria el retard de gairebé un any. Calvet ha explicat que aquest és el calendari per a la posada en marxa del tram Barcelona-Girona-frontera, després de reunir-se dimecres la comissió de seguiment de les obres de l'AVE a Catalunya, a la qual va assistir el director general de Transport del Govern, Ricard Font. Segons Adif, en aquesta reunió "no es va parlar de terminis concrets" i ha reiterat que la voluntat del Ministeri de Foment de ser ràpids ha quedat clara amb l'aprovació dels dos contractes. L'ens demana no especular sobre dates a partir dels "terminis màxims" d'execució d'obres que fixen els dos contractes: quan s'adjudiquin sengles obres, s'hauran d'executar en "no més de 8 mesos" (tram Sagrera-Mollet) i no més de 12 mesos (estació de Girona), respectivament; i aquests terminis només es podran saber precisament quan s'adjudiquin. Calvet ha dit que no hi ha cap raó tècnica ni econòmica per a aquest retard: "Són obres complementàries, d'instal·lacions, però que impedeixen que la línia es pugui posar en servei en la data que se'ns havia anunciat de desembre del 2012, una data que ja era posterior a la planificada inicialment, que era el 2009". Ha assegurat també que des de la Generalitat estan "escamats" sobre els terminis que va canviant Foment, per la qual cosa ara donen aquesta nova data amb total precaució.
Llegir edició en: ESPAÑOL | ENGLISH
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1