Salvador Cot | Actualitzat el 03/05/2012 a les 00:39h

El peatge és bo, universalitzem-lo

Estic a favor dels peatges. Em sembla la millor manera de finançar la construcció i manteniment de les autopistes perquè qui paga és estrictament qui les fa servir. A més, en un país com el nostre, no té cap sentit que milions de turistes utilitzin les vies de comunicació gratuïtament mentre hi ha gent del país que ni tan sols té carnet de conduir. Crec que queda clar el que penso.

Dit això, el que no vull és pagar les nostres autopistes i, a més, les dels veïns. La situació és tan vergonyosa que la gent que no té cotxe a Catalunya ha de pagar el manteniment dels madrilenys que se'n van de cap de setmana a la platja. O dels extremenys rics, que es passegen amb els seus vehicles de luxe per Càceres i Badajoz sense ni un quilòmetre de peatge.

Em sembla just pagar un peatge proporcionat. És més, crec que Abertis o Autema mantenen correctament les vies ràpides que gestionen. Però mentre es mantingui la injustícia territorial donaré suport a #novullpagar, tal i com vaig fer dimarts, físicament, al peatge de Les Fonts. En aquest sentit, també crec que és més o menys imaginable que la Generalitat em pugui multar. Però, més enllà d'això, el que està clar és que el Govern català té l'obligació política de resoldre aquesta injustícia. I fan tard. Molt tard.

COMENTARIS

+1
-0
Alerta !!!!!!!
PEPBENZINA, 03/05/2012 a les 23:25
MANEL DE PARLEM CLAR
ENCARA HI TENS COMPTE A LA CAIXA?????
Veus com costa entendre les coses.....
+1
-0
Alerta !!!!!!!
PEPBENZINA, 03/05/2012 a les 23:22
He anat a Barcelona des de Girona i poca gent al peatge manual. I que no volguessin pagar, menys.. LA DOBLE MORAL DELS CATALANS ES INMENSA.
ALERTA !!!

+4
-0
I en Sanuy?
Anònim, 03/05/2012 a les 23:16
Que se n'ha fet d'en Francesc Sanuy? Fa uns anys era a tot arreu, repartint contra tothom i especialment contra la Caixa i els seus privilegis. Estaria bé conèixer el seu posicionament.
+4
-0
jo també a favor dels peatges però
Anònim, 03/05/2012 a les 23:09
D'acord. Uns peatges justos i raonables per molts motius: per manteniment, per reequilibri territorial, per compensar externalitats mediambientals, per incentivar transport col.lectiu... D'acord.
Però no vull enriquir, amb unes concessions injustes que s'aprofiten de l'espoli espanyol, a una colla de paràsits improductius. És evident. Abertis i la Caixa són el símbol d'una casta que xucla als catalans pel sol fet de moure's, d'existir. No produeixen, només paren la mà. Quants diners fan amb els peatges cada dia, durant tants anys? Mireu-vos-els: Alemany, Brufau, Fornesa. Sempre protegits per CiU i la Vanguardia. Són els garants del sotmetiment de Catalunya.
+4
-0
Dóna la cara
Anònim, 03/05/2012 a les 22:35
Quan ens n'adonarem tots els catalans que el peatge mes car és haver de viure sota un estat que ens és totalment desfavorable; economia, societat, benestar, cultura, sanitat, imatge internacional... tot ens aniria més bé amb un Estat Català i probablement sense pagar tants impostos.

http://www.donalacara.cat/

20.370 persones ja hem donat la cara!
Dóna la cara per la independència!
.
+2
-0
Carta del Govern
Anònim, 03/05/2012 a les 22:24
+2
-0
D'acord
Anònim, 03/05/2012 a les 22:18
Estic d'acord amb el que planteja en Salvador Cot, però el que s'hauria de fer és implantar un tipus de peatge com el que hi ha a les autopistes de Suïssa. Per un preu d'aproximadament 30 € pots circular durant tot un any natural per totes les autopistes del país.

Aquest sistema afavoreix els ciutadans del país, ja que resulta molt barat per aquells que hi circulen molt. Els turistes també es veuen obligats a comprar la vinyeta al mateix preu si volen circular per les autopistes, però també els resulta molt econòmic encara que només l'utilitzin durant quinze dies.

Amb els diners que es recapten l'estat treu prous recursos per a mantenir l'extensa xarxa d'autopistes en perfecte estat de conservació i a més a més per a construir-ne de noves.
+4
-3
reunio de lladres a la seu d´interior
Anònim, 03/05/2012 a les 21:50
aquest matí a la seu de Interior , hi ha hagut una reunió d´urgència encapçalada pel propi conseller Felip Puig, alts carrecs d´Abertis i la cúpula del Servei Catalá de Trànsit. Tant Abertis com el propi Coseller Puig, han estat pressionant als responsables del Servei Català de Trànsit perque facin efectives les sancions als conductors insumissos.Els responsables del Sevei Català de Trànsit no
tenen gens clar que juridicament se´ls pugui sancionar, a pesar de les amenaces i coaccions que han rebut tant per part del Conceller Puig com d´Abertis.
+5
-1
Parlem Clar.
Manel, 03/05/2012 a les 21:21
Parlem clar amb "la Caixa", si multen la gent que no paga els peatges, tancaré tots el comptes que hi tinc.
+2
-0
peatges no justificats
Anònim, 03/05/2012 a les 21:14
En realitat, els peatges s'han de treure, i per compensar-ho s'ha d'apujar l'impost a la gasolina. Qui faci servir el cotxe, que pagui la construcció i manteniment de les vies. No veig per què les carreteres les hem de pagar entre tots i només les autopistes s'han de pagar amb peatges. L'impost a la gasolina és el més just: tothom qui condueix paga, tant si és català com un madrileny o un turista que passa per aquí. I si de cas, els pagesos poden tenir algun tracte especial pels seus tractors, i ja està. I la gasolina no la poden posar més cara a Catalunya que a Extremadura.
+5
-4
de vacances
duran lleii, 03/05/2012 a les 20:47
algú ha sentid a dir algún comentari en duran i lleida, ell fa trenta anys que estar a Madrid, i que ha fet amb tan de temps, alla, Ha? esta al palace i prou perque mirar per catalunya ni cinc, idefensar lo nostre res de res , ja ser que es un ecspanyol pero el votem aquí i ell ha de tenir com a minim la onradessa, de guanyarse les garrofes cosa que no ha fet mai, es un estorb per convergencia, i un problema per Catalunya, li quedarar molt de tems c om a mandamas" de unio, espero que el fotin fora ja !
+3
-7
Cal fer números
Anònim, 03/05/2012 a les 20:45
El des les 20:19 ens diu:

"La CONCESSIÓ del tram Terrassa – Manresa de l'autopista C-16.
A la INVERSIÓ INICIAL per a fer aquest tram de 126,8 milions d'euros.
S'hi hi contraposem els 4.035,3 milions que Autema ingressarà després de 40 anys de gestió de peatges.
QUANTS TRAMS PODRIEN HAVER FET AMB 4.035,3 MILIONS?"

Home, jo suposo que Autema durant aquests 40 anys ha hagut de pagar als seus empleats i el cost de manteniment d'l'autopista, que no es poc. I que la inversió inicial de 126,8 millions d'euros d'aquell temps era equivalent a uns 2.260 milions d'avui.

Cal fer números. O creu de veritat que tot el que ingressa Autema és net? si us plau!

+5
-3
Beneficis d'Abertis-La Caixa dels peatges a Catalunya
espanyaensroba.cat i ciu els ajuda, 03/05/2012 a les 20:43
+5
-4
Beneficis d'Abertis-La Caixa dels peatges a Catalunya
espanyaensroba.cat i ciu els ajuda, 03/05/2012 a les 20:33

http://twitter.com/
#!/airllimos/status/198057470080458754/photo/1
+2
-0
Inversió? no a les carreteres a les seves butxaques
Anònim, 03/05/2012 a les 20:19
La CONCESSIÓ del tram Terrassa – Manresa de l'autopista C-16.

A la INVERSIÓ INICIAL per a fer aquest tram de 126,8 milions d'euros.

S'hi hi contraposem els 4.035,3 milions que Autema ingressarà després de 40 anys de gestió de peatges.

QUANTS TRAMS PODRIEN HAVER FET AMB 4.035,3 MILIONS?

Ni la inversió privada, ni l´Estat gasten un centim en infraestructures a Catalunya.

I a sobre els polítics comprats per aquestes empreses concessionaries pactan al Congrés, perquè amb els nostres impostos paguin el mantenimen, l'ampliació i gestió de les autopistes de peatge de Madrid i a fer autovies a Espanya.

Aquest és el meu greuge! Prou pactisme!
+7
-6
ciu = pp = abertis = La Caixa
espanyaensroba.cat i ciu els ajuda, 03/05/2012 a les 20:11
traidors de ciu fora del govern lladres!
+11
-13
umm
Marta Fontal, 03/05/2012 a les 19:38

Home Sr. Cot. Es veu que l’amo l’ha donat un toc, millor dit, no crec que ni tan sol l’amo es molesti en vostè, haurà actuat l’autorepressió i esgarrifança a que l¡amo se molesti amb vostè i no li llanci el manà.

Be alguna qüestió que vostè omet.
D donat el magnífic negoci dels petges, (sobre tots els de Barcelona), i la estreta relació que existeix entre la cúpula de ABERTIS, LA CAIXA CiU-PSC-ERC, ICV, es pot arribar fàcilment a la conclusió del; Per que s’han donat les prorrogues de aquestes concessions sense contrapartides?

Donades les característiques corruptes dels partits que tenim sobre tot de CiU-PSC-PP, (ERC-ICV tenen un premi de consolació per mirar capa altre cantó) ens podem preguntar; el per que no n’hi ha desdoblament d’autovies? O, Per que no es va fer el 4º cinturò si les peles estaven disposades?

Doncs la resposta pot ser mol fácil, o al menys te moltes posibilitat de ser-ho.
“PER QUE A ABERTIS-LA CAIXA NO ELS INTERESA!!”

Pero es clar Sr. Cot. A vostè planteixar aquesta mes que probable possibilitat, li fa agafar cagarrines, la pela es la pela, eh Sr, Cot?, es preferible seguir amb el decàleg de goebbels "espanyols lladres", "catalans pobrets"

+10
-1
Jo també vull
Anònim, 03/05/2012 a les 18:45
I vull que el manteniment de les autopistes el pagui qui la utilitza.

Jo no tint cotxe i si pujo al bús m'ho he de pagar jo.
+3
-3
Gran éxito.
Anònim, 03/05/2012 a les 18:44
Lo único que han conseguido los del novullpagar, es:
C-15: de pago
A-2: de pago
A-7: de pago
...
Gracias, seguid así.
+5
-3
No os engañéis...
Anònim, 03/05/2012 a les 18:44
Con Franco, los ministros, fueran de donde fueren, tiraban para su casa. Y se veian los resultados. Ahí están los aeropuertos, puertos, las nacionales y los embalses, por ejemplo. Y en democracia, los políticos catalanes ¿se han convertido en unos inútiles de repente?. Es sabido que Pujol, en movilidad, "pasó" del ferrocarril y apostó por el coche. ¿Por qué la Comunidad de Cataluña, la supuestamente más "rica" y con más inversiones del estado (constatable) no ha podido hacer (autovías)y otras sí lo han hecho (como la Comunidad de Madrid, a costa de endeudarse en contratos-programa). Si el Estado no construye carreteras es porque a "Cataluña" NO LE INTERESA. ¿Por qué la Generalitat no cumple sus propios programas de infraestructuras viarias?.
+14
-4
Jo també vull
Anònim, 03/05/2012 a les 18:43

Jo vull pagar els meus impostos a l'AEAT i no a Catalunya.

Vull que el meu Govern escolti el poble que l' ha votat i desenmascari la mentida de l' espoli fiscal. Encara que entent que no perdin el temps en aquestes mamarratxade, creient que per repetir aquesta mentida milers de vegades serà certa.

Vull que gestioni les finances de manera clara i honesta, no com el tripartit fins fa poc.

Vull que Espanya segueixi sent l'única nació i que el nou govern elegit democràticament a les urnes ens segueixin representant.

+15
-1
Carreteres , impostos o peatges
Anònim, 03/05/2012 a les 18:39
Hi ha qui opina que les carreteres ( com a minim les rapides com autopistes ) les ha de pagar qui en tregui un profit ( empreses de transport ) , qui en gaudeixi ( per turisme o per voler treballar a ciutat i viure fora de les areas metropolitanes ) i no pas amb els impostos de tots els ciutadans : Per exemple perque amb els impostos d´un jubilat que no te ni cotxe s´han de pagar autopistes gratis

Haura qui opinara que amb els impostos de les benzines , impost de circulacio, IVA dels vehicles etc , ja paguem de sobres per tenir carreteres gratis

Haura qui opinara que per desincentivar l´us dels vehicles de combustio fosil , els peatges encara haurien de ser mes cars , aplicant-hi un impost ecologic

Haura qui opinara que les carreteres gratis generen un moviment economic que beneficia a tota la societat

Haura qui opinara que es un sector estrategic que no s´ha de deixar en mans privades

Haura qui opinara que l´Estat s´ha de preocupar de Sanitat i educacio , pero les carreteres com a minim les autopistes no son un be public


Es una questio ideologica que podem decidir els ciutadans votant a diferents partits en funcio de la seva postura sobre el tema

Pero a casa nostre aquesta no es la questio i debatre sobre aixo es absurd i una perdua de temps

Els nostres politics no poden decidir sobre aquest tema i sobre practicament cap altre , perque els nostres impostos els recapta Espanya i es Espanya qui decideix en que els gasta i el que te clar es que no s´han de gastar a Catalunya . Per tant si volem carreteres bones , les autopistes de peatge son l´unica opcio

Si volem poder decidir sobre el tema , en un sentit o un altre , primer hem d´aconseguir la independencia , discutir sobre Peatges si o peatges no , abans de ser independents es fotra demagogia i perdre el temps
+7
-10
Els diners dels catalans per enriquir quatre gats
Toni Arregui, 03/05/2012 a les 18:31
O sigui, una autopista que ens costaria 126 M€ ens en costa 4035. Aquesta és l'opció dels pro-peatges. Regalar 3909 M€ per enriquir quatre gats en comptes d'invertir-los en el país.
+7
-0
@ Salvador Cot
Toni Arregui, 03/05/2012 a les 18:23
Doncs no estic d'acord amb tu amb el tema dels peatges. A Suïssa, per exemple, el que fan és fer-te comprar un segell per enganxar al vidre del cotxe per uns 30€, segell que et dona dret a fer servir les vies del país durant tot l'any.
I el fet que una persona no condueixi no vol dir que no es beneficiï de l'existència de carreteres al país. Jo proposo doncs el segell pels turistes, i el finançament via impostos de les carreteres del país. I que s'estableixin les normes de qui paga més o menys o no paga.
+6
-6
riQué va votar CIU a Madrid per Madrid ?
indptista instrumental, 03/05/2012 a les 18:21
NO ELS HAURIEM DE MULTAR ? No veig cap comentari. Qué hi feia el Govern pactant les autopistes de Madrid ?
+16
-3
Les prorrogues son a canvi d´alguna cosa
Anònim, 03/05/2012 a les 18:13
No fotem demagogia barata , les prorroges de les concesions no es donen a canvi de res , es donen a canvi d´inversions

Pr exemple , Abertis porta un parell d´anys fent el tercer carril desde la sortida de LLoret a la frontera , en els dos sentits de la marxa . Soposo que a canvi d´aquesta inversio enorme els hi han prorrogat la concesio ( d´altre manera no la farien )

LA iniciativa privada serveix com a substitut de la inexistent inversio publica , pero aixo es culpa de la inversio privada , o de l´Estat que no gasta un centim en infraestructures a Catalunya
+4
-1
Concessions i pròrroges
Anònim, 03/05/2012 a les 17:52
La concessió del tram Terrassa – Manresa de l'autopista C-16 serà, quan finalitzi l'acord, i sempre que no hi hagi més pròrrogues, l'any 2036, l'acord més rentable d'una concessionària a Catalunya segons els càlculs de la Declaració de Gelida. A la inversió inicial per a fer aquest tram de 126,8 milions d'euros s'hi ha de contraposar els 4.035,3 milions que Autema ingressarà després de 40 anys de gestió de peatges.

I és que s'ha de tenir en compte que la concessionària, participada per Abertis i Ferrovial, va signar una concessió per a la gestió de la via de 35 anys, a partir de 1996, però ja té aprovada una pròrroga de 5 anys més que allarga el límit de concessió de 2031 a 2036. Aquestes xifres fan que els ingressos estimats de la gestió per un autopista siguin els més elevats del país i, amb molta diferència, els que guarden un major marge d'entrades respecte de la inversió en la construcció d'aquest tram: 32 vegades més.

El segon tram de tot Catalunya amb una estimació de majors ingressos al final de la concessió és l'autopista Castelldefels – Sitges que sumaria, segons els mateixos càlculs, 2.874 milions d'ingressos al final de la seva concessió, molt per sota del tram Terrassa – Manresa de la C-16.

La Declaració de Gelida és un manifest signat per més de 120 ajuntaments, consells comarcals i agents econòmics i socials impulsat pel consorci Xarxa Viària que fixava el camí cap a l'eliminació dels peatges de Catalunya.
+18
-4
Aixo si senyor Cot
Anònim, 03/05/2012 a les 17:45
Ara l´escolto senyor Cot , ara si que te rao

Els ultims dies Nacio Digital s´ha prestat amb totes les forçes a una mena d´akelarre contra Abertis , LA Caixa, Ciu , la Generalitat , els empresaris catalans i fins i tot els asalariats d´Abertis . La culpa era de tothom, excepte d´Espanya , el veritable culpable

El problema no son les autopistes de peatge , com be diu ARA . Qui vulgui transportar mercaderies per carreteres rapides i de qualitat , qui vulgui fer turisme , qui vulgui anar a la seva segona residencia etc etc que s´ho pagui . Perque algu que no te ni cotxe ha de pagar autopistes amb els seus impostos ?

El problema no es aquest , el problema es el greuge comparatiu i la presa de pel , es que amb els nostres impostos es paguen autovies gratis a Andalusia , Madrid , Galicia etc etc

Pero el culpable d´aixo no es cap particular o empresa o govern de Catalunya , el culpable d´aixo es diu ESPANYA

Jo no vull que amb els meus impostos es faci el manteniment , ampliacio i gestio de les autopistes de Catalunya , el que vull es que els meus impostos es deixin de dedicar a fer autovies a Espanya
+5
-1
32 x la inversió
Anònim, 03/05/2012 a les 17:28
+7
-1
Estat Propi
Anònim, 03/05/2012 a les 16:38
Jo també he donat suport a #novullpagar i li continuaré donant.
Tot i això no em sembla malament que es pagui un preu just per un servei de manteniment de les nostres carreteres.
Hi ha solucions intermitges: Un peatge molt suau pels residents a Catalunya, un peatge més significatiu (estil la vignette suïssa) pels estrangers que ens visiten o travessen per les nostres autopistes en direcció cap al sud... un peatge fort pels camions, que ens ajudi a poder fer aviat un corredor mediterrani ferroviari, que és el què necessitem...

Només falta IMAGINACIÓ. I, per descomptat, no paguem perquè a la resta d' Espanya continuin sense pagar.
Aquest #novullpagar és una forma de protesta general contra les injustícies de cada dia. Per això ens sentim tan solidaris.

Jo vull pagar els meus impostos a Catalunya i no a Madrid.
Vull que el meu Govern escolti el poble que l' ha votat i es planti amb l' espoli fiscal.
Vull que gestioni les finances de manera clara i honesta.
Vull un ESTAT PROPI, i unes noves eleccions per escollir els polítics que realment em representin.
+2
-13
¿Por qué no te callas?
Anònim, 03/05/2012 a les 16:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+11
-1
Pagar?
Anònim, 03/05/2012 a les 15:34
Que paguin ara ells durant 40 anys. Després parlem.

Les concessions no són de per vida. Sinó no serien concessions. Després, en tot cas a concurs públic pel manteniment, com qualsevol contracte de manteniment.

Què és això de les pròrrogues?
+9
-1
#novullpagar
Anònim, 03/05/2012 a les 15:28
#novullpagar #novullpagar #novullpagar
Quan siguem un país normal decidirem si volem autopistes de peatge o no i perquè han de servir els diners recaptats.
En el nostre cas estem parlant d'una cosa molt diferent: espoli i robatori. Per tant #novullpagar fins que treguin els peatges.
+12
-2
Democracia o la Caixa-Abertis dels Fainé SA
Anònim, 03/05/2012 a les 15:18
El peatge es bó per la familia dels Fainé i dels Alemanys, prototips d'espanyols que s'han forrat robant als catalans, cada dia i cada nit; Mas, la minyona del Preferent Fainé; Per una Caixa dels Catalans, fora el Fainé el preferent!!!
+10
-1
#novullpagar
Anònim, 03/05/2012 a les 14:51
Les llibertats s'aconsegueixen lliutant... als peatges fa molt de temps que se'ls hi va acabar la concessió, és una estafa a gran escala i agraeixo a aquests nous herois que lluiten per tots nosaltres.

Hem pagat i paguem no tant sols les carreteres de Catalunya sinó les de tot l'Estat espanyol i encara més per aquè unes empreses privades tinguin beneficis sucosos a canvi d'escanyar els catalans.

Ja n'hi ha prou!
+12
-1
LA MANERA DE PENSAR ESPANYOLA
j., 03/05/2012 a les 14:06
Durant el franquisme QUE INVENTEN ELLOS. En la "democràcia" QUE PAGUEN ELLOS.
+13
-3
D'acord amb en Salvador
Pere B., 03/05/2012 a les 14:04
Aquest és un article impecable, ple de sentit comú. S'haurien d'escoltar més veus com la teva, Salvador.
+13
-3
#novullpagar
Anònim, 03/05/2012 a les 13:40

http://opinio.e-noticies.cat/la-punteta/la-doble-victoria-del-no-vull-pagar-64199.html

Catalunya és una nació sotmesa a un robatori espanyol diari, permanent i sistemàtic que està provocant la decadència de les seves infraestructures, la degradació dels seus serveis socials i l'empobriment de la seva gent fins a límits humiliants i inadmissibles. I, davant d'això, la societat civil ha agafat el bou per les banyes i ha decidit que ja n'hi ha prou de ser robada i pagar el manteniment del lladre; entre altres coses perquè, com deia recentment The Wall Street Journal, "cada any, des del 1986, una mitjana del 9% del PIB català se'n va de Catalunya per ser redistribuïda o perquè se'l gasti Madrid. [...] En cap altre lloc d'Europa o d'Amèrica del Nord hi ha unes transferències d'aquesta magnitud".
+5
-0
espanya
Anònim, 03/05/2012 a les 12:48
Què en pensa alguns espanyols de a peu?
http://apuntem.cat/
+5
-2
manteniment correcte ?
indptista instrumental, 03/05/2012 a les 12:17
Sr Cot, cada quan repinten a la A-7 le senyalizacio horitzontal ( els trassats blancs) ? Repinten els trassats grocs en obres aternitzades cap a França ? A la nit , en obres, els trassats blancs tapats amb negre llueixen ? AU VA Sr Cot.
+13
-3
CAT-ESP el veritable conflicte!
Anònim, 03/05/2012 a les 12:13
Sr. Cot com sempre la clava i diu el que pensa. Estic totalment d'acord!. El #nolvullpagar tenia una clara intencionalitat al que alguns vist l'exit s'hi volen apuntar oblidant sempre la causa final: El greuge comparatiu amb la resta de l'etat ESP. Sempre hi ha alguns que volen que oblidem que el veritable conflicte és CAT-ESP no tant el conflicte dreta-esquerra que sempre quan s'utilitza acabem els catalans pagant les nostres i les seves cacicades! Él problema de pagar peatges injustos li debem tant als del Lobby PUente Aereo (oligarquia catalana pro espanyola) i als que s'han de pagar les cacicades d'allà i d'aquí a costa nostra (PPSOE, CCOO, UGT proespanyols). La lluita esquerra-dreta a CAT sempre acaba a Mayor Gloria de ESP i els catalans pagant doble per allò tant ESP de la solidarida obligada. El nostre problema continua sent el mateix de sempre CAT-ESP i els que sempre el neguen per substituir-lo pel dreta-esquerra i revolucions espanyoles inexistents i que acabem pagant sempre nosaltres.
+8
-0
Xavier V
Anònim, 03/05/2012 a les 12:12
No es tracta de si paguem mitjançant els impostos o en els peatges. La qüestió és si les autopistes s'han de fer amb diners públics o privats. Em sembla que ha quedat prou demostrat que quan es fan amb diners privats, es produeix un abús en la quantia i la temporalitat de les concessions, i tot això amb la complicitat dels polítics.
+8
-14
penoso
Fermin, 03/05/2012 a les 11:15
Como se nota que a usted tambien lo han llamado para que baje la presion, que pasa le han dicho que le quitaran las subvenciones? los anunciantes? uno de los grandes problemas de los catalanes es que el cuarto poder solo sirve al amo es decir la Caixa, ser independentista no es cosa de enarbolar banderas es de ponerle huevos cuando hace falta, le leo a menudo con fervor pero hoy Sr. Cot le veo genuflexo lastima flaco favor al periodismo y al país, Visca Catalunya
+17
-0
Anem a pams
Daní, 03/05/2012 a les 10:58
A mi també em sembla bé que les infraestructures les paguin els qui les utilitzen. De la mateixa manera que tothom dóna per assumit que el tren l'ha de pagar el qui l'agafa, el mateix es podria donar per autopistes,...

Els peatges a les autopistes són opció per fer pagar als usuaris de les infraestructures el seu cost. Però que ningú s'enganyi, com ja s'ha dit en un comentari anterior, actualment ja estem pagant les infraestructures a través dels impostos dels carburants: qui més carburant gasta, més ús fa de les infraestructures i més paga. El problema és que els catalans estem pagant dos cops per les infraestructures, a les benzineres primer i als peatges després.

El principal mal, és que tenim una administració pública que és un forat negre, insaciable de diners i que constantment busca la manera d'aconseguir els diners necessaris per mantenir el seu tren de vida.

Tenim molta feina per fer. Primer ens hem de desempallegar dels llast espanyol i després reformular un nou estat, començant de zero i prohibint que la classe política actual hi pugui tenir cap mena de paper i/o responsabilitat. El model polític espanyol, que els polítics catalans han adoptat, és insostenible.
+17
-3
Català
Anònim, 03/05/2012 a les 10:46
Doncs jo crec que un cop amortitzades amb els peatges, ha de passar a mans públiques...entre d'altres coses perquè l'obra hauria d'haver sigut fet pel mateix Estat i no per via privada, però ja se sap, Espanya prefereix fer de Madrid una bombolla i una 2n Paris que invertir allà on és rendible, nacionalisme estatal jo en diria o cretinisme pur.

Els peatges ja són una injusticia ja que se suposa que amb impostos s'ha de pagar les necessitats de la gent que viu al terriotri, si ho fa per via privada, on van els impostos?
I si a sobre es manté "at eternum" ja ni et dic....

EREPUBLIK
-Catalans/es Valencians/es, Illencs/es us convido a unir-vos a un nou Simulador Politico-Militar i Econòmic que està a la Xarxa i que és completament gratuït!
Necessitem tots els Catalans/valencians/Illencs que vulguin divertir-se amb nosaltres en aquest joc amb l'objectiu principal d'aconseguir el nostre reconeixement com a Estat propi!
Us passo l'enllaç per entrar-hi:

http://www.erepublik.com/en/referrer/Naboal
+17
-1
Paguem massa
Anònim, 03/05/2012 a les 10:07
Els catalans paguem massa i des de fa massa temps. Que fiquin peatges a Espanya, però a Catalunya n'han de treure algún i rebaixar-ne d'altres. Paguem moltíssim més que el manteniment de les nostres carreteres, paguem les de tot l'Estat i encara més.

#novullpagar
+22
-1
Jo tambe estic d'acord pero...
Anònim, 03/05/2012 a les 09:57
Jo també estic d'acord que el model de peatjes es el millor per finançar vies rapides i el seu manteniment. Ara, dit això, el que ha de pagar l'usuari ha de ser estrictament per sufragar el cost de contrucció i el manteniment posterior. Per tant, mai una empresa privada ha d'enriquir-se desmesuradament a costa d'un servei public. No pot ser que amb els nostres peatjes finançem a La Caixa i a Abertis.

Els peatjes han de ser gestionats pel sector public, es a dir per la Generalitat.
+13
-1
Estic per un país
Anònim, 03/05/2012 a les 09:29
més just i imparcial.I amb això ja podem començar.Però hi tenim d´estar d´acord amb primer lloc parqué fins ara no hi hem estat, fent ulls grossos a tota mena d´injusticies i privilegis
+15
-1
no subvencionem autopistes
petrus, 03/05/2012 a les 08:49
També hi estic d'acord. L'ús de les autopistes no ha de ser una cosa subvencionada com si fos una cosa positiva a subvencionar.
Es poden subvencionar ONG's, energies renovables, canvi d'electrodomèstics a més eficients, el transport públic, etc: coses que, incentivar-les, son positives per la societat.
Les autopistes i carreteres, que com més cotxes pitjor, no s'han de subvencionar.
Per tant, el manteniment l'hauria de pagar l'usuari.

Per el manteniment, no un negoci privat i escandalosament oneròs.
I a tot arreu, no només a Catalunya que financem les autovies espanyoles.

per això, de moment, novullpagar.
+20
-0
d'acord
Anònim, 03/05/2012 a les 08:48
Totalment d'acord amb l'article, son vies que no ens costen ni un duro a no ser que l'utilitzis, el tema es que a canvi de fer-la es dona uns anys de explotació i el que no es correcta es passar-se per el forro aquest acord i allargar-ho. Ara bé, amb els Impostos de carburants, circulació i tot el que envolta no es de rebut pagar autovies a uns si i a altres no, això es ser cornuts i pagar el beure.
+6
-15
Para Josep Maria.
Anònim, 03/05/2012 a les 08:47
Claro que no va desencaminado el anónimo de las 2:17

Por ejemplo, yo soy comercial, gasto unos 400 € al mes de combustible, y resulta que mas de 200 de ellos son tasas e impuestos. ¿No he pagado ya de sobras la parte que me toca de construcción y utilización de carreteras?

El mayor expolio fiscal lo padecemos los conductores, precisamente.

Se tiene muy asumido por todos, que el dinero que recauda el sector del automovil es para cualquier cosa menos para carreteras.

Y a mí me parece muy bien, siempre y cuando no salgan listos como el Sr. Cot que encima me diga que tengo que VOLVER a pagar por utilización de las Autovias, sean las de aquí o las de España.

+13
-0
Necessitem Política
Anònim, 03/05/2012 a les 08:47
Usura. Sembla que els peatges catalans donen un benefici d'uns 600 milions d'euros d'una facturació de 720 i les autopistes han estat amortitzatdes més de 10 vegades, els catalans no veiem l'impost de societats i ens retornen la meitat d'IVA.

Models. El suís: Concebre un sisteme únic. Que els ciutadans i empreses catalanes, ú, no paguessin o, dos, paguessin una tarifa plana en el rebut de circulació o una de proporcional posada al preu de la benzina i disposessin d'un teletac. Això contribueix a la competitivitat i a més moviments turístics de cap de setmana. Turistes i transportistes estrangers pagarien.

Possibilitats avui. És important entendre que no hi ha possibilitat de comprar el pa a un altre forn i que ara mateix -de fet mai- té sentit gastar per muntar un altre forn. També resulta complicat baixar les tarifes en l'ordre del 50-60% per arribar a un benefici ordinari. Treure'ls encara més, per la inseguretat jurídica.

Que ens queda? l'altre model i prestigiar el nostre Parlament. Començar a fer-lo sobirà. Seguir pagant però que reverteixi en els catalans. Podria ser un impost d'impacte mediambiental que recaptés uns 300 milions d'euros a tant per quilòmetre. També es podria aplicar a xarxa elèctrica, antenes de mòbils, etc. A que esperen alguns partits per presentar proposta de llei i a veure qui hi vota en contra?

+19
-1
Nacionalitzar Abertis
Anònim, 03/05/2012 a les 08:45
No pot ser que una empresa privada condicioni les infraestructures i mobilitat tot de Catalunya.
+17
-0
Ens cobren la mateixa cosa diverses vegades
Josep-Maria, 03/05/2012 a les 07:58
Es pressuposa que amb els impostos directes i indirectes que ja paguem –i que constantment ens apugen– no n'hi ha prou per a la construcció i manteniment de vies de comunicació. És una pressuposició discutible i crec que l'Anònim de les 2.17 no va gaire desencaminat.
+28
-0
Pagar pel manteniment
Marcel, 03/05/2012 a les 07:49
El peatge, a mans d'una empresa pública, hauria d'ajustar-se al pagament del manteniment de la via i no esdevenir un lucratiu negoci per als de sempre (La Caixa).

http://perabonspatricis.cat
+16
-2
Peatges
LoPep, 03/05/2012 a les 07:38
Fa anys vaig sentir un anglès defensant el sistema de peatges, amb l'argument que al seu país, gràcies a les autopistes gratuïtes, la gent se n'havia anat a viure lluny de la ciutat. Això havia convertit el camp en zona residencial, i les autopistes, al cap de pocs anys, en una trampa d'embussos.
Això vé a ser el que ha passat a Madrid. Allà ho han volgut solucionar amb radials de peatge, i ara nosaltres pagarem les nostres de peatge, les seves gratuïtes, i les seves de peatge.
En resum, si no ets Alemanya, que quan una autopista s'embussa tenen diners per fer-ne una altra, val més que hi hagi peatges. Vaja, que a Espanya haurien de fer com a Portugal: passar a cobrar peatge a les autovies.
+11
-26
Por lo menos es sincero
Anònim, 03/05/2012 a les 02:17
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+40
-2
Polítics i polítiques dolentes
Anònim, 03/05/2012 a les 01:41
Rcat crida a la Defensa Nacional.

"Quan un govern és còmplice o abandona el seu poble davant les injustícies que pateix, el poble s’ha d’organitzar per a defensar-se".

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Vés a: Vinyes del Grau Sauvignon Blanc 2011: orgull de pagès

Vinyes del Grau Sauvignon Blanc 2011: orgull de pagès

Són només 1200 ampolles, el preu total de les quals no iguala el cost del servei de càtering a Alimentaria d'un dels grans cellers



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: