Segons ha explicat en roda de premsa el conseller delegat d'Alstom Transporte España, Antonio Moreno, es tracta d'una comanda de 22 tramvies de 32,6 metres de longitud i capacitat per 200 passatgers, un projecte en règim de concessió.
"Amb aquest projecte continuem amb la nostra vocació exportadora", ha sostingut Moreno, que ha recordat que Alstom va fabricar també el metro de Londres, i ha assenyalat que el projecte suposa el creixement a Europa després que el grup hagi centrat més el seu negoci a Àfrica en els últims anys.
La planta de Santa Perpètua, amb 599 empleats, ha experimentat dos ERO, ja que a l'agost de 2010 es van aprovar prejubilacions i la possibilitat fins a agost d'aquest any de reduir parcialment la jornada -també es van traslladar alguns treballadors a altres centres d'Europa- i a l'agost de l'any passat es van aprovar 200 acomiadaments amb 126 prejubilaciones i 72 baixes voluntàries, un pla de reestructuració que acabarà d'executar-se al març de 2013.
El director general del centre industrial de Santa Perpètua, Joan Forcada, ha assenyalat que la companyia ha elaborat un pla de viabilitat pel qual s'ha aconseguit baixar el punt d'equilibri situat en unes vendes de 450 milions d'euros anuals a 250.
Actualment, s'està per sota d'aquesta xifra i aquest any es preveu acabar entorn dels 180 o 190 milions, mentre que en 2013 s'aconseguiran els 225, una xifra que si bé no permet arribar al llindar desitjat, sí es troba dins del nivell de rendibilitat que demana la matriu.
El tramvia de Nottingham tindrà el seu impacte en el proper exercici fiscal -va d'abril a març- amb una contribució d'entre 50 i 60 milions d'euros dins dels 225 que es preveuen aconseguir.
Caiguda dramàtica del mercat nacional
Moreno ha lamentat la caiguda dramàtica de la demanda nacional, i ha insistit que si bé l'equilibri entre les exportacions -Alstom està present a 90 països- i el mercat intern seria l'ideal, la veritat és que des de 2009 no hi ha cap licitació de trens a Espanya -l'última comanda va ser de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Renfe no obre licitacions des de 2008-: "Viure només de l'exportació és difícil, el necessari és un equilibri amb el mercat espanyol".
"La demanda nacional no és baixa, és inexistent. Aquest sector sofreix la crisi de forma galopant, per la qual cosa hem hagut d'adaptar la capacitat de la fàbrica al mercat", ha admès Moreno en realación als ERO.
Actualment, Alstom està desenvolupant diversos projectes, com són el metro d'Alger, una comanda per al metro de Santo Domingo, alhora que està dissenyant el metro de Panamà i va a iniciar la producció del metro de Lima.